مجله اینترنتی لاجی مگ
پرطرفدارها:

کیبورد با موس پد

چه کیبوردی برای اتصال به تلویزیون هوشمند مناسب است؟
کیبورد تاچ پد دار
فهرست محتوا
7 دقیقه برای مطالعه

چه کسی تصور می‌کرد یک روز تلوزیون ‌ها آنقدر هوشمند شوند که برای کار کردن با آن ها نیاز به یک کیبورد تاچ پد دار باشد؟ تلوزیون ‌های هوشمند خیلی سریع تر از آنچه تصور می‌ شد فضای نشیمن خانه‌ های ما را فتح کردند. اینترنت پرسرعت و رشد عجیب شبکه ‌های نمایش خانگی و تلویزیون های اندرویدی که امکان نصب و اجرا طیف وسیعی از نرم افزار ها را داشتند؛ اصلی‌ ترین مشوق کاربران برای خرید تلوزیون هوشمند بودند.

بسیاری از ما خیلی زود تصمیم گرفتیم تلویزیون قبلیمان را، در حالی که سالم و با کیفیت کار می ‌کرد، با یک Smart TV جایگزین کنیم. اما بلافاصله بعد از اتمام اتصالات و راه اندازی آن متوجه شدیم این دستگاه هوشمند به چیزی بیشتر از کنترل از راه دور نیاز دارد.

گرچه یک تلوزیون هوشمند می تواند با Remote Control خودش به تنهایی نیاز های ما را برطرف کند؛ اما اعمال بسیاری از دستوراتی که برای ورود به مرورگر، تایپ عبارات جهت جستجو، رفتن به منو های متنوع و اعمال دستورات چند مرحله ‌ای داریم، با کنترل از راه دور، کند و کلافه کننده است.

کیبورد با تاچ پد برای تلوزیون
کیبورد با تاچ پد برای تلویزین

خرید یک کیبورد مناسب برای تلوزیون هوشمند هزینه چندانی ندارد اما یک کیبورد تاچ پد دار یا حتی معمولی‌ می‌تواند مشکل ما را حل کند. آنچه در این مطلب می‌خوانید حاوی نکاتی است که قبل از خرید بهترین کیبورد برای تلوزیون Smart خود به آن نیاز دارید تا خرید هوشمندانه ‌تری داشته باشید.

کیبورد تلوزیون هوشمند چیست؟

کیبورد ویژه اسمارت تی‌‌ وی صفحه کلیدی است که به صورت بی سیم و با تکنولوژی خاصی به تلوزیون هوشمند متصل می‌شوند. وظیفه اصلی یک کیبورد بی سیم مخصوص تلوزیون این است که کار کاربران را در زمان اجرای برنامه ‌ها، جستجو و مرور صفحات اینترنت و انجام تنظیمات راحت‌ تر کند. ضمن آن‌ که کار کردن با یک کیبورد بلوتوث باعث صرفه جویی در زمان می ‌شود. در واقع فقط وقتی از یک TV KEYBOARD هوشمند استفاده می‌ کنید، طعم و لذت حقیقی داشتن یک تلوزیون هوشمند را حس می‌ کنید.

بهترین کیبورد برای تلوزیون هوشمند چه ویژگی‌ هایی دارد؟

ساده ‌ترین پاسخ به این پرسش این است که : بهترین کیبورد برای تلوزیون شما صفحه کلیدی است که با تلوزیون شما سازگاری داشته باشد. یعنی کیبورد و تلوزیون هوشمند باید بتوانند با هم کار کنند. اما ویژگی‌های دیگری هم وجود دارد که در زمان خرید TV KEYBOARD باید به آن توجه داشته باشید.

کیبورد بلوتوث با تاچ پد
کیبورد با تاچ پد بیاند

راحتی و خوش دستی

شما از یک کیبورد تلوزیونی بیشتر از کنترل از راه دور استفاده می‌ کنید؛ بنابراین کیبورد باید خوش دست باشد. اگر کیبورد تاچ پد دار بی سیم شما ارگونومی مناسبی نداشته باشد یا دکمه‌ های آن نرم و راحت کار نکنند، احتمالا خیلی زود از آن خسته خواهید شد.

اندازه مناسب

KEYBOARD را طوری انتخاب کنید که خیلی جاگیر و بزرگ نباشد. البته موردی را تهیه کنید که همه دکمه ‌های مورد نیاز و پر استفاده را داشته باشد. اما تحت تاثیر فروشندگانی که تمایل دارند جنس‌ های پرزرق و برق، گران و بزرگ‌ تر را بفروشند، قرار نگیرید. این نکته را به یاد داشته باشید که همیشه تعداد بسیار زیادی از دکمه‌ هایی که روی صفحه کلیدها قرار دارند، یا هرگز مورد استفاده نیستند یا گزینه ‌های جایگزین دارند. برخلاف کیبورد مکانیکی TKL که اندازه جمع و جوری دارند، کیبورد های تاچ پد دار به دلیل قرار گرفتن تاچ پد در کنار کیبورد یا پایین کیبورد، اکثرا اندازه کوچکی ندارد.

کیبورد k400 لاجیتک
کیبورد k400 لاجیتک

اما کیبورد بلوتوث شما نباید دکمه ‌های خیلی کوچکی داشته باشد. هچنین فاصله بین دکمه ‌ها نباید انقدر کم باشد که در زمان کار کردن مدام دکمه ‌ها به جای هم یا با هم فشرده شوند. صفحه کلید تلویزیون هوشمند با اندازه کامل دارای یک صفحه عددی در سمت راست است. برخی از صفحه‌کلید های اندازه کامل که برای کنترل تلویزیون ‌های هوشمند ساخته شده‌ اند، کلید های رسانه‌ ای خاصی را نیز ارائه می‌کنند که برنامه ‌های خاصی را باز می‌کنند یا جایگزین کنترل از راه دور شما می ‌شوند.

نکته!

می‌توانید از کیبورد های TKL مخصوص تلوزیون استفاده کنید. این کیبورد ها بخش عددی و برخی از دکمه ‌های غیر کاربردی را ندارند. به همین سبب از نظر اندازه معمولا از یک کیبورد کامل 20 درصد کوچکتر هستند. البته اگر کیبوردی که تهیه می‌کنید از نوع کیبورد تاچ پد دار باشد با وجود اینکه از نوع TKL است، باز هم از نظر ابعاد فرق چندانی با کیبورد کامل نخواهد داشت. چون یک فضای مشخص هم باید به صفحه لمسی کیبورد اختصاص داده شود.

صفحه کلید Compact یا جمع و جور

صفحه کلید های کوچک یا Compact در بین کاربران تلویزیون های هوشمند خیلی محبوب هستند. نگهداری کردن از صفحه کلید جمع و جور ساده تر از نگهداری صفحه کلید با اندازه کامل یا TKL است. البته صفحه کلید های جمع و جور فضای کمی بین کلید ها دارند و ممکن است کلید های آن کوچکتر از حد متوسط باشند. این شما هستید که باید تصمیم بگیرید آیا نگهداری و فضای کمتر یک کیبورد Compact ارزشش را دارد که همیشه با دکمه‌ های کوچک کار کنید یا خیر؟

شیوه اتصال

وقتی در حال انتخاب کی‌ بورد تاچ پد دار برای تلوزیون خود هستید، باید این نکته را در نظر داشته باشید که این وسیله سه شیوه متفاوت اتصال دارد. این سه شیوه شامل بلوتوث، مادون قرمز و فرکانس رادیویی است.

برای این که بدانید کدام شیوه اتصال برای شما بهتر است، باید به ابعاد خانه و فاصله ‌ای که اغلب با تلوزیون دارید توجه کنید. چون برخی از این روش‌های اتصال برای ارتباطات راه دور مناسب هستند و برخی برای فاصله چند متری کافی هستند.

کیبورد تاچپدار
کیبورد تاچ پد دار لاجیتک

اتصال با فناوری بلوتوث

اکثر صفحه کلیدهای تلویزیون هوشمند با استفاده از بلوتوث با تلویزیون ارتباط برقرار می کنند. تنظیم و استفاده از این تکنولوژی بسیار ساده است. با این فناوری لازم نیست نگران ایجاد شدن تداخل با سایر دستگاه های بلوتوث دار باشید.

اگر می خواهید صفحه کلید تلویزیون هوشمند شما در فاصله بیشتری از تلویزیون کار کند، بلوتوث یکی از بهترین گزینه هاست. چون این تکنولوژی مجهز به سیستم کار کردن تنها در محدوده سیگنال است. شما می توانید از یک صفحه کلید تلویزیون هوشمند بلوتوث از فاصله 25 تا 30 فوتی استفاده کنید، اگرچه این فناوری در فواصل کوتاه تر قابل اعتماد تر است.

اتصال با فناوری RF

اگر نوع کیبورد بی سیم منتخب شما از نوع فرکانس رادیویی یا RF است، باید برای کار کردن با آن یک دانگل USB را به تلویزیون وصل کنید. به این ترتیب صفحه کلید با دانگل ارتباط برقرار می کند. یک کیبورد تاچ پد دار و از نوع RF تقریباً در مسافت 2.5 متری به خوبی کار می‌ کند.

اتصال با فناوری مادون قرمز یا Infrared

تعداد برند های کیبورد تلویزیون هوشمند که با این فن آوری کار می‌کنند بسیار نادر است. اما اگر نمی توانید از بلوتوث یا RF استفاده کنید، گزینه باقی مانده اینفرارد است.

ترک پد یا صفحه ترکینگ مکان نما

داشتن یک Track Pad تعبیه شده در صفحه کلید Smart TV بسیار مفید است. به جای استفاده از ماوس بی سیم، می توانید مکان نما را روی صفحه تلویزیون هوشمند با ترک پد هدایت کنید. این چیدمان شبیه چیزی است که در صفحه کلید لپ تاپ دارید که در آن صفحه ترک در دستگاه تعبیه شده است.

نور پس زمینه

نور پس زمینه برجسته که معمولاً در صفحه کلید های بازی یافت می شود، آپشن جالبی برای صفحه کلید های تلویزیون هوشمند است. اگر به تماشای تلویزیون در تاریکی علاقه دارید، صفحه کلید روشن می تواند به شما کمک کند تا راحت‌ تر دکمه ها را پیدا کنید.

نوع باتری

اگر با تعویض مداوم باتری مشکل دارید بهتر است کیبورد بی سیم قابل شارژ بخرید. در غیر این صورت می توانید از نوع باتری های تعویضی استفاده کنید. به طور کلی تمامی کمپانی ها همواره در تلاش هستند عمر باتری دستگاه هایی که تولید می کنند بیشتر کنند. بسیاری از کیبورد های جدید عمر باتری چند ساله دارند.

نتیجه گیری

با در نظر گرفتن همه آنچه در بالا به عنوان شاخص هایی که برای انتخاب بهترین کیبورد برای تلوزیون به آن اشاره کردیم، می توانید یک کیبورد تاچ پد دار مناسب برای SMART TV خود تهیه کنید. البته یکی از ویژگی های مهم یک کیبورد با تاچ پد، برند و قیمت آن است.

با توجه به این که کمپانی های زیادی این محصول را تولید می کنند، رنج های قیمتی متفاوتی برای کیبورد بی سیم مخصوص تلوزیون وجود دارد که دست شما را در انتخاب مورد مناسب باز می گذارد.

پس بودجه خود را تعیین کنید، انتظارات خود را از یک کیبورد بی سیم مخصوص TV تعیین کنید، برندهای متفاوت را بررسی کنید و بعد از تعریف مشخصی که در ذهن خودتان برای بهترین کیبورد برای تلوزیون تعیین کردید، یک مورد را تهیه کنید و با لذت به تماشای برنامه آنلاین خود بپردازید.

اگر قصد خرید کیبورد تاچ پد دار مخصوص تلویزیون هوشمند را دارید می توانید با بررسی و مقایسه کیبورد های بی سیم فروشگاه اینترنتی لاجی لوک اقدام به خرید کیبورد تلویزیون هوشمند نمایید. فروشگاه اینترنتی لاجی لوک به عنوان نماینده فروش برند های شناخته شده صنعت لوازم جانبی کامپیوتر، محصولات این شرکت ها را با گارانتی اصلی و تضمین بهترین قیمت بازار به فروش می رساند.

جستجو
اشتراک گذاری
لینک های مفید

2 پاسخ

  1. کیبورد با تاچ پد خیلی کاربردیه
    من از وقتی گرفتم خیلی سریع تر همه کارامو انجام میدم باهاش

    1. درود بر شما
      بله، کیبورد های بی سیم تاچ پد دار یکی از کاربردی ترین تجهیزات و لوازم جانبی هایی هست که میتونید داشته باشید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *