مجله اینترنتی لاجی مگ
پرطرفدارها:

راهنمای خرید شارژر مناسب آیفون

شارژر مناسب iPhone های 13، 14 و 15
شارژر مناسب آیفون 13، 14 و 15
فهرست محتوا
9 دقیقه برای مطالعه

از قدیم گفته‌اند که «هرچقدر پول بدهی همانقدر آش می‌خوری» با این وجود این روزها قیمت‌ها آنچنان بالا رفته که نمی‌توان باتوجه به قیمت هرچیز، از کیفیت آن مطمئن بود. این موضوع خصوصا زمانی اهمیت دارد که کالای گران و بااهمیتی مانند تلفن همراه را خریداری کرده باشید. اگرچه این موضوع کمتر در خرید تلفن همراه از برندهای معتبر مانند iPhone پیش می‌آید، اما برای تهیه اکسسوری‌های آن چطور؟

همان‌طور که می‌دانید اهمیت شارژر در سلامت باتری آیفون بسیار زیاد است و به همین دلیل پیدا کردن شارژر مناسب آیفون نیز مهم است. بنابراین اگر شارژر خود را گم کرده‌اید یا شارژر قبلی شما به‌خوبی کار نمی‌کند و نیاز به خرید شارژر جدید دارید، در این مطلب همراه ما باشید تا یک راهنمای جامع و کامل برای خرید شارژر مناسب آیفون را به شما ارائه دهیم.

اهمیت شارژر در سلامت باتری آیفون

یک شارژر فیک و نامناسب می‌تواند باتری گوشی شما را به طور کامل از بین ببرد و یا عملکرد آن را تا حد زیادی کاهش دهد؛ بنابراین می‌توان گفت که سلامت باتری آیفون تاحد بسیار زیادی به شارژر مورد استفاده شما نیز بستگی دارد.

گوشی آیفون برای استفاده به سریع‌ترین و آسان‌ترین روش ممکن طراحی شده اما عملکرد آن به عملکرد باتری گره خورده است. باتری‌ها فناوری‌های بسیار پیچیده‌ای هستند که در صورت ضعیف یا نامناسب بودن ولتاژ دریافتی نیاز به تعویض خواهند داشت. باتری‌های گوشی آیفون از نوع لیتیوم یونی هستند که در مقایسه با تکنولوژی‌های قدیمی‌تر دارای سرعت بیشتر، ماندگاری و ظرفیت بالاتری هستند. برای آن‌که بتوانید عمر باتری خود را افزایش دهید، چند راهکار ساده وجود دارد؛ بهتر است زمانی که از گوشی خود استفاده نمی‌کنید، شارژ آن را حداقل تا نیمه نگهدارید. علاوه بر این، بهتر است شارژر آیفون خود را در محیط‌های گرم یا در معرض نور مستقیم خورشید قرار ندهید.

البته تمامی این موارد تنها در صورتی قابل قبول است که خود شارژر از کیفیت قابل قبولی برخوردار باشد. با این وجود برمی‌گردیم به پرسش اصلی تا بدانیم شارژر مناسب آیفون چه ویژگی‌هایی دارد.

اهمیت گواهینامه MFI در شارژر مناسب آیفون

تمامی تجهیزات و لوازم جانبی که برای دستگاه‌های اپل ساخته می‌شوند، باید از یک استاندارد خاص پیروی کنند که توسط شرکت اپل تعیین شده است. عبارت MFI مخفف کلمات Made For iPhone / iPad / iPod بوده که گویای همین موضوع است. استانداردهای گواهی نامه MFI شامل موارد مختلفی می‌شوند که برخی از آن‌ها عبارتند: از عملکرد، کیفیت، ایمنی و سازگاری با دستگاه‌های اپل. در حقیقت این گواهی نامه به کاربران کمک می‌کند که بتوانند به محصول موردنظر مانند شارژر مناسب آیفون اعتماد کنند.

شارژر مناسب iPhone
شارژر مناسب آیفون

در نظر داشته باشید که هیچ کالای جانبی دارای گواهینامه استاندارد MFI را شرکت اپل تولید نکرده است؛ در حقیقت وجود گواهی نامه MFI روی لوازم جانبی به معنای آن است که شرکت اپل کیفیت این تجهیزات را صرفا باتوجه به استانداردهای خود تایید می‌کند.

هر شرکتی که محصولات خود را با تاییدیه MFI ارائه دهد، باید مبلغی را به شرکت اپل بپردازد. به همین دلیل معمولا کالاهای دارای گواهی نامه MFI قیمت بالاتری نسبت به موارد مشابه دارند. در عوض، این اطمینان را به شما می‌دهند که شارژر مناسب آیفون خود را یافته‌اید و نگرانی بابت از بین رفتن باتری خود نخواهید داشت.

شناسایی اصالت محصولات دارای گواهی نامه MFI

بدون شک ممکن است کالاهای متعددی در بازار وجود داشته باشند که به اسم این تاییدیه فروش قابل توجه و البته هزینه بالایی دارند، اما آیا تمامی این شارژرها واقعا دارای گواهینامه تایید اپل هستند؟

برای تشخیص شارژر مناسب آیفون که دارای گواهی MFI هم باشد؛ دو راه اصلی وجود دارد. شما می‌توانید با مراجعه به سایت اپل در این صفحه لیست محصولات موردتایید این شرکت را پیدا کنید. علاوه بر این می‌توانید کد 12 رقمی روی محصول را در این صفحه پیدا کنید و از صحت آن مطمئن شوید.

روش دیگر یافتن هولوگرام یا لیبل آن روی جعبه شارژر آیفون است؛ البته این مورد چندان قابل اطمینان نیست چراکه نمونه‌های فیک آن بسیار مشابه هولوگرام اصلی هستند و ممکن است به راحتی قابل شناسایی نباشند.

اهمیت کابل در شارژر مناسب آیفون

شارژر از دو بخش سری اصلی تبدیل و کابل تشکیل شده‌ است اما بسیاری از افراد نقش مهم برای عملکرد شارژر مناسب آیفون را تنها در تبدیل آن می‌بینند؛ در حالی که کابل شارژر نیز به همان اندازه (یا حتی بیشتر) مهم است. کابل‌ها انتقال‌دهنده انرژی برق به گوشی آیفون هستند و به همین دلیل کابلی که برای موبایل خود می‌خرید نیازمند داشتن استانداردهای مختلفی است.

تشخیص شارژر مناسب آیفون اصل از فیک

برای آن‌که بتوانید شارژر آیفون اصل و اورجینال را از تقلبی و فیک آن تشخیص دهید، ابتدا باید اطلاعات دقیقی راجع‌به آن داشته باشید که برخی از آن‌ها از روی ظاهر و برخی به صورت فنی قابل تشخیص هستند. در ادامه تعدادی از این موارد را بررسی می‌کنیم.

خرید شارژر مناسب iPhone
خرید شارژر مناسب iPhone

مقدار ولتاژ شارژر آیفون: گوشی‌های آیفون با مدل‌های مختلف مقدار وات خروجی متفاوتی نیاز دارند که در مدل‌های پایین‌تر کمتر است. با این وجود میزان خروجی استاندارد بهترین شارژر برای آیفون 20 وات است. شارژر 20 وات اصلی اپل از نوع تایپ C است که ولتاژ خروجی آن 9 بوده و جریان 2.2 آمپری دارد. با این وجود هر یک از انواع مدل‌های گوشی آیفون ولتاژ مختص به خود را دارند که شامل موارد زیر می‌شوند:

  • آیفون 14pro و 14pro max : خروجی 27 وات سیمی، 15 وات با MagSafe و 7.5 وات
  • آیفون 14 و 14 plus: خروجی 20 وات سیمی، 15 وات با MagSafe و 7.5 وات
  • آیفون 13 pro max: خروجی 27 وات سیمی، 15 وات با MagSafe و 7.5 وات وایرلس
  • آیفون 13، 13 مینی و 13 pro: خروجی 20 وات سیمی، 15 وات با MagSafe و 7.5 وات وایرلس
  • آیفون 12: 20 وات سیمی، 15 وات با MagSafe و 7.5 وات
  • آیفون 11: 18 وات سیمی، 7.5 وات
  • آیفون SE مدل 2022: 20 وات سیمی، 7.5 وات
  • آیفون SE مدل 2020: 18 وات سیمی، 7.5 وات

رنگ تصویر بسته‌بندی: یکی از فاکتورهای ظاهری که برای تشخیص شارژر اصل از فیک قابل استفاده است، رنگ تصویر روی جعبه است. معمولا عکس روی شارژرهای اصلی کاملا سفیدتر است و شارژرهای فیک عکس‌های تیره یا سفید متمایل به زرد دارند.

شکل USB-C بر روی جعبه: معمولا روی جعبه USB-C نوشته شده است که در شارژر دارای گواهی MFI نوشته متعادل بوده و در شارژرهای فیک این نوشته پررنگ و با سایه بیشتر هک شده است.

سریال نامبر: توجه داشته باشید که سریال نامبری که روی خود آداپتور نوشته شده باید دقیقا مطابق با سریال نامبر روی جعبه باشد.

شکل پین‌های کابل به کلگی شارژر: شارژر آیفون 13 و 13pro و 13promax و حتی دیگر مدل‌های گوشی دارای 8 پین روی درگاه خود هستند که 6 تا از آن‌ها در وسط و 2 تا در کناره قرار دارد.

کیفیت نوشته‌های روی آداپتور: یکی از واضح‌ترین تفاوت‌های شارژر اصلی و فیک کیفیت هک شدن اطلاعات روی آداپتور است. در شارژرهای اصلی وضوح نوشته‌ها بالاتر بوده و با جوهر خاصی نوشته شده‌اند.

بهترین شارژر برای آیفون

 زمانی که به دنبال شارژر آیفون 14 و 14 pro و 14 pro max و یا هر مدل دیگری هستید، با برندهای مختلفی روبرو می‌شوید که هر یک از آن‌ها ادعای زیادی برای «بهترین» بودن دارند. در این میان، برندهای Ugreen و Anker در صدر لیست بهترین شارژرها برای شارژ کردن آیفون قرار دارند. اگرچه هیچ شارژری بهتر از شارژر اصلی اپل نمی‌شود، اما از آن‌جا که دیگر خبری از کلگی شارژر در جعبه‌های آیفون نیست، استفاده از این برندها بهترین گزینه بعدی ما به شمار می‌آید.

این برندها انواع مختلفی از شارژر را برای شارژ سریع آیفون ارائه داده‌اند که هرکدام از آن‌ها قابلیت‌های مختلفی دارند. برای مثال، حتما تا به حال توجه کرده‌اید که وقتی کلگی شارژر بزرگی دارید، حمل آن در کیف یا بین وسایل دیگر چقدر دردسر دارد. در این موارد می‌توانید از شارژرهایی با سری کوچک‌تر تهیه کنید که فضای کمتری از کیف شما را اشغال کنند!

در ادامه تعدادی از انواع شارژر مناسب آیفون را به صورت خلاصه بررسی می‌کنیم.

شارژر دیواری یوگرین CD137 70297

این شارژر دارای گواهی MFI بوده و توان خروجی ۲۰ ولتی دارد. علاوه بر این، این دستگاه از تکنولوژی‌های شارژ سریع پشتیبانی می‌کند تا آیفون شما در کسری از ساعت شارژ شود.

این شارژر در حقیقت برای آیفون‌های 8، 8 Plus، X، XR، XS و XS max ساخته شده است و بهترین عملکرد خود را برای این مدل گوشی‌ها دارد.

خرید شارژر دیواری یوگرین CD137 70297

شارژر دیواری یوگرین CD137 70297
شارژر دیواری یوگرین CD137 70297

شارژر دیواری یوگرین CD216

این مدل شارژر از برند یوگرین دارای دو خروجی USB-Type C است که به شما اجازه می‌دهد به صورت همزمان دو دستگاه خود را با یک شارژر، شارژ کنید. همچنین تکنولوژی PD به کار رفته در این محصول امکان شارژ کردن سریع آیفون را برای یوزر فراهم می‌کند.

خرید شارژر دیواری یوگرین CD216

شارژر دیواری یوگرین CD216
شارژر دیواری یوگرین 70868 CD216

شارژر دیواری یوگرین CD243

 شارژر یوگرین مدل CD243 اندکی سبک‌تر از مدل پیشنهادی قبلی است ولی دو پورت خروجی دارد. این شارژر می‌تواند دو دستگاه را به صورت همزمان با خروجی 20 وات شارژ کند بدون اینکه آسیبی به هریک از دستگاه‌ها برسد.

همچنین با قابلیت محافظت چندگانه خیال شما از بابت داغ شدن بیش از حد شارژر، اتصال کوتاه و یا حفاظت دربرابر تغییر ولتاژ راحت می‌کند.

خرید شارژر دیواری یوگرین CD243

شارژر دیواری یوگرین CD243
شارژر دیواری یوگرین 10343 CD243

شارژر دیواری یوگرین CD226

اگر چندین دستگاه آیفون دارید و با حمل چندین شارژر برای هر یک از آن‌ها مشکل دارید، بهترین گزینه برای شما استفاده از شارژر دیواری یوگرین CD226 است. این شارژر دارای نه 1، نه 2 بلکه 3 عدد خروجی USB type C است که به شما اجازه می‌دهد هر سه دستگاه خود را به صورت همزمان شارژ کنید!

خرید شارژر دیواری یوگرین CD226

شارژر دیواری یوگرین CD226
شارژر دیواری یوگرین 40747 CD226

علاوه بر این، یک خروجی یو اس بی نیز در این شارژر وجود دارد که ولتاژ خروجی آن 21 ولت است و با رنگ USB بنفش مشخص شده. یکی از ویژگی‌های اصلی این شارژر استفاده از تکنولوژی PD و Quick Charge 4.0 که به شما اجازه می‌دهد دستگاه‌های خود را با سرعت بیشتری شارژ کنید. همچنین دارای سیستم حفاظت چندگانه است و خطری برای وسایل الکترونیکی شما ایجاد نمی‌کند و میتواند گزینه خوبی برای خرید شارژر مناسب آیفون شما باشد.

جمع‌بندی

شارژر مناسب آیفون یک وسیله بسیار کاربردی برای افراد است که روزانه چندین بار با آن سروکار دارید و به همین دلیل انتخاب یک شارژر مناسب آیفون که برای مدل‌های مختلف کاربرد دارد بسیار مهم است. از طرفی از آن‌جا که قیمت شارژر مناسب آیفون 15 و 15 pro و 15 pro max و حتی مدل‌های پایین‌تر این برند بسیار بالا است، باید دقت زیادی در انتخاب خود داشته باشید.

در این مطلب تعدادی از راه‌های تشخیص شارژر اصلی از فیک و ملاک‌های شارژر خوب را بررسی کردیم. در صورتی که نیاز به مقایسه بین برند های مختلف و خرید آسان شارژر مناسب آیفون را دارید، می‌توانید با مراجعه به بخش فروشگاه اینترنتی لاجی لوک، لیست کاملی از این دستگاه‌ها و ویژگی‌ های آن‌ها را بررسی کنید.

سوالات متداول

حداقل توان خروجی برای شارژر مناسب آیفون کدام است؟

به صورت معمول بسیاری از شارژ های آیفون دارای خروجی حداقلی 20 وات هستند که بهترین عملکرد را دارند.

چگونه می‌توان شارژر اصل را از تقلبی تشخیص داد؟

راه‌های مختلفی برای این کار وجود دارد که از روی ظاهر جعبه مانند کیفیت تصویر، کیفیت نوشته‌ها، مقدار توان خروجی و حتی تعداد پین های کابل قابل تعیین است.

بهترین مدل شارژر مناسب آیفون چیست؟

شارژر مناسب آیفون با برند های مختلفی وجود دارند که اکثر شارژرهای دارای گواهی نامه MFI جزو موارد برتر آن محسوب می‌شوند.

مدل شارژر آیفون از چه نوع USB است؟

معمولا شارژرهای آیفون از نوع USB Type C است که به راحتی به کلگی متصل می‌شود.

آیا می‌توان از شارژ های فیک برای شارژ گوشی اپل استفاده کرد؟

اگر چه شارژ های فیک نیز کار شارژ کردن آیفون را (هرچند با سرعت کمتر) انجام می‌دهند، اما ممکن است استفاده از آن‌ها آسیب جدی به باتری گوشی بزند. به همین دلیل استفاده از شارژ های ارزان و فیک برای آیفون توصیه نمی‌شود.

بهترین کابل شارژر مناسب آیفون کدام است؟

بهترین و مقاوم ترین کابل برای آیفون جنس کنفی بافته شده با روکش نایلونی دوگانه هستند که معمولا برند های معروف از جمله انکر از آن استفاده می‌کنند.

جستجو
اشتراک گذاری
لینک های مفید

2 پاسخ

  1. سلام
    من همیشه توی خرید شارژر برای گوشیم فرق بین فیک و اصلی بودنو نمیتونستم تشخیص بدم و از هرکی پرسیدم اطلاعات درست و دقیقی بهم ندادن، توضیحات شما خیلی بهم کمک کرد.. ممنونم از راهنمایی کاملتون
    بی شک انتخابم برای خرید کابل سایت شماست

    1. درود بر شما
      باعث افتخار هست که بتونیم اطلاعات مفید و کاربردی در اختیار مخاطبانمون قرار بدیم.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *