مجله اینترنتی لاجی مگ
پرطرفدارها:

ویژگی های یک شرکت تکنولوژی خوب برای اجرای خانه هوشمند با لوازم الکترونیکی

اجرای خانه هوشمند
فهرست محتوا
5 دقیقه برای مطالعه

برای این که قطعات کامپیوتری، موبایل و لپتاپ و سایر گجت های تکنولوژی، خوب از کار در بیاید باید کار طراحی و ساخت آنها را به به یک شرکت طراحی و ساخت گجت خوب سپرده شود. همچنین اگر بخواهید یک خانه هوشمند بسازید، از سامسونگ گرفته تا شرکت های چینی مثل شیائومی چنین پروژه هایی را گهگاه انجام می دهند و باید آنها را به یک شرکت ماهر سپرد.

وجود آن ها لازمه طراحی است اما ممکن است شانس بیاورید و کار را حرفه ای تحویل تان بدهند و یا از شانسِ بدتان خراب کاری کنند! برای این که مطمئن شوید می توانید به سرعت ایده طرح های مورد نظرتان را به واقعیت تبدیل کنید، لازم است با این شرکت های تکنولوژی همکاری کنید.

اما چه طور می توانید بفهمید که کدام شرکت برای پروژه شما مناسب تر باشد؟ یک شرکت برای این که نشان بدهد مهارت و شایستگی لازم برای اجرای پروژه شما را دارد، باید از یک سری ویژگی ها برخوردار باشد. در این مقاله نگاهی به چندن نمونه از آن ها می اندازیم.

اجرای خانه هوشمند
اجرای خانه هوشمند

امنیت هدف اول شما در ساخت خانه هوشمند با لوازم الکترونیکی باشد

در حالی که با استفاده از سیستم‌های هشدار دهنده سعی می‌کنیم از خانه محافظت کنیم، خانه هوشمند می‌تواند امنیت را ارتقا دهد. چراغ ها، دوربین ها و حتی زنگ خانه به هم متصل اند و می توانند در این راه به شما کمک کنند. فرض کنید در خانه تنهایید و کسی در اطراف خانه پرسه می زند تا راهی برای به زور وارد شدن پیدا کند. این نوع سیستم ها می تواند به راحتی این افراد را بترساند و آن ها را دور کند.

یا اینکه اگر دود و گاز و مونواکسید کربن داخل خانه وجود داشته باشد سنسور های مختلف می‌توانند این دود و عنصر های خطرناک را شناسایی کنند و جان شما را نجات دهند.

ویژگی های یک شرکت تکنولوژی خوب

1 – یک شرکت باید تجربیات موفق و فوق العاده ای در اجرای پروژه های مختلف تکنولوژی داشته باشد و کوچک ترین جزئیات مربوط به هر پروژه طراحی تکنولوژی و تکنیکی را بدانند.

2 – وقت شناسی یک فاکتور ضروری است که قبل از همکاری با یک شرکت طراحی باید در نظر گرفته شود. اگر ضرب الاجل مشخصی دارید، شرکتِ مسئول باید پروژه را در آن بازه زمانی محدود به پایان برساند. بنابراین حتما قبل از هر کاری سابقه خوش قولی شرکت را بررسی کنید.

تجهیزات امنیت خانه هوشمند
تجهیزات امنیت خانه هوشمند

3 – یک شرکت عالی سازنده باید از بهترین متریالی که در دسترس است استفاده کند. مهم نیست که بودجه شما چه قدر باشد، در هر صورت شرکت در انتخاب موادی که به بهتر اجرا شدن فرآیند طراحی یا ساخت قطعات مدنظر شما کمک می کند، نباید کوتاهی کند.

4 – شرکت طراح باید قبل از شروع پروژه، شرایط را به خوبی برای تان توضیح بدهد. آن ها باید اطلاعات لازم را ارائه بدهند و در عین حال به نیاز های مشتری هم احترام بگذارند. ایده های طراحی آن ها باید جدید و هیجان انگیز باشد.

طراحان و مشتریان باید بتوانند به خوبی با هم همکاری و ارتباط برقرار کنند تا کار به درستی انجام شده و نتیجه ای رضایت بخش را به همراه داشته باشد. شرکت طراح باید به تمام سوالات مشتریان پاسخ بدهد. سوال هایی مانند از کجا مبل بخریم از کجا اکسسوری هایی که پیشنهاد کردید تهیه کنیم. شرکت باید برای تهیه لوازم منزلی که در طراحی پیشنهاد می کند به مشتریانش توضیح کامل بدهد.

8 نکته مهم استفاده از لوازم هوشمند در منزل

کنترل کننده مرکزی : این بخش مهمترین بخش در یک خانه هوشمند است که در واقع مغز متفکر سیستم را به خود اختصاص می دهند. همه اجزایی که برای یک خانه هوشمند تعریف می کنیم تحت فرمان و کنترل یک سیستم مرکزی قرار دارند. پیام ها و برنامه ها از این طریق برای دستگاه های مختلف تعریف می شود و اطلاعات نیز توسط همین بخش دریافت یا ارسال می شوند. بنابراین کنترل کل سیستم یکپارچه که هدف خانه هوشمند است در این بخش قرار خواهد داشت.

بزرگتر نشان دادن فضاهای کوچک : برای بزرگتر نشان دادن فضایی مثل پذیرایی بهتر است از رنگ های روشن استفاده کنید. پرده ها را در بالاترین نقطه دیوار نصب کنید تا سقف خانه بلند تر دیده شود. بهتر است از مبلمان با پایه های باریک یا حتی مبلمان کوچک برای اتاق های کوچک استفاده کنید تا فضای بیشتر داشته باشید. شاید برایتان سوال باشد از کجا مبل بخریم. برای فهمیدن پاسخ این سوال روی لینک داده شده کلیک کنید تا با بهترین فروشگاه ها و سایت های خرید مبلمان آشنا شوید.

نور پردازی خانه هوشمند : برای نور پردازی هر فضا به سه نوع نور نیاز است: نور طبیعی پنجره، نور چراغ های سقف و نور های جانبی مثل آباژور ها و چراغ خواب ها. مقدار نور چراغ های سقف به میزان وات آن ها بستگی دارد که متناسب با اندازه فضا تهیه می شوند. اما نکته دیگری که اکثر افراد به آن توجه نمی کنند نورهای جانبی است. لامپ های مشعل گونه یا آباژورهای داخل اتاق باعث می شوند سقف براق تر و فضا بزرگتر دیده شود. این نور ها چشم را اذیت نمی کنند و باعث روشن تر شدن فضا می شوند.

تجهیزات خانه هوشمند
تجهیزات خانه هوشمند

گل و گیاه ها : وجود گلدان ها و گیاه های سبز در فضای خانه یا محل کار انرژی مثبت و سرزندگی سازنده به انسان می دهند؛ از آن ها غافل نشوید.

اکسسوری خانه هوشمند : وجود اکسسوری های مثل تابلو، گلدان وسایل تزئینی، کوسن ها، قالیچه و … در به اندازه و حد اعتدال در اتاق باعث زیبایی و شیک بودن آن می شود اما استفاده بیش از حد آن ها توصیه نمی شود. نکته ی مهمی که باید مورد توجه قرار گیرد این است که این اکسسوری ها با مبلمان و یکدیگر در تناسب باشند. وجود عدم تناسب فاجعه به بار می آورد. در بهترین سایت خرید لوازم خانگی می توانید انواع و اقسام اکسسوری ها را در رنج قیمتی و سلیقه ای تهیه کنید.

جهت مشاهده و خرید لوازم جانبی کامپیوتر کلیک کنید.

راحتی حرف اول را می‌زند و کسی به آن نه نمی گوید. اگر بتوانید وسایل خانه را تنها با دستورات صوتی ساده کنترل کنید، یا چراغ های سنسوردار خود به خود خاموش و روشن شوند و یا تحت برنامه از پیش تعیین شده کار کنند، آسایش شما در خانه چندین درجه بالاتر می رود.

جستجو
اشتراک گذاری
لینک های مفید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *