مجله اینترنتی لاجی مگ
پرطرفدارها:

جایزه IF Design Award

مسابقه طراحی IF Design Awards آلمان
فهرست محتوا
7 دقیقه برای مطالعه

مسابقه If Design Award یکی از معتبرترین و مشهورترین مسابقات طراحی محصول است که در کشور آلمان برگزار می شود. امروزه این مسابقه به عنوان نمادی از طراحی برتر شناخته می شود. در سال 2022 چیزی حدود 11000 اثر از مجموع 57 کشور دنیا برای شرکت در این مسابقه ارسال شده است. شهرت جایزه If Design که از سال 1953 در حال برگزاری است، به عنوان یکی از قدیمی ترین موسسات مستقل طراحی محصول، این مسابقه را از سایرین متمایز می کند.

از همان سال 1953 که این مسابقه سالانه در حال برگزاری است، همواره از 6 اصل پیروی کرده است.

  1. شناسایی، حمایت و ترویج طرح های برتر
  2. افزایش آگاهی عموم مردم در مورد طراحی محصول
  3. حمایت از شرکت ها در جهت ادغام طراحی در استراتژی های بلند مدت
  4. حفظ نقش طراحان حرفه ای و افزایش آگاهی درباره شغل طراحی محصول
  5. ایجاد تغییرات اجتماعی مثبت با استفاده از طراحی
  6. حمایت از طراحان با استعداد و جوان و ایجاد بستری برای رشد آنها
هیئت منصفه مسابقه if design
هیئت منصفه مسابقه if design در سال 1990

تاریخچه جایزه IF Design

همان طور که پیشتر در مقاله جایزه RedDot بیان کردیم، پس از جنگ جهانی دوم کشور آلمان در جهت بهبود طراحی محصولات خود اقدامات مهمی انجام داد. برگزاری مسابقات طراحی یکی از اقدامات مهم کشور آلمان در این راستا بود. با برگزاری این مسابقات طراحان جوان و مستعد جهان طراحی محصولات جدید حمایت و تشویق می شدند. طراحی های بهینه و زیبای محصول، به ورود کالاهای آلمانی به بازار کشورهای دیگر کمک بسزایی می کرد.

If Design Award نیز یکی از این رویداد های مهم در جهت تشویق طراحان و تولید محصولات جدید است که سالانه در آلمان برگزار می گردد. هدف اصلی IF Design توجه ویژه به محصولات صنعتی با طراحی جدید و خاص بود، برگزار کنندگان این مسابقه می خواستند اهمیت طراحی محصول و تاثیرات یک طراحی خوب را نشان دهند و از این رویداد دستاورد های زیادی داشتند. در مجموع این اقدامات باعث شد کالای آلمانی در داخل و خارج از آلمان تصویر جدیدی به دست آورد.

هیئت منصفه جایزه IF Design

هیئت داوران جایزه If Design متشکل از 132 نفر از برترین طراحان دنیا از 20 کشور جهان هستند. وظیفه اصلی این داوران انتخاب بهترین طراحی با بیشترین نوآوری و همچنین کشف ستاره های در حال ظهور دنیای طراحی است. هیئت داوران باید از شانس مساوی برنده شدن تمام شرکت کنندگان اطمینان حاصل کنند و برای همه از استاندارد های ارزش گذاری یکسانی استفاده کنند.

داوران جایزه if design سال 2022
داوران جایزه if design در سال 2022

تنوع جغرافیایی و فرهنگی داوران باعث ایجاد بحث های جالبی در میان هیئت داوران می شود و به جلوگیری از تعصبات فرهنگی ناخودآگاه کمک می کند. طراحی در حال تغییر است و هیئت داوران نیز باید تغییر کند به همین دلیل هر سال از گروهی متفاوت از کارشناسان دعوت می شود تا به عنوان هیئت منصفه خدمت کنند و دیدگاه جدیدی را با خود به ارمغان می آورند.

زمینه های رقابت شرکت کنندگان

رقابت برای جایزه If Design در چندین دسته مختلف انجام می شود که هر کدام از دسته ها زیر شاخه های دیگری دارند، این زیر شاخه ها در کتاب راهنمای این رویداد وجود دارد. این دسته ها شامل موارد زیر هستند.

  • طراحی محصول
  • بسته بندی
  • ارتباطات
  • معماری
  • معماری داخلی
  • طراحی مفهومی
  • طراحی خدمات

سالانه شرکت های بزرگی مانند sumsung، Miniso، Haier و… اسپانسر برگزاری مسابقه If Design می شوند. هدف این کمپانی ها یافتن طراحان با استعداد و خلاق برای سرمایه گذاری بر روی ایده های جدید می باشد.

برندگان If Design Award

در ادامه قصد داریم شما را تعدادی از کالاهایی که در سال های گذشته از برند های معتبری همچون هارمن کاردن، جی بی ال و… موفق به دریافت جایزه If Design شده اند آشنا کنیم.

اسپیکر بدون سیم Harman Kardon Soundsticks 4

این دستگاه یک سیستم صوتی فوق العاده است با طراحی مجسمه ای بسیار منحصر به فرد می تواند فضای شما را با صدای بسیار با کیفیت و بیس باورنکردنی پر کند. این دستگاه در سال 2021 توانسته است جایزه If Design را از آن خود کند.

Harman Kardon Soundsticks 4
اسپیکر Harman Kardon Soundsticks 4

جهت مشاهده و خرید اسپیکر هارمن/کاردن Soundsticks 4 اینجا کلیک کنید.

اسپیکر JBL CHARGE 5

این اسپیکر علاوه بر طراحی خارق العاده دارای گواهی ضد آب IP67 است که شمارا قادر می سازد فارق از وضعیت آب و هوا، اسپیکر خود را همه جا همراه داشته باشد. تا 20 ساعت می تواند موسیقی مورد علاقه شما را پخش کند و یک پاور بانک عالی برای شارژ مابقی دستگاه های شما در سفر و مهمانی به حساب می آید. این دستگاه در سال 2022 توانسته است جایزه If Design را دریافت کند.

اسپیکر جی بی ال
اسپیکر JBL CHARGE 5 – برنده If Design در سال 2022

جهت مشاهده و خرید اسپیکر جی بی ال CHARGE 5 اینجا کلیک کنید.

اسپیکر Harman Kardon Aura Studio 3

طراحی این اسپیکر از طبیعت الهام گرفته شده است و نور ملایم آن باعث می شود کاربر هنگام نگاه کردن به این اسپیکر احساس آرامش خاصی را تجربه کند. این اسپیکر با پخش صدای قدرتمند 360 درجه صدای خوبی در محیط به شما می دهد. این دستگاه در سال 2022 در بخش بهترین رابط کاربری (User Experience) جایزه If Design را از آن خود کرده است.

اسپیکر هارمن کاردون - Aura Studio 3
اسپیکر Harman Kardon Aura Studio 3

از ویژگی های دیگر این اسپیکر می توان به تکنولوژی نورپردازی اشاره کرد. جنس بنده این دستگاه پلاستیک فشرده و روکش پارچه ای و پلی کربنات شفاف است که باعث شده است نسبت به ابعاد وزن سبکی داشته باشد.

جهت مشاهده و خرید اسپیکر هارمن/کاردن Aura Studio 3 اینجا کلیک کنید.

هدست لاجیتک مدل ZONE WIRELESS

هدست لاجیتک مدل ZONE WIRELESS در سال 2020 جایزه If Design را بابت بهترین طراحی محصول دریافت کرده است. از ویژگی های منحصر به فرد این هدست می توان قابلیت اتصال آن به چندین دستگاه به صورت همزمان اشاره کرد.

این هدست دارای قابلیت نویز کنسلینگ است و صداهای محیط را تا حدود زیادی کاهش می دهد.به طور کلی این هدست، یک دستگاه فوق العاده برای محیط های کاری به حساب می آید.

هدست لاجیتک - برنده جایزه ایف دیزاین
هدست لاجیتک – برنده جایزه ایف دیزاین

ماوس لاجیتک مدل MX MASTER 3S

موس لاجیتک - برنده جایزه ایف دیزاین
موس لاجیتک – برنده جایزه ایف دیزاین

ماوس لاجیتک مدل MX MASTER 3S پیشرفته ترین موس سری MX لاجیتک است. حسگر این موس دقتی معادل 4000 DPI دارد که چیزی حدود 4 برابر یک موس معمولی است و به کاربر کمک می کند تا روی همه سطوح حتی شیشه بتواند از این موس استفاده کند.

قابلیت سفارشی سازی دکمه های موس این امکان را به کاربر می دهد که دسترسی آسانی به برنامه هایی که بیشتر استفاده می کند داشته باشد.

این موس در سال 2020 توانسته است جایزه if design را دریافت کند.

مانیتور AOC سری 57

این مانتیور فوق باریک LED، قابلیت تنظیم پایه در حالت های مختلف را دارد. شما می توانید با استفاده از پایه قلابی شکل پشت مانیتور تنها با فشردن یک دکمه، مانتیور را در ارتفاع دلخواه خود تنظیم کنید.

این مانیتور در سال 2012 برنده جایزه ایف دیزاین در بخش بهترین طراحی محصول شد.

مانیتور ای او سی - برنده ایف دیزاین
مانیتور ای او سی – برنده ایف دیزاین

جهت مشاهده و خرید مانیتور های AOC کلیک کنید.

جمع بندی

کشور آلمان بعد از جنگ جهانی دوم تلاش بسیاری در جهت بهبود طراحی صنعتی کرده است. یکی از اقدامات آلمان در این راستا برگزاری مسابقات طراحی محصول است. If Design Award رویدادی است که طراحان خلاق و برتر را از سراسر دنیا گرد هم آورده و از بهترین ایده ها و طرح ها حمایت می کند. محصولاتی که موفق به دریافت جایزه If Design این مسابقه می شوند می توانند از لوگوی این جایزه بر روی محصولات خود استفاده کنند.

فروشگاه اینترنتی لاجی لوک در زمینه فروش لوازم جانبی و قطعات کامپیوتر فعالیت دارد و از سال های گذشته با وارد کنندگان و تامین کنندگان معتبر همکاری دارد. کالا های خریداری شده از این فروشگاه تا گارانتی اصلی و تضمین بهترین قیمت بازار به فروش می رسد.

جستجو
اشتراک گذاری
لینک های مفید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *