مجله اینترنتی لاجی مگ
پرطرفدارها:

از کجا بفهمیم اپل ایدی ما هک شده؟

روش تشخیص و جلوگیری از هک شدن Apple ID
از کجا بفهمیم اپل ایدی ما هک شده؟
فهرست محتوا
6 دقیقه برای مطالعه

در این مقاله قصد داریم تا روش های اطلاع از امن بودن داده ها در اپل ایدی را بررسی کنیم و به این سوال که از کجا بفهمیم اپل ایدی ما هک شده؟ پاسخ دهیم.

مسلما داده ها و اطلاعات شخصی برای هر فردی محرمانه هستند و دسترسی دیگران به آنها برای هیچ شخصی خوشایند نیست. این موضوع می تواند عواقب بد و سنگینی به دنبال داشته باشد. در این خصوص ممکن است برای شما هم پیش آمده باشد که احساس کنید آیپد و یا آیفون شما توسط شخص دیگری هک شده است. در این مواقع چگونه از حدسی که زده اید اطمینان می یابید؟

با توجه به این که ساخت حساب کاربری اپل در ایران به دلیل تحریم هایی که از جانب کمپانی اپل برای کاربران ایرانی ایجاد شده است، مشکل بوده و دشواری هایی به همراه دارد؛ بنابراین اغلب کاربران ایرانی اپل ایدی کارتی خریداری می کنند. حتی ممکن است برخی نیز با مراجعه به مراکز فروش اکانت کاربری اپل، اقدام به ساخت اکانت کاربری توسط ایمیل شخصی نمایند.

در صورتی که به یکی از این روش ها اقدام به تهیه اپل ایدی کرده باشید باید بدانید اطلاعات شخصی شما در معرض هک شدن قرار دارد و امنیت آنها صد در صدی نیست.

از کجا بفهمیم اپل ایدی ما هک شده؟
از کجا بفهمیم اپل ایدی ما هک شده؟

آیا امکان دارد آپل آیدی کاربران هک گردد؟

علی رغم این که اپل ادعا کرده است از اطلاعات کاربران خود به شدت محافظت می کند امکان دسترسی دیگران به اطلاعات اپل ایدی شما وجود دارد. البته این موضوع به معنای این نیست که هکرها همواره می توانند به آیفون و یا آیپد شما دسترسی داشته باشند. تنها در صورتی که در نگهداری اطلاعات کاربری خود از قبیل رمز عبور، ایمیل و … سهل انگاری کنید، ممکن است اطلاعات شما به دست افراد دیگری بیفتد.

علاوه بر این، گاهی اوقات نیز ممکن است هکرها اکانت کاربری اپل شما را هک کنند. برای جلوگیری از این مشکل لازم است رمز عبور دو مرحله برای اپل ایدی خود در نظر بگیرید. فعالسازی رمز عبور دو مرحله ای می تواند به میزان زیادی مانع از ورود هکرها به اپل ایدی شما گردد.

برای مطالعه بیشتر : گزارش رویداد WWDC23

چگونه می توان در تبلت های اپل متوجه هک شدن اپل آیدی شویم؟

همان طور که می دانید در صورت هک شدن حساب کاربری آپل، اطلاعات شخصی شما به دست افراد فرصت طلب و سودجو خواهد افتاد. برای تشخیص این که فرد دیگری به اپل آیدی شما وارد شده است یا نه می توانید چند گام زیر را مرحله به مرحله انجام دهید تا در مورد حدس تان اطمینان یابید.

برای بررسی این که آیا کسی به اپل آیدی شما وارد شده یا نه، در آیپد و یا آیفون باید در قسمت بالایی صفحه و در بخش تنظیمات، گزینه اپل ایدی را انتخاب کنید. در این حالت صفحه جدیدی برای شما باز خواهد شد که در قسمت پایینی آن لیستی ارائه شده که در آن به دستگاه های متصل به حساب شخصی شما اشاره شده است.

در صورتی که در لیست مذکور متوجه دستگاه ناشناسی شدید و یا حتی اگر دستگاهی که قبلا متعلق به شما بوده ولی الان نیست در لیست موجود بود، باید آنها را از لیست حذف کنید. برای این کار فقط باید این دستگاه ها را انتخاب و سپس گزینه Remove from Account را انتخاب کنید. به این راحتی این دستگاه ها از لیست شما حذف خواهند شد.

از کجا بفهمیم اپل ایدی ما هک شده؟
از کجا بفهمیم اپل ایدی ما هک شده؟

نشانه هایی که می توانند در تشخیص هک شدن اپل آیدی در آیفون کمک کنند:

  1. مصرف زیاد اینترنت با وجود این که شما از گوشی خود استفاده چندانی نمی کنید.
  2. خالی شدن شارژ باتری زودتر از حد معمول
  3. اتمام بسته اینترنتی گوشی زودتر از حالت عادی
  4. ممکن است اختلالاتی در گوشی آیفون ایجاد گردد که اتصال به وای فای را با مشکل مواجه کند.

چگونه می توان هک شدن اپل ایدی در مک را تشخیص داد؟

تشخیص هک شدن در مورد لپ تاپ ها و رایانه های اپل کمی متفاوت تر است. برای این منظور باید در دستگاه خود به قسمت تنظیمات مراجعه کنید. در مرحله بعدی با انتخاب گزینه System Preferences و سپس Apple ID صفحه ای باز خواهد شد که در سمت چپ آن، همه دستگاه های متصل نشان داده می شوند. 

در صورتی که متوجه دستگاه ناشناسی شدید با کلیک بر روی آن و انتخاب Remove from Account آن را از لیست خود حذف کنید. در نهایت برای تایید مراحل انجام گرفته آیکون Remove را انتخاب کنید. 

هک شدن اپل ایدی
هک شدن اپل ایدی

چگونه می توان اپل آیدی خود را که هک شده است، کنترل نمود؟

در صورتی که اطمینان یافته اید که اپل آیدی شما هک شده است باید سعی کنید اکانت خود را کنترل و اطلاعات آن را بررسی نمایید. برای این کار گام به گام مراحل زیر را طی کنید:

  • به اکانت کاربری خود در اپل آیدی وارد شوید. در صورتی که امکان ورود به سیستم را ندارید و یا با پیام قفل شدن اکانت مواجه می شوید، باید اکانت خود را باز و یا بازنشانی کنید.
  • پس از ورود به حساب تان رمز عبور را تغییر و رمزی قوی برای آن انتخاب کنید.
  • اطلاعات امنیتی و شخصی خود را مورد بررسی قرار دهید. در صورتی که هر کدام از اطلاعات شخصی مانند آدرس ایمیل اپل آیدی و یا حتی اسم درست نیست و یا شما آنها را نمی شناسید، باید آنها را اصلاح و به روز نمایید.

نکته: دقت کنید در صورتی که قصد تغییر آدرس ایمیل خود را دارید، باید اطلاعات جدید را در سرویس های دیگر نیز به روز کنید.

  • در صورتی که برای اپل آیدی خود از سوالات امنیتی استفاده می کنید که پاسخ آنها برای دیگران نیز می تواند قابل حدس باشد، آنها را تغییر دهید.
  • برای اپل آیدی خود احراز هویت را به صورت دو مرحله ای تنظیم کنید. با استفاده از این شیوه می توانید از ورود دیگران، حتی با وجود دانستن رمز شما، جلوگیری کنید.

کنترل دستگاه های اپل کودکان برای جلوگیری از هک شدن

هک شدن اپل آیدی ممکن است در اثر بی دقتی و سهل انگاری برای هر کاربری پیش آید. بروز چنین مشکلاتی برای کودکان و نوجوانانی که از دستگاه های اپل استفاده می کنند احتمال بیشتری دارد؛ چرا که اقدامات مهندسی اجتماعی برای این گروه بیشترین خطر را دارد. به همین دلیل دقت بیشتری در مورد دستگاه های فرزندان تان به خرج دهید و حتی المقدور سعی کنید دستگاه های مورد استفاده آنها را توسط برنامه های کنترل از راه دور از جمله SPY24 کنترل کنید.

همان طور که می دانید هر گونه ارتباط مشکوک برای کودکان از هر لحاظ ممکن است خطرناک باشد. کنترل شما با استفاده از این نرم افزارها می تواند از نظر آنها پنهان بماند تا آنها متوجه کنترل شما نشوند. عکس، مکان، فیلم و تماس های فرزندان تان در دستگاه خود، در دسترس شما خواهد بود، بدون این که آنها چیزی از این بابت بفهمند.

جستجو
اشتراک گذاری
لینک های مفید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *