مجله اینترنتی لاجی مگ
پرطرفدارها:

معرفی انواع پایه لپ تاپ

ابزاری برای سلامتی گردن و کمر شما
پایه لپ تاپ
فهرست محتوا
9 دقیقه برای مطالعه

زندگی کاری اغلب ما با وجود لپ تاپ ها به مراتب ساده تر شده است. این ابزار های همه فن حریف توانستند در دوران پاندمی کرونا کیفیت دورکاری را بهبود بخشند. در عین حال به شدت در موج تمایل افراد به فریلنسری و کار در سفر موثر عمل کردند. بدون وجود لپ تاپ ها خیلی از افراد گزینه دیگری برای کار کردن از راه دور یا به صورت پروژه ای ندارند. به همین خاطر است که حالا وقتی افراد در پی خرید یک سیستم شخصی هستند، دیگر کمتر به سراغ PC رفته و مشتاقانه ویژگی انواع لپ تاپ ها را بالا و پایین می‌کنند.

خیلی از افراد هنوز هم معتقدند که کار کردن با این وسیله به خاطر ابعاد و شکل قرار گیری آن ها روی میز کمی دشوار است. اما ما اینجا هستیم تا به شما بگوییم گرچه حرف آن ها درست است؛ ولی با خرید پایه لپ تاپ مناسب حتماً مشکلشان حل خواهد شد.

در ادامه این مطلب قرار است به معرفی پایه لپ تاپ بپردازیم. توضیح می‌دهیم که این وسیله چیست؟ انواع پایه نگهدارنده لپ تاپ کدام است؟ بهترین پایه نگهدارنده لپ تاپ را از کجا بخرید؟ و به طور خلاصه صفر تا صد استند لپ تاپ را با هم بررسی خواهیم کرد.

پایه لپ تاپ چیست؟

پایه لپ تاپ که در زبان انگلیسی به آن Laptop Stand گفته می‌شود، یک وسیله با ساختمانی ساده است که مثل یک میز مخصوص، زیر لپ تاپ شما قرار می‌گیرد. این میز، لپ تاپ را بالا تر آورده و مانند یک پلتفرم بلند شده، محل مناسب قرارگیری آن را تعیین می‌کند.

با استفاده از پایه لپ تاپ افق دید شما از صفحه نمایش افزایش پیدا می‌کند. به این ترتیب چشم شما کمتر خسته می شود و می توانید در وضعیت ارگونومیک تری به کار خود ادامه دهید.

پایه لپتاپ چیست؟
پایه لپتاپ چیست؟

پایه لپ تاپ به قدری کیفیت کار های طولانی با این وسیله را ارتقا می دهد که بعد از استفاده از آن دیگر بعید به نظر می رسد که بتوانید بدون Laptop Stand کار کنید.

مزیت استفاده از پایه نگهدارنده لپ تاپ چیست؟

استفاده از این وسیله مزیت های بسیاری دارد که اصلی ترین این مزایا به شرح زیر است:

  • پایه لپ تاپ وضعیت نشستن پشت میز برای کاربر را ارگونومیک تر می‌کند.
  • Laptop Stand لپ تاپ را بالا تر می‌آورد تا در فاصله مناسب‌ تری با چشم قرار گیرد.
  • وضعیت بدن در حین کار کردن با لپ تاپ به کمک این وسیله بهبود پیدا می‌کند. این موضوع در آینده منجر به کاهش سطح آسیب به گردن، کمر و حتی پا ها می‌شود.
  • با استفاده از یک کیبورد مجزا و پایه لپ تاپ، سرعت شما در تایپ و کار های طولانی افزایش پیدا خواهد کرد. به یاد داشته باشید که استفاده مداوم از کیبورد لپ تاپ برای مدت طولانی اصلاً توصیه نمی شود. چون سطح کیبورد لپ تاپ خیلی صاف است و این برای مچ دست اصلاً مناسب نیست. ابتلا به سندروم تونل کارپال که یکی از مشکلات رایج مچ دست تایپیست ها، طراحان گرافیک و برنامه نویسان است، به خاطر استفاده مکرر از کیبورد متصل به لپ تاپ رخ می‌دهد.
  • استفاده از Laptop Stand باعث می شود که گردش هوای بهتری برای لپ تاپ فراهم شده و دستگاه دیر تر داغ شود. موضوعی که به شدت در افزایش عمر لپ تاپ موثر عمل می‌کند.
  • افراد قد بلند که به خاطر قرارگیری لپ تاپ روی میز مجبورند ارتفاع صندلی خود را کم کنند، با استفاده از این وسیله می‌توانند ارتفاع دلخواه را برای صندلی خود تنظیم کنند.
  • بدون استفاده از پایه لپ تاپ احتمال بسیار زیادی وجود دارد که در حین کار کردن با لپ تاپ یا خواندن از روی صفحه نمایش، قوز کرده باشید. موضوعی که به شدت برای ستون فقرات شما مضر بوده و کیفیت زندگی و کار کردنتان را در طی سالیان دراز، کاهش می‌دهد.

انواع پایه نگهدارنده لپ تاپ کدام است؟

میز نگهدارنده لپ تاپ انواع مختلفی دارد که شامل موارد زیر می‌شود:

پایه نگهدارنده لپ تاپ تاشو (Folding Laptop Stands)

همان طور که از اسم این مدل میز نگهدارنده لپ تاپ پیداست، این وسیله از نوع تا شونده است. به همین دلیل استفاده از این مدل پایه لپ تاپ به شدت مناسب کسانی است که جای مشخصی برای کار کردن ندارند یا زیاد سفر می کنند و تمایل دارند لپ تاپ و متعقلات آن را در هر جایی راه انداخته و کار کنند.

یکی از ویژگی های پایه نگهدارنده لپ تاپ تاشو این است که اغلب این وسیله از مواد بسیار مرغوب و سبکی مانند فیبر کربن ساخته می‌شود. دلیل این امر آن است که طراحان سعی دارند این وسیله تا حد امکان سبک بوده تا حمل آن ساده باشد. به این ترتیب افرادی که می خواهند حتی در سفر به صورت ارگونومیک کار کنند، با کمک میز نگهدارنده لپ تاپ تاشو این امکان را دارند.

پایه لپ تاپ تاشو
پایه لپ تاپ تاشو

پایه لپ تاپ تاشو را می توان هم با لپ تاپ و هم با تبلت استفاده کرد. به هر حال این وسیله دستگاه را از روی سطح زمین بالا می برد تا فضای اضافی آزاد شده و از گرم شدن بیش از حد آن جلوگیری شود. می توانید Laptop Stand تاشو را در جیب یا کیف خود قرار دهید تا از هر جایی که می خواهید کار کنید.

پایه لپ تاپ مرتفع (Substantial laptop stands)

این مدل از پایه ها، ارتفاع بیشتری را برای لپ تاپ فراهم می کنند. اما نگهداری آن ها کمی دشوار تر بوده و قابل حمل نیستند. همچنین استفاده از آن ها در سفر آسان نیست. زیرا صاف و تا نمی شوند. این مدل پایه لپ تاپ برای افرادی که ممکن است به ارتفاع بیشتری نیاز داشته باشند مفید است.

اما مزیت مهم استفاده از این مدل زیر لپ تاپی این است که پایه و ارتفاع آن قابل تنظیم است. یعنی بسته به قد خودتان، ارتفاع میز و فاصله ای که می خواهید از لپ تاپ داشته باشید، می توانید ارتفاع پایه نگهدارنده لپ تاپ خود را تنظیم کنید.

پایه لپ تاپ با قابلیت تنظیم ارتفاع
پایه لپ تاپ با قابلیت تنظیم ارتفاع

انواع پایه نگهدارنده لپ تاپ از نظر جنس

انواع پایه نگهدارنده لپ تاپ در بازار موجود است که می توانید بر اساس موارد استفاده و دکوراسیون و اندازه و وزن لپتاپ خود خریداری نمایید. متریال استفاده شده در پایه لپتاپ و استند ها یکی از موارد مهم و قابل توجه در کیفیت و کارایی آن ها است. به طور کلی پایه های لپ تاپ از چوب یا فلز ساخته می شوند که در ادامه ویژگی های هر کدام را بررسی خواهیم کرد.

پایه نگهدارنده لپ تاپ چوبی

بهترین متریالی که می توان از آن برای تولید پایه لپ تاپ استفاده کرد، چوب است. پایداری چوب از نظر جنس بسیار زیاد است. در عین حال تنوعی که می توان در طراحی انواع میز نگهدارنده لپ تاپ به خرج داد باعث شده که Laptop Stand های چوبی محبوبیت زیادی در بین کاربران پایه نگهدارنده لپتاپ داشته باشد.

البته اگر به دنبال مدل تاشو زیر لپ تاپی هستید، شاید در بین انواع چوبی این محصول موفق به پیدا کردن چیزی که خیلی سبک و کم حجم باشد، نشوید. اما برای یک شرایط ثابت در منزل یا محل کار، پایه نگهدارنده چوبی بهترین انتخاب است. البته این موضوع را فراموش نکنید که مدل های چوبی اغلب کمی گران تر از مدل های فلزی هستند.

پایه لپ تاپ چوبی
پایه لپ تاپ چوبی

پایه نگهدارنده لپ تاپ فلزی

تاشو، خانگی، اداری، کم حجم، بزرگ و خلاصه هر مدل پایه نگهدارنده که مد نظرتان باشد را در انواع فلزی این محصول می توانید پیدا کنید. فلزی که در ساخت پایه نگهدارنده لپ تاپ به کار می رود، اغلب بسیار سبک است. البته در مدل های پیشرفته تر جنسی که استفاده می شود فیبر کربن است که به شدت کار شما را در حمل و نقل و سفر ساده و بارتان را سبک می‌کند.

تنوع در پایه لپ تاپ فلزی بسیار زیاد است. همچنین تعدد برند های تولید کننده این محصول آنقدر زیاد هست که بتوانید از بین آن‌ها مدل، جنس، ابعاد و قیمت مورد نظر خود را انتخاب کنید.

تفاوت استند با پایه خنک کننده لپ تاپ چیست؟

هر دو این وسایل جزو لوازم جانبی لپ تاپ محسوب می شوند. اما مهم ترین فرق آن ها در قدرت تنظیم ارتفاع است. در اغلب مدل های پایه خنک کننده لپ تاپ که به آن هیت سینک (Heat Sink) گفته می‌شود، امکان تنظیم ارتفاع در حد یک فاصله 0 تا 10 سانتی متری فراهم شده است. اما استند لپ تاپ، بسته به جنس، مدل و برندی که دارد می تواند بیش از این ها امکان تنظیم ارتفاع به شما بدهد.

نکته قابل ذکر دیگری که در تفاوت این دو وسیله باید به آن اشاره کرد، ارگونومی است. هیت سینک ها به هیچ عنوان روی ارگونومی کار نکرده اند. به این معنی که استفاده از آن ها باعث ایجاد فشار کمتر به گردن، دست و کمر نمی شود. اما استند لپ تاپ آمده است تا علاوه بر تنظیم ارتفاع، ارگونومی بدن کاربران را بهبود بخشد.

جهت مشاهده و خرید پایه خنک کننده لپ تاپ کلیک کنید.

پایه نگهدارنده لپ تاپ ارگو

اگر قصد خرید پایه نگهدارنده لپ تاپ مرغوب را دارید، بررسی پایه نگهدارنده ارگو را در صدر لیست تحقیقات خود قرار دهید. چون کمپانی وین ارگو از همان ابتدا با هدف تولید محصولات ارگونومیک و مدرن اداری شکل گرفته است. به همین دلیل نام خود را ارگو انتخاب کرده تا نشان دهد ارگونومیک بودن محصولات اصلی ترین هدفی است که این شرکت دنبال می‌کند. شرکت WinErgo با بهره گیری از به روز ترین تجهیزات دنیا و با تحقیقات مهندسین و طراحان خود محصولات با کیفیت و کارایی برای محیط های اداری و خانگی تولید می‌کند.

پایه نگهدارنده لپتاپ از برند ارگو مدل WLB001
پایه لپ تاپ از برند ارگو مدل WLB001

به همین دلیل است که پایه نگهدارنده Ergo یکی از محصولات پرفروش این مجموعه است. البته وین ارگو نه فقط پایه نگهدارنده لپ تاپ که تولید کننده بهترین پایه مانیتور نیز هست.

لازم به ذکر است برند های ایرانی مانند برند باراد نیز از جمله برند های برتر داخلی است که توانسته محصولات با کیفیتی در دسته بندی پایه لپتاپ و پایه نگه دارنده مانیتور طراحی و تولید کند. محصولات برند باراد می تواند انتخاب مناسبی برای خرید پایه نگه دارنده مانیتور و لپ تاپ باشد. همچنین در راستای همایت از کالای با کیفیت داخلی می توانید محصولات برند باراد را از فروشگاه اینترنتی لاجی لوک تهیه نمایید.

در پایان

به یاد داشته باشید که پایه نگهدارنده لپ تاپ وسیله ایست که باید از هر نظر کیفیت کار شما را افزایش داده و موجب راحتی شما باشد. محصولی را انتخاب کنید که از هر نظر با ویژگی و شاخص هایی که مد نظر دارید، هماهنگ باشد.

اگر سبکی و قابل حمل بودن برایتان ملاک است، در میان انواع فلزی این محصول جستجو کنید و اگر مهم است که زیر لپ تاپی شما زیبا و خاص باشد، شاید بهتر باشد در میان مدل های چوبی گشت بزنید. به هرحال این وسیله را بخرید چون قرار است سال های زیادی در سلامت دست، چشم، گردن و کمر خود تا حد ممکن و مفید کار کنید.

جستجو
اشتراک گذاری
لینک های مفید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *