مجله اینترنتی لاجی مگ
پرطرفدارها:

نقد و بررسی انواع هاب یوگرین

هاب ugreen
فهرست محتوا
6 دقیقه برای مطالعه

برند یوگرین یک برند چینی است که از سال 2012 به تولید تجهیزات کامپیوتری و لوازم جانبی می پردازد. از جمله محصولات پر طرفدار این شرکت می توان به هاب های USB اشاره کرد که عمدتا جهت رفع مشکل محدودیت پورت کامپیوتر های شخصی به کار می رود. در این مقاله قصد داریم به شرح کاربرد انواع هاب یوگرین بپردازیم.

هاب USB یوگرین چیست؟

در کامپیوتر های شخصی قدیمی تر و یا در انواع مک بوک های موجود در بازار محدودیت پورت های USB وجود دارد. برند یوگرین با تولید و عرضه انواع هاب توانسته است، این مشکل را حل کند. با وجود این تکنولوژی شما می توانید هم زمان موس، پرینتر، هارد یا هر وسیله جانبی دیگر را به لپ تاپ خود وصل کنید.

در واقع هاب یو اس بی وسیله جانبی است که می تواند یک پورت USB را به چند پورت تبدیل کند. معمولا هر هاب USB یوگرین چندین درگاه دارد که شما می تواند بر اساس انواع کاربرد های آن، درگاه مورد نیاز خود را انتخاب کنید.

هاب USB یوگرین
هاب USB یوگرین

انواع هاب یوگرین و کاربرد آنها

با یک جستجو ساده در اینترنت متوجه خواهید شد که هاب های موجود در بازار با توجه به برند، نوع و کارآیی و تعداد پورت هایی که دارند بسیار متنوع است. دانستن این موضوع که انواع هاب یوگرین چه کارایی دارند و با توجه به قیمت های مختلف موجود در بازار کدام هاب متناسب با نیاز های ماست از اهمیت زیادی برخوردار است.

هاب بدون آداپتور و هاب آداپتور دار

هاب USD بدون آداپتور (USB Bus-Powered) جریان برق مورد نیاز خود را از کامپیوتر و یا لپ تاپ می گیرد، عمدتا قابل حمل می باشند و به دلیل اینکه تعداد پورت کمتری نسبت به مدل های آداپتور دار دارد قیمت مناسبی دارد. هاب USB آداپتور دار (USB Self-Powered) برق مورد نیاز خود را از پریز مستقیما دریافت می کند. این موضوع به داشتن تعداد پورت بیشتر کمک می کند. این ابزار می تواند بدون استفاده از سیستم کامپیوتر و یا لپ تاپ، ابزار های جانبی را شارژ کند. برند یوگرین که یکی از با کیفیت ترین برند های تولید کننده اتصال دهنده ها است عمدتا هاب های بدون آداپتور تولید می کند.

پورت های انواع هاب USB یوگرین

اگر بخواهیم ویژگی های جزئی تر یک هاب USB را بررسی کنیم، انواع و تعداد پورت های هاب از اهمیت خاصی برخورد دارد است.

  • پورت ورودی : هاب های برند یوگرین با تعداد 3 الی 10 پورت ورودی به بازار عرضه می شوند. از پورت های ورودی می توان ورودی HDMI، ورودی VGA، ورودی LAN، ورودی M2، ورودی Micro TF/TF، ورودی Micro SD/SD، ورودی MS/MS Duo، ورودی CF، ورودی Smart Media XD را نام برد.
  • پورت خروجی : پورت ها از نظر سرعت انتقال داده به دو نوع USB 2.0 و USB 3.0 تقسیم می شوند که نوع USB 2.0 قدیمی تر است و سرعت انتقال داده پایین تری دارد. USB 3.0 نسل جدید پورت ها هستند که سرعت انقال داده تا 625 مگابایت بر ثانیه را دارند. از طرفی Micro USB ها نیز وجود دارند که که نمونه کوچک شده پورت های USB هستند و کاربرد اختصاصی خود را دارند.

توان و جریان انواع هاب یوگرین

یکی دیگر از ویژگی های مهم هاب های USB توان و جریان عبوری است. معمولا روی هاب جریان خروجی بر حسب میلی امپر و توان برحسب ولت ثبت شده است. به طور کلی هاب های USB که بدون آداپتور هستند با جریان 2 آمپر و توان 5 ولت هستند. اگر نیازمند یک هاب هستید که ابزار هایی با جریان برق مصرفی بالا مانند هارد اکسترنال به آن وصل کنید، پیشنهاد می شود از هاب های آداپتور دار استفاده کنید.

هاب USB یوگرین مناسب سیستم شما

زمان انتخاب یک هاب یوگرین مناسب برای سیستم ابتدا باید بدانید به چه پورت های ورودی نیاز دارید. علاوه بر این باید توان و جریان مصرفی ابزارهای جانبی که با هاب به سیستم شما متصل می شوند مد نظر قرار دهید. در ادامه به بررسی چند مدل از پرطرفدار ترین انواع هاب یوگرین پرطرفدار می پردازیم.

هاب یوگرین مدل CM136

هاب یوگرین CM136
هاب یوگرین CM136

این دستگاه دارای 3 پورت ورودی دارد که پورت ورودی آن USB 3.0 A/F است و پورت خروجی آن USB 3.1 C/M (TYPE-C) است. علاوه بر اینها به پورت HDMI نیز مجهز است که این امکان را به کاربر می دهد که به دستگاه هایی مانند تلوزیون نیز متصل شود. نوع اتصال آن با سیم است و قدرت انتقال داده آن 5 گیگا بایت در ثانیه است. در این هاب ugreen یک درگاه USB TYPE-C وجود دارد تا بتوانید هنگام استفاده از این هاب باتری لپ تاپ خود را شارژ کنید.

ویژگی های منحصر به فرد این محصول تکنولوژی POWER DELIVERY یا PD است که برای شارژ سریع تر دستگاه با استفاده از USB معمولی است. USB-PD قابلیت تنظیم جریان انرژی متناسب با دستگاه متصل را دارد که یک مزیت به شمار می آید.

هاب یوگرین CM251

این دستگاه دارای پورت های ورودی از نوع (USB 3.0 A/F – USB 3.1 C/F (Type C و یک پورت خروجی از نوع USB 3.1 یا همان Type C می باشد. سرعت انتقال اطلاعات این دستگاه 5 گیگابایت در ثانیه می باشد. دارای قابلیت استفاده از درگاه SD و TF به صورت همزمان است، همچنین از محصولاتی که دارای پورت تایپ سی با قابلیت Thunderbolt 3 هستند، پشتیبانی می کند.

از دیگر ویژگی های این دستگاه این است که پورت تایپ سی آن از حداکثر خروجی ویدیوی 8K، شارژ PD 100W و برای انتقال اطلاعات تا 40 گیگابیت بر ثانیه با دستگاه‌های Thunderbolt و تا 10 گیگابیت در ثانیه با دستگاه‌های USB 3.1 Gen 2 پشتیبانی می‌کند.

هاب یوگرین cm251
هاب یوگرین cm251

هاب یوگرین مدل CM252

هاب یوگرین مدل CM252
هاب یوگرین مدل CM252

همان طور که در تصویر مشاهده می کنید این دستگاه دارای 4 پورت ورودی می باشد. وجه تمایز اصلی آن با دو مدل قبلی ورودی LAN RJ45/F می باشد که می تواند بسیار کاربردی باشد.

سرعت انتقال داده این دستگاه 5 گیگابایت در ثانیه است و همچنین یک عدد پورت Micro USB برای تامین برق دارد.

جمع بندی

برند یوگرین یکی از برنند های تولید کننده تجهیزات و لوازم جانبی کامپیوتر است که با کیفیت مثال زدنی توانسته جایگاه خوبی در بین رقبا خود داشته باشد. از محصولات این برن می توان به کابل و مبدل یوگرین، انواع هاب یوگرین، در این مقاله به بررسی انواع هاب از برند یوگرین پرداختیم و مدل های پرفروش آن را نیز معرفی کردیم. مواردی که باید در خرید هاب به آن توجه کنیم را با هم مرور کردیم و مثال هایی از هاب های مناسب با سیستم کامپیوتر یا لپتاپ شما را با هم دیدیم. اکنون با دانستن این اطلاعات می توانید انتخاب درستی در خرید هاب داشته باشید.

در صورتیکه قصد خرید هاب یوگرین دارید ابتدا باید انواع هاب ها را بشناسید. سپس بر اساس نیاز خود از میان انواع مختلف هاب ها که تفاوت اصلی آنها در برند، تعداد پورت ورودی و نوع پورت ها و سرعت انتقال داده و توان مصرفی دستگاه است، هاب مورد نظر خود را انتخاب کنید. در حال حاضر در فروشگاه اینترنتی لاجی لوک مدل های بسیار متنوع و کارآمدی از هاب های یوگرین موجود است. جهت کسب اطلاعات بیشتر و خرید لوازم جانبی کامپیوتر می توانید به فروشگاه اینترنتی لاجی لوک مراجعه فرمایید.

جستجو
اشتراک گذاری
لینک های مفید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *