مجله اینترنتی لاجی مگ
پرطرفدارها:

راهنمای جامع خرید هدست گیمینگ

هدست گیمینگ
فهرست محتوا
8 دقیقه برای مطالعه

هر گیمر در طول زندگی خود بار ها شنیده که صدای دستگاه خود را کم کند. این در حالی است که بخش بزرگی از لذت و هیجان بازی های کامپیوتری توسط صدا ها و افکت های صوتی منتقل می شود. خرید هدست گیمینگ یکی از مهم ترین انتخاب ها در خرید تجهیزات گیمینگ است. در ادامه به بررسی پارامتر های مهم در خرید هدست گیمینگ می پردازیم. با مجله لاجی لوک همراه باشید.

عوامل تاثیرگذار در خرید هدست گیمینگ

انتخاب هدست گیمینگ با کیفیت و صدای بالا و طراحی جذاب دغدغه هر گیمر است. با راهنمای جامع خرید هدست و هدفون گیمینگ از رسانه لاجی لوک همراه باشید. در ادامه به بررسی موارد مهم برای گیمر ها در انتخاب و خرید هدست گیمینگ می پردازیم. پارامتر های مختلفی از جمله قیمت، طراحی، کیفیت صدا و حذف نویز در خرید تاثیر گذار است.

هدست یا هدفون؟

قبل از انتخاب و خرید هدفون یا هدست گیمینگ باید نیاز خود را مشخص کنید. خرید هدست گیمینگ برای شنیدن محتوای بازی ها و حتی موسیقی، انتخاب مناسبی بشمار میرود. در بازی های تعاملی که برای امکان مکالمه با دیگر بازیکن ها فراهم هست باید از هدست ها استفاده کنید. همانطور که متوجه شدین تفاوت بین هدست و هدفون در میکروفون و امکان مکالمه است.

در بازی های تک نفره (single player) که فقط محتوای صوتی شنیده می شود بهتر است که از هدفون استفاده کنیم. در بازی هایی با چندین بازیکن (multi player) که تعامل با هم تیمی ها و مکالمه با ان ها ضروری است باید از هدست استفاده کنید تا هم صدای بازی و هم صدای بازیکنان دیگر را بشنوید، هم صدای شما به گوش بقیه بازیکنان برسد.

خرید هدست گیمینگ
هدست با سیم

بی سیم یا با سیم؟

هدفون ها و هدست ها از لحاظ نوع اتصال به دو دسته کلی هدفون های بی سیم و با سیم قابل تقسیم هستند. هر کدام از هدفون یا هدست های بی سیم و با سیم مزایا و معایبی دارند که در زمان انتخاب و خرید هدفون باید به آن ها توجه کنیم تا بهترین انتخاب را با توجه به بودجه انجام دهیم. هدفون های با سیم معمولا با قیمت مناسب تری هدست های بی سیم دارند. از طرفی استفاده از هدست های با سیم امکان جابجایی در زمان استفاده از هدست را از شما میگیرد. از مزایای دیگر هدست های با سیم میتوان به سبک بودن آن ها اشاره کرد.

برای مشاهده هدفون ها و هدست های گیمینگ کلیک کنید.

هدفون ها و هدست های بی سیم نیاز به شارژ شدن دارند و باتری آن ها وزن بیشتری را به دستگاه تحمیل میکند. اما هدفون های با سیم با وزن سبک تر میتوانند انتخاب بهتری برای استفاده های طولانی مدت باشند. به طور کلی با در نظر گرفتن بودجه و نیاز ها و بررسی مدل های مختلف اقدام به خرید هدست گیمینگ خود کنید.

مزایا و معایب هدفون و هدست بی سیم

هدفون ها و هدست های بی سیم زیادی در بازار و فروشگاه های اینترنتی فروش لوازم جانبی و تجهیزات گیمینگ وجود دارد که هر کدام با ویژگی ها و امکانات مختلف انتخاب خیلی از افراد هستند. قبل از خرید هدفون یا هدست بی سیم به مزایا و معایب آن ها توجه کنید و متناسب با نیاز خود اقدام به خرید هدست بی سیم کنید.

مزایا هدفون و هدست بی سیم معایب هدفون و هدست بی سیم
قابلیت حمل آسان نیاز به شارژ و زمان بر بودن شارژ شدن
راحتی استفاده در مکان های مختلف وزن سنگین تر به دلیل وجود باتری داخلی
قابلیت اتصال به چند دستگاه بدون سیم تاخیر در پخش صدا به نسبت مدل های با سیم

مزایا و معایب هدفون و هدست با سیم

هدفون و هدست با سیم به طور کلی قیمت مناسب تری نسبت به هدفون ها و هدست های بی سیم دارنند و انتخاب های بیشتری با بودجه محدود خواهید داشت. در هدفون ها و هدست های با سیم نیازی به شارژ دستگاه نخواهید داشت. اما اگر قصد استفاده از هدفون را در مکان های مختلف داشته باشید، وجود سیم ممکن است باعث مشکل شود.

مزایا هدفون و هدست با سیم معایب هدفون و هدست با سیم
کیفیت صدای بهتر و بدون نویز نیازمند سیم برای اتصال
وزن کمتر نسبت به مدل های بی سیم محدود بودن کارایی به دلیل وجود سیم
ارتباط پایدار تر نسبت به مدل های بلوتوثی  
عدم نیاز به باتری و شارژ شدن  
قیمت مناسب تر نسبت به مدل های بی سیم  

قیمت هدست و هدفون گیمینگ

اگر قبل از خرید هدست و هدفون گیمینگ به درستی تحقیق نکنید و انتخاب درستی نداشته باشید قطعا پول خود را دور ریخته اید. بی شک برای خرید هدست گیمینگ بودجه ای در نظر گرفته اید سپس با توجه به توقعاتی که از هدست یا هدفون دارید به بررسی کالا های موجود در فروشگاه ها می کنید. بهتر است در بین هدست ها سراغ آن هایی بروید که کیفیت صدای بهتری دارند و طراحی با کیفیتی را ارائه می کنند.

با در نظر گرفتن این اولویت ها در گام بعدی به ظاهر و امکانات اضافه هدست گیمینگ توجه کنید. هدست ها و هدفون های گیمینگ دارای امکانات اضافه ای مثل چراغ های جذاب RGB و پایه نگهدارنده و کیف و بقیه اقلام هستند که در ادامه به بررسی آن ها نیز می پردازیم.

کیفیت ساخت و طراحی

قطعا کیفیت ساخت و طراحی هدفون و هدست، پارامتر مهمی در انتخاب و خرید شما خواهد بود. به ارگونومی قرارگیری هدفون روی سر و روی گوش و حذف نویز غیر فعال در زمان خرید دقت کنید. این پارامتر ها میتواند تجربه استفاده از هدفون یا هدست را برای شما متحول کند. هدفون ها در صورت قرار گیری درست دستگاه روی سر و تنظیم گوشی ها به طور صحیح روی گوش کیفیت صدای بهتری را ارائه میکند. در دستگاه هایی که قابلیت حذف نویز passive (غیر فعال) دارند به قرار گیری گوشی ها و راحتی استفاده دقت کنید تا در استفاده طولانی مدت مشکلی ایجاد نکند.

طراحی و کیفیت ساخت هدفون
هدفون بی سیم

کیفیت صدا و تفکیک صدا

بی شک اصلی ترین پارامتر در انتخاب و خرید هدفون و هدست گیمینگ، کیفیت صدا و قدرت تفکیک صدا است. اکثر هدفون های موجود در بازار کیفیت صدای خوب و مطلوبی را در گوش کاربر پخش میکنند. اما عوامل مختلفی در ایجاد کیفیت صدای عالی نقش دارد. کیفیت صدای دستگاه ها، علت اصلی تفاوت قیمت هدفون ها و هدست های بازار است.

قابلیت حذف نویز (حذف نویز فعال یا غیر فعال)

قابلیت حذف نویر تکنولوژی به نسبت جدیدی در ساخت هدفون و هدست ها است. این تکنولوژی با حذف صدای محیط، بالا ترین کیفیت را به گوش کاربر میرساند. با حذف نویز ها و صدای محیط، همه ی صدا ها با جزییات کامل و به طور شفاف به گوش میرسد. تکنولوژی حذف نویز با 2 روش فعال (active) و غیر فعال (passive) انجام می شود.

حذف نویز فعال و غیر فعال
تفاوت حذف نویز فعال و غیر فعال

حذف نویز فعال (ANC)

در روش حذف نویز فعال (ANC) یک میکروفون خارجی روی بدنه وجود دارد، صدای محیط توسط این میکروفون دریافت می شود و با معکوس کردن امواج صدا، صدای شفاف و بدون نویز به گوش کاربر می رسد.

حذف نویز غیر فعال

در روش حذف نویز غیر فعال یا passive، ارگونومی قرارگیری گوشی ها روی سر و ایجاد محیط ایزوله روی گوش اهمیت دارد. در این روش گوشی ها جلوی ورود نویز را تا حد زیادی می گیرند و صدای شفاف تری را در گوش پخش می کنند.

جهت مطالعه بیشتر راجع به تکنولوژی نویز کنسلینگ مقاله با همین عنوان را در مجله اینترنتی لاجی مگ مطالعه کنید و اگر قصد استفاده از هدفون و هدست را در محیط های شلوغ دارید، حتما قبل از خرید هدست گیمینگ قابلیت حذف نویز را بررسی کنید. استفاده از تکنولوژی های حذف نویز فعال یا غیر فعال در قیمت تاثیر گذار خواهد بود.

صدای فراگیر (surround sound)

حتما تا کنون در هنگام خرید هدست گیمینگ عناوینی مثل صدای فراگیر 5.1 و از قبیل این به چشمتان خورده است. هدفون ها و هدست های گیمینگ با کمک دیواره های داخلی قابلیت تولید صدا در کانال های مختلفی را دارند. با ایجاد صدای چند کاناله، شنونده احساس واقعی تری از شنیدن صدا ها در گوش خود خواهد داشت.

صدای فراگیر surround sound
صدای فراگیر (surround sound)

در نسخه 5.1 صدای فراگیر یک پخش کننده مختص صدای مرکز، دو پخش کننده در جلو (سمت چپ و راست سر) و دو پخش کننده فراگیر در سمت چپ و راست پشت سر قرار دارد. تکنولوژی صدای فراگیر (surround sound) در نسخه های 7.1 – 10.2 – 11.1 و 22.1 نیز ارائه شده که صدای واقعی تری را در گوش شنونده پخش میکند.

میکروفون در هدست گیمینگ

همانطور که در ابتدا اشاره کردیم، تفاوت اصلی هدفون ها و هدست ها در وجود میکروفون برای مکالمه است. در برخی هدست ها امکان اتصال میکروفون در زمان نیاز وجود دارد و در برخی دیگر میکروفون در داخل گوشی ها تعبیه شده و تفاوت ظاهری با هدفون ها به چشم نمیخورد. هدست های ماژولار قابلیت این را دارد که قطعات مختلف مانند میکروفون را هر زمان که نیاز داشتید اضافه کنید. در بازی های تعاملی که تصمیم دارید با دیگر بازیکن ها صحبت کنید، خرید هدست انتخاب بهتری است. در غیر این صورت هدفون بدون میکروفون نیاز شما را برآورده خواهد کرد.

میکروفون در هدست های گیمینگ
هدست با میکروفون

جمع بندی

در این راهنمای خرید به معرفی هدفون ها و هدست های گیمینگ و بررسی قابلیت ها و تفاوت های آن ها پرداختیم. به پارامتر هایی مثل طراحی و کیفیت ساخت، کیفیت صدا و تکنولوژی های مورد استفاده در پخش کننده ها اشاره کردیم. ارزش خرید هر کدام از مدل های بی سیم و با سیم را با توجه به نیاز شما بررسی کردیم. حال می توانید با دید بهتری اقدام به انتخاب هدفون و هدست برای خود یا دوستانتان کنید.

جستجو
اشتراک گذاری
لینک های مفید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *