مجله اینترنتی لاجی مگ
پرطرفدارها:

برند Bang & Olufsen

از بازطراحی رادیوی ترانزیستوری تا ارگونومیک ترین ایرفون ها
Bang & Olufsen
فهرست محتوا
18 دقیقه برای مطالعه

آنچه در این مطلب مطالعه خواهید کرد نگاه بسیار جامعی به برند دانمارکی Bang & Olufsen است. کمپانی مشهوری که اکنون 98 سال است به طور تخصصی روی خلق محصولات صوتی با بالاترین سطح تکنولوژی ممکن کار می کند. در این مقاله، از زمان بنیان گذاری این کمپانی و بازطراحی رادیو تا تولید ایرفون های ارگونومیک بی مانندش اطلاعات کسب خواهید کرد.

Bang & Olufsen؛ از 1925 تا کنون؛ همواره لوکس و باکیفیت

این ادعای خود Bang & Olufsen است که محصولاتش سطح جدیدی از کیفیت را در لوازم الکترونیکی خلق کرده اند. البته نگاهی اجمالی به روند توسعه محصولات صوتی و سرگرمی Bang & Olufsen این ادعا را ثابت می کند. چون از سال 1925 میلادی که این کمپانی بنیان گذاری شده محصولات بنگ اند آلفسن همواره در صدر لوازم صوتی و تصویری گران قیمت و پرفروش بوده اند.

پیتر بنگ و سِوِند اولافسن، بنیان گذارانی هوشمند با روحیه نوآوری

این دو نفر (Peter Bang و Svend Olufsen) اولین کار جدی دو نفره خود را با اختراع رادویی آغاز کردند که می توانست بدون نیاز به باتری کار کند. آن ها با به کارگیری روحیه خلاق و نوآوری خود توانستند رادیوی ترانزیستوری را با رویکردی تازه و شیوه مصرف انرژی جدیدی، دوباره از نو بیافرینند.

پیتر بنگ و سِوِند اولافسن - بنیانگذاران برند B&O
پیتر بنگ و سِوِند اولافسن – بنیانگذاران برند B&O

این رادیو نخستین محصول کمپانی Bang & Olufsen بود که در سال 1925 منجر به پدید آمدن این کمپانی شد.

اما خیلی زود این دو نفر تصمیم گرفتند خط تولید محصولات صوتی خود را به سمت خلق لوازم الکترونیکی که برای خانه های اعیانی مناسب است، سوق دهند. پولداران اروپایی، به ویژه مردم دانمارک که همشهریان بنگ و اولافسن بودند، می رفتند تا به تدریج غبار جنگ جهانی اول را از تن بشویند. بنابراین از هر نظر آماده بودند تا با تکنولوژی روز دنیا در زمینه محصولات صوتی آشنا شوند و آن را برای خودشان بخرند.

شاید به همین دلیل است که برند Bang & Olufsen از خودش به عنوان یکی از شکل دهنده های تاریخ یاد می کند. کمپانی High Tech ای که به شکل جسورانه ای پا به عرصه تولید محصولات صوتی لوکس گذاشت؛ در حالی که بیش از نیمی از مردم جهان هنوز رادیو هم ندیده بودند.

به همین دلیل بنگ و اولفسن تصمیم گرفتند دست به اختراع مجدد گرامافون یا همان صفحه گردان بزنند. اما نه گرامافون معمولی، بلکه گرامافونی که مجهز به ریموت کنترل بود. همچنین کاربران می توانستند برای داشتن صدایی بلندتر آن را به بلندگو های خانگی Bang & Olufsen متصل کنند. همین اختراع کنترل از راه دور برای گرامافون هایی که توسط بنگ و اولافسن اصطلاحاً ریدیزان شده بودند توانستند سطح جدیدی از انتظار برای کیفیت و محصولات صوتی لاکچری را در افراد پدید بیاورند.

Bang & Olusfsen برندی برای داشتن صدای بهتر، صاف و متفاوت

گرچه بنگ و اولفسن کار خود را از آغلی واقع در یک مزرعه دور افتاده در دانمارک آغاز کردند، اما امروز دفتری بزرگ با تیم های تحقیق و توسعه در همین کشور دارند.

چند سالی است که Bang & Olufsen به تولید محصولات الکترونیکی دیگری روی آورده است، اما هنوز هم در اصل خودش را پیشرو ترین کمپانی در زمینه تولید محصولات صوتی می داند.  به همین دلیل است که تیم تحقیق و توسعه یا اصطلاحاً R&D در این کمپانی همواره در حال انجام دادن تحقیقات گسترده ای در زمینه اکوستیک صدا و ادراک مخاطب از صوت هستند.

یک اصلاح آلمانی / انگلیسی به عنوان Tonmeisters وجود دارد (که متاسفانه ما معنی معادل درستی از آن در فارسی پیدا نکردیم.) این اصطلاح به معنی فرد یا افرادی است که گوش بسیار قدرتمندی برای شنیدن صداها و جزئیات آن دارند. این افراد در کمپانی های تولید کننده لوازم صوتی / تصویری کار می کنند و وظیفه شان این است که صدا های خلق شده با لوازم الکترونیکی را از نظر کیفی، بررسی کنند.

Bang & Olufsen یکی از بهترین آزمایشگاه های صدا سنجی با بهترین Tonmeisters ها را در اختیار دارد. این افراد ماه ها وقت خود را صرف تنظیم دقیق هر محصول می کنند تا تضمین کنند که موسیقی مورد علاقه افراد با وضوح و قدرت هرچه بیشتر به گوش مخاطب می رسد.

یکی از ساختمان های Bang & Olufsen
یکی از ساختمان های Bang & Olufsen

نه فقط کیفیت بهتر صدا، که خلق آن

Bang & Olufsen یک آزمایشگاه واقعیت مجازی منحصر به فرد دارد که عملکرد محصولاتش را در هر محیطی اعم از داخل یا خارج ساختمان ها، فضا های شلوغ، رستوران های پر از همهمه، باشگاه های ورزشی، مدارس، سالن های کنسرت و بسیاری از فضا های دیگر امتحان می کند.

به همین دلیل است که این کمپانی سالهاست خودش را پرچمدار عرصه طراحی و تولید محصولات صوتی می داند، چون معتقد است صدایی که از یک دستگاه پخش Bang & Olufsen بیرون می آید باید به واسطه کیفیتی که دارد از محصولات صوتی هر برند دیگری متفاوت و قابل تشخیص باشد.

یک شعار 63 ساله ‘We think differently’

35 سال بعد از این که Bang & Olufsen بنیان‌گذاری شد، وقت آن بود که برای خودش یک شعار انتخاب کند. آن ها همین عبارت ساده را انتخاب کردند. ‘We think differently’ به معنی “ما متفاوت فکر می‌کنیم“. این شعار در سال 1960 برای بنگ اند آلفسن انتخاب شد. اما هنوز هم چراغ راه کسانی است که در این کمپانی شبانه روز در حال خلق محصولات جدید هستند.

گرامافون بازطراحی شده توسط B&O - Beogram_4000c
گرامافون بازطراحی شده توسط B&O – اسپیکر Beogram 4000c

موزه های هنری معروف در جهان، که از جمله معروف ترین های آن می توان به موزه هنر های مدرن MoMA – The Museum of Modern Art اشاره کرد، همواره در پی تکمیل کلکسیون خود به دنبال محصولات خاص برند Bang & Olufsen هستند. چنین موزه های معتقدند که محصولات صوتی این برند از نظر طراحی و بازآفرینی محصولات قدیمی در سطحی هستند که یک محصول موزه ای و صرفاً برای تماشا باشند.

اما فعالان شرکت بنگ اند اولافسن اعتقاد دیگری دارند. آن ها هنوز به شعار ما متفاوت فکر می‌کنیم! اعتقاد دارند. از این رو هر روز در پی خلق یک محصول تازه با ویژگی های متفاوت هستند که آن را از رقبایش متمایز کند.

Bang & Olufsen؛ تعهد به پایداری، طول عمر واقعی

یکی از مهم ترین ویژگی هایی که کاربران با استفاده از محصولات Bang & Olufsen بدست می آورند، محصولات با دوامی است که تجربیات جادویی پایداری را برای آن ها رقم می زند.

این کمپانی به ویژه در تولید محصولات صوتی لوکس خود، که اصلی ترین محصولات آن محسوب می شوند، اصول اقتصاد دایره ای و فرهنگ مصرف مسئولانه را رعایت می کند. به این ترتیب که در راستای خلق محصولاتی کار می کند که تک تک اجزای سازنده آن، که بر طول عمر و کیفیت محصول نهایی اثر می گذارند، بهترین کیفیت را دارند. همچنین این محصولات را طوری طراحی می کند تا حد امکان همه اجزای آن قابلیت تعویض داشته باشند.

به همین دلیل است که در جهان کمتر دیده می شود که یک محصول Bang & Olufsen خراب شود، یا در صورتی که خراب شده، دور انداخته شود. چون تولیدات این کمپانی دانمارکی قابلیت تعمیر بالا و نوسازی تک تک اجزا، از پیچ های تنظیم صدا تا قطعات داخلی را دارند.

محصولات Bang & Olufsen، از اسپیکر های خانگی تا ایرفون

اسپیکرهای Bang & Olufsen

Beolab یا بیولب : محصول Beolab که یکی از اولین محصولات کمپانی Bang & Olufsen است برای تقویت صدایی که از دستگاه های پخش، مانند گرامافون ها، خارج می شد، مورد استفاده قرار می گرفت. در دهه های 60 و 70 میلادی این یک تقویت کننده صدا به عنوان یک واحد مجزا بود که به رادیو و دستگاه های مشابه متصل می شد.

بنگ اند اولافسن برای این که با تولید کنندگان ژاپنی قدرت مقابله کردن داشته باشد به سیگنالی قوی نیاز داشت. اما این دستگاه فقط سیگنال قوی نداشت. بلکه از نظر ظاهری و البته فن‌آوری هم بسیار نوین و غیرقابل رقابت بود.

در روز های اولیه معرفی Hi-Fi به جهان، مهندسان Bang & Olufsen تصمیم گرفتند تا کامل ترین سیستم Hi-Fi جهان را توسعه دهند. به همین دلیل اسپیکر های سری Beolab 5000 در سال 1967 به جهان عرضه شد.

نام Beolab از آزمایشگاه های Bang & Olufsen (Beo) گرفته شده است. این دستگاه و چندین مدل بعد از آن، دستگاه هایی مربع شکل و بسیار بزرگ بودند که فضای زیادی را اشغال می کردند. این در حالی است که اساساً این مدل اسپیکر برای خانه ها طراحی شده بود و عموماً بدنه ای از چوب داشت. در ضمن همان موقع هم بزرگ ترین ایرادش این بود که جای زیادی اشغال می کرد.

این بلندگو ها یا گوشه دیوار گذاشته می شدند یا به آن متصل می شدند تا در بالای اتاق قرار بگیرند. بنابراین همواره باید روی دیوار جای خاص و خالی برای این نوع اسپیکر در نظر گرفته می شد. البته این کالا آنقدر لوکس و ارزشمند بود که هر کسی بخواهد یک بلندگوی Bang & Olufsen را روی دیوار خانه اش نصب کرده و زیر آن یک دستگاه پخش بگذارد.

پس Bang & Olufsen برآن شد تا به تدریج این مشکل اشغال فضای زیادی را حل کند. چطور؟ با خلق اسپیکر عمودی.

اسپیکرهای عمودی Bang & Olufsen

آیا طراحی عمودی اسپیکر های Bang & Olufsen فقط به این دلیل بود که جای کمتری اشغال کنند؟! پاسخ خیر است.

جالب است بدانید که این مدل طراحی اسپیکر برای این بود که محققان و طراحانی که در بنگ اند آلفسن کار می کردند دریافتند که طراحی جعبه ای اسپیکر ها باعث می شود که صدا بازتاب های ناخواسته ای از سقف و کف دریافت کند. این بازتاب عملکرد صدا را به طور منفی تحت تاثیر قرار می دهد.

به همین دلیل محققان شروع به کار بر روی مدلی کردند که بتواند فرکانس های بالا و متوسط را بیشتر به سمت شنونده هدایت کند و از این بازتاب ها اجتناب کند.

این موضوع منجر به طراحی نوعی از اسپیکر های 5 ضلعی شد که به آن ها اسپیکر های بیولب پنتا (Penta Beolab) می گفتند. اسپیکر های بیولب پنتا می توانستند ارتعاشات صدا را به طرز چشمگیری کاهش داده و کیفیت تازه ای از صدای دستگاه پخش خانگی فراهم کنند.

اسپیکر 5 ضلعی B&O Penta
اسپیکر 5 ضلعی B&O Penta

اما اتفاق دیگری هم در این نوع اسپیکر رخ داد. این اتفاق جذاب این بود که از این به بعد تقویت کننده های صدا یا آمپلی فایر ها به جای این که در داخل دستگاه پخش صدا را تقویت کرده و به اسپیکر ها بدهند، حالا در خود اسپیکر ها قرار گرفتند. حالا هر اسپیکر به طور مجزا خودش یک آمپلی فایر اختصاصی داشت. به همین دلیل دیگر نیازی به دستگاه آمپلی فایر جداگانه ای نبود.

طراحان Bang & Olufsen همیشه در تلاش برای ساختن اسپیکر های واقعی با کارایی بالا بودند. این مهندسان همواره تلاش داشتند که فاصله آمپلی فایر یا همان تقویت کننده را تا دستگاه مرکزی کاهش دهند.

در آن زمان آمپلیفایر ها دستگاه های جداگانه ای بودند که با فاصله و به واسطه کابل به دستگاه پخش مرکزی متصل می شدند. اما با طراحی اسپیکر Penta که هر ستون اسپیکر خودش یک آمپلی فایر اختصاصی در زیر دستگاه داشت، این مشکل هم برطرف شد.

اسپیکر های پنتا بخشی از مبلمان خانه ها شدند

طراحی اسپیکر ها با مدل ستونی علاوه براین که صدا با بهتر به سمت شنونده هدایت می کردند، مزیت دیگری هم داشتند. آن ها به لحاظ طراحی چنان زیبا و هماهنگ بودند که بخشی از مبلمان و دیزاین اتاق نشیمن به حساب می آمدند.

همچنین با طراحی اسپیکر در یک سطح بازتابنده از جنس فولاد ضد زنگ، رنگ از محیط اطراف گرفته شده و می توانست با طراحی داخلی ترکیب شود. طراحان شرکت بنگ اند آلوفسن، یعنی Lone و Gideon Lindinger-Löwy مغز های متفکر پشت این طراحی خلاقانه بودند که برای اولین بار بلندگو را از دیوار پایین آورده و وارد اتاق کردند.

تجهیزات صوتی لوکس بنگ اند اولافسن
تجهیزات صوتی لوکس بنگ اند اولافسن – B&O Play

گران اما ارزشمند

بسیاری از منتقدان آن زمان اعتقاد داشتند که Bang & Olufsen با قیمت بالایی که روی اسپیکر های عمودی پنتای خود گذاشته، هرگز قادر نیست آن را در ابعاد وسیع بفروشد. اما زمان اثبات کرد که این طرز فکر اصلاً درست نیست.

هنوز هم عده بسیاری در جهان Beolab Penta را به عنوان یکی از پیشرو ترین محصولات صوتی در جهان می دانند و معتقدند این محصول بود که مسیر را برای سایر برند های تولید کننده اسپیکر های عمودی در جهان هموار کرد.

خود بنگ اند اولافسن هم سطح این محبوبیت و همه پسندی را درک کرد. به همین دلیل محصولات بعدی یا ورژن های دیگر این محصول را با مدل های زیر به بازار عرضه کرد. (توجه! ترتیب مدل های عرضه شده به بازار چیزی که در ادامه نوشته شده نیست و این فقط برای آشنایی شما با نام مدل های معروف تر در این بخش درج شده است.)

  • Beolab 8000
  • Beolab 4000
  • Beolab 6000
  • Beolab 8002
  • Beolab 6002
  • Beolab 1
  • Beolab 17
  • Beolab 18
  • Beolab 3
  • Beolab 5

اصلی ترین ویژگی های نسل جدید اسپیکر های Bang & Olufsen

استفاده از آلومینیوم در بدنه

مزیت استفاده از آلومینیوم در بدنه اسپیکر های Bang & Olufsen این بود که آلومینیوم صدای اطراف را کمتر منعکس می کند. به این ترتیب صدا در فضای داخلی اسپیکر تقریباً ناپدید می شود. مزیت ترکیب شدن صدا با فضای داخلی توسط این ماده قوی، نازک و سفت این است که می توان آن را به هر شکلی که دوست داشت، شکل داد. شاید به جرات بتوان گفت که استفاده از آلومینیوم از زمانی بین مهندسان اکوستیک باب شد که بنگ اند اولاوسن از آن استفاده کرد.

بلندگو های فشرده

یکی از معضلاتی که اسپیکر های قدیمی از آن رنج می بردند این بود که تقویت کننده های صدا بعد از مدتی گرم می شدند و این موضوع هم عمر مفید اسپیکر را کاهش می داد و هم به تدریج کیفیت صدا افت پیدا می کرد. این موضوع به تکنیک Compact Speaker یا اسپیکر های فشرده ای که Bang & Olufsen آن را به بازار عرضه کرد تقریباً برای همیشه از بین رفت.

اسپیکر بنگ اند اولاوسن Beosound A1 2ND Gen
اسپیکر بنگ اند اولاوسن Beosound A1 2ND Gen

دیوید لوئیس که طراح این سیستم بود با ادغام هیت سینک در طرح و با استفاده از یک شکل هندسی که اجازه اتلاف گرما از سطوح منحنی بزرگ را می دهد، مشکل گرم شدن اسپیکر ها را حل کرد.

بیس کافی

بنگ اند اولافسن ثابت کرد که موضوع بیس بالا هیچ ربطی به ابعاد اسپیکر ندارد. یعنی یک طراحی جاه طلبانه قادر است اسپیکری خلق کند که علاوه بر این که ابعاد کوچکی دارد، بیس بالایی داشته باشد. چیزی که برای جوان تر های عاشق موسیقی یک موضوع کاملاً ایده‌آل و دلخواه است.

همه اینها و چند ویژگی فنی دیگر شامل :

  • لنز آکوستیک که اهل فن چیستی آن را بهتر درک می کنند.
  • ساب ووفر
  • تقویت کننده های ICE Power
  • واحد های درایور سفارشی
  • طراحی جسورانه و زیبای ظاهری که آن را از اسپیکری که باید در کمد باشد، به وسیله تزئینی در منزل تبدیل کرد.
  • و…

Beosound 8 یکی از نخستین تجربه های اسپیکر قابل حمل

اگرچه بسیاری از برند های سطح بالای دیگر در زمینه تولید محصولات الکترونیکی، برند های فرعی مقرون به صرفه را با موفقیت زیادی تولید و به بازار عرضه کرده اند، بسیاری از افراد فعال در بخش بازاریابی در Bang & Olufsen نگران پیامد های خلق یک برند جدید و زیر مجموعه برای برند اصلی این کمپانی بودند.

 تیم های تولید و بازاریابی باید ثابت می کردند که چنین محصولی می تواند موفقیت تجاری مورد نظری که شرکت به دنبال آن است را به دست بیاورد، بدون اینکه برند Bang & Olufsen را به خطر بیندازد.

اسپیکر بلوتوث بنگ اند آلفسن Beosound Explore
اسپیکر بلوتوث بنگ اند آلفسن Beosound Explore

اولین تلاش بنگ اند اولاوسن خلق اسپیکر قابل حمل Beosound 8 بود که در سال 2011 برای اولین بار به بازار عرضه شد. جالب است بدانید که این اسپیکر قابل حمل این برند به راحتی به هر دستگاه هوشمندی از جمله آیفون یا آیپد متصل می‌شود.

آیا این همه چیزی است که باید در مورد اسپیکر های بنگ اند اولاوسن بدانیم؟ قطعا اینطور نیست! تکنولوژی پیشرفته به کار گرفته شده در اسپیکر های این برند آنقدر جذاب است که اگر اهل فن باشید و برای خرید اسپیکر حساسیت بالایی داشته باشید، می توانید باز هم کلی اطلاعات از اسپیکر های Bang & Olufsen پیدا کنید.

هدفون‌های Bang & Olufsen

سالهای زیادی بود که بنگ اند اولاوسن برای بزرگ کردن بازارش در تکنولوژی های صوتی پوشیدنی مانند هدفون ها و هدست ها تحقیقات بازار می کرد. آن ها ابتدا تصمیم داشتند این تکنولوژی را با یک برند دیگر به بازار عرضه کنند.

ایجاد وفاداری در نسل تازه استفاده کنندگان از یک برند اصلاً کار ساده ای نبود. Bang & Olufsen می بایست در کاربرانی که حالا در دهه 20، 30 و 40 زندگی خودشان هستند شور استفاده از یک برند کهن را ایجاد می کرد. بنابراین در اولین قدم دست به تغییر در ظاهر اسم برند زد. چطور؟

” تکنولوژی پوشیدنی Bang & Olufsen با اسم مختصر B&O Play وارد بازار شد. “

شجاعت وارد شدن به دنیای مدرن، با تکیه بر حساسیت روی ارائه بهترین کیفیت صدا

محصولات Beoplay B&O PLAY، مانند اسپیک های Bang & Olufsen فقط برای برانگیختن حواس مشتریان و افزایش تجربه جذاب گوش دادن به آهنگ یا تماشای یک فیلم با بهترین صدای ممکن طراحی شده اند. البته بدیهی است که  B&O PLAY این تجربه را در یک محصول مستقل به نام هدفون یا هدست که پوشیدنی است ارائه دهد. این یک کار به شدت جسورانه برای برند هایی است که قدمت بالایی دارند و تصمیم می گیرند چندین نسل از مخاطبان را پوشش دهند.

B&O PLAY با تولید هدفون و هدست عالی توانست به کاربران کمک کند تا از رسانه صوتی خود بهره بیشتری ببرند و با استفاده از دستگاه های مدرن، برخورد های خود را با صدا با روش های تازه تری، غنی کنند.

هدست گیمینگ بی سیم بنگ اند آلفسن BEOPLAY
هدست گیمینگ بی سیم بنگ اند آلفسن BEOPLAY

حالا بسیاری از کسانی که در رسانه های صوتی و تصویری محتوا تولید می کنند از هدست های B&O Play استفاده می کنند. همچنین برای استفاده از این محتوا که می تواند در قالب صدا، تصویر یا ترکیبی از هردوی این ها باشد از هدفون های این برند لذت می برند.

هدفون Beoplay H6

طی سال ها، Bang & Olufsen هدفون های مختلفی تولید کرده است که برخی از آن ها هنوز نماد دستگاه های پوشیدنی فوق العاده هستند. مثلاً مدل U70 (ساخته شده در سال 1978)، توسط Jacob Jensen به عنوان یک طراح فوق مشهور در زمینه لوازم الکترونیک طراحی شده است.

 یا هدفون بسیار سبک وزن Form 2 (ساخته شده در سال 1983)، توسط Steve McGugan طراحی شده است. اما در طراحی هدفون ها Bang & Olufsen تغییر چندان چشمگیری نداشت تا وقتی که با Beoplay H6 (ساخته شده در سال 2013) بازار هدفون های خود را احیا کرد. به این ترتیب با افزایش تقاضای کاربران گوشی های هوشمندی رو به رو شد که برای هدفون های با کیفیت که صدای بسیار مطلوب مورد نظرشان را داشته باشد، سرو دست می شکستند.

ویژگی های خاص هدفون های Bang & Olufsen

نحوه حرکت لغزنده در هدفون بنگ اند آلفسن از بیرون به داخل است. همچنین مقاومت، نحوه حرکت بالشتک های گوش در اطراف محور هدفون، نه خیلی شل و نه خیلی سفت است. این موضوع نشان می دهد که طراحان این محصول برای به خلق حس مناسب در کاربر نیاز به توجه زیادی به جزئیات داشتند. این در حالی است که بیشتر برند های هدفون فقط به عملکرد توجه دارند. بنابراین Bang & Olufsen با طراحی و تولید مدل Beoplay H6 بود که روند استفاده از هدفون را به سطوح جدیدی رساند.

هدفون بلوتوث بنگ اند آلفسن Beoplay H95
هدفون بلوتوث بنگ اند آلفسن Beoplay H95

از نظر فنی، مهندسان آکوستیک در طراحی هدفون های بنگ اند آلفسن به دنبال اجرای صدایی اصیل، شفاف و قدرتمند بودند که چیزی به آنچه هنرمند با موسیقی خود در نظر داشته اضافه یا کم نکند.

عملکردی که از آن حرف می زنیم صدایی واقعاً طبیعی و معتبر را با تمرکز بر دریافت میدرنج (Midrange) خوب و واضح و عملکرد بیس و سه گانه متعادل ارائه می کند. این هدفون شامل یک درایور سفارشی 40 میلی متری با آهنربای نئودیمیوم در طراحی هدفون است.

همچنین این هدفون یک پورت باس دارد که عملکرد بیس را بهینه کرده و درایور ها کمی زاویه دارند تا بهترین فاصله و جهت صدا را به گوش ها برسانند.

Beoplay H6 دو جای سوکت دارد که هر کدام در یکی از پد های گوشی قرار می گیرند. دلیل داشتن دو عدد جای سوکت این است که به کاربران اجازه بدهد خودشان تصمیم بگیرند که سیم را در کدام طرف هدفون قرار دهند.

ایرفون های Bang & Olufsen

از روی گوش تا داخل گوش، این کاری بود که بنگ اند اولاوسن با محصولات صوتی خود کرد.

با معرفی مجدد هدفون در سال 2013 به بازار، تقاضا برای محصولات داخل گوش Bang & Olufsen هم رو به فزونی گذاشت. اولین تلاش B&Os برای خلق ایرفون تولید Beoplay H3 بود.

بدیهی است که برای به دست آوردن بهترین تجربه صوتی ممکن با هدفون داخل گوشی یا همان ایرفون، باید هرچه هنر دارید به کار بگیرید تا حد ممکن صدای اطراف را ببندید. بنابراین، به دست آوردن یک تناسب بین سیستم هوادهی و راحتی ایرفون در گوش تکنیکی بود که خیلی ضروری می نمود. این در حالی است که ایرفون نباید با یک دستگاه پزشکی مانند سمعک اشتباه گرفته شود.

ویژگی های خاص ایرفون Bang & Olufsen

این ایرفون کاملاً مناسب برای هر نوع گوش است. باید فقط از Beoplay H3 استفاده کرده باشید تا خودتان ببینید که چقدر راحت در گوش قرار می گیرد و هنگام حرکت به طور ایمن در گوش می ماند.

شکل گرد برای طراحی ایرفون در ابتدا انتخاب واضحی به نظر می رسید، اما پس از بررسی ها و مدل سازی و آزمایش های سه بعدی فراوان، مشخص شد که قسمت داخلی گوش تقریباً اصلاً گرد نیست.

ایرفون بلوتوث بنگ اند آلفسن Beoplay EX
ایرفون بلوتوث بنگ اند آلفسن Beoplay EX

طراحان ایرفون Bang & Olufsen باید شکلی پیدا می کردند که با شکل واقعی گوش مطابقت بیشتری داشته باشد. همچنین، باید زمینه های مشترکی بین مدل گوش افراد پیدا می کردند، زیرا شکل و اندازه گوش افراد تقریباً در رنج بی پایانی با هم متفاوت است.

در نهایت B&O برای دستیابی به تناسب کامل همه این ریزه کاری ها با هم، یک هدفون از لاستیک بسیار نرم در اندازه های مختلف قرار داد.

ایرفون Beoplay H3 اگرچه کوچک است، اما دارای یک طراحی پویا و صدایی کامل است که یک درایور 10.8 میلی متری طراحی شده سفارشی را در خود جای داده است. قطعه ای که عملکرد صدای شگفت انگیزی را نسبت به اندازه خود ارائه می دهد.

طراحی آکوستیک شامل یک پورت باس مینیاتوری در یک کابینت داخلی است که عملکرد عالی را در فرکانس های پایین صدا ارائه می دهد. همچنین از فشار ناخوشایند گوش داخلی که برخی هنگام استفاده از گوشی در گوشی تجربه می کنند، جلوگیری کرده است.

ایرفون بلوتوث بنگ اند آلفسن Beoplay EQ
ایرفون بلوتوث بنگ اند آلفسن Beoplay EQ

اما نه این همه اطلاعاتی که لازم است راجع به ایرفون های بنگ اند اولاسن بدانید، و نه ما می‌توانیم راجع به همه مدل های این دستگاه صوتی مدرن صحبت کنیم. بنابراین لازم است برای کسب اطلاعات کامل تر به وب سایت اصلی Bang & Olufsen سر بزنید تا هر آنچه راجع به این محصولات نیاز دارید، را در آنجا به طور کامل بخوانید.

خرید محصولات bang & Olufsen در ایران

اما برای خرید محصولات جذاب بنگ اند آلفسن چه باید کرد؟ بدیهی است که اصلاً نباید به هر سایتی یا فروشگاهی اطمینان کنید. چون محصولات این برند دانمارکی در ایران بسیار کم یاب و در عین حال بسیار گران قیمت است. بنابراین انواع غیر اصلی آن هم حتماً بسیار زیاد است. پس بهترین کار این است که اگر تصمیم دارید نهایت احترام را به گوش های خود بگذارید و صدا های موسیقی و فیلم ها را آنطوری بشنوید که هر آهنگ ساز یا خواننده ای آرزو دارد صدایش به گوش مخاطب برسد، از فروشگاه اینترنتی لاجی لوک بیرون نروید. چون این سایت تضمین می‌کند که محصولات Bang & Olufsen را کاملاً اصل و با گارانتی مروارید اسپیرو به دست مخاطبانش برساند.

به بخش فروشگاه اینترنتی لاجی لوک – Logilook.com – سر بزنید و B&O اصل بخرید.

جستجو
اشتراک گذاری
لینک های مفید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *