مجله اینترنتی لاجی مگ
پرطرفدارها:

تجهیزات خانه هوشمند

معرفی تجهیزات هوشمند سازی منزل
تجهیزات خانه هوشمند
فهرست محتوا
8 دقیقه برای مطالعه

آیا بین صحبت های دوستان و آشنایانتان عبارت خانه هوشمند را شنیده اید، اما متوجه نشده اید منظور آن ها چیست؟ یا شاید تجهیزات خانه هوشمند را که برای فروش گذاشته شده اند دیده باشید. فناوری خانه هوشمند اصطلاحی است که در سال های آینده بیشتر شنیده می شود، زیرا خانه ها و کسب و کارهای بیشتری همه روزه به سمت آن کشیده می شوند.

اما اینکه فناوری خانه هوشمند دقیقا به چه معناست؟ مزایای آن کدامند و تجهیزات خانه هوشمند شامل چه مواردی می شوند، موضوعاتی هستند که در این مطلب از مجله لاجی مگ به آن ها خواهیم پرداخت. با ما همراه شوید.

فناوری خانه هوشمند چیست؟

به طور کلی چنین می توان گفت که خانه هوشمند نوعی فناوری است که به کمک آن می توان لوازم و دستگاه های الکترونیکی را به طور خودکار از طریق تلفن همراه یا دستگاه های دیگر از راه دور کنترل کرد. تجهیزات خانه هوشمند از طریق اینترنت به هم متصل هستند و به کاربر اجازه می دهند تا عملکرد هایی مانند دسترسی امنیتی به خانه، دما، روشنایی، سینمای خانگی و غیره را از راه دور کنترل کند.

تجهیزات خانه هوشمند چگونه کار میکند

دستگاه های یک خانه هوشمند به هم متصل هستند و می توان از طریق گوشی، تبلت یا لپ تاپ به آن ها دسترسی داشت. قفل های در، تلویزیون ها، ترموستات ها، نمایشگر های خانگی، دوربین ها، چراغ ها و حتی وسایلی مانند یخچال را می توان با استفاده از تجهیزات خانه هوشمند کنترل کرد. این فناوری روی موبایل یا سایر دستگاه های دارای اتصال اینترنت نصب می شود و کاربر می تواند از راه دور تغییراتی را اعمال کند. به عنوان مثال خانه های هوشمندی که به کنترل روشنایی مجهز هستند به صاحبان خانه اجازه می دهند مصرف برق را کاهش داده و در هزینه های مرتبط با انرژی صرفه جویی کنند.

برخی از سیستم های اتوماسیون خانگی در صورت وجود هرگونه اشکال برای صاحب خانه آلارم هشدار می فرستند، در حالی که برخی دیگر می توانند با پلیس یا آتش نشانی تماس بگیرند.

خدماتی مانند زنگ درب هوشمند، سیستم امنیتی هوشمند و لوازم هوشمند همه بخشی از فناوری اینترنت اشیا (IoT) هستند، شبکه ای از اشیاء فیزیکی که می توانند اطلاعات الکترونیکی را جمع آوری کرده و به اشتراک بگذارند.

مزایای تجهیزات خانه هوشمند

اگر می خواهید خانه خود را به دستگاه های هوشمند مجهز کنید، بهتر است ابتدا با مزایای استفاده از این فناوری آشنا شوید.

کنترل وسایل با گوشی هوشمند و از راه دور

دستگاه های خانه هوشمند به عنوان «دستگاه های متصل» هم شناخته می شوند، چون به اینترنت متصل می شوند و از این طریق می توان آن ها را از راه دور کنترل کرد. بیشتر دستگاه های خانه هوشمند دارای اپلیکیشن های مخصوص به خودشان هستند و به کاربر این امکان را می دهند تا دستگاه را خاموش روشن کرده یا تنظیمات دیگری را از هر کجای دنیا روی آن اعمال کنند.

تا وقتی که گوشی هوشمند به اینترنت متصل باشد، می توانید با استفاده از آن کار های مختلفی از جمله خاموش کردن چراغ های هوشمند، تغییر دمای ترموستات هوشمند، قفل کردن درب ورودی با قفل هوشمند و موارد دیگر انجام دهید؛ حتی اگر کیلومتر ها از منزل فاصله داشته باشید.

کاهش هزینه های قبوض

اتوماسیون های خانگی می توانند از طریق کنترل روشنایی و سیستم گرمایش و سرمایش خانه در زمان هایی که شما در خانه نیستید، در مصرف انرژی صرفه جویی کنند. اگر در اواسط تابستان برای تعطیلات آخر هفته از خانه دور شده اید، می توانید دما را تغییر دهید تا در هزینه های قبض شما صرفه جویی شود. فناوری خانه هوشمند در بسیاری از موارد منجر به افزایش بهره وری انرژی و راحتی می شود.

مراقبت از حیوانات خانگی و خانواده

از طریق قفل های هوشمند و نظارت تصویری، صاحب خانه ها می توانند وقتی بچه ها، والدین سالخورده یا حیوانات خانگی تنها در خانه هستند آن ها را زیر نظر داشته باشند.

حفظ امنیت خانه

اگر قابلیت های امنیتی و نظارتی را وارد شبکه خانه هوشمند خود کنید، امنیت خانه شما می تواند به میزان قابل توجهی افزایش پیدا کند. به عنوان مثال، سیستم های اتوماسیون خانگی می توانند حسگر های حرکتی، دوربین های امنیتی، قفل های خودکار درب و سایر اقدامات امنیتی فیزیکی را در سراسر خانه به هم وصل کنند تا بتوانید قبل از رفتن به رختخواب آن ها را از یک گوشی تماشا کنید.

استفاده بهتر از وسایل خانه و افزایش طول عمر آن ها

اگر وسایل در صورت عدم استفاده خود به خود خاموش شوند یا خودشان در زمان های خاصی قفل شوند، بهترین بهره وری را خواهند داشت و طول عمر آن ها افزایش پیدا می کند.

انواع تجهیزات خانه هوشمند
انواع تجهیزات خانه هوشمند

انواع تجهیزات خانه هوشمند

انواع تجهیزات خانه هوشمند در دسته بندی های مختلف زیر جای می گیرند:

تجهیزات روشنایی و نورپردازی

در تجهیزات روشنایی و نورپردازی هوشمند می توانید با استفاده از یک کنترل هوشمند لامپ ها را روشن و خاموش کرده، نور آن ها را تنظیم کنید، روشنایی را برای ساعات خاصی از روز برنامه ریزی کنید و گرمای نور را کنترل نمایید. به عنوان مثال می توانید با نزدیک شدن به ساعات پایانی شب، نور لامپ ها را به تدریج کاهش دهید تا چشمان شما برای خوابیدن آماده شوند.

تجهیزات سرمایش و گرمایش

به کمک ترموستات های هوشمند می توانید در هر نقطه ای که هستید، تنها با لمس یک دکمه، دما را در محیط متعادل کنید. همچنین به کمک این تجهیزات خانه هوشمند می توانید در مصرف انرژی صرفه جویی کرده و هدر رفت تعادل دمایی را در محیط کاهش دهید.

تجهیزات امنیتی

تجهیزات خانه هوشمند امنیتی شامل مواردی مانند قفل هوشمند، دوربین مدار بسته، قفل کودک هوشمند و غیره می شوند. این تجهیزات علاوه بر اینکه امنیت را افزایش می دهند، کاربری منزل را هم راحت تر می کنند. به عنوان مثال قفل های هوشمندی وجود دارند که با گرفتن کارت مقابل حسگر آن ها، درب را برای شما باز می کنند.

تجهیزات صوتی و تصویری

یکی از تجهیزات صوتی هوشمند، بلندگوهای هوشمند هستند که به کمک آن ها می توان موسیقی را در قسمت های مختلف خانه به طور بهینه و یکنواخت پخش کرد. علاوه بر این، بلندگوهای هوشمند می توانند در بخش های مختلفی آلارم بدهند؛ مثلا می توانید آلارمی را برای بیدار شدن از خواب و آلارم دیگری را برای یادآوری زمان مصرف دارو تنظیم کنید.

با استفاده از تجهیزات تصویری هوشمند هم می توانید بازی های ویدئویی یا فیلم ها را در قسمت های مختلف منزل ببینید.

تجهیزات آبیاری فضای سبز

به کمک تجهیزات هوشمند مربوط به این بخش می توان آبیاری فضای سبز را زمان بندی کرد. میزان آبیاری و شیوه عملکرد دستگاه های هوشمند علمی و حساب شده است.

تجهیزات ایمنی ساختمان

از تجهیزات خانه هوشمند مربوط به بخش ایمنی ساختمان ها می توان به سیستم های اطفاء حریق اشاره کرد. این سیستم ها با حسگرهایی که دارند می توانند حریق را تشخیص دهند و در چنین مواقعی فرمان آب پاشی را صادر کنند. علاوه بر این، سنسورهای تشخیص نشت آب و نشت گاز هم از دیگر تجهیزات ایمنی ساختمان محسوب می شوند.

تجهیزات خانه هوشمند تغذیه گیاهان و حیوانات خانگی

با نصب تجهیزات خانه هوشمند می توان حتی از راه دور هم غذای حیوانات خانگی و گیاهان آپارتمانی را آماده کرد. در برخی از این تجهیزات، حتی می توان این کارها را زمان بندی و برنامه ریزی کرد.

معرفی تجهیزات خانه هوشمند لاجیتک

اگر قصد خرید کنترل هوشمند لاجیتک را دارید در ادامه به بررسی مختصر بهترین مدل های کنترل هوشمند لاجیتک پرداختیم و برخی از پرفروش ترین تجهیزات خانه هوشمند لاجیتک که در فروشگاه اینترنتی لاجی لوک به فروش می رسند را لیست کرده ایم که شامل موارد زیر می شوند:

کنترل هوشمند لاجیتک هارمونی آلتیمیت Harmony Ultimate

کنترل هوشمند لاجیتک هارمونی آلتیمیت Harmony Ultimate محصولی است که می تواند تمام دستگاه هایی را که با مادون قرمز، بلوتوث و وای فای کار می کنند، کنترل کند. این کنترل با بیش از 270 هزار دستگاه خانگی سازگار بوده و دارای صفحه لمسی 2.4 اینچی نیز هست.

کنترل هوشمند لاجیتک هارمونی آلتیمیت Harmony Ultimate
کنترل هوشمند لاجیتک هارمونی آلتیمیت Harmony Ultimate One

برخی از مهم ترین مزایای کنترل هوشمند لاجیتک هارمونی آلتیمیت شامل کنترل کنسول بازی از طریق بلوتوث، مدیریت هوشمند شبکه های تلویزیونی و امکان کنترل بی سیم حتی در صورت قرار دادن هاب داخل کمد بسته می شوند.

خرید کنترل هوشمند لاجیتک هارمونی آلتیمیت Harmony Ultimate

هاب کنترل هوشمند لاجیتک هارمونی هاب Harmony HUB

هاب کنترل هوشمند هارمونی هاب لاجیتک یکی دیگر از کنترل های از راه دور فوق العاده است که به کمک آن می توان دستگاه های هوشمند داخل منزل یا شرکت را با استفاده از گوشی موبایل مدیریت و کنترل کرد. ازجمله دستگاه های هوشمند سازگار با این محصول می توان به تلویزیون های هوشمند، کنسول های بازی، قفل های هوشمند، ترموستات ها و گیرنده های AV اشاره کرد.

هاب کنترل هوشمند لاجیتک هارمونی هاب Harmony HUB
هاب کنترل هوشمند لاجیتک هارمونی هاب Harmony HUB

مواردی نظیر روشن و خاموش کردن تلویزیون و چراغ ها، فعال کردن قفل ها و غیره به کمک این هاب قابل انجام هستند.

خرید هاب کنترل هوشمند لاجیتک هارمونی هاب Harmony HUB

کنترل هوشمند لاجیتک هارمونی Harmony Companion

کنترل هوشمند لاجیتک هارمونی Harmony Companion دکمه های آنالوگی دارد که با استفاده از آن می توان کانال ها را عوض کرد، صدای تلویزیون را کنترل کرد و از بسیاری از دستگاه های دیجیتال منزل استفاده نمود. این ریموت دارای یک هاب نیز هست که امکان اتصال از طریق بلوتوث و وای فای به دستگاه های دیگر را فراهم می کند.

کنترل هوشمند لاجیتک هارمونی Harmony Companion
کنترل هوشمند لاجیتک هارمونی Harmony Companion

خرید کنترل هوشمند لاجیتک هارمونی Harmony Companion

کلام آخر

به عنوان کلام آخر در مطلب تجهیزات خانه هوشمند خوب است بدانید که قیمت هوشمند کردن خانه با توجه به انتظارات افراد متفاوت است. به عنوان مثال ممکن است فرد بخواهد خانه ای را که در آن سکونت دارد هوشمند کند و خواسته فرد دیگر خرید خانه ای جدید تر و به روز تر برای این کار باشد. هم چنین ممکن است فردی فقط بخواهد سیستم گرمایشی و سرمایشی منزلش را هوشمند کند، اما فرد دیگر انتظار همه امکانات را داشته باشد. نظر شما در این باره چیست؟ آیا فکر می کنید نیاز است تمامی تجهیزات خانه هوشمند در منزل به کار برده شوند؟ دیدگاه هایتان را با ما به اشتراک بگذارید.

جستجو
اشتراک گذاری
لینک های مفید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *