مجله اینترنتی لاجی مگ
پرطرفدارها:

تکنولوژی های برنده جایزه CES در سال 2023

بررسی محصولات و تکنولوژی های برنده CES 2023
جشنواره نوآوری CES در سال 2023
فهرست محتوا
8 دقیقه برای مطالعه

نمایشگاه نوآوری CES به گفته برخی از کارشناسان بزرگ ترین رویداد حوزه فناوری است. این جشنواره سالانه در لاس وگاس امریکا از 5 تا 8 ژانویه برگزار می گردد. برترین تولید کنندگان سراسر جهان با شرکت در این جشنواره محصولات جدید و نوآوری های خارق العاده ای به کاربران و مشتریان معرفی می کنند و برای دریافت جایزه CES با یکدیگر رقابت می کنند. سالانه بازدیدکنندگان فراوانی برای دیدن محصولات و تکنولوژی های معرفی شده از این رویداد دیدن می کنند.

جایزه CES در سال 2023

محصولات مصرفی که در نمایشگاه CES 2023 با یکدیگر رقابت می کنند، در 23 دسته محصول تقسیم بندی می شوند. از دسته محصولات مهم در این رویداد می توان به دسته محصولات سخت افزار و قطعات کامپیوتر ( Computer hardware and Components)، لوازم جانبی کامپیوتر (Computer Peripherals & Accessories) امنیت سایبری و حریم شخصی (Cybersecurity & Personal Privacy)، سلامت دیجیتال (Digital Health)، تناسب اندام و ورزش (Fitness & Sports)، رباتیک (Robotics)، شهر و خانه هوشمند (Smart Cities and Home) و … اشاره کرد.

پس از دوسال برگزاری نمایشگاه CES به صورت غیر حضوری (به دلیل همه گیری ویروس کرونا)، در سال 2023 نمایشگاه به صورت حضوری برگزار می شود. به همین سبب توجه بسیاری از علاقه مندان به حوزه تکنولوژی و فناوری را به خود جذب کرده است.

شرایط شرکت در نمایشگاه CES

محصولات بر اساس ویژگی هایی که دارند در دسته محصول مرتبط طبقه بندی می شوند و با کالاهای مرتبط موجود در دسته محصول مرتبط رقابت می کنند. نکته قابل توجه این است که محصولات واجد شرایط امکان حضور حداکثر تا سه دسته محصول را دارند. اما هزینه حضور محصول در هر دسته محصول می بایست به صورت جداگانه پرداخت گردد. پس از اعلام نتایج نمایشگاه CES با نام اصلی CES Unveiled برگزار می شود. نمایشگاه CES از 5 تا 8 ژانویه و در طی 3 روز اجرا می شود. هزینه شرکت در نمایشگاه از 279 تا 300 دلار است.

در این جشنواره علاوه بر اینکه نوآوری های برتر سال 2023 اعلام می گردد، از بین برندگان، بهترین نوآوری ها تحت عنوان Best Innovations معرفی می شوند.

جایزه ces 2023
لوگو جایزه نوآوری CES
لوگوی  بهترین نواوری جایزه ces
لوگوی بهترین نوآوری CES سال 2023

در حواشی اخبار نمایشگاه CES سال 2023 خبرهای بسیاری منتشر شده است. از اعلام برندگان 2023 گرفته تا منع ورود غرفه داران روسیه در این نمایشگاه تیتر اخبار این روزا هستند. از مهم ترین اخبار منتشر شده، برندگان این جشنواره هستند که از کمپانی های بسیاری بابت نوآوری های خارق العاده انتخاب شده اند. در این مقاله به شرح مختصری درباره برندگان جایزه نوآوری CES در دسته محصولات مختلف نمایشگاه CES خواهیم پرداخت. با ما همراه باشید.

جهت مطالعه بیشتر درباره نمایشگاه CES کلیک کنید.

نمایشگر ها در جشنواره CES

یکی از دسته محصولات پر جایزه نمایشگاه سال جدید، نمایشگر ها هستند. در این دسته از محصولات کمپانی های پر قدرتی مانند ال جی، سونی و سامسونگ با یکدیگر رقابت می کنند. شرکت ال جی بر خلاف سال گذشته امسال بسیار پرقدرت در نمایشگاه حضور پیدا کرده است و جوایز بسیاری را از آن خود کرده است.

صفحه نمایش OLED شفاف ال جی

یکی از فعال ترین کمپانی ها در سال 2023 شرکت LG است. ال جی در این رویداد جوایز بسیاری را از آن خود کرد. از بهترین نوآوری های ال جی در سال 2023 می توان به صفحه نمایش شفاف LG اشاره کرد. این صفحه نمایش تنها یک تلوزیون نیست. این دستگاه تلفیقی از شیشه و چوب است که با خلاقیت و نوآوری به یک اثر هنری تبدیل شده است. وجود طراحی 360 درجه و عدم نیاز به هر گونه کابل این دستگاه را برای اتصال در تمامی فضاها قابل استفاده کرده است. صفحه نمایش شفاف ال جی آینده متفاوتی در دنیای نمایشگر ها رقم خواهد زد.

صفحه نمایش شفاف LG - برنده جایزه CES
صفحه نمایش شفاف LG

این نمایشگر علاوه بر عنوان CES innovation Honoree، عنوان بهترین نوآوری (Best of Innovations) را از آن خود کرده است.

لوازم جانبی کامپیوتر و موبایل در جشنواره CES

در دسته محصولات لوازم جانبی موبایل و کامپیوتر نیز کالاهای بسیاری از جمله ایرفون جبرا، ایرفون لاجیتک، کیبورد نایا، کیبورد تارگوس و … موفق به دریافت جایزه این نمایشگاه شده اند. در ادامه به بررسی این محصولات می پردازیم.

ایرفون بلوتوث بی سیم جبرا مدل Elite 5

یکی دیگر از برندگان جایزه CES در سال 2023 ایرفون Elite 5 جبراست. این ایرفون بی سیم جبرا، جدید ترین محصول جبرا از سری محصولات Elite است که اکنون پرچمدار محصولات با کیفیت جبراست. با این ابزار می توانید در هر شرایط محیطی به موسیقی گوش دهید و تماس تلفنی برقرار کنید، زیرا این دستگاه دارای سیستم حذف نویز فعال است.

در این هدفون برای افزایش کیفیت صدا در هنگام فعال سازی نویز کنسلینگ جهت جلوگیری از انتقال سرو صدا هایی مانند صدای باد از 6 میکروفون و جهت افزایش قدرت و کیفیت صدا از 6 اسپیکر با کیفیت استفاده شده است.

ایرفون Elite 5 جبرا - سفید
ایرفون Elite 5 جبرا – سفید
ایرفون Elite 5 جبرا
گوشی ایرفون Elite 5 جبرا
ایرفون Elite 5 جبرا - مشکی
ایرفون Elite 5 جبرا – مشکی

ایرفون بلوتوثی جبرا مدل Evolve2

این ایرفون های دوکاره جهت برقراری تماس و گوش دادن به موسیقی طراحی شده اند. Evolve2 Buds از فناوری نویز کنسلینگ فعال (ANC) و MultiSensor Voice جهت افزایش کیفیت تماس و پخش صدا بهره برده است. طراحی این ایرفون بسیار جمع و جور است و دارای ظرفیت باتری تا 33 ساعت است.

همچنین طراحان این محصول با استفاده از بلوتوث چند نقطه ای پیشرفته یا Bluetooth Multipoint امکان اتصال این دستگاه را به طور همزمان به دو دستگاه فراهم کرده اند. هم اکنون این ایرفون تائیده شرکت مایکروسافت و زومیت را جهت برگزاری جلسات انلاین دریافت کرده است.

ایربادز جبرا
ایربادز جبرا
گوشی ایربادز جبرا
گوشی و دانگل ایر بادز جبرا
گوشی، پایه و دانگل ایربادز جبرا
ایربادز جبرا به همراه گوشی و دانگل

جهت مشاهده و خرید هندزفری جبرا از فروشگاه اینترنتی لاجی لوک کلیک کنید.

کیبورد کرییت (Create) از برند Naya

این کیبورد قادر است دستگاه های کاربردی جداگانه را به صورت یکپارچه به یکدیگر متصل کند. در این طراحی بی سابقه ماژول های قابل تعویض با یک کیبورد تلفیق شده است. جایگزین ماژول های قابل تعویض می تواند دستگاه های ورودی مستقلی مانند موس، پد های لمسی یا تاچ، نویگیتر های سه بعدی، شماره گیر و … قرار می گیرد.

همان طور که در تصویر مشاهده می کنید، ماژول های قابل تعویض بین انگشت شصت و اشاره قرار می گیرد. با وجود همه ویژگی های خارق العاده این محصول یک کیبورد مکانیکی بسیار نازک به حساب می آید.

کیبورد کریت از کمپانی نایا- برنده جایزه ces
کیبورد مکانیکی نایا مدل Create – برنده جایزه ces در سال 2023

ایرفون لاجیتک مدل UE DROPS

یکی از جالب ترین کالاهایی که موفق به دریافت جایزه CES شده است ایرفون UE DROPS از برند لاجیتک است. این ایرفون به معنای واقعی یک ایرفون شخصی سازه شده است. زمان خرید ایرفون لاجیتک یک کیت خرید برای کاربر ارسال می شود، پس از اندازه گیری دقیق گوش کاربر، کیت اندازه گیری به شرکت بازگردانده می شود و باتوجه به اندازه گوش مشتری، ایرفونی با سایز دقیق گوش وی تولید می شود. به این ترتیب یک ایرفون کاملا شخصی سازی شده منطبق با سلیقه مشتری برای وی ارسال می گردد.

از دیگر ویژگی های این محصول پشتیبانی از تکنولوژی TWS و نویزکنسلینگ غیر فعال است. ممکن است عدم پشتیبانی از نویزکنسلینگ فعال یک ویژگی منفی به نظر برسد اما ویژگی نویزکنسلینگ غیرفعال به صورت کارآمدی در این کالا قابل استفاده است.

ایرفون لاجیتک مدل UE DROPS برنده جایزه نوآوری CES
اونیکس
ایرفون لاجیتک مدل UE DROPS برنده جایزه نوآوری CES 2023
یاقوت کبود
ایرفون لاجیتک مدل UE DROPS برنده جایزه نوآوری CES
رز

ایرفون UE DROPS لاجیتک در سه رنگ تولید می شود، مصرف کننده می توانید هنگام سفارش کالا رنگ مورد نظر خود را انتخاب کند. نکته دیگر راجع به این ایرفون عدم ثبت نام برند بر روی پایه دستگاه است. لاجیتک با این کار یک ایرفون کاملا شخصی سازی شده به مشتری تحویل داده است و با این روش مشتری احساس خاص بودن خواهد کرد. البته برخی از منتقدان با وجود همه مزین های این ایروفون، قیمت این کالا را بالا می دانند.

کیبورد تارگوس مدل Energy Harvesting EcoSmart

شرکت Targus که یک شرکت انگلیسی واقع در لندن است توانسته است یک کیبورد دوستدار طبیعت تولید کند که مورد توجه دوستداران محیط زیست قرار گرفته است. این کیبورد یک ابزارسبک وزن است که با انرژی خورشیدی ترکیب شده است و از مواد بازیافتی تشکیل شده است.

به عنوان یک مزیت رقابتی، دارای محافظ ضد میکروب (Targus DefenseGuard) است که سطح تمیزتری ایجاد می کند و به طور مداوم از رشید میکروارگانیسم ها بر روی کیبورد جلوگیری می کند.

کیبورد تارگوس برنده جایزه نوآوری ces
کیبورد Targus برنده جایزه CES در سال 2023

محصولات سلامتی در نمایشگاه CES 2023

رسالت اصلی نمایشگاه CES کشف تکنولوژی و محصولاتی است که به حل مشکلات زندگی انسان ها کمک کند. یک از دسته محصولاتی که به این امر کمک بسزایی کرده است دسته محصولات سلامتی است. در این بخش محصولات مختلفی در جهت حفظ سلامتی انسان در تمام جنبه های زندگی ارائه شده است.

اسنکر پا از برند Aetrex

کمپانی Aetrex یک اسکنر پا با نام کامل Albert 3D Fit Foot Scanner در نمایشگاه سال 2023 معرفی کرده است. این دستگاه با استفاده از یک اسکنر سه بعدی و هوش مصنوعی اندازه کامل و دقیقی از سایز پا افراد تهیه می کند. این اسکنر با کمک پلتفرم هوش مصنوعی FitGenius™ Aetrex کفش مناسب با پای شما را به صورت دقیق طراحی می کند.

اسکنر پا - برنده جایزه ces 2023
اسکنر سه بعدی پا

جمع بندی

نمایشگاه CES بزرگ ترین رویداد فناوری دنیاست که هر سال در لاس وگاس امریکا برگزار می گردد. شرکت های بسیاری از سراسر دنیا برای معرفی محصولات و کالاهای مصرفی خلاقانه که مشکلات زندگی روزمره بشر را حل می کند، در این نمایشگاه شرکت می کنند. در همین راستا کالاها و نوآوری های برتر جایزه CES را دریافت می کنند و به عنوان تولید کننده برتر به دنیا معرفی شوند.

اخبار و حاشیه های این نمایشگاه همواره مورد توجه بسیاری از دوستداران حوزه فناوری قرار می گیرد. در این مقاله به بررسی محصولات مرتبط با لوازم جانبی کامپیوتر و لپ تاپ که در سال 2023 موفق به دریافت جایزه CES شده اند پرداختیم.

جستجو
اشتراک گذاری
لینک های مفید

4 پاسخ

    1. سلام
      ممنون از حسن توجه شما. سعی میکنید محتوا با کیفیت و مفید در اختیار کاربران قرار بدیم.

  1. نمایشگاه ces همیشه جذاب ترین رویداد برای طرفداران تکنولوژی هست ولی خب چه حیف که هر سال باید فقط خبراشو بخونیم.

    1. سلام
      بله درسته. اما خبر خوب اینکه ما سعی میکنید اخبار نمایشگاه CES رو پوشش بدیم.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *