مجله اینترنتی لاجی مگ
پرطرفدارها:

معرفی برند دیپ کول

معرفی برترین های برند DEEPCOOL
برند دیپ کول - deepcool
فهرست محتوا
11 دقیقه برای مطالعه

برند دیپ کول یکی از پیشگامان تولید سخت افزار های کامپیوتری است. این شرکت در سال 1996 در پکن چین تاسیس شد. برند دیپ کول محصولات بسیار متنوعی از جمله خنک کننده های سی پی یو، کیس کامپیوتر، انواع منبع تغذیه و تجهیزات جانبی مانند پایه خنک کننده لپ تاپ تولید می کند. کارخانه اصلی دیپ کول اکنون در شنزن چین است اما در ایالت های مختلف امریکا و اروپا نیز مراکز تولیدی تاسیس کرده است. نام شرکت DeepCool از کمپانی IBM supercomputer Deep Blue الهام گرفته شده است.

تاریخچه برند دیپ کول

برند دیپ کول ابتدا در سال 1996 در پکن چین شروع به فعالیت کرد. اما در سال 2000 اولین مرکز تولیدی خود را جهت آزمایش و تست و مونتاژ قطعات راه اندازی کرد. یکی از معروف ترین دسته محصولات دیپ کول خنک کننده ها هستند که با تنوع بسیار بالا برای نیاز های مختلف کاربران طراحی شده است. دیپ کول برای قطعات مختلف کامپیوتر خنک کننده هایی مانند خنک کننده CPU، خنک کننده سرور، خنک کننده هارد دیسک تولید کرده است.

در ژانویه سال 2020 دیپ کول برند خود را بازبینی کرد و تغییرات مهمی در لوگوی خود داد. این تغییرات نشان دهنده تغییرات اساسی در کیفیت و نوع محصولات دیپ کول است.

لوگوی قدیمی دیپ کول
لوگوی قدیمی دیپ کول
لوگوی جدید دیپ کول
لوگوی جدید دیپ کول

محصولات دیپ کول

دیپ کول در سال های فعالیت خود عمدتا محصولات پایه خنک کننده، خمیر سیلیکون، فن cpu، منبع تغذیه، کیس کامپیوتر، ماوس و کیبورد، ماوس پد، براکت کیس و … تولید کرده است. در ادامه به بررسی پرفروش ترین محصولات دیپ کول می پردازیم.

پایه خنک کننده دیپ کول

همان طور که از نام این ابزار مشخص است، پایه خنک کننده یا کول پد دستگاهی است که با قرار گرفتن در زیر لپ تاپ می تواند افزایش دمای لپ تاپ را در اثر استفاده های طولانی مدت کاهش دهد و از آسیب به لپ تاپ در اثر افزایش دما جلوگیری کند. در بسیاری از مدل های خنک کننده، به وسیله یک USB به لپ تاپ متصل می شوند. پایه خنک کننده لپتاپ با استفاده از فن اقدام به مکش هوای گرم خروجی از لپ تاپ می کنند و باعث خنک شدن زیر لپ تاپ می شوند. استفاده از کول پد در هنگام استفاده از لپتاپ به بهبود کارایی و سریع تر شدن لپ تاپ کمک می کند.

پایه خنک کننده دیپ کول مدل n80 RGB

این پایه خنک کننده دارای ابعاد 25 × 316 × 427 میلی متر و وزن 1110 گرم است و انتخاب مناسبی برای لپ تاپ های تا 17 اینج است. این خنک کننده از یک پانل فلزی مشبک و بدنه پلاستیک تشکیل شده است.

از ویژگی های این پایه خنک کننده می توان به سیستم نورپردازی RGB با بیش از 16.7 میلیون رنگ اشاره کرد.

در قسمت جلوی این دستگاه یک دکمه تعبیه شده است که به وسیله آن می توان رنگ های LED را تغییر داد.

پایه خنک کننده دیپ کول
پایه خنک کننده دیپ کول-n80 RGB

پایه خنک کننده دیپ کول N200

پایه خنک کنده دیپ کول مدل N200
پایه خنک کنده دیپ کول مدل N200

این مدل پایه خنک کننده با ابعاد 59 × 310 × 340 میلی متر و وزن 589 گرم برای لپ تاپ های تا 15.6 اینج مناسب است. اگر لپ تاپی بزرگ تر از 15 اینج دارید استفاده از مدل های دیگر برای شما انتخاب مناسب تری است.

این خنک کننده از پانل آلومینیوم مشبک با بدنه پلاستیک تشکیل شده است و ضد لغزش است. به طور کلی نسبت دیگر مدل های خنک کننده دیپ کول از قیمت اقتصادی تری برخوردار است. N200 به وسیله یک پورت USB به برق متصل می شود.

پایه خنک کننده دیپ کول N9

N9 دارای ابعادی معادل 34 × 279 × 380 میلی متر است و نسبت به مدل های دیگر برند دیپ کول بزرگ تر است. این مدل برای لپ تاپ های تا 17 اینچ مناسب است و جنس بدنه آلمینیومی دارد.

این کول پد دارای دکمه خاموش و روشن است و قابلیت تنظیم دور فن دارد.

زاویه این کول پد قابل تنظیم است و حداکثر تا 45 درجه تنظیم می شود. پشت این پایه خنک کننده 3 درگاه USB وجود دارد که امکان اتصال به لپ تاپ را به کاربر می دهد.

در این کول پد کانال های گردش هوا به طور موثری طراحی شده است و با وجود 3 کانال جریان هوا محافظت حداکثری از لپ تاپ ایجاد می شود.

کول پد دیپ کول مدل N9
کول پد دیپ کول مدل N9

جهت مشاهده و خرید پایه خنک کننده دیپ کول کلیک کنید.

خنک کننده CPU دیپ کول

همان طور که می دانید وجود گرما در سیستم های کامپیوتری کارایی قطعات را پایین می آورد و به مرور زمان باعث می شود قطعات کارایی خود را از دست دهند. بنابراین وجود خنک کننده در کامپیوتر به خصوص برای گیمر ها و کسانی که کارهای گرافیکی سنگین انجام می دهند، بسیار ضروری است. دیپ کول برای این مشکل راه حل دقیق و کارآمدی اندیشیده. فن کیس دیپ کول، فن CPU و خنک کننده های مایع راه حل مشکل حرارت محصولات گیمینگ هستند که توسط دیپ کول طراحی و تولید شده اند.

خنک کننده سی پی یو دیپ کول انواع مختلفی دارد که در ادامه به شرح مختصری از انواع خنک کننده های سی پی یو می پردازیم.

انواع خنک کننده سی پی یو دیپ کول

خنک کننده های سی پی یو در مدل های مختلفی در بازار موجود هستند، اما از مهم ترین و پر کاربرد ترین ها می توان خنک کننده آبی و هوایی را نام برد. در ادامه به ویژگی های این دو خنک کننده می پردازیم.

سیستم خنک کننده هوایی – Air cooler

در خنک کننده های هوایی، گرمای سیستم به وسیله المنت های خنک کننده که به فن کیس متصل هستند به بیرون فرستاده می شوند. بنابراین یک جریان هوایی ثابت به وجود می آید که به خنک کردن قطعات مخصوصا CPU کمک می کند.

خنک کننده هوایی میان مدل های دیگر طرفداران بیشتری دارند. این سیستم ها تفاوت قیمت قابل توجهی با مدل های دیگر دارند و به راحتی روی سیستم نصب می شوند. به همین دلیل کاربران بسیاری را به خود جذب کرده اند.

سیستم خنک کننده آبی – Water cooling

یکی از برتری های سیستم های خنک کننده آبی، قدرت خارق العاده آنها در خنک کردن قطعات است. برای کاربرانی که پردازش های بسیار سنگین با سیستم خود انجام می دهند، سیستم خنک کننده آبی انتخاب بهتری است. یکی دیگر از مزایای خنک کننده های آبی صدای بسیار کمتر آنهاست. زیرا حرکت مایع در لوله ها به مراتب صدای کمتری از چرخش پروانه های فن تولید می کند.

خنک کننده پردازنده دیپ کول GAMMAXX 400 PRO

این دستگاه یک خنک کننده سی پی یو هوایی است که دارای ابعاد 157.5 × 103 × 129 میلی متر و وزن 780 گرم است. این دستگاه به وسیله یک فن 500±%10~1650 دور در دقیقه با ایجاد باد باعث خنک نگهداشتن CPU می شود.

این خنک کننده پردازنده دارای چراغ LED آبی رنگ است و ولتاژ کارکرد مناسب برای فن این دستگاه معادل 12 ولت است.

خنک کننده هوایی deepcool gammaxx 400 pro
خنک کننده هوایی deepcool gammaxx 400 pro

خنک کننده پردازنده دیپ کول مدل GAMMAXX L360 A-RGB

این محصول یکی از قدرتمندترین خنک کننده های سی پی یو دیپ کول است. این خنک کننده آبی با 465 میلی لیتر لوله انتقال مایع و حداکثر سرعت چرخش مایع معادل 2550 RPM، می تواند سنگین ترین پردازنده های کامپیوتر را خنک کند. این دستگاه دارای 3 فن است که با برق 12 ولت کار می کند و می تواند حداکثر تا 69.34 CFM جریان هوای عبوری ایجاد کند.

خنک کننده آبی دیپ کول  مدل GAMMAXX L360 به همراه نورپردازی RGB
خنک کننده آبی دیپ کول مدل GAMMAXX L360 به همراه نورپردازی RGB

جهت مشاهده و خرید خنک کننده CPU دیپ کول کلیک کنید.

منبع تغذیه دیپ کول – DeepCool

منابع تغذیه وسیله ای هستند که ولتاژ ورودی به دستگاه را به انرژی مورد نیاز دستگاه تبدیل می کند. به طور کلی منبع تغذیه یا Power Supply وظیفه تامین انرژی الکتریکی برای قسمت های مختلف دستگاه را به عهده دارد. یکی از برترین تولید کنندگان منبع تغذیه کامپیوتر برند دیپ کول است. در ادامه به بررسی برترین منابع تغذیه دیپ کول می پردازیم.

منبع تغذیه دیپ کول DA700

یکی از ویژگی های شاخصی که هنگام خرید منبع تغذیه به آن توجه می شود توان خروجی دستگاه است. اما علاوه بر توان خروجی باید به ویژگی های دیگری نیز توجه کنید.

به عنوان مثال اگر قصد ارتقا کارت گرافیک سیستم خود را دارید باید با توجه به نیاز های سیستم خود منبع تغذیه انتخاب کنید کارت گرافیک یکی از پرمصرف ترین قطعات سیستم کامیپوتر است.

دیپ کول DA700 با ابعاد 86 × 140 × 150 میلی متر و توان خروجی واقعی 700 وات یکی از پرفروش ترین منبع تغذیه های دیپ کول است. این مدل دارای گواهینامه های استاندارد CE, FCC, CCC, CB, EAC است.

منبع تغذیه دیپ کول مدل da700

منبع تغذیه DeepCool PM750D

منبع تغذیه دیپ کول مدل PM750D

این مدل منبع تغذیه دارای ابعاد 86 × 140 × 150 میلی متر و توان خروجی واقعی 750 وات است.

دارای 1 عدد کانکتور 4+4 پین 12 ولت EPS ATX و 1 عدد کانکتور ۲۴ پین Mainboard و 1 عدد کانکتور ۲۴ پین Mainboard و 3عدد کانکتور SATA و 3 عدد کانکتور 4 پین بزرگ Peripheral است.

این دستگاه دارای قابلیت حافظت در برابر افزایش جریان ورودی(OPP) و حفاظت پاور در برابر افزایش دمای داخلی (OTP) و حفاظت از منبع تغذیه در برابر افزایش ولتاژ برق ورودی (OVP) است.

همچنین دارای گواهی نامه های استاندارد TUV, cTUVus, CCC, CE, FCC, UKCA, EAC, BIS است.

جهت مشاهده و خرید منبع تغذیه دیپ کول کلیک کنید.

موس و کیبورد دیپ کول

موس و کیبورد های دیپ کول نسبت به خنک کننده های آن از شهرت کمتری برخوردار است، اما با این وجود برند دیپ کول توانسته است محصولات با کیفیتی در دسته محصولات موس و کیبورد تولید کند.

کیبورد مکانیکی دیپ کول مدل KG722

کیبورد KG722 یک کیبورد مکانیکی منحصر به فرد است. اگر از زاویه 90 درجه بالا به این کیبورد نگاه کنید در ابتدا به نظر می رسد که حروف روی این دکمه های این کیبورد ثبت نشده اند. اما اگر با دقت بیشتری نگاه کنید خواهید دید که حروف در قسمت جلوی دکمه ها ثبت شده اند. این امر ظاهری زیبا و منحصر به فرد به این کیبورد دیپ کول بخشیده است.

همچنین این مدل دارای نورپردازی RGB و سوئیچ‌ های Gateron Red است.

کیبورد KG722 دیپ کول

جهت مشاهده و خرید کیبورد دیپ کول کلیک کنید.

موس گیمینگ دیپ کول مدل MC310

موس گیمینگ دیپ کول
موس با سیم گیمینگ دیپ کول

موس گیمینگ MC310 دیپ کول یک موس سیمی اپتیکال است که قابلیت کار کردن با هر دو دست و تنظیم dpi موس را به صورت دستی دارد.

طول عمر این موس معادل 10میلیون بار کلیک است. این موس دارای یک پوسته لانه زنبوری است که با ایجاد کردن جریان هوا زیر دست کاربر، از تعریق کف دست جلوگیری می کند.

نور RGB موس MC310 از برند دیپ کول

جهت مشاهده و خرید موس گیمینگ دیپ کول کلیک کنید.

خمیر سیلیکون دیپ کول – DeepCool

خمیر حرارتی ماده ای پلیمری است که برای انتقال بهتر حرارت بین دو سطح استفاده می شود. وجود فاصله یا شکاف بین پردازنده و خنک کننده باعث کاهش کارایی خنک کننده ها می شود. شکاف بین پردازنده و خنک کننده های CPU با خمیر حرارتی پر می شود. به این وسیله گرمای CPU به طور اثر بخشی به خنک کننده انتقال پیدا می کند و دستگاه با سهولت بیشتری خنک می شود.

خمیر سیلیکونی دیپ کول
خمیر سیلیکونی دیپ کول

خمیر حرارتی انواع مختلفی از جمله روی، نقره، آلمینیوم و سیلیکون دارد. یکی از کالاهای تولید شده توسط شرکت دیپ کول، خمیر های سیلیکونی است. خمیرهای سیلیکونی دیپ کول عمدتا از ترکیب اکسیدفلز، سیلیکون، کربن و اکسید نقره تشکیل شده اند و رنگ خاکستری دارند.

جهت مشاهده و خرید خمیر سیلیکون دیپ کول از فروشگاه اینترنتی لاجی لوک کلیک کنید.

ماوس پد دیپ کول

یکی دیگر از لوازم جانبی کامپیوتر که برند دیپ کول در سال های اخیر طراحی و تولید کرده است انواع موس پد است که در اندازه های مختلف به بازار عرضه می شود. اگر بخواهیم از نظر کیفیت موس پد های دیپ کول را بررسی کنیم، قطعا زیره چسبنده ضد لغزش یکی از برترین ویژگی های این کالاست . علاوه بر آن دارای طراحی و دوخت عالی برای لبه های موس است که باعث می شود این موس پد در مقابل پارگی و استفاده طولانی مدت مقاوم باشد.

موس پد deepcool
موس پد برند دیپ کول
دوخت کناره موس پد دیپ کول
دوخت حاشیه موس پد

جهت مشاهده و خرید موس پد دیپ کول کلیک کنید.

جمع بندی

شرکت دیپ کول از سال 1996 در پکن چین فعالیت خود را آغاز کرد. این شرکت بیشتر به تولید و عرضه خنک کننده ها و فن کیس های مختلفی مشهور است اما سبک کالایی این شرکت بسیار گسترده است. به عنوان مثال محصولاتی از قبیل موس و کیبورد، موس پد و خمیر سیلیکون توسط دیپ کول تولید می شود.

دیپ کول در سال 2020 لوگو و هویت خود را بازسازی کرد و محصولات جدید و با کیفیت تری روانه بازار کرد. از پر طرفدار ترین محصولات دیپ کول می توان به خنک کننده های سی پی یو دیپ کول اشاره کرد که عمدتا در دو دسته آبی و هوایی عرضه می شوند. خنک کننده های هوایی یا بادی به دلیل قیمت مقرون به صرفه و نحوه نصب آسان پرفروش تر هستند اما برای خنک نگه داشتن سیستم هایی که پردازنده های سنگین دارند استفاده از خنک کننده های آبی کارایی بیشتری دارد

تمامی محصولات دیپ کول در فروشگاه اینترنتی لاجی لوک با گارانتی اصلی فرا سیستم دینا به فروش می رسند. در صورت تمایل جهت کسب اطلاعات بیشتر می توانید با تیم پشتیبانی ما تماس حاصل فرمائید.

جستجو
اشتراک گذاری
لینک های مفید

4 پاسخ

  1. محصولات دیپ کول خیلی خوبن
    من فن کامپیوترم رو از این برند گرفتم و علاوه بر کیفیتش خیلی هم زیباست.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *