مجله اینترنتی لاجی مگ
پرطرفدارها:

5 روش برای ریست کردن اسپیکر JBL

روش Reset کردن اسپیکر های جی بی ال
ریست کردن اسپیکر JBL
فهرست محتوا
5 دقیقه برای مطالعه

در این پست قصد داریم 5 روش ریست کردن اسپیکر JBL را شرح دهیم، با ما همراه باشید.

از آن‌جا که مزه گوش دادن به موسیقی یا تماشای فیلم با صدای بلند و واضح به دهان اکثر ما شیرین آمده است، اسپیکرها به یکی از پرکاربردترین تجهیزات مورد استفاده برای اکثر ما تبدیل شده‌اند. برند JBL یکی از معروف‌ترین و باکیفیت‌ترین برند برای خرید اسپیکر است و اسپیکر JBL اولین انتخاب برای هر فردی است. از طرفی قیمت این اسپیکرها نسبتا بالا است و جایگزین کردن آن نیز کمی دشوار است، بنابراین به مشکل خوردن آن‌ها ممکن است نفس شما را در سینه حبس کند!

خبر خوب این که، بسیاری از این مشکلات از جمله وصل نشدن به بلوتوث و … با ریست کردن اسپیکر JBL قابل حل است. در این مطلب همراه ما باشید تا 5 روش برای ریست اسپیکر JBL را به طور کامل شرح دهیم.

انواع اسپیکر های JBL
انواع اسپیکر های JBL

علل ریست کردن اسپیکر JBL

اسپیکرهای بلوتوثی JBL انواع مختلفی دارند که اگرچه کاربرد آن‌ها یکسان است، اما در کیفیت‌های متفاوت و قابلیت‌های متنوع ارائه می‌شوند. این اسپیکرها معمولا از طریق بلوتوث به لپ تاپ یا تلفن همراه متصل می‌شوند و قابلیت پخش صدا را دارند؛ گاهی اوقات موارد مختلفی موجب می‌شود که در عملکرد این دستگاه‌‌ها اختلال ایجاد شود. یکی از رایج‌ترین مشکلات وصل نشدن به بلوتوث است. علاوه بر این، گاهی اوقات ممکن است مشکلاتی در شارژ شدن اسپیکر ایجاد شود. البته بهتر است پیش از هرچیز از سالم بودن کابل شارژر و سری آن مطمئن شوید و سپس سراغ راه حل‌های دیگر بروید.

روش های ریست کردن اسپیکر جی بی ال

با تمام این موارد، گاهی اوقات تنها راه چاره برای بسیاری از مشکلات ایجاد شده، ریست کردن اسپیکر JBL است. در ادامه روش‌های انجام این کار را در مدل‌های مختلف اسپیکر شرح می‌دهیم.

روش اول

یکی از روش‌های ریست کردن اسپیکر JBL نگه داشتن همزمان کلیدهای افزایش صدا و دکمۀ Play است. در این روش ابتدا اسپیکر خود را روش کنید و سپس این دو دکمه را به مدت 10 تا 20 ثانیه نگه دارید تا زمانی که کلید LED خاموش شود. سپس کلیدها را رها کنید و پس از حدود 30 ثانیه مجددا اسپیکر را روشن کنید.

ریست کردن jbl xtreme 3
ریست کردن jbl xtreme 3

روش دوم

 در این روش باید ابتدا اسپیکر بلوتوثی خود را روشن کنید و سپس دکمۀ قطع صدا یا همان Mute را به مدت 15 ثانیه نگه دارید. سپس اندکی صبر کنید و مجددا اسپیکر JBL خود را راه‌اندازی کنید.

روش سوم

بعضی از مدل‌های اسپیکر خاص مانند JBL Charge و Charge 3 از روش دیگری برای ریست کردن استفاده می‌شود. برای ریست کردن این اسپیکرها ابتدا آن را روشن کنید تا چراغ باتری روشن شده و چراغ دور آن نیز به حالت چشمک‌زن دربیاید. سپس کلید خاموش و روشن و کاهش صدا را به صورت همزمان نگه دارید تا چراغ دور دکمه خاموش روشن  3 بار چشمک بزند. پس از آن که رنگ نور از قرمز به آبی تبدیل شد، فرآیند ریست کردن اسپیکر JBL به اتمام رسیده است.

ریست کردن اسپیکر JBL Charge 3
ریست کردن اسپیکر JBL Charge 3

روش چهارم

در این روش که برای دستگاه‌های مدل JBL Charge 4، JBL Xtreme، Boombox و Go 2 کاربرد دارد، لازم است که کلید بلوتوث و افزایش صدا را با هم فشار دهید و به مدت 10 تا 15 ثانیه نگه دارید. این دو دکمه در برخی از اسپیکرها در کنار یکدیگر قرار دارند. پس از آن اسپیکر را مجددا روشن کنید و پس از آبی شدن دکمۀ بلوتوث می‌توانید از آن استفاده کنید.

روش پنجم

در نهایت، در صورتی که دستگاه شما به هیچکدام از این روش‌ها ریست نشد، یا نمی‌توانستید این دکمه‌ها را پیدا کنید، کافی است که به دنبال دکمه سوراخ‌دار ریست باشید. یک سوزن را به مدت 10 تا 15 ثانیه روی آن نگه دارید تا عملیات ریست کردن اسپیکر JBL انجام شود.

ریست کردن اسپیکر JBL
ریست کردن اسپیکر JBL

نکات مهم برای ریست کردن اسپیکر JBL

 برای آنکه دستگاه شما بتواند پس از ریست به درستی کار کند، بهتر است که نکات زیر را در نظر بگیرید:

  • همیشه ابتدا دستگاه را روشن کرده و سپس از دکمه‌های ترکیبی برای ریست کردن اسپیکر استفاده کنید.
  • پس از ریست کردن اسپیکر JBL ابتدا حداقل 30 ثانیه صبر کرده و سپس آن را روشن کنید.
  • بهتر است پیش از ریست کردن اسپیکر روی لپ تاپ یا تلفن خود نام اسپیکر را پیدا کرده و سپس دکمۀ «فراموش کردم» یا «Forget» را انتخاب کنید. ترجیحا بهتر است اسپیکر را از لیست نرم‌افزارهایی مانند google home نیز پاک کنید.

برای مطالعه بیشتر روش تشخیص اسپیکر جی بی ال اصل کلیک کنید.

کلام آخر

اسپیکر همان دستگاهی است که چه در خلوت و تنهایی و چه در مهمانی و جمع‌های مختلف بسیار کاربردی است و قطعا خراب شدن ناگهانی آن، در یک مهمانی ضدحال بزرگی است! با این حال بسیاری از این مشکلات تنها با ریست کردن اسپیکر JBL به راحتی قابل حل است. در این مطلب به طور خلاصه تمامی مراحل ریست کردن اسپیکرهای مختلف از برند JBL را قدم به قدم شرح دادیم.

در نظر داشته باشید که این روزها دستگاه‌های تقلبی با برند JBL در بازار بسیار زیاد شده‌اند و بهتر است در صورتی که قصد خرید اسپیکر را دارید، بهتر است آن را از فروشگاه‌های معتبر تهیه کنید. فروشگاه آنلاین لاجی لوک انواع اسپیکر در برندها و قیمت‌های مختلف را با بهترین کیفیت فراهم کرده است؛ بنابراین اگر قصد خرید اسپیکر را دارید، می‌توانید به صورت آنلاین از فروشگاه لاجی لوک خرید خود را انجام دهید.

جستجو
اشتراک گذاری
لینک های مفید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *