مجله اینترنتی لاجی مگ
پرطرفدارها:
منتخب سردبیر
پربازدید هفته

گواهینامه استاندارد ضد آب و ضد گرد و غبار

امروزه با پیشرفت تکنولوژی و بر اساس نیازهای مختلف کاربران گجت های متنوع به بازار عرضه می شوند که در شرایط مختلف محیطی مقاوم می باشند. ممکن است این اصطلاح که می گویند یک دستگاه موبایل ضد آب است و یا یک مدل ساعت هوشمند ضد ضربه ساخته شده است را شنیده باشید. اگر هنگام خرید تجهیزات الکترونیکی به ویژگی های محصول توجه کرده باشید به استاندارد IP برخورد خواهید کرد. در این مقاله قصد داریم شما را با گواهینامه های استاندارد ضد آب و ضد گرد و غبار آشنا (IP codes) کنیم.

اگر جز افرادی هستید که نیاز به تجهیزات و لوازم دارای استاندارد های ضد آب و ضد گرد و غبار دارید، قطعا دانستن کد این استاندارد ها به شما کمک می کند تا تجهیزات بهتر و کارآمد تر خریداری کنید. در جدول زیر کد گواهینامه های استاندارد محافظت نوشته شده. این کد ها از استاندارد IP متداول گواهینامه ها و تست ها هستند. به جز این موارد تست های دیگری نیز بر روی تجهیزات و لوازم الکترونیکی انجام می شود که به مراتب کامل تر و دقیق تر هستند و مقاومت تجهیزات را در برابر ضربه، آب، گرد و غبار و دیگر مواد تست و بررسی میکند.

IP67 محافظت کامل در برابر گرد و غبار - مقاوم در برابر غوطه وری در آب تا عمق 1 متر تا 30 دقیقه
IPX4 مقاوم در برابر پاشش آب
IPX5 مقاوم در برابر واترجت اسپری
IPX6 مقاوم در برابر واترجت اسپری شدید
IPX7 مقاوم در برابر غوطه وری در آب تا عمق 1 متر تا 30 دقیقه
جدول گواهینامه های استاندارد متداول

درجه حفاظت یا IP code چیست؟

کد IP مخفف عبارت Ingress Protection code است که توسط کمیسیون بین‌المللی الکتروتکنیکی (IEC) تحت استاندارد بین‌المللی IEC 60529 تعریف شده است. این استاندارد درجه محافظت دستگاه در برابر جامدات مانند گرد و غبار و مایعات مانند آب نشان می دهد. این استاندارد به صورت IPXX نشان داده می شود که بعد از IP دو عدد قرار می گیرد که اولی نشان دهنده میزان نفوذ جامدات یا همان گرد و غبار است که با اعداد 0 الی 6 نمایش داده می شود و عدد دوم نشان دهنده میزان نفوذ مایعات یا همان آب است و عددی بین 0 الی 8 است. با داشتن اطلاعات کافی در مورد استاندارد IPX و اعداد نشان دهنده میزان نفوذ مایعات و جامدات می توانید درجه حفاظت دستگاه های مختلف را به درستی تشخیص دهید. برای اطلاع از اعداد مورد استفاده در استاندارد IPX و جدول درجه حفاظت هر کد IP در ادامه با لاجی مگ همراه باشید.

به عنوان مثال اگر یک ساعت هوشمند با استاندارد IPX7 نشان داده شود، به این معناست که در برابر ورود گرد و غبار تست نشده است اما اگر در داخل آب بیافتد تا 30 دقیقه در برابر نفوذ آب مقاومت می کند.

اجزای تشکیل دهنده کد استاندارد IP
اجزای تشکیل دهنده کد استاندارد IP

رقم اول، حفاظت در برابر جامدات

رقم اول کد استاندارد IPX
رقم اول کد استاندارد IPX

رقم دوم، حفاظت در برابر مایعات

عدد دوم مقاومت دستگاه در برابر آب را نشان می دهد و عددی بین 0 تا 8 است. نکته مهم این است که اگر یک دستگاه دارای گواهینامه IPX7 باشد به این معنا نیست که گواهی IPX6 و یا IPX5 نیز دارد. در واقع برای هر استاندارد IP باید به صورت جداگانه تست شود. دستگاهی که هر دو تست را انجام داده باشد به صورت IPX7/IPX6 نشان داده می شود.

رقم دوم کد استاندارد IP
رقم دوم کد استاندارد IP

در جدول بالا مشاهده می کنید که جهت تست، دستگاه در زوایه های مختلف و فشار متفاوت آب در معرض امتحان قرار می گیرد.

ویژگی های دیگر استاندارد IP کد

علاوه بر ویژگی هایی که تا کنون به آنها اشاره شد، در برخی موارد ویژگی های دیگری در این گواهینامه ذکر می شود. به عنوان مثال جهت محافظت پرسنل از برخورد با اجزای خطرناک در ادامه کد استاندارد ضد آب از حروف A ،B ،C ،D استفاده می شود. که حرف A خطر برای پشت دست، حرف B خطر برای انگشتان، حرف C خطر برخورد ابزار و حرف D خطر برخورد سیم وجود دارد.

در برخی موارد کاراکتر چهارم نیز جهت شرایط ویژه نگهداری تجهیزات وجود دارد و با حروف F ،H ،M ،S ،W نشان داده می شود. حرف F به معنای مقاوم در برابر روغن، حرف H به معنای ولتاژ بالای دستگاه، حرف M به معنای حرکت در حین آزمایش آب، حرف S به معنای ثبات در هنگام تست آب و حرف W به معنای شرایط آب و هوایی است.

چکیده

اگر بخواهیم به زبان ساده استاندارد IP را توضیح دهیم، جداول زیر دو رقم استاندارد IP را به سادگی توضیح داده است.

رقم اول

IP0X فاقد مقاومت
IP1X محافظت شده در برابر اشیا جامد با قطر بیشتر از ۵۰ میلیمتر ( سطوح بزرگ مانند پشت دست)
IP2X محافظت شده در برابر اشیا جامد با قطر بیشتر از ۱۲.۵ میلیمتر ( سطوحی مانند انگستان دست)
IP3X محافظت در برابر اشیا جامد با قطر بیشتر از ۲.۵ میلیمتر ( ابزارهایی مانند سیم های ضخیم)
IP4X محافظت شده در برابر اشیا جامد با قطر بیشتر از ۱ میلیمتر ( اکثر سیم ها و پیچ های باریک)
IP5X محافظت شده در برابر گرد و غبار به طور نسبی ( به طور کامل از ورود گرد و غبار محافظت نمی شود)
IP6X محافظت شده در برابر گرد و غبار ( محافظت کامل گرد و غبار)
رقم اول کد استاندارد IP

رقم دوم

IPX0 فاقد مقاومت
IPX1 از نفوذ قطراتی که به صورت عمودی بر روی بدنه دستگاه می ریزد جلوگیری می کند.
IPX2 مقاوم در برابر چکه های آب با زاویه حداکثر ۱۵ درجه نسبت به حالت نرمال
IPX3 مقاوم در برابر اسپری آب با حداکثر زاویه 60 درجه
IPX4 مقاوم در برابر بارش آب از هر جهت و از هر زاویه
IPX5 مقاوم در برابر واترجت اسپری ( پاشیده شدن آب با فشار)
IPX6 مقاوم در برابر واترجت اسپری شدید ( پاشیده شدن آب با فشار زیاد)
IPX7 مقاوم در برابرغوطه ور شدن موقت در آب تا عمق ۱ متر
IPX8 مقاوم در برابر فرورفتگی در آب در عمق بیشتر از ۱ متر
رقم دوم کد استاندارد IP

جمع بندی

با پیشرفت تکنولوژی گجت ها و دستگاه های زیادی توسط شرکت های مختلف تحت عنوان برند هایی مانند JBL، جبرا و ... به بازار عرضه شد که در برابر آب و گرد و غبار مقاوم هستند. با ورود این دستگاه ها به بازار مفهوم جدیدی به نام IP code به وجود آمد که میزان این مقاومت را دسته بندی می کند. عمدتا کد های استاندارد دارای 4 کاراکتر هستند که کاراکتر 3 و 4 به صورت ارقامی نمایش داده می شوند که نشان دهنده مقاومت در برابر گرد و غبار و آب است.

این کد های استاندارد توسط سازمان های بین المللی مختلف در طی زمان در حال کامل تر شدن هستند. در برخی موارد شرکت ها، جهت کاهش هزینه های خود محصولاتی تولید می کنند که ضد آب هستند اما فاقد گواهینامه استاندارد هستند، زیرا دریافت این گواهینامه ها و گذارندن مراحل آزمایش هزینه های زیادی دارد.

در صورت نیاز به تجهیزات دارای استاندارد IP خاص می توانید با متخصصین فروشگاه اینترنتی لاجی لوک تماس بگیرید و از مشاوره رایگان برخوردار شوید. فروشگاه اینترنتی لاجی لوک نماینده فروش برند های مطرح بازار است و محصولات خود را با گارانتی اصلی ارائه می کند.

1 اسفند 1401
0

معرفی گارانتی فرانت

گارانتی فرانت یکی از پیشگامان تولید لوازم جانبی از جمله کابل و مبدل است که در ابتدا با هدف تولید تجهیزات تصویری مانند کابل های HDMI و انواع مبدل تصویری وارد بازار شد. شرکت فرانت پس از سال ها تجربه توانسته است سهم بسزایی از بازار ایران را به عنوان یک برند با کیفیت در زمینه کابل های ارتباطی و تجهیزات تصاویر دیجیتال را از آن خود کند.

در راستای پیشرفت تکنولوژی و پاسخ گویی به نیاز های جدید کاربران شرکت فرانت با اتکا به نیرو های متخصص و متعهد فعالیت های خود را گسترش داده و اقدام به تولید تجهیزات کنفرانس، اتاق های نظارت و مانیتورینگ و سیستم های نمایشی و آموزشی کرده است. این شرکت جهت جلب رضایت مشتریان و به منظور فراهم آوردن اطمینان خاطر مصرف کنندگان، خدمات پش از فروش تحت عنوان گارانتی فرانت ارائه می کند.

فعالیت های گارانتی فرانت

همان طور که بیان کردیم گارانتی فرانت در ابتدا فعالیت خود را با تولید کابل های HDMI آغاز کرد اما رفته رفته سبد کالایی خود را گسترش داده است. هم اکنون محصولات متنوعی در دسته محصولات تجهیزات حرفه ای سالن کنفرانس، کابل، دستگاه های HDMI، انواع مبدل، تجهیزات انتقال داده و کپچر کارت تولید و عرضه می کند. به طور کلی محصولات شرکت فرانت شامل موارد زیر است:

  • تجهیزات حرفه ای سالن کنفرانس : شامل محصولات متنوعی مانند اسپیلیتر، سوئیچ، کابل، دیکودر و انکودر است.
  • انواع کابل : شامل انواع کابل تصویری مانند کابل HDMI، کابل VGA، کابل DVI، کابل DisplayPort و سایر کابل ها از جمله USB 3.0 ،Type-C ، USB 2.0، کابل AUX و کابل برق است.
  • انواع مبدل : شامل مبدل HDMI، مبدل DisplayPort، مبدل های کامپیوتری و تبدیل های Passive
  • تجهیزات انتقال داده : شامل انواع هاب USB و سوئیچ KVM
  • کپچر کارت : شامل چندین مدل کپچر کارت و دانگل کپچر

لوگوی شرکت فرانت
لوگوی گارانتی فرانت

خدمات پس از فروش گارانتی فرانت

از آنجایی که فرانت محصولات تولیدی خود را تحت عنوان گارانتی فرانت عرضه میکند، با اطمینان از کیفیت محصولات فرانت خدمات پس از فروش 12 ماهه،18 ماهه و 24 ماهه به مشتریان خود اراده می دهد.

پشت بسته بندی تمامی محصولات یک برچسب هولوگرام گارانتی فرانت وجود داد. توجه داشته باشید جهت بهره مندی از شرایط گارانتی فرانت، از برچسب روی جلد کالا محافظت فرمائید.

برچسب گارانتی فرانت
برچسب گارانتی فرانت

یکی دیگر از خدمات پس از فروش شرکت فرانت، ضمانت بازگشت کالا تا 7 روز است. شرایط بازگشت کالا تا 7 روز به شرح زیر است.

  • کالاهایی که از نظر ظاهری مشکلاتی مانند شکستگی، سوختگی و ... دارند. در چنین شرایطی مشتری باید با بخش پشتیبانی جهت تعویض کالای معیوب هماهنگی های لازم را انجام دهد.
  • کالا دچار نقص فنی باشد. در این صورت مشتری می تواند پس از بررسی با کمک پشتیبان های فنی و اطمینان از نقص کالا، کالا را عودت دهد.
  • در صورتی که کالاهای ارسالی با کالای خریداری شده مغایرت داشته باشد. در این صورت نیز خریدار می بایست ابتدا با بخش فنی تماس حاصل نمایید تا جهت تعویض کالا اقدامات لازم صورت پذیرد.

جهت کسب اطلاعات بیشتر می توانید به وب سایت رسمی فرانت مراجعه فرمائید.

اطلاعات تماس گارانتی فرانت

آدرس گارانتی فرانت

تهران - سیدخندان - سهروردی شمالی - کوچه مهاجر - پلاک 34 - واحد 4

تلفن گارانتی فرانت

پست الکترونیکی گارانتی فرانت

جمع بندی

شرکت فرانت در ابتدای فعالیت های خود اقدام به تولید کابل های HDMI که در انتقال داده های تصویری کاربرد دارند، کرد. با پیشرفت فناوری و به وجود آمدن نیاز های جدید در مصرف کنندگان شرکت فرانت کالاهای خود را گسترده کرد تا جایی که امروزه در دسته محصولات بسیار متنوعی، محصولات خود را به بازار عرضه می کند و این محصولات را تحت عنوان گارانتی فرانت، پشتیبانی می کند.

اگر قصد خرید از محصولات با کیفیت برند فرانت را دارید می تواند به فروشگاه اینترنتی لاجی لوک مراجعه فرمائید.هم اکنون در فروشگاه اینترنتی لاجی لوک بسیاری از محصولات فرانتبا گارانتی اصلی و تضمین بهترین قیمت بازار موجود است.

24 بهمن 1401
2

گزارش رویداد WWDC23

رویداد WWDC23 یکی از رویدادهای سالانه به میزبانی کمپانی اپل بوده که در آن توسعه دهندگان نرم افزار، افراد علاقه مند به این حوزه و متخصصان حوزه فناوری گرد هم آمده اند تا به اشتراک گذاری آخرین اخبار بپردازند. در این رویداد کارگاه های عملی، انواع جلسات فنی و بحث هایی برای یادگیری مهندسان و کارشناسان درمورد موضوعاتی مانند امنیت و شیوه های طراحی، طرح می شود.

این رویداد از فراموش نشدنی ترین رویداد ها بوده که سرشار از اطلاعیه های هیجان انگیز و شگفتی ها درمورد نرم افزار، سخت افزار و پیشرفت تکنولوژی های آینده است که در ادامه به بررسی گزارش رویداد WWDC23 می پردازیم.

Mac Studio M2

Mac Studio M2
Mac Studio M2

این محصول منحصر به فرد از نسل جدید کامپیوتر های قابل حمل Mac Studio با تراشه جدید اپل سیلیکون بوده که در رویداد WWDC23 معرفی شد. این محصول می تواند تا 192 گیگابایت رم را پشتیبانی کرده و یکی از بهترین محصولات برای انجام کار های پردازشی و رندر سنگین محسوب می شود. تراشه M2 Max یکی از بهترین و با کیفیت ترین تراشه های تولید شده توسط کمپانی اپل بوده که دارای 24 هسته مرکزی است و می تواند به صورت همزمان 22 ویدیو را با کیفیت 8K پخش کند.

بنابراین اگر از آن دسته افرادی هستید که به مولتی تسک علاقه دارید، استفاده از این محصول قابلیت جواب دهی تا 6 نمایشگر Apple Pro Display را به صورت همزمان دارد. از لحاظ ظاهری بدنه این محصول تفاوت چندان زیادی با نسخه M1 نداشته و دارای همان مکعب جادویی با متریال باکیفیت و پنل قدرت مند است. قیمت این نسخه از 1999 دلار شروع می شود.

Mac Pro M2 Ultra

Mac-Pro-M2-Ultra
Mac Pro M2 Ultra

کمپانی اپل تصمیم گرفته است که کامپیوتر خود را نیز به تراشه M2 Max مجهز کند تا یکی از پرقدرت ترین کیس کامپیوتر از پیش ساخته را عرضه کند. شما می توانید با استفاده از این محصول از قدرت پردازش 24 هسته CPU و 76 هسته GPU بهره ببرید. بدنه این محصول از فلزی ضد خش ساخته شده و از لحاظ ظاهری تفاوت چندانی نسبت به نسخه قدیمی نکرده است. از لحاظ امکانات ارتباطی وجود تراشه جدید سبب شده که این محصول تا 8 پورت تایپ سی تاندربولت را پشتیبانی کند.

همچنین در این محصول دو پورت HDMI برای انتقال تصویر و دو پورت LAN که سرعتی 10 گیگابایتی دارد، در نظر گرفته شده است. البته وجود این سخت افزار قوی سبب قیمت بالا این محصول شده است و نسخه پایه مک بوک پرو جدید از 6999 دلار به بالا شروع می شود و گران ترین بخش معرفی شده در رویداد WWDC23 محصوب می شود.

MacBook Air 15

Macbook-Air-15
MacBook Air 15

از دیگر محصولات معرفی شده در رویداد WWDC23 کمپانی اپل میتوان به عرضه نسخه MacBook Air 15 اشاره کرد. این نسخه همانند مک بوک ایر M2 بوده که از لحاظ حجمی افزایش پیدا کرده است. همچنین این محصول است دارای تراشه M2 بوده که دارای CPU هشت هسته ای و GPU دو هسته ای است. از مشخصات سخت افزاری این محصول میتوان به ارتقا این مک بوک تا 24 گیگ رم و 2 ترابایت حافظه ذخیره سازی اشاره کرد.

قیمت نسخه پایه این محصول از 1299 دلار شروع می شود. از لحاظ ظاهری این مک بوک همانند نسخه سال پیش است و یک بدنه نازک با قطر 11.5 میلی متر و وزنی حدود 1.5 کیلوگرم دارد. همچنین دو پورت تایپ سی تاندربولت، یک مگ سیف برای شارژ و جک 3.5 میلی متری روی بدنه MacBook Air 15 قرار گرفته است.

هدست Apple Vision Pro

Apple-Vision-Pro
Apple Vision Pro

کمپانی اپل در رویداد WWDC23 از گجت های AR/VR رونمایی کرده است تا کاربران تجربه استفاده از یک هدست واقعیت مجازی هوشمند را داشته باشند. این هدست یک صفحه نمایش هوشمند بوده که روی صورت شما قرار گرفته و به وسیله سیستم عامل مخصوص که ترکیبی از Mac OS، iOS، TVOS است که یک تجربه بی نظیر را برای شما ایجاد می کنند. ازآنجاییکه این محصول نسل اول اینگونه هدست ها محسوب می شود، قیمت نسبتا بالایی داشته و قیمت 3499 دلاری این دستگاه سبب می شود که برخی از افراد نتوانند زمان عرضه محصول آن را خریداری کنند.

هدست Apple Vision Pro از لحاظ ظاهری بسیار شبیه به هدست هایی مانند متا کوئست از شرکت META یا HTC Vive هستند که کمی هم به عینک های غواصی شباهت دارند. این محصول توسط یک بند در قسمت پشتی روی سر قرار قرار می گیرد و استفاده از این بند سبب شده که وزن این هدست سنگین نباشد و در طولانی مدت شما را اذیت نکند. باتری این محصول از هدست خارج شده و توسط یک کابل به این محصول متصل می شود.

بنابراین شما باید آن را در جیب خود گذاشته و با خود حمل کنید که سبب استفاده راحت از این دستگاه می شود. لنز های این هدست تصاویر را به صورت 4K نمایش می دهند و خروجی هدست صدا را به صورت سه بعدی و با توجه به صدا محیط به گوش شما می رسانند.

وجود سنسور هایی مانند سنسور لیدار روی لبه پایین هدست سبب تشخیص حرکات دست و بدن شما می شود. این هدست با استفاده از دوربین های داخلی و صفحه نمایش بیرونی، تصویری از چشم های شما نمایش داده و نشان می دهد که شما چه جهت و سوژه ای را تماشا می کنید. درصورتیکه حالت غرق شدن در محیط مجازی را در حالت بیشینه قرار دهید، دیگر چشمان شما نمایش داده نمی شود. همچنین اگر در هنگام کار با هدست فردی به شما بسیار نزدیک شود، متوجه حضور او خواهید شد.

برای بررسی بیشتر و مراجعه به سایت رسمی اپل کلیک کنید.

به روزرسانی سیستم عامل Mac OS Sonoma

Mac-OS-Sonoma
Mac OS Sonoma

در این به روزرسانی قابلیت های تعاملی بیش تری به ویجت ها اضافه شده است. ازآنجاییکه برخی از کاربران با مک بازی می کنند، این کمپانی حالت گیمینگ را به این سیستم عامل اضافه کرده که عملکرد CPU و GPU را بهبود بخشیده است و موجب شده که شما فریم ریت بهتری موقع بازی داشته باشید. همچنین قابلیت Metal 3 موجب می شود که ساخت و عرضه بازی روی این سیستم عامل راحت تر باشد. علاوه بر قابلیت های گیمینگ قابلیت هایی نیز برای تعامل بهتر و پرزنت کردن زمان ویدئو کنفرانس به این سیستم عامل افزوده شده و همچنین قابلیت های امنیتی نیز به سافاری اضافه شده است.

به روزرسانی ایرپاد

Airpods-Pro
AirPods Pro

ایرپاد ها نیز از دیگر محصولات این کمپانی هستند که به روزرسانی هایی را دریافت می کنند. وجود قابلیت Adaptive Audio در این محصولات سبب شده که ایرپاد ها هوشمندتر شده و به حذف صدا مزاحم و اضافی بپردازند. البته صدا های مهم مانند بوق ماشین، موتور و دوچرخه به گوش شما می رسد تا به طور کامل از محیط جدا نشوید و به اطراف خود دقت کنید. درصورتیکه فردی با شما صحبت کند، ایرپاد این موضوع را تشخیص داده و دیگر نیازی به خارج کردن آن از گوش یا توقف موزیک نخواهد بود.

به روز رسانی Watch OS 10

Watch-OS-10
Watch OS 10

در رویداد WWDC23 بروزرسانی watch OS 10 نیز برای ساعت هوشمند این کمپانی معرفی شد و یکی از مهم ترین بخش ها در این رویداد محسوب می شود. در صفحه Home این ساعت ها می توانید به ویجت هایی که روی هم انباشته شده اند، دسترسی داشته باشید و به راحتی میان آن ها سوئیچ کنید. همچنین این کمپانی چند ویژگی جدید نیز برای دوچرخه سواری در نظر گرفته تا افرادی که به این ورزش علاقه مند هستند، بتوانند از این قابلیت بهره ببرند.

 شما می توانید به وسیله بلوتوث ساعت را به سنسور های متصل روی دوچرخه وصل کنید. همچنین حالت فول اسکرین مد در زمان دوچرخه سواری در برنامه ورک اوت افزوده شده است. در این ساعت هوشمند اطلاعات آستانه خستگی نیز در هنگام انجام فعالیت ورزشی اندازه گیری می شود تا شما از وضعیت خود اطلاع داشته باشید.

این کمپانی برای افرادی که اهل طبیعت گردی و کوهنوردی هستند، قابلیت های منحصر به فردی را در نظر گرفته است. به عنوان مثال قطب نما خود را بهبود داده و اگر در محلی باشید که سیگنال نداشته باشید، قطب نما این ساعت، جهت و فاصله‌ای را که باید طی کنید تا به سیگنال برسید را برای شما مشخص می کند.

وجود حالت سه بعدی در این ساعت سبب می شود که شما به راحتی ارتفاع و فاصله از سطح زمین را دیده و یک دید توپوگرافی برای آشنایی بیش تر از محیطی که در آن هستید، برای شما ایجاد شود. اضافه شدن امکانات مختلف به برنامه Health موجب شده تا بتوانید وضعیت روحی و روانی خود را سنجیده و در صورت نیاز به رفع مشکل بپردازید.

به روز رسانی رابط کاربری iOS 17

iOS-17
iOS 17

در ادامه رویداد WWDC23، کمپانی اپل نسخه جدید سیستم عامل آیفون رونمایی کرد که به آن قابلیت ها و امکانات جدیدی اضافه شده است. از جمله این قابلیت ها میتوان به اضافه شدن فیلتر های جدید برای سرچ در پیغام ها به برنامه iMessage اشاره کرد. شما علاوه بر نگه داشتن یا ضربه زدن روی پیام می توانید با کشیدن روی آن به پیامک های خود پاسخ دهید. همچنین اضافه شدن به روزرسانی رابط کاربری سبب شده است که دیگر صفحه سیاه و ساده ای هنگام تماس وجود نداشته باشد و شما بتوانید از عکس یا Memoji تمام صفحه برای پس زمینه مخاطب ها استفاده کنید.

 اضافه شدن قابلیت Check In سبب شده است هنگامی‌که شما به یک لوکیشن خاص رسیدید، به مخاطب مورد نظر پیغامی ارسال شود که شما به مقصد رسیدید و فرد دیگر نگران نباشد. همچنین در صورت اتمام باتری و نبود آنتن، این اطلاعات با مخاطب به اشتراک گذاشته می شود تا مخاطب مورد نظر بداند که به خاطر نداشتن آنتن یا باتری تماس را پاسخ نداده اید.

البته براساس گفته کمپانی اپل این اطلاعات رمزگذاری شده اند و هیچ فردی نمی تواند به آن ها دسترسی داشته باشد. اضافه شدن قابلیت Name Drop به Airdrop سبب شده است که شما علاوه بر فایل ها بتوانید اطلاعات مخاطبین خود مانند ایمیل و شماره تماس را به راحتی و بدون دردسر به سایر دستگاه های اپل انتقال دهید. همچنین دیگر برای یادداشت اتفاق های روزانه نیازی به نوت اپل نخواهید داشت و تنها با قابلیت Journal می توانید اتفاقات روزمره خود را ثبت کنید.

از دیگر ویژگی های این بروزرسانی که در رویداد WWDC23 معرفی شد، میتوان به ویژگی Maps Offline اشاره کرد که شما بدون دسترسی به اینترنت می توانید به راحتی از آن برنامه استفاده کنید. همچنین از دیگر ویژگی های این رابط کاربری می‌توان به قابلیت استند بای اشاره کرد. وجود این قابلیت سبب شده است که بتوانید گوشی خود را به ساعت و تقویم هوشمند تبدیل کنید.

بنابراین هنگام خواب و شارژ گوشی، آن را به صورت عمودی قرار داده و از ساعت، تقویم و پخش موسیقی آن استفاده کنید. همچنین می‌توانید در هنگام خواب یک موزیک آرامش بخش را پخش کنید. در این رابط کاربری برای استفاده از دستیار سیری دیگر نیازی به Hey Siri نبوده و تنها با گفتن کلمه Siri دستورات شما دریافت می شود.

به روزرسانی رابط کاربری iPad OS 17

iPad-OS-17
iPad OS 17

در رویداد WWDC23 از به روزرسانی های جدید در تبلت های اپل نیز رونمایی شد که این ویژگی ها سبب شده تبلت های اپل کاربردی تر شوند و تنها برای تماشا فیلم و ویدیو از این محصولات استفاده نشود. تبلت های اپل از جنبه شخصی سازی کمی بهبود پیدا کرده اند و قابلیت تعامل با این ویژگی ها ارتقا یافته است. به همین دلیل است که شما می توانید کارهای بیش تری را با این تبلت ها انجام دهید و به کنترل دستگاه خود بپردازید.

از امکانات جدید تبلت های اپل میتوان به شخصی سازی بیش تر صفحه لاک اسکرین، تایمرهای مختلف و بهبود قابلیت دنبال کردن چهره هنگام تماس های ویدیویی اشاره کرد. همچنین قابلیت امضا PDF نیز به iPad OS اضافه شده است که شما با استفاده از آن می توانید با سایر افراد دارای آیپد به صورت همزمان روی یک PDF همکاری داشته باشید.

سخن پایانی

در این مقاله سعی کردیم به بررسی گزارش رویداد WWDC23 بپردازیم که این رویداد از مهم ترین رویدادهای اپل محسوب می شود. در رویداد WWDC23 گزارش هایی از بروزرسانی های مختلف اپل در دستگاه های مختلف این کمپانی ارائه شد که هر یک از آن ها قابلیت منحصر به فردی را در اختیار کاربر می گذارد. این قابلیت ها سبب شده است شما با دنیا جدید تکنولوژی آشنا شده و و بتوانید به راحتی از این امکانات استفاده کنید. البته این آپدیت ها چند ماه بعد به بازار عرضه می شوند و برخی از آن ها به دلیل اینکه اولین نسخه هستند، قیمت بسیار بالایی خواهند داشت.

25 خرداد 1402
0

طول عمر SSD بیشتر است یا هارد HDD

امروزه استفاده از ابزار های ذخیره سازی غیر فرار از نیاز های اصلی کاربران است، یعنی برخلاف داده های ذخیره شده در RAM با خاموش کردن سیستم اطلاعات ذخیره شده از دست نمی روند. از ابزار های ذخیره سازی اطلاعات که به صورت گسترده ای استفاده می شود می توان به هارد HDD و انواع حافظه SSD اشاره کرد. در این مقاله قصد داریم به بررسی عوامل موثر در طول عمر SSD بپردازیم.

روش ذخیره سازی اطلاعات در هارد HDD و حافظه SSD

روش ذخیره اطلاعات در هارد HDD مبتنی بر چرخش است. یک هارد HDD دارای چندین دیسک مدور است که اطلاعات بر روی آنها ذخیره می شود. با چرخش این دیسک ها داده ها خوانده می شود و سرعت خوانده شدن داده ها مبنی بر سرعت چرخش این دیسک ها است.

بر خلاف هارد دیسک ها، در حافظه SSD داده ها بر روی فلش ذخیره می شود. در مجموع SSD ها تماما به صورت الکترونیکی طراحی شده اند و فاقد قطعات مکانیکی هستند. SSD ها از شبکه ای از سلول های الکترونیکی تشکیل شده اند که از این شبکه برای ارسال و دریافت اطلاعات استفاده می کنند.

5 تفاوت عمده هارد HDD و حافظه SSD

تکنولوژی متفاوت در این دو ابزار باعث به وجود آمدن تفاوت های دیگری شده است. تفاوت هایی از قبیل:

  1. ظرفیت : SSD ها عمدتا با ظرفیت های کمتر از 2 ترابایت یافت می شوند و در ظرفیت های بالا تر بسیار گران هستند. در مقابل هارد دیسک ها تا ظرفیت 8 ترابایت به راحتی و با قیمت معقول در دسترس هستند.
  2. سرعت : به طور کلی سرعت حافظه SSD بیشتر از یک هارد HDD است. یک دستگاه مجهز به SSD به سرعت و در بیشتر موارد در چند ثانیه بوت می شود.
  3. قابلیت اطمینان : SSD در مقابل HDD هیچ قطعه مکانیکی ندارد و تماما الکترونیکی است بنابراین در هنگام لرزش یا افتادن در حین کار قابل اطمینان تر است.
  4. طول عمر : گفته می شود یک حافظه SSD حدود ده سال عمر می کند. در مقابل هارد دیسک ها از نظر قابلیت خواندن و نوشتن طول عمر نامحدود دارند اما این امر با فرض این است که قطعات مکانیکی آسیب نبینند.
  5. قیمت : در کل SSD با ظرفیت یکسان HDD قیمت بالاتری دارد. با وجود اینکه با گذر زمان این اختلاف قیمت در حال کم شدن است اما همچنان حافظه SSD گران تر است.

مقایسه SSD و HDD
مقایسه SSD و HDD از نظر ساختار داخلی

عوامل موثر در تخمین طول عمر SSD

طول عمر SSD بر اساس تعداد دفعات نوشتن/خواندن تخمین زده می شود. فروشندگان فناوری ذخیره سازی بر اساس سه عامل زیر طول عمر را بررسی می کنند:

  • TBW : مخفف عبارت Total Bytes Written است که به طور تقریبی تعیین می کند که یک حافظه در طول عمر خود چند بار نوشتن را تجربه خواهد کرد.
  • DWPD : مخفف عبارت Drive Writes Per Day است که تعیین می کند یک حافظه در یک روز چند بار می تواند بازنویسی شود.
  • سنِ درایو : از بین سه عامل ذکر شده تنها سنِ درایو به صورت دقیق ارزیابی می شود و دو عامل دیگر به صورت تقریبی محاسبه می شود.

فرمول محاسبه عمر حافظه SSD

همان طور که بیان کردیم طول عمر SSD به صورت دقیق طبق فرمول زیر قابل اندازه گیری است. در صورت فرمول چرخه های خواندن و نوشتن در ظرفیت ضرب شده و در مخرج فرمول فاکتور SSD در داده نوشته شده در سال ضرب شده است.

فرمول محاسبه طول عمر SSD
فرمول محاسبه طول عمر SSD

3 روش افزایش طول عمر SSD

در مورد ابزار های بهینه سازی طول عمر، این نکته حائز اهمیت است که بدانید تمام ابزار ها با حافظه SSD کار نمی کنند. ابزار هایی در دسترس هستند که به صورت خاص از SSD محافظت می کنند. ابزار هایی مانند Defragmentation که در سیستم عامل وجود دارند و برای SSD ها مناسب نیستند. در ادامه سه روش کارامد برای افزایش طول عمر SSD ارائه خواهیم کرد.

غیرفعال سازی Hibernate

Hibernate (هایبرنیت) یکی از انواع خاموش کردن سیستم است که این امکان را به شما می دهد که پس از خاموش کردن سیستم اطلاعاتی که بر روی حافظه RAM قرار دارد را حفظ کنید. در واقع سیستم شما پس از خاموش کردن روی حالت Pause می رود و پس از روشن شدن دوباره Resume می شود. می توانید تصور کنید که در حالت هایبرنت سیستم شما باید چه مقدار از حافظه دستگاه استفاده کند. بنابراین اگر از حافظه SSD استفاده می کنید، استفاده از حالت هایبرنت از عمر SSD می کاهد. برای جلوگیری از این اتاق می توانید حالت هایبرنیت را در سیستم خود غیر فعال کنید.

غیرفعال سازی Page Files

اگر بخواهیم به زبان ساده بیان کنیم Page File فضای ذخیره سازی در داخل یک سیستم است. هنگامی که سیستم شما برای ذخیره سازی اطلاعات به حافظه ای نیاز دارد که نتواند فراهم کند، از Page File استفاده می کند. استفاده دائمی از Page File برای حافظه SSD شما خوب نیست، زیرا اندازه Page File به صورت داینامیک تغییر می کند و این امر می تواند از طول عمر SSD بکاهد.

حافظه SSD سامسونگ مدل 960 pro
حافظه SSD سامسونگ مدل 960 pro

استفاده نکردن از Defragmentation (یکپارچه سازی)

fragmentation به معنای تکه تکه شدن است که می تواند برای هارد دیسک ها اتفاق بیافتد، به این علت که داده های مربوط به یک فایل نمی توانند نزدیک به هم قرار گیرد. عمل Defragmentation برعکس این حالت است که به جمع آوری اطلاعات پراکنده در یک هارد دیسک گفته می شود. عمل Defragmentation جهت دسترسی سریع تر فایل ها در هارد دیسک ها به ما کمک می کند. باتوجه به اینکه SSD ها فاقد هارد دیسک هستند Defragmentation برای آنها نه تنها کاربردی ندارد بلکه از طول عمر آنها می کاهد.

سوالات متداول

چه روشی برای افزایش طول عمر SSD استفاده کنیم؟

جهت افزایش طول عمر SSD سه روش پیشنهاد می شود:
1. غیرفعال سازی Hibernate
2. غیرفعال سازی Page Files
3. استفاده نکردن از Defragmentation

چه عواملی در تخمین طول عمر SSD موثر هستند؟

در تخمین طول عمر حافظه SSD سه عامل TBW، DWPD و سن و سال درایو حافظه موثر است.

طول عمر هارد HDD بیشتر است یا حافظه SSD؟

اگر فرض کنیم که قطعات مکانیکی هارد HDD آسیب نبینند، طول عمر یک هارد HDD نامحدود است. اما طول عمر یک حافظه SSD تا ده سال تخمین زده می شود.

آیا هارد HDD و حافظه SSD با یکدیگر تفاوت دارند؟

هارد HDD و حافظه SSD از نظر ظرفیت، سرعت، طول عمر و قیمت با یکدیگر تفاوت دارند.

تفاوت هارد HDD و SSD از نظر ظرفیت چیست؟

SSD ها اکثرا با ظرفیت کمتر از 2 ترابایت هستند و در ظرفیت های بالاتر بسیار گران هستند. اما هارد HDD تا ظرفیت 8 ترابایت با قیمت مناسب تری در دسترس است.

تفاوت هارد HDD و حافظه SSD از نظر سرعت چیست؟

سرعت حافظه SSD بیشتر از یک هارد HDD است. دستگاهی که دارای حافظه SSD است در کمتر از چند ثانیه بوت می شود.

جمع بندی

در این مقاله اطلاعاتی از روش عملکرد حافظه SSD و هارد HDD بیان کردیم و به تفاوت های مهم این دو ابزار ذخیره سازی پرداختیم، در ادامه فاکتور های مهم در طول عمر SSD بررسی شد و سه روش کاربردی برای افزایش طول عمر SSD ارائه شد. اگر چه روش های دیگری برای افزایش طول عمر SSD وجود دارد، شما می توانید با استفاده از روش های ذکر شده عمر حافظه SSD دستگاه خود را افزایش دهید.

اگر قصد خرید حافظه SSD دارید می توانید با مراجعه به فروشگاه اینترنتی لاجی لوک بهترین انتخاب را داشته باشید، محصولاتی که در این فروشگاه به فروش می رسند با چندین گرانتی معتبر عرضه می شوند که یکی از معتبر ترین آنها، گارانتی سازگار است.

27 بهمن 1401
0

معرفی برند جنیوس

جنیوس یک برند تایوانی است که محصولات خود را در سطح بین المللی عرضه می کند. شرکت جنیوس فعالیت خود را در سال 1985 با تولید موس آغاز کرد. از سال 1985 تا کنون برند Genius سبد کالایی خود را گسترش داده است و تجهیزات جانبی موبایل و کامپیوتر تولید می کند. جنیوس همواره تلاش کرده است که با بهترین قیمت ها، محصولاتی با کیفیت و ارگونومیک تولید کند که برای مصارف خانگی و در محیط های کاری، بیشترین کارایی را داشته باشند.

برند Genius فعالیت های خود را به گونه ای تنظیم کرده است که علاوه بر تامین نیاز های کاربران، به مسئولیت اجتماعی خود نیز عمل کند. این برند همواره طراحی های سازگار با محیط زیست را در اولویت قرار داده است. تیم های مهندسی و طراحی مستقر در شرکت جنیوس به طور مستمر از بازخورد های کاربران در جهت ارتقا سطح کیفی محصولات و طراحی محصولات ارگونومیک با نازل ترین قیمت ها، استفاده می کنند.

هم اکنون برند Genius محصولات متنوعی از جمله ماوس، کیبورد، قلم های لمسی (قلم نوری)، هدست، اسپیکر و وب کم تولید می کند.

جهت مشاهده محصولات برند جنیوس در فروشگاه لاجی لوک کلیک کنید.

تاریخچه برند Genius

همان طور که پیشتر اشاره کردیم برند Genius فعالیت خود را با تولید موس کامپیوتر آغاز کرد. در آن زمان جنیوس یکی از اولین تولید کنندگان موس در صنعت تجهیزات کامپیوتری به حساب می آمد.

در تصویر رو به رو یکی از موس های جنیوس را مشاهده می کنید که تکنولوژی کاملا متفاوتی نسبت به موس های امروزی داشت.

موس قدیمی جنیوس
موس جنیوس

برند genius با گسترش فعالیت های خود اقدام به Rebranding کرد و در همین راستا به مرور زمان متناسب با فعالیت های شرکت، لوگوی خود را تغییر داده است. همان طور که مشاهده می کنید در ابتدا لوگوی شرکت شباهت به یک موش داشته است که این تصویر تداعی اولین تولیدات این شرکت یا همان موس های کامپیوتر بوده است. جنیوس با گسترش سبد کالایی، لوگوی خود را نیز تغییر داد.

اولین لوگوی برند جنیوس
اولین لوگوی برند Genius

لوگوی برند Genius
لوگوی برند Genius 2

لوگوی برند جنیوس
لوگوی برند Genius 3

لوگوی نهایی جنیوس
لوگوی نهایی برند Genius

محصولات جنیوس - Genius

امروزه برند Genius در دسته محصولات موس، کیبورد، اسپیکر، هدست، وب کم، قلم نوری و تجهیزات گیمینگ فعالیت گسترده ای دارد. در ادامه قصد داریم به بررسی برترین محصولات جنیوس بپردازیم.

موس جنیوس - Genius

هم اکنون شرکت جنیوس موس های خود را با ویژگی های متنوعی به بازار عرضه می کند. جنیوس علاوه بر موس های سیمی که در گذشته تولید می کرد، موس های بی سیم متنوعی با ویژگی های منحصر به فردی تولید می کند.

موس بی سیم جنیوس NX-9000BT

این موس یکی از برترین محصولات جنیوس است و با قابلیت های فوق العاده خود کاربران بسیاری را جذب کرده است.

موس بی سیم جنیوس NX-9000BT یک موس وایرلس قابل شارژ دارای باتری لیتیوم پلیمری است و با سیستم عامل ویندوز، مک و اندروید سازگاری دارد.

موس NX-9000BT دارای حسگر بلوآی (BlueEye) است و دقتی معادل 1200 DPI دارد.

موس nx-9000bt جنیوس
موس nx-9000bt جنیوس

موس گیمینگ جنیوس مدل Ammox X1-400

 موس جنیوس  Ammox X1-400
موس جنیوس Ammox X1-400

برند جنیوس در راستای گسترش فعالیت های خود، در حوزه تجهیزات گیمینگ فعالیت خود را ادامه می دهد. موس جنیوس Ammox X1-400 یک موس گیمینگ با قابلیت استفاده برای هر دو دست است .

این موس دارای 4 کلید قابل شخصی سازی است. همچنین حسگر این موس از نوع اپتیکال است و طول عمر آن معادل 8 میلیون کلیک است.

ماوس بیسیم جنیوس مدل nx-7005

جنیوس nx-7005 در عین سادگی یک موس کاربردی است و در رنگ های متنوع آبی، سفید، سبز، مشکلی و قرمز عرضه شده است و برای هر دو دست قابل استفاده است. همین امر موجب شده است این موس انتخاب مناسبی برای چپ دست ها باشد.

نکته حائز اهمیت درباره موس های جنیوس این است که با دانلود درایور مخصوص موس، قابلیت شخصی سازی کلید ها و تنظیم دقت موس، امکان پذیر است.

ماوس بیسیم جنیوس مدل nx-7005
ماوس بیسیم جنیوس مدل nx-7005

برای مشاهده و خرید موس جنیوس کلیک کنید.

کیبورد جنیوس - Genius

برند Genius علاوه بر موس های متنوع و کاربردی در زمینه تولید کیبورد های خانگی و اداری نیز جز برندهای پیشتاز به شمار می رود. جنیوس توانسته است کیبورد های بی سیم و گیمینگ با کیفیت و کاربر پسند به بازار تجهیزات جانبی عرضه کند.

کیبورد جنیوس مدل Kb100

صفحه کلید جنیوس
صفحه کلید جنیوس

کیبورد Kb100 یک کیبورد کاربردی است که هم برای کاربران خانگی و هم کاربران اداری مناسب است. طراحی ساده ای دارد و دارای ابعاد 20×139×440 ‌میلیمتر است.

به دلیل قیمت مناسب و کارایی بالا، یکی از کیبورد های پر فروش برند جنیوس است.

از ویژگی های منحصر به فرد این کیبورد قابلیت استفاده از کلید های فانکشن است. کاربر می تواند با نصب نرم افزار SmartGenius بر روی کامیپوتر خود کارکرد های دیگر برای کلید های F1 تا F12 فعال کند.

کیبورد گیمینگ جنیوس مدل Scorpion K220

کیبورد جنیوس Scorpion K220 از کیبورد های بازی جنیوس به حساب می آید. شاخص ترین ویژگی این کیبورد مانند مابقی محصولات جنیوس، ارزش خرید این کالا نسبت به قیمت آن است. این کیبورد علاوه بر کیفیت بالای اجزای داخلی و خارجی، یک ابزار ارگونومیک است و برای استفاده های طولانی مدت انتخاب مناسبی است.

کیبورد گیمینگ جنیوس
کیبورد گیمینگ Genius

کیبورد جنیوس مدل Slimstar 126

کیبورد جنیوس مدل 126 یکی از کیبورد های کاربردی جنیوس است که وزنی معادل 416 گرم و ابعادی معادل 22.40 × 117.41 × 431.40 میلی متری و طول کابل 1.4 متری دارد. در سمت راست و بالای این کیبورد سه چراغ وجود دارد که وضعیت روشن و خاموش بودن دکمه های Caps Lock، Num Lock، Scroll Lock را نشان می دهد.

جنس بدنه و کابل این کیبورد از پلاستیک است که باعث سبک بودن این کیبورد شده است. به طور کلی کیبورد جنیوس Slimstar 126 یک کیبورد جم و جور و سبک است که گزینه مناسبی برای استفاده های خانگی و اداری است.

کیبورد جنیوس 126
کیبورد جنیوس مدل Slimstar 126

جهت مشاهده و خرید کیبورد جنیوس کلیک کنید.

محصولات صوتی Genius

برند Genius به حوزه تجهیزات صوتی مانند اسپیکر و هدفون نیز وارد شده است،و تا آنجایی پیش رفته است که حتی اقدام به تولید انواع مینی ساند بار (sound bar) کرده است. در ادامه به بررسی محصولات صوتی جنیوس می پردازیم.

اسپیکر جنویس مدل SP-Q160

جنیوس SP-Q160 یک اسپیکر رومیزی محسوب می شود. با استفاده از یک جک 3.5 میلی متری و یک درگاه usb قابلیت اتصال به کامیپوتر، لپ تاپ و تبلت را دارد. این اسپیکر یک ابزار جم و جور و کوچیک که فضای کمی از میز را اشغال می کند.

این مدل دارای 2 اسپیکر جانبی است که هر کدام توان خروجی 3 وات دارند.

اسپیکر جنیوس sp-q160

مینی ساندبار جنیوس USB SoundBar 100

ساندبار مینی برند جنیوس
ساندبار کوچک برند جنیوس

ساندبار جنیوس 100 یک اسپیکر رو میزی با ابعاد 65 × 70 × 320 میلی متر و وزن 476.5 گرم دارای توان خروجی کلی 6 وات است.

این دستگاه قادر است به روش با سیم از طریق جک 3.5 میلی متری و پورت یو اس بی، از دستگاه هایی مانند کامپیوتر و یا گوشی های همراه، صدا و موسیقی را با کیفیت بالایی پخش کند.

طراحی شیک، زیبا و باریک این دستگاه به همراه توان پخش صدا در یک اتاق بزرگ، از این دستگاه یک اسپیکر رومیزی قابل قبول ساخته است.

هدفون جنیوس مدل hs-940bt

هدست بلوتوثی hs 940bt یک هدست روی سر (over head) به حساب می آید که تا فاصله 30 متر برد کارکرد دارد.

البته این هدست با سیم نیز قابلیت اتصال دارد و با یک جک 3.5 میلی متری تک فیش به دستگاه های مختلف وصل می شود.

این هدست دارای یک باتری لیتیون یونی قابل شارژ است که ظرفیت باتری معادل 450 میلی آمپر دارد.

هدفون جنیوس hs 940bt
هدفون جنیوس hs 940bt

دانلود نرم افزاز جنیوس

برند genius جهت شخصی سازی دکمه های کیبورد و موس نرم افزاری با نام SmartGenius طراحی کرده است که از طریق سایت رسمی شرکت جنیوس برای سیستم عامل ویندوز و مک قابل دانلود است. پس از دانلود این نرم افزار می توانید با فشار دادن دکمه Ctrl + ~ به صورت همزمان ( کلید Genius Key که در کیبورد های جنیوس وجود دارد)، تنظیمات کنونی کیبورد خورد را مشاهده کنید.

همچنین می توانید با این نرم افزار موس خود را برای استفاده از دست راست یا چپ و افزایش یا کاهش سرعت اجرا، شخصی سازی کنید.

جمع بندی

برند Genius یک برند تایوانی است که در سال 1985 فعالیت خود را با تولید ماوس کامپیوتر شروع کرد. با گذر زمان و پیشرفت تکنولوژی حوزه فعالیت خود را گسترش داد و امروزه در صنعت تولید تجهیزات جانبی لپ تاپ، کامپیوتر و موبایل از پیشگامان این صنعت به شمار می رود.

محصولات جنیوس علاوه بر طراحی زیبا، کارایی بالا و کیفیت مطلوب، قیمت های بسیار مناسبی دارند و طیف گسترده ای از کاربران را به خود جذب کرده است.

فروشگاه اینترنتی لاجی لوک محصولات جنیوس را با گارانتی اصلی شاب به فروش می رساند. جهت مشاهده قیمت و بررسی محصولات جنیوس می توانید به وب سایت رسمی لاجی لوک مراجعه فرمائید.

4 اسفند 1401
0
جستجو
دسته بندی ها
لینک های مفید

مجله اینترنتی لاجی مگ

مجله اینترنتی لاجــــی مــــگ به عنوان زیر مجموعه ای از فروشگاه اینترنتی لاجی لوک فعالیت می کند و در تلاش است تا با تولید محتوا آموزشی و بررسی محصولات مختلف راهنمای خوبی برای خرید لوازم جانبی کامپیوتر و موبایل باشد. اگر علاقمند به حوزه کامپیوتر و لوازم جانبی کامپیوتر و موبایل هستید قطعا مقالات مجله اینترنتی لاجی مگ می تواند راهنمای خوبی برای کسب اطلاعات درباره تکنولوژی های روز دنیای کامپیوتر باشد.