مجله اینترنتی لاجی مگ
پرطرفدارها:

نمایشگاه CES

ces innovation awards
فهرست محتوا
6 دقیقه برای مطالعه

CES مخفف عبارت Consumer Electronics Show به معنی نمایشگاه لوازم الکترونیکی مصرفی است. این نمایشگاه یکی از تاثیرگذار ترین و مهم ترین رویداد های فناوری در سراسر جهان است. در نمایشگاه CES سالانه تکنولوژی های جدید معرفی می شوند. علاوه بر این ها تجار و سرمایه گذاران برای یافتن شرکای تجاری در این نمایشگاه شرکت می کنند. نمایشگاه CES توسط انجمن فناوری مصرف کننده (CTA) برگزار می شود و همه جوانب فناوری را پوشش می دهد.

نمایشگاه CES چیست؟

CES یک نمایشگاه تجاری سالانه است که توسط انجمن فناوری مصرف کنندگان یا Costumer Technology Association برگزار می گردد. این نمایشگاه ژانویه هر سال در مرکز کنوانسیون لاس وگاس امریکا، محصولات و فناور های جدید در صنعت لوازم الکترونیکی مصرفی را به دنیا معرفی می کند.

لوگو نمایشگاه CES
لوگو نمایشگاه CES

تاریخچه نمایشگاه CES

نمایشگاه CES برای اولین بار در سال ژوئن سال 1967، به مدت 4 روز برگزار شد. در آن سال 200 غرفه دار توانستند 17.500 نفر بازدید کننده را به هتل هیلتون جذب کنند. در اولین سال برگزاری رسمی این نمایشگاه، جدیدترین رادیو های جیبی و تلویزیون ها معرفی شد. سخنران و برگزار کننده این نمایشگاه مدیر شرکت موتورولا، آقای باب گالوین (Bob Galvin) بود.

از سال 1978 تا 1994 نمایشگاه CES دو بار در سال برگزار می شد. بار اول در ماه ژانویه در لاس وگاس، که معروف به نمایشگاه زمستانی لوازم الکترونیکی مصرفی (WCES) بود و بار دیگر در ماه ژوئن در شهر شیکاگو بود که با نام نمایشگاه تابستانی لوازم الکترونیکی مصرفی (SCES) شناخته می شد.

در سال 1995 نیز نمایشگاه زمستانه با موفقیت برگزار شد اما با گذر زمان نمایشگاه تابستانه شیکاگو محبوبیت خود را از دست داد. این بار برگزار کنندگان این رویداد به این فکر افتادند که نمایشگاه را در شهر های دیگر برگزار کنند. میزبان بعدی این نمایشگاه مرکز کنوانسیون پنسیلوانیا بود. اما پیش از برگزاری نمایشگاه مانع بسیار بزرگی سر راه این رویداد قرار گرفت. در همان سال نمایشگاه Gaming E3 برگزار شد و محبوبیت این نمایشگاه باعث لغو شدن نمایشگاه CES شد.

نمایشگاه CES در سال 1977
نمایشگاه CES در سال 1977

در سال های بعد نمایشگاه زمستانه به صورت موفقیت آمیز برگزار می شد اما نمایشگاه تابستانه هر سال به دلایل مختلف لغو شد. از سال 1995 تاکنون نمایشگاه زمستانه CES به یکی از مهم ترین رویداد های حوزه فناوری تبدیل شده است.

دستاورد های نمایشگاه CES

نمایشگاه CES مانند تمامی نمایشگاه های تجاری، اهداف تجاری در حوزه فناوری را دنبال می کند. در همین راستا این نمایشگاه دستاور های مهمی به دست آورده است.

  • بیش از 10 میلیارد دلار به استارآپ های حوزه فناوری توسط سرمایه گذاران تزریق شد.
  • شرکت های موفق در این نمایشگاه، بعد از برنده شدن جوایز نوآوری، رشد سهام قابل توجهی را تجربه کردند.
  • یک سوم از شرکت کنندگان در این رویداد از شرکت های خارج از ایالات متحده آمریکا هستند. این نمایشگاه توانسته است پای فناوری های شرکای خارجی را نیز به این کشور باز کند.
  • از سال 1978 ces توانسته است 4.9 میلیون شرکت کننده را جذب کند.
  • تخمین زده شده است که تا به امروز نمایشگاه CES، بیش از 6 میلیارد دلار اورده اقتصادی برای لاس وگاس داشته است. که از این مبلغ 169 میلیون دلار سرمایه گذاری مستقیم بوده است.
  • 94 درصد از شرکت کنندگان در سال 2020 اعلام کرده اند که شرکت در این رویداد تاثیر مستقیم بر فروش آنها گذاشته است.

برندگان جشنواره CES

در سال های گذشته شرکت های بسیاری در این نمایشگاه شرکت کردند و محصولات خود را به نمایش گذاشته اند. برند های برزگ دنیا فناوری های جدید و نواورانه خود را در این نمایشگاه معرفی می کنند. در ادامه قصد داریم برخی از محصولاتی از برند های مختلف که موفق به دریافت جایزه CES innovation awards شدند را معرفی کنیم.

ایرفون جبرا مدل Elite 5

ایرفون جبرا Elite 5 جدید ترین محصول از سری ایرفون های Elite است. این دستگاه برای برقراری تماس و گوش دادن موسیقی در هر محیطی طراحی شده است. این ایرفون دارای سیستم حذف نویز فعال ANC یا (Active Noise Canceling) است.

این دستگاه همچنین دارای گواهینامه IP55 است و در مقابل عبور گرد و غبار و ورود آب مقاوم است.

ایرفون جبرا مدل elite 5 - برنده جایزه جشنواره ces
ایرفون جبرا مدل elite 5 – برنده جایزه جشنواره ces

جهت بررسی ویژگی ها و خرید محصولات جبرا کلیک کنید.

ایرفون جبرا Evolve2
ایرفون جبرا Evolve2

ایرفون جبرا مدل Jabra Evolve2 Buds

این دستگاه یک ایرفون بی سیم واقعی است که برای انجام چندین کار طراحی شده است. این ایرفون از فناوری حذف نویز فعال ANC قابل تنظیم برخوردار است، که می توان با آن تماس واضح تری برقرار کرد.

ایرفون جبرا Evolve 2 قابلیت اتصال به وسیله بلوتوث به چند دستگاه را دارد. این دستگاه در سال 2022 موفق به دریافت جایزه CES innovation awards شده است.

موس لاجیتک سری MX Master مدل 3S

این موس در سال 2020 برنده جایزه جشنواره CES شد. از ویژگی های این موس می توان عملکرد کلید ها به صورت بی صدا اشاره کرد. این موس دارای سنسور با دقت 8000 DPI و اسکرول مغناطیسی MagSpeed است. طراحی این موس بسیار خلاقانه و منحصر به فرد است که از نظر ظاهری زیبایی خاصی به این موس داده است.

به دلیل دقت بالا و سرعت در عملکرد، این موس انتخاب مناسبی است برای کارهای تخصصی طراحی و گرافیک که نیاز به تمرکز بالا دارند.

موس لاجیتک - برنده جایزه جشنواره ces
موس بی سیم لاجیتک مدل mx master 3

برای مشاهده محصولات لاجیتک کلیک کنید.

جمع بندی

در این مقاله به بررسی تاریخچه برگزاری نمایشگاه CES پرداختیم و برخی از محصولات که جایزه CES innovation awards را دریافت نموده اند را معرفی کردیم. نمایشگاه CES از سال 1967 در لاس و گاس امریکا به صورت سالانه در حال برگزاری است. این نمایشگاه در ابتدا یک بار در فصل زمستان در لاس وگاس و بار دیگر در شهر های مختلف امریکا برگزار می شد. به مرور زمان به دلیل عدم استقبال از نمایشگاه تابستان، برگزار کنندگان تصمیم گرفتند این نمایشگاه را یک بار در سال در لاس وگاس برگزار کنند.

در این نمایشگاه تجار و شرکت های مطرح از سراسر دنیا شرکت می کنند. این نمایشگاه برای برندگان جوایز فواید زیادی دارد. در سال 2020، 94 درصد از شرکت کنندگان پس از برگزاری نمایشگاه CES اعلام کردند که شرکت در این نمایشگاه به صورت چشمگیری باعث افزایش فروش محصولات شرکت شده است.

برگزاری این نمایشگاه برای برگزار کنندگان نیز تا کنون فواید زیادی داشته است. از جمله این فواید می توان به ورود سرمایه گذاری خارجی به حوزه فناوری در امریکا اشاره کرد. بیش از 10 میلیارد دلار در استارت آپ های شرکت کننده در این جشنواره سرمایه گذاری شده است.

اکنون اخبار نمایشگاه CES 2023 از پر حاشیه ترین اخبار کانال های خبری است.خبرگزاری های بسیاری اخبار نمایشگاه سال 2023 را پوشش می دهند و علاقه مندان به حوزه فناوری منتظر معرفی تکنولوژی هایی هستند که احتمالا زندگی بشر را برای همیشه تغییر خواهد داد.

جستجو
اشتراک گذاری
لینک های مفید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *