مجله اینترنتی لاجی مگ
پرطرفدارها:

انواع هارد ADATA

معرفی انواع هارد اکسترنال برند ADATA
انواع هارد ADATA
فهرست محتوا
9 دقیقه برای مطالعه

ورود تکنولوژی هارد اکسترنال به بازار کامپیوتر، لوازم جانبی و تجهیزات ذخیره سازی یکی از جذاب ترین تحولات دنیای تکنولوژی بود. حالا هر کس که می توانست یک هارد Adata از نوع اکسترنال بخرد، خیالش بابت چند گیگابایت اطلاعاتی که دیگر روی PC یا لپ تاپش جا نمی شد، راحت بود. شاید باید از کمپانی Adata بابت این حرکت جذابش تشکر کرد. چون حداقل در ایران یکی از اولین و پیشرو ترین شرکت هایی بود که هارد اکسترنال را در ابعاد وسیع ارائه کرد. هارد هایی با وکیوم های عالی، طراحی ساده و شیک و جذاب، سبک و کاربری.

به همین دلیل حیف است بیشتر در مورد برند Adata و محصولاتش حرف نزنیم. این مطلب را بخوانید تا زیر و بم هارد ADATA و سایر محصولات این شرکت را بیشتر بشناسید.

کمپانی ADATA از 2001 تا کنون

حالا 22 سال از تاسیس کمپانی ADATA Technology Co یا همان کمپانی مادر برند Adata در تایوان می‌گذرد. این شرکت از همان ابتدا در زمینه تولید حافظه های جانبی و تجهیزات ذخیره سازی فعالیت کرد و متعهد به ارائه راه حل های حافظه درجه یکی است که امنیت داده های کاربران را در زندگی دیجیتالی آن ها حفظ می‌کند.

با یک نگاه بسیار منصف و کاملاً بی طرف باید بگوییم تعهد این شرکت به صداقت و حرفه ای بودن، ADATA را به برند پیشرو در زمینه طراحی و تولید حافظه جانبی و تجهیزات ذخیره سازی تبدیل کرده است. خالقان محصولات ای دیتا به شدت در زمینه طراحی محصول و کاربرد تکنولوژی‌ های پیشرفته در آن موفق عمل کرده اند.

انواع هارد ADATA اکسترنال
انواع هارد ADATA اکسترنال

ADATA می‌داند که حرفه ای بودن، نوآوری کردن منجر به افزایش ارزش محصولات و خدمات شده و عرصه رقابتی با کیفیت در بازار ایجاد می‌کند. تعهد ADATA به کیفیت مستلزم اجرای بالا ترین استاندارد ها شده است. برند ADATA برنده بسیاری از معتبر ترین جوایز بین المللی از جمله جایزه ملی نقره ای برتری در تایوان، G-MARK ژاپن (جایزه طراحی خوب)، جایزه نوآوری CES در ایالات متحده آمریکا، جایزه طراحی iF و جایزه طراحی نقطه قرمز در آلمان شده است.

ما نیز در ایران از سال های خیلی دور از محصولات این کمپانی استفاده کرده و آن را یکی از پیشرو ترین ها در عرصه تولید هارد ADATA اکسترنال می‌دانیم.

محصولات ADATA

ADATA با پشتوانه تخصص فنی طراحان محصول و مهندسین خود و با در اختیار داشتن امکانات تولیدی پیشرفته موفق به ارائه سبد محصولات حافظه از جمله ماژول‌ DRAM، درایو فلش USB، کارت‌ های حافظه، درایو های حالت جامد و هارد دیسک‌ های قابل حمل یا همان اکسترنال هارد دیسک شده است.

انواع هارد ADATA اکسترنال
انواع هارد ADATA اکسترنال

هارد ADATA اکسترنال

ای دیتا متخصص تولید هارد های اکسترنالی است که با طراحی جذاب، وزن سبک و پوشش عالی و ضد آبی که دارند بتوانند خیال مشتری را بابت امن بودن جای بک آپ دیتا هایشان راحت کنند.

دوام هارد ADATA اکسترنال بزرگ ترین مزیت هارد ای دیتا نسبت به سایر برند هاست. چون نه تنها در تولید بدنه هارد به استاندارد های فراتر از گواهینامه استاندارد ضد آب و ضد گرد و غبار بودن توجه شده است، بلکه مجهز به ضد ضربه‌ های درجه نظامی با ساختار محافظ سه لایه هستند. حالا تصور کنید شما یک برنامه نویس فریلنسر، عکاس طبیعت، تولید کننده محتوا های ویدویی در کویر و جنگل یا یک افسر نیروی دریایی هستید که دائماً در سفر است. بدون شک برای مراقبت از اطلاعات خود به چنین هاردی نیاز دارید.

هارد ADATA اکسترنال با حجم های مختلف حافظه ای تا 4 ترابایت برای افرادی ساخته می شود که افکار خلاقانه و فعال دارند.

جهت مشاهده و خرید هارد اکسترنال ADATA کلیک کنید.

ویژگی‌های هارد ADATA اکسترنال

سرسختی درجه نظامی

نه تمام هارد های تولیدی این شرکت، بلکه برخی از مدل های خاص مانند HD710 PRO استاندارد ارتش ایالات متحده را پاس کرده است. به این معنی که می توانید به راحتی آن را از ارتفاع 1.5 متری روی زمین و سطح سخت بیندازید و مطمئن باشید که داده های شما امن هستند.

ساختار سه لایه بادوام

بدنه هارد های اکسترنال ای دیتا دارای سه لایه اصلی است که اطراف آن ها از سیلیکون سخت در قالب یک بافر ضربه گیر پوشانده شده است. بعد از آن بدنه یک پوسته پلاستیکی از نوع پلاستیک سخت دارد که نزدیک ترین لایه به خود درایو است و آن را محکم در جای خود نگه می‌دارد.

بدنه 3 لایه هارد Adata مدل HD710 PRO
بدنه 3 لایه هارد Adata مدل HD710 PRO

فناوری سنجش لرزش شوک G

هارد Adata اکسترنال دارای چندین سنسور شوک است. یعنی در صورت تشخیص شوک فوراً تمام فعالیت های درایو متوقف می‌شود. سپس بعد از پایان کامل ارتعاشات، فعالیت هارد از سر گرفته می‌شود. روی برخی از مدل‌های هارد Adata اکسترنال یک نشانگر وضعیت وجود دارد که خیلی واضح به کاربر اطلاع می‌دهد که اکنون فعالیت‌های هارد به دلیل لرزش دستگاه متوقف شده است.

مدیریت منظم کابل

محال است در خود تنیده شدن کابل هارد اکسترنال یا هندزفری هایی که با گره های عجیبشان خودشان را دار می زنند را تجربه نکرده باشید. این مشکل در هارد اکسترنال ای دیتا با یک گیره ساده که طراحان آن را روی بدنه تعبیه کرده‌ اند، حل شده است. ممکن است این موضوع در ظاهر خیلی ساده به نظر برسد، اما به هر حال دقت در طراحی محصول است به طوری که همه چیز به نفع کاربر باشد.

انواع هارد ADATA اکسترنال
انواع هارد ADATA اکسترنال

ظرفیت‌های مختلف، رنگ‌های متفاوت

از 1 تا 10 ترابایت، از زرد تا بنفش. نیاز شما چه میزان حافظه و سلیقه رنگی شما چیست؟ چون کالا ها و انواع هارد Adata به تنوع در ظرفیت و رنگ معروف اند. گرچه این وسیله یک محصول تخصصی است که شاید بعد زیبایی آن چندان مهم نباشد، اما می‌ توانید توقع هر رنگ و شکل ظاهری را از آن داشته باشید.

روکش ضد آب ارگونومیک

هارد اکسترنال ای دیتا قادر است مدت 60 دقیقه در عمق 2 متری هم خودش سالم بماند، هم سلامت اطلاعات شما را تضمین کند.

معرفی چند هارد پرفروش ADATA

همانطور که می دانید هارد های برند ADATA از پرطرفدار ترین و پرفروش ترین هارد اکسترنال های بازار به شمار می روند. این محبوبیت به دلیل تنوع بالا در طرح و ظرفیت است که پاسخگوی نیاز هر کاربر با هر سلیقه ای خواهد بود. در ادامه به بررسی چند مورد از هارد اکسترنال های ای دیتا می پردازیم:

هارد اکسترنال ای دیتا HD770G

هارد ADATA در مدل HD770G تلفیقی از زیبایی و استحکام را به نمایش گذاشته. هارد اکسترنال HD770G نه تنها در بین محصولات برند ADATA، بلکه در بین تمام هارد های موجود در بازار از زیبا ترین محصولات به شمار می رود. بدنه مقاوم با استاندارد IP68 و نورپردازی RGB باعث شده با کارد اکسترنال منحصربفردی روبرو شوید.

هارد اکسترنال ای دیتا HD770G
هارد اکسترنال ای دیتا HD770G

بدنه HD770G دارای محافظ 3 لایه و مقاوم در برابر آب و گرد و غبار است. استاندارد نظامی MIL-STD-810G، این مدل از هارد اکسترنال ADATA را در برابر سقوط از ارتفاع 1.2 متری مقاوم کرده و جای هیچ گونه نگرانی برای سقوط و شوک های وارده به هارد نیست.

تا قبل از طراحی و تولید هارد اکسترنال HD770G، معمولا شاهد بدنه های پلاستیکی و یا فلزی ساده با رنگ های تیره بودیم. طراحی HD770G یکی از خاص ترین، خیره کننده ترین و چشم نواز ترین طراحی ها برای هارد اکسترنال های بازار بوده و فاکتور زیبایی را برای این ابزار ذخیره سازی اطلاعات بسیار مهم شمرده است.

بدنه ای در 2 رنگ مشکی و قرمز با طراحی نواری از ال ای دی های RGB که از بالا تا پایین بدنه کشیده شده اند. هارد اکسترنال HD770G در 2 ظرفیت 1TB و 2TB در فروشگاه اینترنتی لاجی لوک موجود است.

هارد اکسترنال ای دیتا HD770G
هارد اکسترنال ای دیتا HD770G

برای مشاهده و خرید هارد اکسترنال HD770G کلیک کنید.

هارد اکسترنال ای دیتا HD710 Pro و HD710M Pro

هارد HD710 Pro جایگاه بعدی از هارد های اکسترنال پر فروش برند ADATA را به خود اختصاص داده. این مدل از زمان تولید و عرضه در بازار یکی از پر طرفدار ترین هارد های بازار به شمار می رود و در رنگ های مشکی، قرمز، زرد و آبی هر سلیقه را به خود جذب می کند. بدنه هارد اکسترنال ای دیتا HD710 Pro ترکیبی از پلاستیک و سیلیکون ضد شوک است که مقاومت بالایی را برای این هارد ایجاد می کند. اگر قصد خرید هارد اکسترنال HD710 pro را داشته باشید می توانید از بین رنگهای متنوع و ظرفیت های 1TB – 2TB – 4TB و 5TB بهترین و مناسب ترین گزینه را برای خود انتخاب نمایید.

هارد اکسترنال ای دیتا HD710M Pro
هارد اکسترنال ای دیتا HD710M Pro

هارد اکسترنال HD710M Pro یک نسخه اختصاصی با طراحی چریکی و ظرفیت 1TB و 2TB است که مقاومت بیشتری دارد و استاندارد های نظامی را پشت سر گذاشته است.

برای مشاهده و خرید هارد اکسترنال ای دیتا HD710 Pro کلیک کنید.

فلش مموری Adata

ساختمان ساده و تکنولوژی بدون پیچیدگی فلش مموری‌ ها باعث می‌ شود نتوانیم خیلی در مورد آن‌ ها حرف بزنیم. اما می‌توان یک جمله ساده در خصوص فلش مموری Adata گفت و آن این است که این برند یکی از تولید کننده بهترین فلش مموری در دنیا است.

طیف گسترده ای از این کالا ها و هارد ADATA در بازار وجود دارد. کافی است سری به فروشگاه اینترنتی لاجی لوک بزنید تا دریایی از تنوع فلش دیسک‌ های ای دیتا با ظرفیت‌ های مختلف، طراحی‌ های متفاوت و ظاهر گوناگون ببینید.

فلش مموری ADATA
فلش مموری ADATA

اما اگر تصمیم به  خرید بهترین فلش مموری ای دیتا دارید باید بگوییم که محصولات این برند:

  • با فناوری و طراحی جدید در سرعت انتقال، اکنون می‌ توانند تا 360/180 مگابایت بر ثانیه اطلاعات را منتقل کنند.
  • ظرفیت‌ های متفاوتی دارند اما تا حجم 256 گیگابایتی نیز در بین آن‌ ها وجود دارد.
  • فضای ذخیره سازی گسترده آن‌ ها به کاربران اجازه می‌ دهد تا بیش از 100 هزار عکس در اندازه 3 مگابایت یا 55 ساعت فیلم 1080P را روی آن ذخیره کنند.
  • با اکثر سیستم عامل‌ ها و دستگاه‌ های دارای اتصال USB Type-A سازگار هستند.
  • سرعت خواندن تا 360 مگابایت بر ثانیه و نوشتن تا 180 مگابایت بر ثانیه است.

البته تمام این ویژگی‌ ها در محصولات مختلف این برند متفاوت است و آنچه به عنوان ویژگی ذکر شد مربوط به بهترین فلش مموری ای دیتا بود که هم اکنون و در زمان تهیه این مقاله (اسفند 1401) مدل آن UE700 است.

جهت مشاهده و خرید فلش مموری ADATA کلیک کنید.

جمع بندی

انواع هارد Adata همواره یکی از اولین انتخاب‌ های خریداران حافظه‌ های جانبی هستند. این محصولات که زادگاه آن‌ ها کشور تایوان است توانسته اند کیفیت بدنه، بالا بودن سطح تکنولوژی و جذابیت ظاهری را حفظ کنند. گارانتی این محصولات در ایران نیز بسیار عالی است، البته که کیفیت آن‌ ها به قدری بالا هست که در طول زمان استفاده اصلاً نیازی به پشتیبانی خاصی نداشته باشید.

جستجو
اشتراک گذاری
لینک های مفید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *