مجله اینترنتی لاجی مگ
پرطرفدارها:

آموزش برداشت از Trust Wallet

چگونه از تراست ولت پول برداشت کنیم؟
Trust Wallet
فهرست محتوا
7 دقیقه برای مطالعه

تراست ولت (Trust Wallet)، یکی از محبوب ترین کیف پول ها و اپلیکیشن های ارز دیجیتال است. رابط کاربری ساده، امنیت کافی و سرعت بالا مهمترین دلایل محبوبیت این والت محسوب می شوند. واریز و برداشت پول از تراست ولت بسیار ساده است و هر کسی بدون تجربه خرید و فروش ارز دیجیتال هم از عهده آن برمی‌آیند.

در این مطلب، یاد می گیریم چگونه از تراست ولت پول برداشت کنیم. ابتدا به آموزش انتقال رمز ارز از ترست ولت به صرافی های معتبر و تبدیل آن به پول می پردازیم. سپس به سؤالات متداول درباره برداشت پول از ترست ولت از جمله کارمزد و محدودیت خواهیم پرداخت.

معرفی کیف پول ارز دیجیتال تراست ولت (Trust Wallet)

تراست ولت یک کیف پول نرم افزاری با بیش از 60 میلیون کاربر و پشتیبانی از بیش از 9 میلیون دارایی رمزنگاری شده از جمله ان اف تی در 70 بلاک چین مختلف است. این والت ارز دیجیتال به صورت اپلیکیشن موبایل (اندروید و iOS) و افزونه مرورگر در دسترس است. Trust Wallet از سال 2017 در مالکیت صرافی بایننس قرار دارد و کیف پول رسمی این صرافی محسوب می شود.

با استفاده از کیف پول تراست ولت می توانید برای دریافت، برداشت و سواپ یا مبادله رمز ارز ها اقدام کنید. یکی از مهمترین قابلیت های ترست ولت، استیکینگ (Staking) با نرخ بهره منعطف است. به این ترتیب، کاربران می توانند فقط با نگهداری ار های دیجیتال در این والت درآمد کسب کنند. امکان خرید و فروش ارز دیجیتال با کارت‌ بانکی (از طریق شرکای شخص ثالث) نیز در این کیف پول وجود دارد اما متأسفانه، این ویژگی برای کاربران ایرانی غیر فعال است. شما می توانید برای خرید ارز دیجیتال از خدمات یک صرافی ایرانی معتبر استفاده کرده و سپس دارایی هایتان را به تراست ولت منتقل کنید.

امنیت، یکی از مهمترین مزایای کیف پول تراست والت محسوب می شود. تراست والت یک کلید دسترسی امن به‌ شما می دهد تا هیچکس جز خودتان نتواند به دارایی هایتان دسترسی داشته باشد. احراز هویت دو مرحله ای و رمز بیومتریک، قابلیت های امنیتی دیگر تراست والت هستند.

آموزش برداشت ارز دیجیتال از تراست ولت

برداشت پول از تراست ولت، فقط یک راه دارد: انتقال ارز دیجیتال به یک آدرس دیگر. این آدرس می تواند آدرس یک کیف پول نرم افزاری دیگر، آدرس یک کیف پول سخت افزاری یا آدرس والت در یک صرافی باشد. بنابراین، حتی کاربران خارجی هم نمی توانند ارز های دیجیتال تراست والت را مستقیماً به حساب بانکی منتقل کنند.

در این بخش از آموزش برداشت پول از تراست ولت، مراحل اصلی برداشت ارز دیجیتال را به شما یاد می دهیم. سپس به شما یاد می دهیم چطور از خدمات صرافی های معتبر برای تبدیل موجودی تراست والت به پول استفاده کنید.

اپلیکیشن یا افزونه Trust Wallet را باز کنید و با استفاده از رمز عبور، وارد حساب کاربری تان شوید. در صفحه اصلی، لیست دارایی های رمزنگاری شده خود را می بینید. ارز دیجیتال مورد نظرتان را انتخاب کنید. در صفحه جدید روی گزینه Send کلیک کنید.

لیست دارایی تراست ولت
لیست دارایی تراست ولت

حالا صفحه مربوط به برداشت از تراست ولت برایتان باز می‌شود. در این صفحه باید آدرس گیرنده و مقدار تراکنش را وارد کنید. در کیف پول تراست ولت، وارد کردن تگ ممو (Memo Tag) اجباری نیست ولی اگر دریافت کننده ورود تگ را اجباری کرده باشد، حتماً این کادر را پر کنید. در غیر این صورت ممکن است ارز های دیجیتال گم شود.

بعد از زدن دکمه Continue در بالای صفحه، اطلاعات تراکنش دوباره نمایش داده می شود. همه اطلاعات از جمله آدرس، مقدار برداشت از تراست ولت و کارمزد شبکه تقریبی را با دقت چک کنید. هرگونه اشتباه در این مرحله، غیرقابل جبران خواهد بود. سپس تراکنش را تأیید کنید تا در صف پردازش قرار بگیرد.

با این طی این مراحل، شما موفق به برداشت ارز دیجیتال از تراست ولت شده اید. اما اگر قصد دارید دارایی تان را به صورت پول از ترست والت برداشت کنید، باید از خدمات یک صرافی ایرانی معتبر استفاده کنید.

انتقال ارز در تراست ولت
انتقال ارز در تراست والت

آموزش برداشت پول از تراست ولت

کیف پول Trust Wallet، یک والت غیر متمرکز و خود حضانتی است؛ یعنی هیچ راهی برای برداشت مستقیم پول از ترست ولت به کارت بانکی وجود ندارد. حتی کاربران خارجی هم برای این کار باید از خدمات صرافی های شخص ثالث مثل بایننس استفاده کنند.

بنابراین اگر قصد برداشت پول از ترست ولت را دارید، باید از خدمات یک صرافی ایرانی معتبر مثل بیت ۲۴ استفاده کنید. با ثبت نام در صرافی بیت ۲۴ می توانید در کمترین زمان و با بهترین قیمت به خرید و فروش بیش از 501 ارز دیجیتال بپردازید. همچنین با استفاده از کیف پول داخلی امن صرافی بیت ۲۴، دیگر نیازی به پرداخت کارمزد شبکه نیست و معاملات رمز ارزی بسیار ارزانتر خواهد شد.

برای برداشت پول از ترست ولت به کمک صرافی ایرانی بیت 24، به ترتیب زیر عمل کنید:

در صرافی بیت 24 ثبت نام کنید و مراحل احراز هویت را انجام دهید. وارد حساب کاربری تان شوید و گزینه کیف پول را انتخاب کنید. در صفحه اصلی، گزینه واریز را بزنید و در صفحه جدید، ارز دیجیتال مورد نظرتان را انتخاب کنید.

حساب کاربری صرافی بیت24
حساب کاربری صرافی بیت24
لیست دارایی در صرافی بیت24
لیست دارایی در صرافی بیت24

بعد از انتخاب شبکه واریز، آدرس واریز برایتان نمایش داده می شود.

انتخاب شبکه انتقال در صرافی بیت24
انتخاب شبکه انتقال در صرافی بیت24
تایید انتقال در صرافی بیت24
تایید انتقال در صرافی بیت24

حالا به تراست ولت برگردید و از این آدرس برای انتقال ارز دیجیتال به کیف پول صرافی بیت ۲۴ استفاده کنید. در صورت نیاز می توانید قبل از برداشت ارز دیجیتال از ترست ولت، دارایی های مختلف تان را از طریق گزینه سواپ به کریپتوکارنسی های پرکاربرد تبدیل کنید. بعد از انتقال رمز ارز به کیف پول بیت 24 می توانید بدون پرداخت دوباره کارمزد شبکه، آنها را به پول تبدیل کرده و معادل ریالی را در حساب بانکی تان دریافت کنید.

سؤالات متداول درباره برداشت از تراست ولت

همانطور که در این آموزش برداشت پول از تراست ولت دیدید، کار با این کیف پول بسیار ساده است. در پایان قصد داریم برخی از مهمترین سؤالات درباره برداشت از تراست والت را بررسی کنیم. اگر هنگام کار با تراست والت با مشکل مواجه شدید، قبل از هر اقدامی با پشتیبانی کیف پول تماس بگیرید و هرگز اطلاعات تان را در اختیار کسی قرار ندهید.

کارمزد برداشت ارز از تراست ولت چقدر است؟

کیف پول تراست ولت، هیچ گونه کارمزد تراکنش داخلی ندارد. یعنی شما برای تبدیل بیت کوین به تتر یا برداشت بیت کوین، هیچ کارمزدی به تراست والت نمی‎ پردازید. همانطور که گفتیم برداشت پول از تراست ولت در واقع نوعی انتقال ارز دیجیتال است که مشمول کارمزد شبکه یا کارمزد گس (Gas Fee) می شود. این کارمزد، در ازای تایید تراکنش به ماینر ها یا اعتبارسنج ها (Validator) تعلق می گیرد.

بنابراین هزینه برداشت پول از تراست والت بسته به تراکم شبکه، سختی شبکه و ارز دیجیتال ارسالی متغیر خواهد بود. با این وجود، کاربران تراست ولت می توانند کارمزد تقریبی را قبل از انجام تراکنش مشاهده کنند.

برداشت پول از تراست ولت چقدر طول می کشد؟

برداشت ارز از تراست ولت دقیقاً به معنای انتقال ارز دیجیتال است که مدت زمان پردازش آن می تواند متغیر باشد. مهمترین عامل در تعیین مدت زمان برداشت از تراست والت، نوع دارایی کریپتو است. انتقال رمز ار های با بلاک تایم یا زمان بلاک سریع مثل سولانا، کمتر از 30 ثانیه طول می کشد ولی دارایی های کن تر مثل بیت کوین می تواند تا یک ساعت هم طول بکشد. علاوه بر این، ترافیک شبکه هر دو بلاک چین و سرور های گیرنده نیز روی سرعت برداشت از ترست والت تأثیر می گذارند.

در ضمن می توانید با انتخاب تراکنش سریع و پرداخت کارمزد بیشتر، سرعت برداشت پول از تراست والت را افزایش دهید.

برای مطالعه بیشتر آشنایی با صرافی بینگ ایکس کلیک کنید.

آیا برداشت از تراست ولت محدودیت دارد؟

برداشت پول از تراست ولت هیچ محدودیت (حداقل یا حداکثر) ندارد. اما به لحاظ تکنیکی، مقدار ارز دیجیتال برداشتی باید از کارمزد شبکه یا کارمزد گس بلاک چین بیشتر باشد. با توجه به اینکه تراست والت یک کیف پول غیر متمرکز و خود حضانتی است، محدویت های تراکنش بسیار کمی در آن وجود دارد.

جستجو
اشتراک گذاری
لینک های مفید

16 پاسخ

  1. سلام چگونه از کیف تراست والت ” فقط برای دیدن” پول برداشت کنم ؟

    با تشکر

    1. درود محسن عزیز
      برای انجام برداشت از Trust Wallet باید مبلغی روی کیف پول خود داشته باشید. امکان انجام تراکش نمایشی یا تستی وجود ندارد.

  2. سلام جناب من مبلغ 0.000434 بیت کوین دارم میخوام به صرافی منتقل کنم اررو داست utxo میزنه لطف میکنید راهنمایی کنید ممنونم

    1. درود ب شما
      پیغام Dust Error زمانی نمایش داده می شود که مقداری کمتر از حداقل انتقال انتخاب کرده باشید. برای برطرف کردن این ارور باید مقدار موجودی کیف پول را افزایش داده و سپس اقدام به انتقال نمایید.

  3. سلام، من ۳سولانا در ولت تراست دارم، اما نمیتونم برداشت بزنم، یعنی ۳سولانا رو نشون میده ولی موقع برداشت میزنه not enough solana… حلپ می پلیز 😢

    1. درود بر شما
      اگر این خطا رو دریافت میکنید به این معنی هست که میزان موجودی شما کمتر از حداقل مقدار برای تراکنش هست. برای حل این مشکل موجودی SOL رو در کیف پولتون افزایش بدید، یا به دارایی دیگه ای مثل USDT تبدیلش کنید و بعد منتقل کنید.

  4. سلام برای انتقال از ترست ولت به کیف پول صرافی اگر ارزها کوین نباشند یا گس فی بالا داشته باشند حتما بایدbnb داشته باشیم یا میشه داخل ولت تبدیل به تتر کرد؟؟؟ممنون

    1. درود بر شما
      برای هر تراکنش نیاز هست مقداری برای فی در کیف پول خود داشته باشید. ولی میتونید با تبدیل به تتر و انتقالش به صرافی فی کمتری پرداخت کنید.

    2. با سلام حداقل موجودی تتر برا برداشت باید چقد باشع چون هربار خطای برداشت میزنه

      1. درود بر شما
        حداقل میزان برداشت برای هر ارز متفاوت هست، توجه داشته باشید خطا ممکن است برای عدم موجودی توکن انتقال باشه. (به عنوان مثال اگر تتر رو روی شبکه ترون میخواید منتقل کنید باید مقداری بیشتر از فی تراکنش شبکه ترون توی کیف پول موجود داشته باشید.)

  5. سلام من توی تراست ولت مقداری بیت تورنت داشتم که خود تراست ولت از قدیمی تبدیل کرده به bttb الان این رو چطوری میتونم خارج کنم و به صرافی انتقال بدم ارز بیت تورنت من رو بر پایه باینس کرده خودش ممنون میشم راهنماییم کنین

    1. درود بر شما جناب قناعی
      اگر صرافی مقصد از ارز شما پشتیبانی میکنه، میتونید با دریافت آدرس کیف پول صرافی و وارد کردن اون در بخش withdraw ارز خودتونو منتقل کنید. در غیر این صورت با استفاده از قابلیت swap ارز خودتونو به USDT تبدیل و به صرافی مورد نظر منتقل کنید.
      لازم به ذکر است که این کار در برخی ارز ها فی تراکنش رو پایین میاره.

      1. سلام بنده ارز سندباکس و شیبا در تراست ولت دارم نمیتونم وارد صرافی ایرانی کنم لطفا کمک کنید ممنون

        1. درود بر شما علی عزیز

          اینکه نمیتونید ارز رو منتقل کنید 2 دلیل میتونه داشته باشه؛
          1- یا مقدار ارزی که میخواید منتقل کنید کمتر از حداقل قابل انتقال هست.
          2- یا ارزی که میخواید منتقل کنید روی شبکه ای قرار داده که نیاز به توکن خاصی برای پرداخت به عنوان فی داره. (باید اون توکن رو توی کیف پول شارژ کنید.)
          3- یا هر دو مورد بالا.

          همچنین میتونید ارز یا توکن های موجود رو به ارز مرجع تتر (Tether) تبدیل کنید و بعد منتقل کنید.

          1. درود بر شما
            احتمالا مقداری که قصد انتقالش رو دارید کمتر از حداقل های تراست والت هست. مقدار بیشتری رو امتحان کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *