مجله اینترنتی لاجی مگ
پرطرفدارها:

راهنمای خرید شارژر وایرلس

راهنمای خرید شارژر وایرلس
فهرست محتوا
6 دقیقه برای مطالعه

با در نظر گرفتن این امر که کاربران همواره به دنبال فناوری های جدیدی هستند که بتوانند کارها را به راحتی انجام دهند، کمپانی های بزرگ همیشه در جست و جوی تکنولوژی های کاربردی هستند. یکی از این فناوری ها که در سال های اخیر مورد توجه تولید کنندگان و کاربران قرار گرفته است فناوری شارژ بی سیم است. شرکت های بسیاری اقدام به تولید شارژر وایرلس کرده اند.

این تکنولوژی تا حدی پیش رفته است که امروزه در فرودگاه ها و مراکز خرید بزرگ، در مکان های عمومی جهت رفاه حال مراجعین از شارژر های وایرلس استفاده کرده اند. در ادامه با مجله لاجی لوک همراه باشید تا شما را بیشتر با فناوری شارژر وایرلس آشنا کنیم.

شارژر بی سیم چیست؟

شارژر وایرلس در حقیقت فناوری است که برای شارژ دستگاه های مجهز به باتری استفاده می شود، با این تفاوت که این کار را بدون اتصال با سیم و یا کابل انجام می دهد. شارژر های بیسیم انواع مختلفی دارند ولی متداول ترین و پرکاربرد ترین نوع آنها شارژرهای بی سیم القایی هستند.

تاریخچه شارژر وایرلس

شاید برای شما جالب باشد که تاریخچه شارژر های القایی به بیش از 100 سال پیش بر می گردد. در سال 1831 مایکل فارادی (Michael Faraday) برای اولین بار اصول القای الکترومغناطیسی را بیان کرد. او کشف کرد که در حضور یک میدان مغناطیسی متناوب، در یک هادی الکتریکی، نیروی محرکه الکتریکی تولید می شود. چندین سال بعد در ادامه این کشفیات نیکولا تسلا (Nikola Tesla) اعلام کرد که می توان برق را بدون سیم از مکانی به مکان دیگر منتقل کرد. این کشف تسلا، پایه و اساس طراحی شارژر های بی سیم در آینده بود.

یک شارژر القایی از جریان متناوب، مدار الکتریکی و سیم پیچ تشکیل شده است. در حقیقت اساس کار این شارژر ها به این صورت است که با عبور جریان متناوب، شارژ مغناطیسی تولید می شود. میزان این شارژ تولید شده به عواملی مانند تعداد دور های سیم، قطر سیم پیچ و فاصله از سیم پیچ بستگی دارد. در دستگاه های گیرنده نیز سیم پیچ تعبیه شده است که وقتی این سیم پیچ ها در فاصله کمی از یکدیگر قرار می گیرند با عبور جریان، دستگاه مورد نظر را شارژ می کند.

مدار الکتریکی و سیم پیچ شارژر وایرلس
مدار الکتریکی و سیم پیچ شارژر وایرلس

شارژر بی سیم خودرو چیست؟

کمپانی های بسیاری برای جایگزین کردن انرژی های پاک و جلوگیری از آلودگی هوا اقدام به تولید خودروهای الکترونیکی کردندکه با برق شارژ می شوند. پیش بینی می شود در سال های آینده امکان شارژ خودرو های الکترونیکی به صورت وایرلس وجود داشته باشد. این تکنولوژی تا جایی پیش خواهد رفت که در خیابان ها و بزرگراه ها شاهد جاده هایی باشیم که خودرو ها در حین حرکت شارژ شوند.

بسیاری از تکنولوژی های به روز دنیا مانند Fast Charge و Power Delivery در شارژر های وایرلس جدید به کار رفته است. این امر موجب شده است در سال های اخیر شارژر های بی سیم طرفداران بسیاری پیدا کرده است.

شارژر بی سیم برای خودرو
شارژر بی سیم برای خودرو های الکترونیکی

آیا گوشی شما قابلیت شارژ وایرلس دارد؟

همان طور که پیشتر گفتیم فناوری شارژ بی سیم در سال های اخیر وارد دنیای تکنولوژی شده است. بنابراین هنوز تلفن های همراه زیادی در بازار موجود هستند که از فناوری شارژر وایرلس پشتیبانی نمی کنند. قبل از خرید شارژر بی سیم، از پشتیبانی دستگاه خود از تکنولوژی بی سیم اطمینان حاصل کنید.

برای اینکه مطمئن شوید تلفن همراه شما از شارژر وایرلس پشتیبانی میکند یا خیر، روش های مختلفی وجود دارد. آسان ترین روش مطالعه دفترچه راهنمای کالاست. در دفترچه راهنما مشخصات دستگاه به طور دقیق و کامل شرح داده شده است.

اگر دفترچه راهنما در دسترس شما نیست می توانید به وب سایت سازنده دستگاه یا فروشگاه های اینترنتی که اطلاعات دستگاه را به درستی ثبت کرده اند مراجعه فرمایید.

جهت مشاهده و خرید شارژر وایرلس کلیک کنید.

معایب شارژر وایرلس

شاید برای شما این سوال پیش آمده باشد که آیا شارژر بی سیم برای گوشی من ضرر داشته باشد؟ یا اینکه خرید شارژر بی سیم به صرفه است؟ شارژر های وایرلس مانند دیگر تکنولوژی های روز دنیا مزایا و معایب منحصر به فردی دارند. یکی از معایب شارژر بی سیم، قیمت بالای آنها است. زمانی که یک دستگاه تلفن همراه یا ساعت هوشمند خریداری می کنید، همراه آن یک شارژر سیمی دریافت می کند. بنابراین برای خرید شارژر بی سیم باید به صورت جداگانه تهیه کنید و عموما این شارژر ها به دلیل فناوری به کاربرده شده در آن از قیمت بالاتری برخوردار هستند.

یکی دیگر از مشکلات شارژر های بیسیم این است که به دلیل وجود مدار های مغناطیسی در برخی مدل ها ممکن است شارژر در هنگام کار گرم شود. همچنین در بسیاری از مدل های شارژر های وایرلس سرعت شارژ شدن بسیار کمتر از شارژر های سیمی است.

مزایای شارژر بی سیم

با وجود معایب ذکر شده این تکنولوژی از مزایای بسیاری برخوردار است. وقتی از یک شارژر بی سیم استفاده می کنید، علاوه بر اینکه نیاز به کابل های شارژر ندارید و با سیم های دست و پا گیر برخورد ندارید، یک اتصال امن تر از تجربه می کند. به دلیل عدم وجود سیم در صورت بروز نوسانات در برق دستگاه شما آسیب نخواهد دید.

امروزه شارژر های وایرلس از طراحی های بسیار زیبا و خاص برخوردارد هستند. همچنین شارژر های بیسیم از استاندارد های بین المللی پیروی می کنند و این امر باعث شده است که دستگاه های مختلفی امکان اتصال به شارژر وایرلس داشته باشند.

مزایا

  • بدون نیاز به سیم
  • اتصال امن و بدون نوسان
  • طراحی مدرن

معایب

  • قیمت بالا
  • گرم شدن مدار مغناطیسی
  • سرعت کم شارژ شدن

شارژر بی سیم چند کاره

با پیشرفت تکنولوژی شارژر های بی سیم و متناسب با نیاز کاربران، شرکت ها شارژر هایی تولید کردند که در یک زمان بتواند چند دستگاه مختلف را شارژ کند. از شرکت های بزرگی که اقدام به تولید شارژر چند کاره کردند می توان به اپل، سامسونگ، شیائومی و انکر اشاره کرد.

شارژر وایرلس چند کاره
شارژر وایرلس چند کاره

در تصویر بالا یک شارژر وایرلس سه کاره در یک زمان در حال شارژ کردن دو دستگاه تلفن همراه و یک ساعت هوشمند است.

تکنولوژی شارژ بی سیم تا جایی پیش رفته است که به دنیای دیگر ابزار های دیجیتال وارد شده است. به عنوان مثال شرکت انکر اسپیکرهایی تولید کرده است که علاوه بر تمامی ویژگی های یک اسپیکر، دارای فناوری شارژ بی سیم است. ابزاری که علاوه بر پخش صدا و ایجاد فضایی نشاط بخش، می تواند نقش یک پاوربانک وایرلس را به خوبی ایفا کند.

اسپیکر بلوتوث ساندکور (انکر) Wakey A3300311
اسپیکر ساندکور با قابلیت شارژ بی سیم

همان طور که در تصویر بالا مشاهده می کند اسپیکر بلوتوثی ساندکور (انکر) مدل Wakey A3300311 در حال شارژ کردن یک تلفن همراه است.

جمع بندی

شارژر بی سیم یک تکنولوژی به روز است که با گذر زمان طرفداران بسیاری به خود جذب کرده است. این تکنولوژی همچنان رو به پیشرفت است و دستگاه های بسیاری را پشتیبانی می کند. کمپانی های بسیاری مانند سامسونگ، اپل، شیائومی، یوگرین، انکر و … مدل های متنوعی از شارژر های وایرلس در سال های اخیر تولید کرده اند. این فناوری مانند تمامی تکنولوژی های جدید مزایا و معایبی دارد ولی به طور کلی مزایای آن توانسته کاربران بسیاری را به خود جذب کند.

اگر قصد خرید شارژر بی سیم برای دستگاه های هوشمند خود دارید می توانید با مراجعه به فروشگاه اینترنتی لاجی لوک اقدام به بررسی مدل های مختلف و خرید شارژر وایرلس نمایید. فروشگاه اینترنتی لاجی لوک لوازم جانبی کامپیوتر و تجهیزات الکترونیکی را با گارانتی اصلی و تضمین بهترین قیمت بازار به شما عرضه می کند.

جستجو
اشتراک گذاری
لینک های مفید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *