مجله اینترنتی لاجی مگ
پرطرفدارها:

معرفی محصولات برند رپو

بررسی برترین لوازم جانبی از برند Rapoo
معرفی برند رپو
فهرست محتوا
9 دقیقه برای مطالعه

رپو یکی از کمپانی های تولید لوازم جانبی کامپیوتر است که در جهان به عنوان یک برند اقتصادی شناخته می شود. هرچند برند رپو به تازگی در مسیر تولید محصولات لوکس و گران قیمت هم پا گذاشته، اما فعلا برند رپو را یک برند مقرون به صرفه می دانیم که اتفاقا محصولات مرغوب، با دوام و با ارگونومی بسیار خوبی تولید می کند.

تاریخچه برند رپو

برند رپو یک برند چینی است. اما به دلیل کیفیت بالایی که در مواد اولیه و طراحی محصولات جانبی خود به کار می گیرد، مورد تحسین و تمجید بسیاری از کاربران در کشور های آسیایی و حتی اروپایی قرار گرفته است. شرکت رپو که کار خود را از سال 2011 به طور رسمی و گسترده آغاز کرده، 2 سال متوالی توانست در بازار کیبورد و ماوس در چین رتبه نخست را به خود اختصاص دهد. تمرکز اصلی این شرکت روی تولید ماوس و کیبورد است. اما محصولات جذاب دیگری همچون هدست و هدفون، ایرفون و وب کم را نیز در سبد محصولات خود دارد.

لوگو برند رپو - Rapoo
لوگو برند رپو – Rapoo

محصولات شرکت رپو در ایران نیز بازار خوبی دارند. به همین دلیل تمام این مطلب راجع به زیر و بم معروف ترین کالا های جانبی برند رپو است. آن را تا انتها بخوانید تا با موس رپو، هدست، کیبورد و سایر لوازم آن بیشتر آشنا شوید. شاید این بار که خواستید لوازم جانبی سیستم خود را آپدیت کنید، همه را با برند رپو ست کردید.

کارخانه رپو - Rapoo
کارخانه رپو – Rapoo

موس رپو

موس Rapoo در دو نوع موس های وایرلس و سیم دار تولید می شود. چون وزنه خرید بازار در گروه Wireless سنگین تر است، ما هم ترجیح می دهیم این گروه را بیشتر معرفی کنیم.

اولین شاخص موس رپو در گروه موس های وایرلس این است که فناوری پیشگام بلوتوث و دانگل Rapoo اتصال پایداری را برای موس رپو فراهم می‌کند. این اتصال پایدار تا برد 10 متر هم می تواند برقرار بماند. این موضوع در حالی است که دانگل Rapoo اجازه هیچگونه اختلالی را به دستگاه های بلوتوث دیگری که در محیط قرار دارند، نمی دهد.

ارتباط موس رپو، دانگل رپو و سیستم شما به صورت Plug and Play برقرار می شود. کافی است دستگاه را به سیستم بزند و چند ثانیه به آن فرصت بدهید تا به طور اتوماتیک خودش را به سیستم عامل، معرفی کند.

موس بی سیم رپو M100
موس بی سیم رپو M100

یک ویژگی جذاب در موس رپو این است که اگر چند سیستم را به هم متصل کرده باشید، سرعت جا به جایی موس میان آن ها بسیار سریع است. وقتی اهمیت این ویژگی را لمس می کنید که بعد از کار کردن با چندین دستگاه به صورت هم زمان، متوجه کندی سرعت عملکرد برخی موس ها شده باشید.

موس ها انواع و مدل های مختلفی داشته و هرکدام صاحب ویژگی های تکنولوژیک مخصوص به خودشان هستند. به همین دلیل بهتر است در زمان خرید موس رپو، ویژگی های مدل مورد نظر خود را به طور خاص بررسی کنید. اما شاید بد نباشد بدانید که اغلب ماوس گیمینگ رپو دارای 8 دکمه کارآمد و طیف وسیعی از Dpi (بین 600، 1200، 1600، 3200) هستند که به شما امکان می دهد آزادانه سرعت و دقت ماوس را کنترل و حساسیت آن را تنظیم کنید. حرکت ماوس رپو تقریباً در همه جا حتی روی سطوح شیشه ای یا براق بالا ردیابی می شود.

اما ویژگی دیگر بیشتر ماوس های Rapoo باتری قابل شارژ لیتیوم یونی 800 میلی آمپری داخلی آن است که به راحتی می توان از طریق کابل USB-B آن را شارژ کرد. 3 ساعت شارژ کامل می تواند تا 30 روز دوام بیاورد. البته این موضوع به میزان ساعتی که در طی روز با ماوس خود کار می کنید هم بستگی دارد.

در نهایت این طراحی ارگونومیک موس Rapoo است که توجه بسیاری را به خود جلب می کند. این موس طوری طراحی شده که از کف دست و انگشت شصت کاربران راست دست به خوبی پشتیبانی می کند. با استفاده از چرخ اسکرول وسط و چرخ اسکرول جانبی، می توانید در صفحه به بالا، پایین، چپ و راست حرکت کنید؛ بنابراین این موس برای استفاده از نرم افزارهای AutoCAD، Revit، Excel و نرم افزار های Adobe Graphic Edition بسیار کارآمد است.

کیبورد رپو

کیبورد جزو آن لوازم جانبی خاصی است که فقط وقتی می توان در مورد خصوصیات خوب آن حرف زد که مدتی واقعا با آن کار شده باشد. فاصله بین دکمه ها، غشایی یا مکانیکال بودن، دسته بندی ساده یا گیمینگ از جمله مواردی است که در زمان خرید کیبورد Rapoo باید به آن توجه کنید.

برای مطالعه بیشتر انواع سوئیچ کیبورد مکانیکی کلیک کنید.

اما به طور کلی شرکت رپو در تولید کیبورد هایش چند ویژگی اصلی را در نظر گرفته است. اول آن که کیبورد رپو از نظر ارگونومی بسیار حرفه ای طراحی می شود. کاربران زیادی اعلام کرده اند که بعد از 8 تا 10 ساعت کار مداوم با کیبورد های رپو احساس فشار یا کشیدگی خاصی روی عضلات دست و مچ ها احساس نمی کنند.

کیبورد رپو - Rapoo Vpro
کیبورد رپو – Rapoo Vpro

در بسیاری از کیبورد های رپو، عمر مفید هر دکمه تا 60 میلیون بار هم می رسد. پورت اتصال دهنده کیبورد های سیم دار به دو صورت USB و نانو USB هستند. در خصوص کیبورد های وایرلس نیاز به یک دانگل وجود دارد. دانگلی که هیچ فرکانسی به جز فرکانس کیبورد مخصوص به خودش را تشخیص نداده و منجر به اختلال نشود. در این گروه از کیبورد ها، میزان فاصله پوششی دانگل تا کیبورد، 10 متر است.

شیوه اتصال کیبورد رپو با سیستم به صورت Plug and Play بدون نیاز به هیچ نرم افزار خاصی است. کیبورد رپو گیمینگ مجهز به RGB با 7 یا 8 رنگ است. ویژگی خاصی که به شدت مورد پسند بازی دوستان است.

اگر قصد خرید کیبورد رپو را دارید و به جز آنچه در بالا به صورت کلی برای محصولات این برند شرح دادیم، شاخص دیگری هم برایتان مهم است، در لیست محصولات مدل برند رپو را جستجو کرده و features های اصلی را بررسی کنید.

وب کم رپو

یکی دیگر از دسته محصولات پر طرفدار برند رپو، وب کم رپو است. در ادامه به بررسی وب کم های پر طرفدار از برند رپو می پردازیم. وب کم یکی از پر استفاده ترین لوازم جانبی کامپیوتر است. در دوران پاندمی کرونا به دلیل گسترش رویداد های مجازی و جلسات آنلاین ویدیویی کاربران زیادی به سمت استفاده از تجهیزات دورکاری رفتند. خرید وب کم رپو یکی از مناسب ترین گزینه ها برای انتخاب یک وب کم همه منظوره با کارایی بالا و قیمت مناسب است.

وب کم های برند Rapoo در مدل های مختلف و با ویژگی های متنوع در بازار موجود هستند و این امر انتخاب و خرید وب کم رپو را برای شما ساده می کند تا بهترین گزینه را با توجه به نیاز خود انتخاب نمایید.

دوربین ها و وبکم های Rapoo دارای ابعاد جمع و جور و بدنه ای از جنس پلاستیک با کیفیت (PVC) است. کیفیت تصویر مدل های مختلف وب کم رپو از HD تا Full HD و 4K متغیر است، همچنین تکنولوژی های استفاده شده در این وب کم ها باعث می شود تا تصویری بدون نویز و شفاف را ضبط کنند. در ادامه به بررسی یکی از وب کم های پرطرفدار از برند Rapoo می پردازیم.

وب کم C500 رپو
وب کم C500 رپو

وب کم رپو C500 یکی از وب کم های حرفه ای و با کیفیت از این برند با کیفیت و جذاب است که قصد داریم تا ویژگی های اصلی آن را بررسی کنیم. این وب کم دارای ظاهری زیبا و دوربینی با کیفیت 4K است که انتظارات هر کاربر حرفه ای را برآورده می سازد. C500 توسط کابلی با طول 1.58 متری و توسط پورت USB type و پورت USB 2.0 به کامپیوتر متصل می شود. بدنه این وب کم طوری طراحی شده تا به راحتی بر روی لپ تاپ و مانیتور ها قابل استفاده باشد.

وب کم C500 رپو
وب کم C500 رپو

در کنار اقلام داخل جعبه وب کم C500 درپوشی پلاستیکی برای پوشاندن لنز ها قرار دارد تا در صورت خاموش بودن آن را بپوشانید.

جهت مشاهده و خرید وب کم C500 رپو کلیک کنید.

هدفون و هدست رپو

از دیگر محصولات برند رپو میتوان به هدست و هدفون Rapoo اشاره کرد، هدست های گیمینگ این برند یکی از با کیفیت ترین و محبوب ترین ها در بین گیمر ها و کاربران لوازم جانبی کامپیوتر هستند. اگر بخواهیم محصولات صوتی شرکت رپو را در چند ویژگی شاخص خلاصه کنیم، باید به این موارد اشاره کنیم:

  • طراحی روی گوش، راحتی و عایق صدا
  • سرپوش تعلیق هوشمند در اغلب مدل های هدفون رپو
  • تنظیم حرفه ای صدا با دسترسی آسان چه برای میکروفن و چه برای گوشی ها
  • میکروفون مخفی که زیبایی ظاهری این دستگاه را چند برابر می کند
  • مجهز به سیستم حذف نویز، هم برای هدست رپو و هم هدفون های این شرکت
  • تماس های صوتی صاف با کیفیت HD
  • 16 میلیون رنگ نور برای هدست گیمینگ رپو
  • سیم استحکام کششی برای دوام بیشتر در اغلب مدل های این برند

اما برای شرح ویژگی های هدفون رپو باید روی ویژگی کیفیت صدای حرفه ای تاکید بیشتری داشته باشیم. هدست و هدفون کلاسیک برند رپو روی گوشی صدای واضح و بسیار دقیقی ارائه می دهند. تنظیم حرفه ای صدا و موقعیت دقیق دکمه های هدست یعنی استفاده راحت و تضمین لذت صوتی در طول مدت زمانی که به موزیک گوش می دهید یا بازی می کنید برای شما فراهم است.

هدست گیمینگ رپو VH500C
هدست گیمینگ باسیم رپو VH500C

ما تنها راجع به هدست رپو H100 یا سایر مدل های این برند صحبت نمی کنیم. میکروفن ضد نویز در تمامی مدل های این برند وجود دارد. میکروفون داخلی حذف نویز در بدنه هدست پنهان شده است و امکان انتقال صدا با کیفیت بالا و تماس های صوتی روان را ارائه می دهد.

و نور پس زمینه با 16 میلیون رنگ ویژگی دیگر هدست های گیمینگ و هدفون های این گروه است که ظاهری بسیار حرفه ای به شما می دهد. خلاصه برای خرید بهترین هدفون رپو نیازی نیست وسواس زیادی به خرج دهید. چون هدبند قابل تنظیم و سبک وزن، انتخاب هوشمندانه مواد اولیه، پوشیدن بسیار راحت، حتی وقتی برای بازه های زمانی طولانی تر با هدفون یا هدست کار می کنید و به شما این امکان را می‌دهد که به لطف قابلیت های عایق کننده صدا فقط روی بازی خود تمرکز کنید.

جمع بندی

برند رپو یک برند چینی پیشرو در زمینه تولید لوازم جانبی کامپیوتر است. محصولات این شرکت در گروه قیمت مناسب قرار می گیرند. اما معنی آن این نیست که Rapoo با تمام توان از طراحی تا مواد اولیه و تولید هم با رویکرد قیمت کاربر پسند کار می کند. کافی است یک بار از یکی از محصولات این شرکت استفاده کنید تا باور کنید لوازم جانبی مقرون به صرفه ای هم وجود دارد که کیفیت عالی و عمر مفید طولانی داشته باشد.

برند رپو با طراحی و تولید محصولات با کیفیت توانسته جایگاه خوبی بین کاربران ایران داشته باشد. شرکت های معتبر داخلی نیز با پشتیبانی از برند رپو، محصولات به روز و جدید این برند را در تامین و توزیع می کنند. یکی از بزرگ ترین شرکت ها که خدمات پس از فروش و گارانتی محصولات برند رپو را بر عهده دارد، شرکت پانا است. گارانتی پانا یکی از معتبر ترین گارانتی های لوازم جانبی کامپیوتر است که خدمات تعمیر و تعویض محصولات رپو را انجام می دهد.

اگر قصد خرید لوازم جانبی کامپیوتر از برند رپو را دارید می توانید با مراجعه به فروشگاه اینترنتی لاجی لوک و بررسی و مقایسه محصولات رپو اقدام به خرید لوازم جانبی از این برند محبوب را داشته باشید. فروشگاه اینترنتی لاجی لوک به عنوان یکی از نماینده های رسمی فروش محصولات برند رپو در ایران طیف گسترده ای از محصولات این برند را با گارانتی اصلی پانا و تضمین بهترین قیمت بازار به فروش می رساند.

جستجو
اشتراک گذاری
لینک های مفید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *