مجله اینترنتی لاجی مگ
پرطرفدارها:

پورت HDCP چیست؟

معرفی پورت HDCP و کاربرد آن
پورت HDCP چیست؟
فهرست محتوا
4 دقیقه برای مطالعه

در این مقاله قصد داریم تا با بیانی ساده به این سوال پاسخ دهیم که پورت HDCP چیست و چه تفاوتی با دیگر درگاه های انتقال دیتا دارد! امروزه کمپانی های تولید کننده تلویزیون در تلویزیون ها از ویژگی هایی استفاده می کنند که سبب می شود تا سال های سال بتوان از تلویزیون استفاده کرد و تکنولوژی های بروز تر و قابل ارتقا را در دستگاه خود قرار می دهند.

HDMI-HDCP
HDMI

به عنوان مثال در بسیاری از این تلویزیون ها از پورت HDMI ورژن دو استفاده شده است و امروزه نیز از این ورژن HDMI بسیار استفاده می شود. یکی دیگر از قابلیت های بسیار مهم دنیا امروزی پورت HDCP بوده که معنا آن حفاظت از محتوا دیجیتال با پهنا باند بالا است. در ادامه به معرفی پورت اچ دی سی پی و کاربرد آن می پردازیم تا بیش تر با پورت HDCP آشنا شوید.

پورت HDCP چیست؟
پورت HDCP چیست؟

آشنایی با پورت HDCP

پورت HDCP در معنا لغوی به معنا حفاظت کردن از محتوا دیجیتال با پهنا باند زیاد است که طرح حفاظت از کپی برای از بین بردن امکان انتقال داده های دیجیتالی محسوب می شود. HDCP در ابتدا به وسیله مهندسان اینتل تولید شد که با گذشت زمان در سراسر جهان و صنایعی نظیر فناوری و سرگرمی رواج پیدا کرد. بسیاری از افراد HDCP را با HDMI اشتباه می گیرند؛ درصورتیکه این دو با یکدیگر تفاوت های بسیاری دارند. از پورت HDCP برای انتقال داده های تصاویر با کیفیت بالا و 4K استفاده می شود تا با استفاده از آن بتوانید لذت تماشا تصاویری با کیفیت بالا را تجربه کنید.

کاربرد پورت HDCP

در تلویزیون ها شاهد انواع بسیار زیادی از ورودی و خروجی هستیم که هر یک از آن ها کاربردی دارند. به عنوان مثال در تلویزیون دو تا چهار عدد پورت HDMI وجود داشته که همه آن ها از جهات مختلف به یکدیگر شبیه هستند. این پورت ها عملکردهای جامعی ایفا می کنند اما دارای عملکرد های تخصصی نیز هستند که سبب تمایز آن ها از دیگر پورت ها می شود.

البته در تلویزیون علاوه بر پورت HDMI انواع دیگری از پورت ها نظیر RF، LAN و Ethernet نیز وجود دارد که هر یک از آن ها کاربرد مهمی را در این دستگاه ایفا می کنند. پورت HDMI  نیز در انواع مختلفی نظیر HDMI MLH ،HDMI ARC HDMI STB و HDMI HDCP وجود داشته که بر اساس مدل تلویزیون از انواع مختلفی از این پورت ها استفاده می شود.

پورت HDCP جدید ترین پورت HDMI بوده که نقش بسیار مهمی در انتقال داده های تصویر با کیفیت بالا ایفا می کند. اگر تلویزیون شما از کیفیت تصویر 4K  پشتیبانی می کند؛ ولی دستگاهی که از آن استفاده می کنید فاقد این ویژگی است، با مشکل مواجه خواهید شد.

بنابراین باید میان گیرنده و فرستنده تفاوتی وجود داشته باشد تا بتوانید به راحتی از این قابلیت استفاده کنید. درصورتیکه تلویزیون شما ورژن جدید باشد ولی منبع دستگاه قدیمی تر باشد، به علت تفاوت در ورژن، HDCP نمی تواند به خوبی به پوشش دهی محتوا بپردازد.

یکی از تجهیزاتی که

ادغام کننده صدا و تصویر HDMI 2.0b پشتیبانی از HDCP2.2 فرانت FN-A210

ادغام کننده صدا و تصویر HDMI 2.0b دستگاهی است که این امکان را برایتان فراهم می کند تا یک منبع آنالوگ قدیمی را به یک تلویزیون مدرن وصل کنید. این وسیله با تبدیل سیگنال آنالوگ از منبع به فرمت دیجیتال کار می کند و سپس از طریق کابل HDMI منتقل می شود.

ادغام کننده صدا و تصویر HDMI 2.0b پشتیبانی از HDCP2.2 از برند فرانت مدل FN-A210، محصول فوق العاده ای است که تصویر را از یک منبع ویدئویی و صدا را از یک منبع صوتی دیگر می گیرد و صدا و تصویر را روی یک خروجی HDMI با هم ترکیب می کند.

ادغام کننده صدا و تصویر HDMI 2.0b پشتیبانی از HDCP2.2 فرانت FN-A210 می تواند تصاویر را با رزولوشن 4K@60Hz از هر منبع ویدئویی دریافت کند. علاوه بر این، یک ورودی صدای آنالوگ با جک 3.5 میلی متری و یک ورودی صدای دیجیتال اپتیکال دارد که می توانند صدا را از منابع صوتی مختلف دریافت کنند.

در طرف دیگر بدنه این ادغام کننده، یک خروجی HDMI 2.0 قرار گرفته که صدا و تصویر را به دستگاه های پخشی مانند تلویزیون منتقل می کند. از دیگر قابلیت های این دستگاه می توان به پشتیبانی از صداهای دیجیتال با فرمت LPCM 2CH, Dolby TrueHD, Dolby Digital Plus, Dolby Atmos و DTS-HD Master Audio اشاره کرد.

fn-a210
خرید ادغام کننده صدا و تصویر HDMI 2.0b پشتیبانی از HDCP2.2 فرانت FN-A210

جهت مشاهده و خرید ادغام کننده صدا و تصویر HDMI 2.0b پشتیبانی از HDCP2.2 فرانت FN-A210 کلیک کنید.

سخن پایانی

در تلویزیون ها استفاده از این پورت از اهمیت بسیار خاصی برخوردار بوده و از داده های تصویر حفاظت می کند. این پورت در نمایش تصاویر با کیفیت بالا نظیر تصاویر 4K بسیار موثر است. برای نمایش تصاویر با کیفیت بالا به روش های پیشرفته ای نیاز است که استفاده از HDCP در دسترس ترین روش است که سبب اهمیت بسیار بالا این پورت شده است.

جستجو
اشتراک گذاری
لینک های مفید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *