مجله اینترنتی لاجی مگ
پرطرفدارها:

انواع کیوسک سفارش گیر و کاربرد آن در کسب‌وکارها

کیوسک سفارش گیر
فهرست محتوا
7 دقیقه برای مطالعه
تصویر یک کیوسک سفارشگیر در داروخانه
کیوسک سفارشگیر در داروخانه

در دنیای مدرن امروز استفاده از کیوسک سفارش گیر به عنوان ابزاری جهت سفارش گیری و خدمات‌رسانی بهتر به مشتریان در حال فراگیر شدن است. این محصول به مشتریان فروشگاه‌ها، داروخانه‌ها، سوپرمارکت‌ها، رستوران‌ها، هتل‌ها و … کمک می‌کند، تا با استفاده از تکنولوژی و الگوریتم پیشرفته بتوانند تجربه سفارش گیری محصول را تا حدودی زیادی ارتقاء دهند.

استفاده از کیوسک سفارش گیر علاوه بر ارائه خدمات بهتر و بیشتر به مشتریان باعث بهبود کارایی کسب‌وکار شما می‌شود. انواع مختلفی از کیوسک سفارشگیر برای مشاغل مختلف وجود دارد که ما در این مقاله به انواع کیوسک سفارش گیر و کاربرد آن در کسب‌وکارها خواهیم پرداخت.

انواع کیوسک سفارشگیر براساس نوع تکنولوژی

طی چند سال گذشته استفاده از کیوسک سفارشگیر به اصلی‌ترین ابزار کسب‌وکارهای مختلف برای خدمات‌رسانی بهتر به مشتریان براساس الگوی مشتری مداری تبدیل شده است. این محصول خارق‌العاده متناسب با آخرین تکنولوژی روز دنیا طراحی و تولید شده است. استفاده از این دستگاه به کسب‌وکارهای مختلف این اجازه را می‌دهد تا بتوانند با سفارش گیری بدون تماس با پرسنل خدمات سریع‌تر و کارآمد‌تری را به مشتریان خود ارائه کنند. علاوه بر این استفاده از این محصول به جذب بیشتر مشتری و کاهش هزینه‌ها کمک می‌کند و باعث سودآوری کسب‌وکار شما می‌شود. انواع کیوسک سفارشگیر براساس نوع تکنولوژی در بازار وجود دارد که شما می‌بایست متناسب با کسب‌وکار خود بهترین مدل را انتخاب کنید.

کیوسک سفارشگیر لمسی

تصویر یک کیوسک سفارشگیر لمسی
تصویر یک کیوسک سفارشگیر لمسی

کیوسک سفارش گیر لمسی یکی از انواع کیوسک به شمار می‌رود که دارای صفحه نمایش لمسی است. از این محصول در رستوران‌ها، داروخانه‌ها، فست و فودها، سوپرمارکت‌ها و … استفاده می‌کنند. این دستگاه دارای منوی دیجیتالی است که رابط کاربری ساده و درعین‌حال جذابی دارد. دارای صفحه لمسی بزرگ به همراه تاچ خازنی و تاچ مادون قرمز است. این دستگاه نسبت به هر گونه لمس دست حساس است، به گونه‌ای که با کوچک‌ترین لمس فرمان مشتری را اجرا می‌کند. قابلیت نصب نرم‌افزارهای مختلف را دارد. کیفیت رزولوشن کیوسک لمسی فول اچ دی است.

کیوسک سفارش گیر صوتی

بسیاری از تولیدکنندگان کیوسک سفارش گیر طی چند سال گذشته کیوسک‌های با قابلیت صوتی را معرفی نموده‌اند. کیوسک سفارش گیر صوتی یک سیستم صوتی تعاملی دارد که ورودی را به جای موس، صفحه‌کلید یا لمس با استفاده از صدا می‌پذیرد. این دستگاه از زبان‌های مختلف به خصوص فارسی پشتیبانی می‌کند. رابط کاربری بسیاری آسانی دارد به گونه‌ای که به راحتی می‌توانید با این دستگاه ارتباط برقرار و فرمان صادر کنید.

کیوسک سفارش گیر هوشمند

کیوسک سفارش گیری هوشمند یکی از مدرن‌ترین، پیشرفته‌ترین و درعین‌حال جدیدترین نوع دستگاه سفارشگیر به شمار می‌رود. دارای صفحه نمایش لمسی بسیار قوی و دقیقی است. قابلیت اتصال به کارتخوان­‌های بانکی و سایر تجهیزات فروشگاهی همچون بارکدخوان، فیش پرینتر و … را دارد. استفاده از این محصول برای رستوران‌ها، داروخانه‌ها و … بسیار مناسب است. باعث کاهش صف انتظار برای سفارشگیری محصول و خدمات می‌شود.

انواع کیوسک سفارشگیر براساس نوع عملکرد

تصویر یک کیوسک سفارشگیر در رستوران
تصویر یک کیوسک سفارشگیر در رستوران

کیوسک سفارش گیر زاده پیشرفت سریع تکنولوژی در عصر حاضر است. با استفاده از این دستگاه کوچک ولی کاربردی می‌توانید بدون تعامل با پرسنل سفارش خود را ثبت و پرداخت را انجام دهید. برندهای مختلفی از این این دستگاه در بازار وجود دارد که یکی از برندهای مطرح در این زمینه کیوسک سفارشگیر بایامکس است. از انواع کیوسک سفارشگیر براساس نوع عملکرد می‌توان به موارد زیر اشاره نمود:

کیوسک سفارش گیر فروشگاهی

کیوسک سفارشگیر فروشگاهی به مشتریان این امکان را می‌دهد تا بتوانند بدون اینکه با فروشنده تماسی داشته باشند، کالاهای مورد نیاز خود را از طریق صفحه لمسی این دستگاه انتخاب و پرداخت خود را انجام دهند. پس از انتخاب محصول، سفارش مشتری در سریع‌ترین زمان به وی تحویل داده می‌شود. از کیوسک سفارش گیر فروشگاهی در فروشگاه‌های زنجیره‌ای، سوپرمارکت‌ها، مراکز خرید، خرده‌فروشی‌ها و … استفاده می‌کنند. استفاده از این محصول باعث کاهش صف‌های طولانی، افزایش سرعت خرید، افزایش رضایتمندی مشتریان و … می‌شود.

کیوسک فروش بلیط

کیوسک فروش بلیط این امکان را در اختیار مشتریان قرار می‌دهد تا خیلی راحت بتوانند بلیط مورد نیاز خود را از طریق این دستگاه تهیه و چاپ کنند. از این محصول در مکان‌های همچون سینماها، پارک‌­ها، استادیوم‌های ورزشی، کنسرت­‌ها، پارکینگ‌­ها، فرودگاه­‌ها و … استفاده می‌کنند. استفاده از این کیوسک سفارشگیر باعث کاهش مدت زمان انتظار، کاهش هزینه‌های چاپ و استخدام پرسنل و کاهش تعاملات حضوری می‌شود.

کیوسک پرداخت قبض

کیوسک پرداخت قبوض برای استفاده در مکان‌هایی که نیاز به پرداخت قبوض دارند مناسب است. بنابراین می‌توانید از این دستگاه در شرکت‌های آب، برق، گاز، بانک­‌ها، مخابرات و … استفاده کنید. استفاده از کیوسک پرداخت قبوض باعث کاهش هزینه‌های مربوط به استخدام کارکنان و افزایش راحتی مشتریان می‌شود.

کیوسک مسیریابی

کیوسک مسیریابی یک دستگاه دیجیتال سلف سرویس تعاملی است. این دستگاه به عنوان یک ابزار مهم اطلاعات مسیریابی را برای افراد فراهم می‌کند. کیوسک مسیریابی به افراد کمک می‌کند تا بتوانند به اطلاعات موقعیت مکانی مورد نظر دسترسی پیدا کنند و بدون اتلاف وقت و سردرگمی مقصد را پیدا کنند. از این محصول در مراکز خرید، دانشگاه‌ها، پایانه‌های حمل‌ونقل و … استفاده می‌کنند.

کیوسک نوبت دهی

کیوسک نوبت دهی یکی دیگر از انواع کیوسک سفارشگیر براساس نوع عملکرد به شمار می‌رود. این کیوسک همانطور که از نامش پیداست به مشتریان کمک می‌کند تا بتوانند بدون تعامل با پرسنل نوبت بگیرند و منتظر ارائه خدمات باشند. از این کیوسک در مراکز پزشکی، مراکز اداری و … استفاده می‌کنند. کاهش صف انتظار و ارائه خدمات سریع از مزایای استفاده از این محصول به شمار می رود.

کیوسک پذیرش (check in kiosk)

کیوسک پذیرش یکی از انواع پر کاربرد کیوسک به شمار می‌رود که از آن برای پذیرش مشتریان استفاده می‌کنند. از این کیوسک معمولاً در بیمارستان‌ها، مراکز خدماتی و … استفاده می‌کنند. استفاده از این کیوسک باعث خدمات‌دهی بهتر و درعین‌حال سریع تر به مشتریان می‌شود.

انواع کیوسک سفارشگیر براساس کاربرد در کسب‌وکارها

امروزه استفاده از کیوسک سفارشگیر به یک ضرورت انکارناپذیر برای کسب‌وکار تبدیل شده است. به گونه‌ای که کسب‌وکارهای مختلف برای جذب مشتری بیشتر و ارائه خدمات بهتر و کاهش هزینه‌های خود از کیوسک سفارش گیر که انواع مختلفی دارد استفاده می‌کنند. از انواع مختلف کیوسک سفارش گیر براساس کاربرد آن در کسب‌وکارهای می‌توان به موارد زیر اشاره نمود:

کیوسک سفارش گیر داروخانه

کیوسک سفارش گیر داروخانه‌ای فرآیند ثبت و تحویل دارو و همچنین تسویه را به شکل ساده‌ای برای بیمار فراهم می‌کند. با استفاده از این کیوسک لازم نیست مشتری در صف‌های طولانی به انتظار ارائه دارو باشد. استفاده از این محصول باعث حفظ حریم خصوصی افراد می‌شود؛ چرا که مشتریان مجبور نیستند در ملأ عام با پرسنل صحبت کنند.

کیوسک سفارش گیر کارواش

با استفاده از کیوسک سفارش گیر کارواش، مشتری بدون اینکه با کارمندان به صورت مستقیم روبرو شود، خدمات مورد نظر خود اعم از روشی، جاروبرقی، موتورشویی و … را انتخاب می‌کند. این محصول قابلیت‌های زیادی دارد که از آن جمله می‌توان به قابلیت پرداخت هزینه خدمات از طریق کارتخوان متصل به دستگاه، امکان نوبت دهی و تبلیغات اشاره نمود.

کیوسک سفارشگیر رستوران

کیوسک سفارش گیر رستوران یک راهکار هوشمندانه برای جذب مشتری و ثبت سفارش بدون تماس مستقیم با پرسنل به شمار می‌رود. با استفاده از این محصول مشتریان به جای اینکه در صف‌های طولانی و خسته کننده منتظر بمانند، خیلی راحت می‌توانند منوی انواع غذا و نوشیدنی‌ها را مشاهده و سفارش خود را از طریق این دستگاه ثبت کنند.

کیوسک سفارش گیر سوپرمارکت

در سوپرمارکت‌ها بسته به اینکه فشار کاری به دلیل وجود مشتریان بی‌شمار بر روی کارمندان بسیار زیاد است، استفاده از این محصول به کاهش این فشار کمک می‌کند. چرا که مشتریان خیلی راحت می‌توانند با استفاده از این دستگاه سفارش کالایی خود را ثبت کنند. از این محصول در سوپرمارکت‌ها، خرده‌فروشی‌ها، فروشگاه‌ها و … استفاده می‌کنند.

کیوسک سفارش گیر قنادی

کیوسک سفارش گیر قنادی این امکان را برای مشتریان فراهم می‌کند تا بتوانند تصاویر انواع شیرینی‌ها و دسرها را مشاهده و سفارش خود را ثبت کنند.

انواع مختلفی از کیوسک سفارش گیر براساس کاربرد در کسب‌وکارها وجود دارد که ما در این بخش صرفاً به بخشی از آنها اشاره نمودیم. برای کسب اطلاعات بیشتر و خرید کیوسک متناسب با کسب‌وکار خود با ما تماس بگیرید.

مزایای استفاده از کیوسک سفارش گیر

استفاده از کیوسک سفارش گیر مزایای زیادی دارد که از مهم‌ترین آنها می‌توان به موارد زیر اشاره نمود:

1. دقت در ثبت سفارش

2. کاهش خطای انسانی

3. صرفه‌جویی در هزینه‌ها

4. ارائه سریع خدمات و منتظر نگذاشتن مشتری

5. ایمنی و سلامت مشتریان و کارمندان

6. افزایش فروش به صورت هدفمند و مفید

7. امکان نظرسنجی

جمع بندی

امروزه استفاده از ابزار دیجیتال و هوشمند همچون کیوسک سفارش گیر یکی از راه‌های جذب مشتری و ارائه خدمات مطلوب به طیف وسیعی از مشتریان به شمار می رود. انواع مختلفی از کیوسک سفارش گیر در بازار وجود دارد. بر همین اساس در هر شغلی که هستید می‌توانید از این ابزار برای ایجاد تحول و مدیریت بهینه کسب‌وکار خود استفاده کنید.

اگر در مشاغل مختلف از کیوسک سفارش گیر استفاده می‌کنید خوشحال می‌شویم نظرات، انتقادات و تجربیات خود را نسبت به این دستگاه با ما و دیگر کاربران به اشتراک بگذارید.

جستجو
اشتراک گذاری
لینک های مفید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *