مجله اینترنتی لاجی مگ
پرطرفدارها:

راهنمای جامع خرید کیبورد گیمینگ

کیبورد گیمینگ
فهرست محتوا
5 دقیقه برای مطالعه

خرید کیبورد گیمینگ و انتخاب مناسب ترین کیبورد برای بازی دغدغه بسیاری از گیمر ها است. امروزه در دنیایی زندگی می کنیم که استفاده از تکنولوژی و کامپیوتر ها اجتناب ناپذیر است. همه ی کار ها رفته رفته به سمت دیجیتالی شدن می روند و استفاده مداوم از تجهیزات کامپیوتری امری عادی محسوب می شود. در این استفاده های طولانی نیاز به محصولاتی داریم تا نه تنها نیاز ما را برطرف کنند، بلکه راحت و مقاوم نیز باشند.

کیبورد از اصلی ترین دستگاه های ورودی سیستم های کامپیوتری است و با کمک کیبورد می توانیم دستورات مدنظرمان را به کامپیوتر ها منتقل کنیم و به اصطلاح با کامپیوتر صحبت کنیم. در این مقاله به بررسی عوامل مهم در انتخاب و خرید کیبورد گیمینگ می پردازیم. تا انتهای این مقاله با ما همراه باشید.

نوع کاربری کیبورد

اولین موردی که قبل از خرید کیبورد گیمینگ و تجهیزات کامپیوتری و کیبورد باید به آن توجه کرد نوع استفاده و کاربری است که از کیبورد داریم. ممکن است شما یک برنامه نویس و یا گیمر باشید. در این صورت جز کاربران حرفه ای محسوب می شوید و نیاز های ویژه ای در انتخاب کیبورد برای شما دخیل خواهد بود. یا ممکن است یک تایپیست باشید و روزانه زمان زیادی صرف تایپ کردن متون مختلف کنید. در این صورت کیبوردی مناسب شماست تا با ارگونومی خوب راندمان شما را بالا برده و در استفاده طولانی مدت عارضه ای برای انگشتان و دستان شما ایجاد نشود.

خرید کیبورد گیمینگ
کیبورد گیمینگ

پس قبل از خرید حتما از موارد استفاده و کاربردی که از کیبورد گیمینگ و تجهیزات کامپیوتری خود دارید اطلاع داشته باشید و مشخص کنید که برای نیاز شما چه نوع کیبوردی مناسب است.

خریدکیبورد باسیم گیمینگ لاجیتک G413

مقاومت کیبورد

دوام و حفظ کارایی محصولات یکی از مهم ترین مواردی است که در هنگام خرید همه تجهیزات کامپیوتری باید مد نظر داشته باشیم. کیبورد ها نیز به دلیل استفاده مداوم و ضربات و فشردن دکمه ها دارای استهلاک بالایی هستند. این امر باعث شده تا برند های سازنده تجهیزات کامپیوتری به فکر مقاوم سازی کیبورد ها باشند. در این مقاوم سازی جنس و نوع سوکت ها تغییر کرده و در استفاده های مداوم و طولانی کارایی خود را از دست نمی دهد.

یکی دیگر از فاکتور های مقاومت کیبورد، ضد آب بودن آن است. استاندارد های بین المللی جهت تشخیص ضدآب بودن تجهیزات جانبی از جمله کیبورد ها تعریف شده است، این استاندارد ها را، استاندارد IP می نامند. به عنوان مثال کیبورد گیمینگ لاجی تک G213 در برابر مایعات مقاوم است.

طراحی کیبورد

صرف نظر از همه ی موارد فنی، زیبایی کیبورد فاکتوری مهم برای همه کاربران است. تفاوتی ندارد برنامه نویس باشید یا یک گیمر حرفه ای، یا حتی یک تایپیست مجرب که با ضربات انگشتتان داستان هایی خارق العاده را به گوش مخاطب های خود برسانید. در هر صورت باید از وسیله ای که جلوی تان قرار دارد لذت ببرید. طراحی کیبورد ها شامل رنگ، جنس بدنه، نوع و کیفیت ساخت و ارگونومی قرار گیری دست روی کیبورد می شود. می توانید از کیبورد های کوچک تر استفاده کنید یا از کیبورد های کامل با 104 دکمه که دستورات function یا Fn و مالتی مدیا را دارند استفاده کنید.

کیبورد باسیم گیمینگ لاجیتک G213
کیبورد گیمینگ لاجیتک

خریدکیبورد باسیم گیمینگ لاجیتک G213

کیبورد با سیم یا بی سیم

هنگام انتخاب و خرید کیبورد حتما بر سر دو راهی خرید کیبورد بی سیم و یا با سیم قرار گرفته اید. لازم به ذکر است که هر کدام مزایا و معایب خود را دارند. نوع کاربری شما تعیین کننده انتخاب شما خواهد بود. در کیبورد های با سیم سرعت انتقال داده با اختلاف کمی بیشتر است و در عوض با اتصال سیم به کامپیوتر محدوده کوچکی برای جابجایی خواهید داشت. در سوی دیگر با انتخاب و خرید کیبورد گیمینگ بی سیم این محدودیت را از بین خواهید برد، ولی در زمان بازی کردن که صدم ثانیه ها نیز برایتان مهم است ممکن است دچار مشکل شوید.

از این رو برنامه نویسان علاقه بیشتری به کیبورد های بی سیم دارند و کیبورد های با سیم انتخاب درست تری برای گیمر های محسوب می شود. علاوه بر این کیبورد های با سیم انرژی مورد نیاز شان را از کامپیوتر تامین میکنند، این در حالی است که کیبورد های بی سیم با باتری کار می کنند و در استفاده های طولانی ممکن است نیاز به شارژ مجدد یا تعویض باتری داشته باشند.

کیبورد باسیم گیمینگ لاجیتک G815
کیبورد گیمینگ لاجیتک با بک لایت

خریدکیبورد گیمینگ لاجیتک G815

کیبورد گیمینگ بلادی – Bloody

شرکت ای فروتک جهت تولید محصولات گیمینگ به صورت تخصصی، برند بلادی را به بازار عرضه کرد. کیبورد های بلادی از بهترین کیبورد های گیمینگ به حساب می آیند. اگر بخواهیم کیبورد های بلادی را از جنبه های ظاهری و زیبایی بررسی کنیم، به دلیل نورپردازی RGB و قابلیت شخصی سازی نورپردازی جز زیباترین کیبورد های گیمینگ محسوب می شوند.

از جنبه مقاوم بودن نیز کیبورد های بلادی بسیار منحصر به فرد هستند. به عنوان مثال کیبورد Bloody B314 اولین کیبورد لایتنینگ مکانیکال دنیاست که سرعت پاسخگویی معادل 0.2 میلی ثانیه دارد. این کیبورد علاوه بر طراحی زیبا و کاربردی، در برابر آب مقاوم است و جز کیبورد های برتر گیمینگ است.

سخن پایانی

در بالا به موارد اصلی تاثیر گزار در انتخاب و خرید کیبورد و به ویژه خرید کیبورد گیمینگ اشاره کردیم، این موارد از اصلی ترین بخش های کیبورد ها هستند که حتما قبل از خرید کیبورد باید به آن توجه کنید. برند های سازنده تجهیزات کامپیوتری با اضافه کردن نور RGB و اسپیکر و دانگل های ورودی و امکانات از این قبیل سعی در تجهیز هر چه بیشتر کیبورد ها دارند. اما فراموش نکنید همیشه امکانات زیاد دلیل خوبی برای مناسب بودن یک محصول و خرید کیبورد ارزان دلیل بر بد بودن آن نیست. سعی کنید با در نظر گرفتن موراد بالا بهترین انتخاب را داشته باشید و مناسب ترین کیبورد را برای نیاز خود خریداری کنید.

شما می توانید برای خرید کیبورد گیمینگ و مشاوره قبل از خرید به فروشگاه اینترنتی لاجی لوک مراجعه کنید. محصولات برند لاجیتک را تنها با گارانتی مروارید اسپیرو و پشتیبانی شرکت اسپیرو از ما خریداری کنید.

جستجو
اشتراک گذاری
لینک های مفید

2 پاسخ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *