مجله اینترنتی لاجی مگ
پرطرفدارها:

معرفی برند جی بی ال

اسپیکر JBL
فهرست محتوا
7 دقیقه برای مطالعه

بی شک با شنیدن نام JBL اسپیکر ها و سیستم های صوتی با کیفیت در ذهن شما نقش می بندد. جی بی ال (JBL) برند شناخته شده ای در طراحی و تولید اسپیکر های با کیفیت و درجه یک است. جی بی ال با تکیه بر سال ها تجربه در صنعت صدا و تولید اسپیکر توانسته محصولاتی با بالا ترین کیفیت را به بازار های جهان ارائه کند. پیشینه این شرکت امریکایی که به تولید اسپیکر شناخته شده، بیش از 70 سال است. از دیگر محصولات تولید شده توسط JBL می توان به ایرفون، هدفون، هندزفری، هدست، بلندگو و باند خودرو، اسپیکر قابل حمل و ساندبار خانگی اشاره کرد.

برای مشاهده و خرید محصولات برند JBL در فروشگاه اینترنتی لاجی لوک کلیک کنید.

تاریخچه جی بی ال

در سال 1927 جیمز بی. لنسینگ (James B. Lansing) به همراه شریکش کِن دِکِر (Ken Decker) کمپانی تاسیس نمودند تا ایده های خود را در زمینه طراحی و تولید اسپیکر و بلندگو ها پیاده سازی کنند. فعالیت این شرکت که نام آن لنسینگ (Lansing) بود با ساخت بلندگو های 6 اینچی و 8 اینچی شروع شد. این بلندگو ها برای استفاده در رادیو مورد استفاده قرار میگرفت و استقبال زیادی را در زمان خود داشت.

جیمز بی. لنسینگ - موسس جی بی ال
جیمز بی. لنسینگ – موسس شرکت JBL

یکی از دستاورد های آن دوران جی بی ال اسپیکر 2-Way بود. طراحی این اسپیکر با ووفر 15 اینچی به همراه یک توییتر برای پخش فرکانس های بالا تر بود که به سرعت در بین کاربران رواج یافت و استقبال زیادی را شاهد بود. تولید اسپیکر 2-Way در آن سال ها گام بزرگی برای پیشرفت شرکت جیمز بی. لنسینگ و شریکش بود.

کِن دِکِر (Ken Decker) در سال 1939 در یک سانحه هوایی جان خود را از دست داد و این موضوع شرکت لنسینگ (Lansing) را با مشکلات مالی زیادی مواجه کرد. جیمز بی. لنسینگ ناچار به جذب سرمایه بود و با واگذاری شرکت به Altec Service این بحران را مدیریت کرد. پس از ادغام شدن شرکت لنسینگ (Lansing) و شریک جدیدش، نام جدیدی در صنعت صوت شکل گرفت. کمپانی Altec Lansing قوی تر از قبل به کار خود ادامه می داد ولی سقف رویای جیمز به اینجا ختم نمی شد.

جیمز بی. لنسینگ در سال 1946 از شریکش جدا شد و با پایان مدت زمان قراردادش شرکت Altec Lansing را ترک کرد. جیمز همان سال شرکت خود با نام جیمز بی. لنسینگ (James Bullough Lansing) که امروزه با نام JBL شناخته می شود تاسیس نمود. لذت تحقق این رویا مدت زیادی برای جیمز نماند. او پس از درگذشت شریکش شرایط بدی را سپری میکرد. بحران مالی و افسردگی در نهایت اورا به مسیر خودکشی کشاند و در سال 1949 این شرکت به بیل توماس (Bill Thomas) واگذار شد. بیت توماس که معاون رییس جمهور وقت امریکا بود با خرید بخش بزرگی از سهام جی بی ال مالک این برند تجاری شد.

فراز و نشیب های جی بی ال به همین جا ختم نمی شود. سهام این شرکت در سال 1969 که سال های اوج این برند بود، توسط سیدنی هارمن خریداری شد و در کنار شرکت هارمن اینترنشنال (Harman International) به کار خود ادامه داد. با گذشت زمان شرکت هارمن اینترنشنال در کنار جی بی ال به موفقیت های بزرگی دست یافت. نهایتا در سال 2016 سامسونگ با پیشنهاد 8 میلیارد دلاری برای خرید هارمن اینترنشنال موفق به خرید این شرکت به همراه تمام زیر مجموع های آن شود. در حال حاضر جی بی ال نیز به عنوان یکی از زیر مجموعه های هارمن در دسته ی شرکت های وابسته به سامسونگ در حال فعالیت است.

تکنولوژی های جی بی ال

جی بی ال که از همان ابتدا پیشرو در تکنولوژی های صوتی محسوب می شد به راه خود ادامه داد و تکنولوژی سیستم کاهش نویز Dolby B را طراحی و تولید کرد. Dolby B که در دستگاه های ضبط کاست استفاده شده بود صدایی واضح و بدون نویز را در کاست ها ضبط می کرد. این تکنولوژی انقلابی در دستگاه ضبط صوت زمان خود بود.

در سال 1982 استفاده از تیتانیوم در توییتر اسپیکر ها باعث بهبود کیفیت این قطعه و تولید صدای بهتری نسبت به مدل های قبلی شد. جی بی ال با پیشرفت هایی که در زمینه اسپیکر و تجهیزات صوتی داشت توانست در رویداد های بزرگی همچون مسابقات Super Bowl، جام جهانی 2002 و مراسم گرمی (Grammy) وظیفه پخش صدا را بر عهده داشته باشد.

لوگو JBL
لوگو JBL

محصولات جی بی ال

سال های گذشته اسپیکر ها در کنار لوازم جانبی موبایل و کامپیوتر دسته بندی می شد. اما با پیشرفت تکنولوژی و راه یافتن اسپیکر ها به زندگی روزمره ما انواع مختلفی از آن تولید و در بازار موجود شد. جی بی ال نیز به عنوان پیشرو در طراحی و تولید اسپیکر و همچنین تکنولوژی های تجهیزات صوتی، انواع زیادی از اسپیکر ها را در لیست محصولات خود دارد. در ادامه به بررسی انواع اسپیکر ها و موارد استفاده هر کدام می پردازیم، همچنین مدل های محبوب از هر دسته بندی را معرفی خواهیم کرد.

جهت مشاهده محصولات جی بی ال (JBL) اینجا کلیک کنید.

اسپیکر های خانگی جی بی ال

این دسته از اسپیکر ها برای استفاده های خانگی طراحی و ساخته شدند. این اسپیکر ها برای تولید صدای شفاف در محیط های بسته طراحی شدند. اسپیکر های خانگی معمولا با منبع ثابت برق کار می کنند و دارای درگاه های زیادی از جمله AUX و USB هستند. کاربرد اسپیکر های خانگی برای استفاده روزمره و یا برای سیستم های کامپیوتری و به صورت رومیزی می تواند باشد.

اسپیکر خانگی رومیزی جی بی ال
اسپیکر خانگی رومیزی جی بی ال

اسپیکر های قابل حمل جی بی ال

دسته دیگری از اسپیکر ها که طرفداران بسیار زیادی در بین کاربران دارند اسپیکر های بلوتوثی و قابل حمل از برند JBL هستند. این اسپیکر ها در ابعاد مختلف و در طرح های گوناگون طراحی و تولید شدند. ویژگی اصلی این اسپیکر ها باتری داخلی آن ها است. در بعضی مدل ها باتری داخلی اسپیکر ها قابلیت شارژ کردن دستگاه دیگری را نیز دارند و می توان به صورت پاور بانک از آن استفاده کرد.

از دیگر ویژگی های اسپیکر های قابل حمل، مقاومت اسپیکر در برابر آب و گرد و غبار است این مقاومت را با استاندارد IP نشان می دهند. استاندارد IP معیاری است که میزان ضد آب و ضد گرد و غبار بودن دستگاه را نشان می دهد. بسیاری از اسپیکر های جی بی ال گواهینامه استاندارد ضدآب را دریافت کرده اند. این ویژگی برای کاربرانی که در فضای باز از اسپیکر استفاده می کنند بسیار کارآمد خواهد بود.

اسپیکر بلوتوثی قابل حمل جی بی ال
اسپیکر بلوتوثی قابل حمل جی بی ال

ایرفون و هندزفری جی بی ال

ایرفون های جی بی ال و هندزفری های با سیم از این برند در دسته ی با کیفیت ترین های بازار قرار می گیرند. استفاده از فناوری روز دنیا و متریال با کیفیت استفاده شده در بدنه دستگاه ها دیگر مزیت ایرفون و هندزفری های جی بی ال به شمار می رود.

هدفون و هدست جی بی ال

هدفون و هدست های برند جی بی ال از شناخته شده ترین محصولات این برند هستند. این دسته از محصولات جی بی ال از با کیفیت ترین هدفون ها و هدست های بازار محسوب شده و رقیب اصلی شرکت های بزرگ Apple، Beats، Logitech، Bose، Sony و Sennheiser باشد. هدفون و هدست های جی بی ال برای استفاده کاربران گیمینگ ویژگی های کاربردی دارد تا بهترین کارایی را داشته باشد. ویژگی هایی مانند حذف نویز و صدای فراگیر که در زمان استفاده از هدفون شما را شگفت زده خواهد کرد.

هدفون و هدست جی بی ال
هدفون و هدست جی بی ال

جمع بندی

در این مقاله به سیر تکامل و شکل گیری برند محبوب JBL پرداختیم. تکنولوژی های طراحی شده توسط این شرکت امریکایی را بررسی کردیم و در ادامه به سراغ معرفی دسته های اصلی محصولات جی بی ال رفتیم. جی بی ال با طراحی و تولید محصولات با کیفیت در حوزه تجهیزات صوتی شناخته شده و جایگاه خوبی در بین رقبای خود دارد.

اگر در آینده قصد خرید اسپیکر بلوتوث و یا خرید هدفون و هدست را داشتید، محصولات جی بی ال را به عنوان یک گزینه با کیفیت در نظر داشته باشید. محصولات JBL را می توانید با گارانتی اصلی ترااونیکس در فروشگاه اینترنتی لاجی لوک تهیه کنید. اگر شما هم یکی از کاربران محصولات جی بی ال هستید نظر خود را با ما در اشتراک بگذارید.

جستجو
اشتراک گذاری
لینک های مفید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *