مجله اینترنتی لاجی مگ
پرطرفدارها:

همه چیز درباره انواع ماوس پد یا زیرموشی!

موس پد
فهرست محتوا
9 دقیقه برای مطالعه

بیش از نیم قرن از ورود انواع ماوس پد ها به بازار می گذرد و انواع ماوس پد ها با حفظ شکل ظاهری توانسته اند ویژگی های خاصی را در خود گنجانده و برای هر دسته از کاربران بهترین کارایی را داشته باشند. کمی قبل تر از ورود ماوس های لیزری با فناوری ها و تکنولوژی های جدید، ماوس ها برای داشتن بهترین کارایی نیاز به سطح مناسب داشتند. انواع ماوس پد ها در طرح ها و ابعاد مختلف وظیفه فراهم کردن سطح مناسب برای کارکرد ماوس را دارند. در این مقاله قصد داریم تا به معرفی ماوس پد ها و بررسی ویژگی های آن ها بپردازیم.

در ادامه این مقاله به بررسی انواع ماوس پد و مقایسه ویژگی های آن ها می پردازیم. همچنین بهترین ماوس پد های بازار را معرفی و ویژگی های کلیدی آن را بیان می کنیم در زمان خرید ماوس پد بهترین انتخاب را داشته باشید.

انواع ماوس پد و کاربرد آن ها

ماوس پد ها در گذر زمان تغییر زیادی در شکل و ظاهر خود نداشته اند و کارایی اصلی خود را با همان ظاهر حفظ کرده اند. اما با گذر زمان و کارایی های مختلف کامپیوتر کاربران متوجه نیاز های جدیدی در ماوس پد شدند. زمان آن رسیده بود تا ویژگی های جدیدی به ماوس پد ها اضافه شود.

برای مثال کاربران اداری که برای مدت طولانی از سیستم کامپیوتری استفاده می کنند مشکلاتی از قبیل درد در مچ دست به سراغشان می آید و باید از ماوس های ارگونومیک و ماوس پد های طبی استفاده کنند. تفاوت ماوس پد طبی با ماوس پد معمولی در بخش زیرین برجسته برای استراحت مچ دست است. در ادامه به طور کامل تر ویژگی های ماوس پد طبی را بیان می کنیم.

از دیگر انواع ماوس پد می توان به ماوس پد گیمینگ اشاره کرد. گیمر ها به عنوان کاربران حرفه ای کامپیوتر زمان زیادی در حال کار با کامپیوتر هستند و از تجهیزات ویژه ای نسبت به کاربران عادی بهره می برند. ماوس های گیمینگ یکی از تجهیزات مخصوص بازی است که دارای دقت و سرعت بالاتری هستند.

در ادامه به طور کامل تر ویژگی های انواع ماوس پد گیمینگ را بررسی می کنیم.

ماوس پد گیمینگ لاجیتک - PowerPlay
ماوس پد گیمینگ لاجیتک – PowerPlay

ماوس پد گیمینگ و ماوس پد طبی دو نمونه از انواع ماوس پد ها هستند، نمونه های دیگری از ماوس پد ها نیز هستند که با ویژگی های خاص برای زیبایی و کارایی بیشتر طراحی و تولید شده اند. در ادامه به معرفی و بررسی ویژگی های آن ها نیز می پردازیم.

جنس انواع ماوس پد

برای ساخت و تولید ماوس پد ها از مواد و متریال مختلفی استفاده می شود. امروزه ماوس پد هایی از جنس پارچه، سیلیکون، آلومینیوم و شیشه در بازار موجود است. برای انتخاب جنس ماوس پد باید به دو مورد توجه کنید. نوع کاربری شما در انتخاب و خرید ماوس پد عاملی مهم است. به عنوان مثال سرعت ماوس عامل مهمی برای گیمر ها است و ماوس پد های گیمینگ با استفاده از پارچه در سطح رویه خود از نهایت سرعت ماوس بهره می برند.

طراحان و گرافیست ها به عنوان دسته دیگر از کاربران حرفه ای به دقت بالای ماوس نیاز دارند. برای بهرمندی از نهایت دقت ماوس نیازمند استفاده از ماوس پد مناسب و با کیفیت هستیم. شرکت های مختلف برای تولید ماوس پد با کیفیت بالا برای کاربران حرفه ای از متریال متفاوتی استفاده می کنند، و استفاده از همین مواد و متریال خاص برای رویه موس پد در سرعت و دقت آن موثر است.

جنس رویه ماوس پد طرح دار
جنس رویه ماوس پد طرح دار

رویه ماوس پد ها می تواند از جنس های مختلفی باشد، پارچه یا بافت ریز با درشت، یا پارچه با بافت طرح دار از نمونه های جنس رویه موس پد ها هستند. به طور کلی جنس رویه یک ماوس پد خوب باید به گونه ای باشد که بهترین بازخورد را در زمان حرکت ماوس داشته باشد.

بخش بعدی که در کارایی انواع ماوس پد تاثیر دارد، جنس زیر ماوس پد است. ممکن است برای شما هم اتفاق افتاده باشد که در هنگام حرکت ماوس، ماوس پد از زیر دست شما سر بخورد. علت در اصطکاک کم زیره ماوس پد است.

برای جلوگیری از سر خوردن ماوس پد روی سطح میز از لاستیک یا پلاستیک با چسبندگی بالا استفاده می کنند. این جنس با اصطکاک بالایی که دارد ماوس پد را سر جای خودش ثابت نگه می دارد و کار گردن با ماوس را برای شما راحت تر می کند. جنس زیر در انواع ماوس پد ها می تواند متفاوت باشد، به عنوان مثال در ماوس پد های گیمینگ سطح زیرین ماوس پد از جنس سخت تری ساخته شده و اصطکاک بالا تری را ایجاد می کند.

به طور کلی سطح زیر ماوس پد (بیس ماوس پد) در 3 دسته اصلی Slim BaseHeavy BaseStandard Base جای می گیرند. موس پد Slim Base برای افرادی مناسب است که عادت به کار کردن روی سطوح سخت تر دارند. در مقابل ماوس پد Heavy Base سطح نرم تری را زیر دست کاربر فراهم می کند و ضخامت بیشتری نسبت به دو نوع دیگر ماوس پد ها دارد.

ضخامت انواع ماوس پد Razer
ضخامت انواع ماوس پد Razer

ابعاد انواع ماوس پد

انواع پد ماوس با ابعاد مختلفی در بازار موجود است و در زمان خرید موس پد انتخاب های زیادی خواهید داشت. تولید کنندگان ماوس پد با توجه به نیاز کاربران ماوس پد ها را در ابعاد و اندازه های متفاوتی طراحی و تولید می کنند. اندازه و ابعاد موس پد در کیفیت و کارایی آن تاثیر چندانی ندارد و تنها راحتی استفاده کاربر را بیشتر می کند. معمولا گیمر ها از ماوس پد های بزرگ تری استفاده می کنند تا آزادی حرکت بیشتری در زمان استفاده از ماوس داشته باشند.

امروزه ماوس پد هایی تحت عنوان پد رومیزی طراحی و تولید می شود که دارای ابعاد بزرگتر برای استفاده روی میز هستند. استفاده از این پد ها زیر موس زیبایی و جلوه بیشتری به میز کار شما می دهد.

استفاده از ماوس پد با ابعاد بزرگ و پد رومیزی علاوه بر زیبایی خیره کننده ای که به میز کار شما می دهند، به طور کامل زیر ماوس و کیبورد شما قرار می گیرند.

اگر سطح میز کار شما صاف و لغزنده باشد کار کردن با کیبورد را برای شما سخت و دشوار می کند. برای کاربران حرفه ای که زیاد از کیبورد استفاده می کنند و تایپ های طولانی انجام می دهند لغزش کیبورد یکی از آزار دهنده ترین اتفاقات است.

استفاده از پد ماوس رومیزی باعث ثابت ماندن کیبورد شما در زمان تایپ شده و این مشکل را برطرف می کند.

پد رومیزی
ماوی پد عریض برای استفاده رومیزی

ماوس پد طبی

ویژگی اصلی انواع ماوس پد های طبی راحتی استفاده از آن ها و مناسب بودن آن برای استفاده های طولانی است. در طراحی ماوس پد طبی از پد های نرم تر و جنس مناسب برای پوست استفاده شده. فضایی که برای استراحت دست در ماوس پد های طبی قرار گرفته برجسته تر و نرم تر است تا در استفاده های طولانی به مچ دست آسیب نرسد.

مقایسه ماوس پد طبی و معمولی
مقایسه ماوس پد طبی و معمولی

در انواع ماوس پد طبی بخشی برای استراحت گاه مچ دست قرار گرفته که از آسیب دیدن مچ دست در طولانی مدت جلوگیری می کند. این قسمت برجسته می تواند ژله ای یا پارچه ای باشد.

در حالت استاندارد مچ دست باید زاویه ای یکسان با کف و پنجه داشته باشد، در استفاده های طولانی پیشنهاد می کنیم از ماوس پد طبی استفاده کنید تا فرم دست از حالت استاندارد خارج نشود.

لازم به ذکر است در استفاده از انواع ماوس ورتیکال ارگونومیک و طبی این مشکل تا حد زیادی برطرف شده و نیازی به استفاده از ماوس پد های طبی و ارگونومیک نیست.

ماوس پد گیمینگ

گیمر ها به عنوان کاربران حرفه ای کامپیوتر از تجهیزات ویژه ای استفاده می کنند. یکی از این تجهیزات ماوس پد گیمینگ است. ویژگی اصلی ماوس پد های گیمینگ کیفیت بالا تر آن ها نسبت به ماوس پد های معمولی موجود در بازار است. انواع ماوس پد گیمینگ را می توانید از فروشگاه اینترنتی لاجی لوک خریداری کنید.

گیمر ها نیازمند استفاده از ویژگی های خاصی برای بازی های کامپیوتری هستند. این ویزگی ها کمک می کند تا بهترین نتیجه را در مقایسه با دیگر رقبا خود بگیرند. سرعت و دقت بالاتر ماوس یکی از ویژگی های کلیدی برای گیمر ها محسوب می شود و این مورد تنها با استفاده از تجهیزات مناسب تحقق می یابد. ماوس پد گیمینگ با کیفیت بالایی که دارند نهایت کارایی ماوس گیمینگ و دیگر تجهیزات را نمایان می کند. علاوه بر کیفیت بالاتر موس پد گیمینگ ویژگی های خاص تری نیز موجب شده تا اکثر کاربران به سمت خرید آن ها ترقیب شوند. در ادامه چند نمونه از ویژگی های خاص ماوس پد ها را بیان می کنیم.

ویژگی های خاص ماوس پد

همه ابزار های و تجهیزات کامپیوتری دارای ویژگی های خاص برای کاربران حرفه هستند که در صورت لزوم می توانید خریداری کنید. ماوس پد ها نیز دارای ویژگی های خاص در بخش ظاهر و کارایی هستند. از ویزگی های ظاهری ماوس پد ها می توان به نور RGB و طرح های رویه ماوس پد اشاره کرد. اما تکنولوژی های استفاده شده در ماوس پد ها که کارایی ان ها را بهبود می بخشند فراتر از این است.

تکنولوژی PowerPlay که در ماوس پد لاجیتک استفاده شده باعث می شود تا از شارژ کردن ماوس خود بی نیاز شوید. در این تکنولوژی ماوس پد توسط کابل به کامپیوتر متصل شده و به وسیله پد شارژ بی سیم که در لایه میانی خود دارد ماوس را شارژ می کند.

از این تکنولوژی در دیگر ماوس پد ها نیز استفاده شده و پد شارژ بی سیم زیر رویه ماوس پد تعبیه شده تا دستگاه هایی با پشتیبانی از شارژ بی سیم را شارژ کند.

شما می توانید برای خرید انواع ماوس پد با ویژگی های خاص و گارانتی اصلی به فروشگاه اینترنتی لاجی لوک مراجعه کنید.

ماوس پد لاجیتک powerplay
ماوس پد لاجیتک powerplay

جمع بندی

در این مقاله به معرفی انواع ماوس پد ها و بررسی ویژگی های هر کدام پرداختیم. دانستیم ماوس پد ها دارای جنس و متریال مختلفی هستند. ماوس پد های پارچه ای با بافت ریز یا بافت درشت در دقت و سرعت ماوس تاثیر دارند. ماوس های گیمینگ دارای کیفیت بالا تر هستند و در ابعاد بزرگ تر در بازار موجود هستند. ماوس پد های ارگونومیک و طبی نیز دارای استراحت گاه برای مچ دست هستند که در استفاده های طولانی باعث راحتی کاربر خواهند شد.

فروشگاه اینترنتی لاجی لوک در زمینه فروش تجهیزات و لوازم جانبی کامپیوتر فعالیت دارد و محصولات برند های مطرح دنیا را با گارانتی اصلی به فروش می رساند. شما می توانید برای خرید انواع ماوس پد و اطلاع از قیمت لوازم جانبی کامپیوتر به فروشگاه اینترنتی لاجی لوک مراجعه نمایید.

جستجو
اشتراک گذاری
لینک های مفید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *