مجله اینترنتی لاجی مگ
پرطرفدارها:

راهنمای جامع خرید موس + لیست قیمت

خرید موس
فهرست محتوا
8 دقیقه برای مطالعه

راهنمای جامع خرید موس

اگر قصد خرید ماوس برای سیستم کامپیوتری خود را دارید پیشنهاد می کنیم در این مقاله با ما همراه باشید. ماوس یا موس یکی از مهم ترین لوازم و تجهیزات کامپیوتری است، کیفیت و عملکرد این وسیله از اهمیت بالایی برخوردار است. در دهه گذشته برند های زیادی اقدام به تولید ماوس و تجهیزات کامپیوتری کرده اند و هر کدام بخش بزرگی از بازار را به خود اختصاص داده اند. در این مقاله به راهنمای جامع خرید موس با کیفیت می پردازیم.

اگر شما جز آن دسته از کاربرانی باشید که فکر کنید ماوس ها همه شبیه هم هستند و مدل آن تغییری در کیفیت سیستم شما ایجاد نخواهد کرد، راهنمای جامع خرید موس میتواند دید شما را نسبت به این محصولات تغییر دهد. اما این تفکر اشتباه است و ماوس ها با توجه به نوع کاربری که دارند، عملکرد متفاوتی را در سیستم شما خواهند داشت. در هنگام خرید موس به نیاز های خود توجه کنید و بهترین انتخاب را در بسته به نوع کاربری خود داشته باشید.

همه ماوس ها از دو بخش اصلی دکمه های کلیک شونده و لغزنده (Scroll) ساخته شده اند که برای کار های روزمره و سیستم های خانگی کافی است. اما اگر نیاز های شما فراتر از کاربری ساده و خانگی است می توانید از مدل های پیشرفته تر ماوس ها استفاده کنید. امروزه ماوس هایی با تعداد دکمه های بیشتر و قابل برنامه ریزی، دقت بالا در زمان استفاده، سرعت بالا برای بازی های کامپیوتری و ماوس های بدون سیم و قابل حمل در بازار موجود است. انتخاب از بین این همه گزینه و ماوس هایی با قیمت های متفاوت برای هر کسی می تواند سخت و دشوار باشد.

راهنمای جامع خرید موس
انواع ماوس

ماوس ها در دسته بندی های متفاوتی قرار می گیرند، در این مقاله به ویژگی ها و مزایا و معایب هر دسته از این ماوس ها می پردازیم. در گذشته ماوس ها بسیار ساده تر بودند، اما امروزه برای هر کاربر با نوع استفاده متفاوت از کامپیوتر، ماوسی هماهنگ با نیاز ها و عملکرد بهینه طراحی و ساخته می شود.

انواع ماوس

ماوس های بازی یا گیمینگ، ماوس بی سیم و با سیم، ماوس نوری یا اپتیکال و ماوس لیزری از دسته بندی های ماوس ها است که در این مقاله به ویژگی های هر کدام می پردازیم.

راهنمای جامع خرید موس بازی (گیمینگ)

قطعا طرفداران اصلی این دسته از ماوس ها گیمر ها هستند. این که شما از ماوس گیمینگ استفاده کنید یا نه تفاوتی در حرفه ای شدن شما نخواهد داشت. اما به طور قطع تجربه بهتری و روان تری از بازی های کامپیوتری را تجربه خواهید کرد. ویژگی کلیدی ماوس های گیمینگ ارگونومی راحت و سازگار با مچ دستان شماست. این ویژگی باعث می شود تا در استفاده طولانی مدت از ماوس احساس خستگی کمتری داشته باشید.

دیگر ویژگی اساسی ماوس های گیمینگ دکمه ای برای تغییر دقت و حساسیت سنسور (DPI) است. این ویژگی به کاربران این امکان را می دهد تا در هنگام بازی که به دقت بالا تری نیاز است از DPI بالا استفاده کنند و برای کار های روزمره دقت ماوس را کاهش دهند.

خرید انواع موس
راهنمای خرید موس

ماوس بی سیم

در ابتدای ظهور ماوس های بی سیم شکایت های بسیاری از روان نبودن و لَگ های گاه و بی گاه این مدل ها به گوش می رسید. اما با پیشرفت علم و بروزرسانی در نسخه بلوتوث دستگاه ها شاهد بهبود عملکرد ماوس های بی سیم بوده ایم. اکنون تفاوتی بین سرعت ماوس های بی سیم و مدل های با سیم نمی بینیم. دیگر ویژگی ماوس های بی سیم که معیار خرید بسیاری از کاربران نیم محسوب می شود، حمل راحت و بدون دردسر کابل است. ماوس های بی سیم یا به صورت بلوتوث داخلی و یا با دانگل کوچکی از طریق درگاه USB به سیستم کامپیوتر شما متصل شده و به راحتی میتوانید از آن استفاده کنید.

خرید ماوس بی سیم
راهنمای خرید ماوس بی سیم

ماوس اپتیکال

ماوس های اپتیکال یا نوری از نظر تکنولوژی مورد استفاده با ماوس های لیزری تفاوت چندانی ندارند. ماوس های اپتیکال با استفاده از لامپ LED و سنسوری برای دریافت بازگشت نور کار می کنند. نور تابید شده توسط لامپ LED به سطح زیرین ماوس بازگشت داده شده و توسط سنسوری رهگیری می شود. از طریق رهگیری نور می توان مسیر حرکت ماوس را مشخص کرد.

ماوس لیزری

ماوس های لیزری از جدید ترین تکنولوژی ساخت ماوس استفاده می کنند. در این تکنولوژی نور توسط لیزر به سطح زیر ماوس تابیده می شود. سنسور با دقت بالایی پرتو های برگشتی از سطح را دنبال کرده و مسیر حرکت را مشخص میکند. از مزیت این روش می توان به دقت بالا تر، سرعت بیشتر و عملکرد دقیق روی همه سطوح اشاره کرد.

خرید ماوس لیزری
تفاوت ماوس لیزری و اپتیکال

در ادامه راهنمای جامع خرید موس به معرفی مولفه های مهم در انتخاب ماوس می پردازیم. الزاما دارا بودن همه این مولفه ها نشان دهنده کیفیت ماوس و مناسب بودن ماوس برای شما نیست. پس با بررسی دقیق نیاز ها و کاربری که از ماوس دارید انتخاب درستی داشته باشید.

پیشنهاد ویژه بهترین قیمت ماوس به همراه مشخصات کامل و خرید اینترنتی آسان

مولفه های مهم در انتخاب ماوس

همانطور که می دانید گران بودن یک محصول دلیل بر خوب بودن آن محصول نیست. همچنین یه ماوس ارزان همیشه ماوس بدی محسوب نمی شود، بلکه بسته به نوع کارکرد و ویژگی هایی که نیاز دارید باید محصول مورد نظرتان را انتخاب کنید. در ادامه راهنمای جامع خرید موس قصد داریم تا ویژگی های اصلی ماوس ها را بررسی کرده و تاثیر هر کدام از ویژگی ها را بر عملکرد ماوس ها بررسی می کنیم.

دقت ماوس (DPI)

پارامتر DPI یکی از موارد مهمی است که وجه تمایز ماوس ها و قیمت تمام شده آن ها را مشخص می کند. این پارامتر به تعداد نقاط قابل پیمایش در هر اینچ اشاره دارد. هر قدر این مقداد عدد بزرگتری به خود بگیرد سرعت و دقت ماوس بالا تر خواهد رفت. اگر کاربر عادی هستید و در استفاده روزمره نیاز به سرعت بالایی ندارید می توانید از ماوس هایی با DPI کمتر، و به طبع قیمت مناسب تر استفاده کنید.

راهنمای جامع خرید موس بر اساس طراحی ماوس

در هنگام انتخاب ماوس و خریداری آن اولین موردی که به چشم می خورد ظاهر و زیبایی ماوس است. محصولات متنوعی با طراحی متفاوت در بازار موجود است. در طراحی ماوس ها از نور های RGB و متریال با کیفیت استفاده شده که نظر هر کسی را به خود جلب میکند. اگر دستان بزرگی دارید برای راحتی بیشتر از ماوس های بزرگ تر استفاده کنید. ماوس های کوچک تر برای دستان ظریف تر مورد استفاده قرار می گیرد.

خرید ماوس RGB
ماوس RGB

راهنمای جامع خرید موس با ویژگی های خاص

تا به حال ماوس هایی با دکمه های بیشتر از آن چیزی که معمول است دیده اید؟ آیا کاربرد آن ها را می دانید؟ این ماوس ها دارای قابلیت های خاصی برای انجام سریع تر کار ها هستند. به عنوان مثال برای عمل های undo و redo که برای رفتن یه مرحله جلو تر یا عقب تر استفاده می شود، دکمه های خاصی در کنار ماوس تعبیه شده. اگر زمان بیشتری از کاربران عادی صرف کار با کامپیوتر می کنید، با استفاده از این دکمه ها خیلی راحت تر خواهید بود.

در ماوس های جدید و ماوس های گیمینگ نرم افزاری برای برنامه ریزی و مدیریت این دکمه ها در اختیار کاربران قرار داده می شود. با استفاده از این نرم افزار میتوانید دکمه های اضافه ماوس را به دلخواه برنامه ریزی کنید و با سلیقه شخصی برای هر کار دکمه اختصاصی خود را ایجاد کنید.

راهنمای جامع خرید موس با گارانتی

داشتن گارانتی و ضمانت برای هر محصولی یک امر لازم و واجب است. البته نداشتن گارانتی یا اتمام زمان گارانتی دلیل بر خراب بودن محصول نیست. در زمان خرید حتما به گارانتی ماوس توجه فرمایید تا در صورت هر گونه مشکل با خیال راحت از خدمات تعویض کالا بهره مند شوید.

جهت اطلاع از گارانتی های معتبر و شرایط گارانتی آن ها کلیک کنید.

برند ماوس یکی دیگر از موارد مهم در انتخاب ماوس مناسب به شمار می رود. امروزه هر برند زبان طراحی خاص خود را برای طراحی محصولاتش دارد. علاوه بر طراحی، متریال استفاده شده در ماوس و ویژگی ها و نرم افزار هر برند با دیگری متفاوت است. این تفاوت ها به تدریج مشتریان وفادار را برای هر برند ایجاد می کنند.

قیمت ماوس
راهنمای خرید ماوس

راهنمای جامع خرید موس بر اساس قیمت موس

قطعا یکی از اصلی ترین موارد در انتخاب تجهیزات و لوازم جانبی کامپیوتر قیمت آن است. همانطور که اشاره شد قیمت هر محصول نشان دهنده خوب یا بد بودن آن محصول نیست. این باور غلط را کنار بگزاریم چرا که یک ماوس ارزان ممکن است مدت زمان طولانی تری برای شما کار کند. قیمت در کارایی ماوس خیلی تاثیرگذار نیست و عامل اصلی برای بالا بودن قیمت، کیفیت ساخت و مواد استفاده شده در بدنه ماوس است. برند سازنده و نوع مدل ماوسی که انتخاب می کنید نیز تاثیر زیادی در قیمت دارد.

در انتخاب تجهیزات و لوازم جانبی کامپیوتر بودجه بسیار مهم است. برای انتخاب ماوس به نیاز های خود توجه کنید تا بهترین گزینه را برای سیستم خود خریداری کنید. به همین منظور تنوع وسیعی از ماوس و انواع لوازم جانبی کامپیوتر را در فروشگاه لاجی لوک گردآوری کردیم تا شما با خیال راحت بتوانید اقدام به انتخاب محصول مورد نظر خود کنید.

در مقاله راهنمای جامع خرید موس به بررسی موارد مهم در انتخاب موس پرداختیم و راهنمای جامع خرید موس را مطالعه کردید. مشاوران فروشگاه اینترنتی لاجی لوک آماده پاسخگویی به سوالات شما و راهنمایی شما در راستای انتخاب بهترین محصول برای کامپیوتر شما است.

جستجو
اشتراک گذاری
لینک های مفید

2 پاسخ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *