مجله اینترنتی لاجی مگ
پرطرفدارها:

معرفی برند لاجیتک

معرفی برند لاجیتک
فهرست محتوا
9 دقیقه برای مطالعه

لاجیتک (Logitech International) یک شرکت سوئیسی – امریکایی است که محصولاتی بر پایه کیفیت بالا و سرشار از نوآوری طراحی و تولید می کند. برند لاجیتک مهارت بالایی در طراحی و ساخت لوازم جانبی و تجهیزات الکترونیک با استفاده های روزمره دارد.

این شرکت فعالیت خود را با طراحی و تولید ماوس، در سال 1981 میلادی آغاز کرد و امروز در جایگاهی ایستاده که چندین شرکت و کارخانه زیر مجموعه دارد و طیف وسیعی از تجهیزات الکترونیک و لوازم جانبی کامپیوتر را با زبان طراحی مخصوص خود تولید و در سراسر دنیا عرضه می کند.

لاجیتک از روز اول تاسیس، پایه و اساس کار خود را بر طراحی کاربر پسند و نوآورانه قرار داد و در این راستا جوایز متعددی از مسابقات طراحی مانند RedDot Awards ، IF Design Awards و CES innovation awards در سال های مختلف به دست آورده. امروزه این شرکت با گسترش فعالیت خود توانسته محصولات خود را با چندین برند زیرمجموعه و در سراسر جهان عرضه کند و به یک شرکت بین المللی تبدیل شود.

محصولات این برند در ایران طرفداران زیادی دارد و یکی از شناخته شده ترین برند های لوازم جانبی گیمینگ است. لوازم جانبی لاجیتک در ایران با پشتیبانی و گارانتی رسمی شرکت مروارید اسپیرو به فروش می رسد. فروشگاه اینترنتی لاجی لوک به عنوان نماینده رسمی اسپیرو کالا های این برند را با گارانتی اصلی اسپیرو و تضمین بهترین قیمت بازار به فروش می رساند.

جهت مشاهده و خرید محصولات لاجیتک در فروشگاه اینترنتی لاجی لوک کلیک کنید.

تاریخچه برند لاجیتک

در سال ۱۹۸۱ میلادی یک تاجر سوئیسی به نام دنیل بورل (Daniel Borel) به همراه پیرلوئیجی زاپاکوستا (Pierluigi Zappacosta) و Giacomo Marini که از دانشجویان دانشگاه استنفورد بودند، ایده تاسیس یک شرکت در حوزه تکنولوژی را در سر داشتند. آنها در ابتدا فعالیت خود در لاجیتک را با طراحی و تولید موس شروع کردند و به تدریج دیگر محصولات را نیز به خط تولید خود افزودند.

لاجیتک در سال 1981 در لوزان سوییس تاسیس شد به زودی گسترش یافت و به سیلیکون ولی منتقل شد. در همین زمان تکنولوژی هایی مانند موس بی سیم با ارتباط مادون قرمز (infrared) و موس لیزری را در کارنامه خود ثبت کرد.

موفقیت بزرگی که در سال 1982 انتظار لاجیتک را می کشید انتخاب شدن یکی از موس های آن ها برای جدید ترین کامپیوتر اپل بود. در این سال استیو جابز موس مدل Engelbart’s را به عنوان ماوس کامپیوتر جدید اپل معرفی کرد و این یک گام بزرگ برای شناخته شدن شرکت لاجیتک محسوب می شد.

نام لاجیتک که حسابی بر سر زبان ها بود، باعث شد تا در سال ۱۹۸۲ قراردادی بزرگ با شرکت HP بسته شود. طی این قرارداد سفارش تولید ماوس های مورد نیاز شرکت HP به طور کامل به لاجیتک سپرده شد.

با فتح بازار های رسمی لاجیتک تصمیم داشت تا در بازار خرده فروشی وارد شود و در سال 1985 با طراحی ماوس C7 فروش خود را در بازار های جهانی آغاز کرد.

تا سال ۱۹۸۸ تنها کالا که توسط Logitech تولید می شد، موس بود. اما در سال ۱۹۸۸ محصول جدیدی به خط تولید کارخانه Logitech اضافه شد. به غیر از موس های Logitech، اسکنر دستی لاجیتک اولین محصول این شرکت بود که به معرفی آن پرداختند.

لوگو لاجیتک تا سال 1988
لوگو Logitech تا سال 1988
لوگو لاجیتک تا سال 2015
لوگو Logitech تا سال 2015
لوگو لاجیتک از 2015 تا کنون
لوگو Logitech از 2015 تا کنون

لاجیتک در سال ۱۹۹۰ مقداری از سهام از شرکت Advanced Gravis را خریداری کرد. این شرکت کانادایی در زمینه طراحی و تولید جوی استیک و کنترل های حرکتی فعالیت داشت.

در سال ۱۹۹۱ و همزمان با اوج گرفتن صنعت و تکنولوژی شرکت Logitech در چین کارخانه ای احداث کرد و توسط دولت چین هم تامین بودجه شد. به همین دلیل توانست دامنه محصولاتش را گسترش دهد. در همین زمان لاجیتک اولین موس بی سیم مبتنی بر تکنولوژی امواج رادیویی را تولید کرد.

در سال ۱۹۹۱ اولین دوربین از برند Logitech با عنوان FotoMan معرفی شد که یک دوربین عکاسی دیجیتال بود.

در سال ۱۹۹۳ لاجیتک اقدام به خرید شرکت Gazelle کرد و مالکیت آن را از آن خود کرد. این شرکت در زمینه نوآوری و تکنولوژی فعالیت داشت و خرید این شرکت این اجازه را به این شرکت می داد تا از تکنولوژی ها و ایده های Gazelle نیز استفاده کند.

مدیران لاجیتک در ابتدای تاسیس
مدیران Logitech در ابتدای تاسیس

این شرکت تا سال 1994 درآمدی به ارزش 300 میلیون دلار به دست آورده بود و اولین محصول از دسته تجهیزات گیمینگ را با نام WingMan تولید کرد. این محصول یک دسته بازی برای رایانه های شخصی بود و اولین گام در تولید تجهیزات گیمینگ و مخصوص بازی محسوب می شد.

لاجیتک بخش مربوط به اسکنر و امتیاز های آن را در سال 1997 به شرکت Storm Technology واگذار کرد. این بخش حدود 10 درصد از کمپانی لاجیتک بود.

سرانجام در سال 1999 اولین محصول اختصاصی برای بازی توسط لاجیتک ساخته شد و در دسته Gaming Mouse قرار گرفت. این محصول برای بازی های کامپیوتری تیراندازی و اول شخص ساخته شد بود. این انقلاب در این شرکت باعث شد تا درآمد این شرکت رشد بزرگی داشته باشد و درآمد خالص این شرکت را به 30 میلیون دلار رساند.

سال 2004 سال پر کاری برای لاجیتک بود و با معرفی 100 کالا جدید آغاز شد. در این سال 2004 کارخانه جدیدی چین به خط تولید خود اضافه کرد. امتیاز شرکت Intrigue Technologies را خرید. و اولین موس لیزری دنیا را به بازار عرضه کرد.

این شرکت در سال های بعد شرکت های بزرگی همچون Astro Gaming را در سال 2017، Blue Microphones را در سال 2018 و Streamlabs را در سال 2019 خرید تا برند بزرگ Logitech را بیش از پیش به اهداف خود نزدیک کند.

محصولات لاجیتک

این شرکت در حدود 35 سال فعالیت خود از طراحی و تولید ماوس به پیشرفت های زیادی دست یافته است. شرکت Logitech اکنون طیف وسیعی از کالا های دیجیتال، تجهیزات الکترونیکی و لوازم جانبی برای کامپیوتر را تولید می کند.

کالا هایی مانند کیبورد و ماوس، اسپیکر، هدست و هدفون، وب کم و ویدیو کنفرانس، جوی استیک و گیم پد که امروزه توسط این شرکت طراحی و تولید می شوند در سراسر جهان به فروش می رسند. در ادامه به بررسی هر کدام از دسته محصولات لاجیتک و معرفی برترین آنها می پردازیم.

کیبورد لاجیتک

پس از موس های با کیفیت این شرکت، انواع کیبورد لاجیتک شهرت زیادی در بین کاربران دارند. کیبورد های لاجیتک در دسته بندی های مختلف و با کارآیی متفاوت طراحی و تولید می شوند. انواع کیبورد گیمینگ، کیبورد اداری، کیبورد مکانیکال و کیبورد بی صدا جز دسته بندی کیبورد های Logitech هستند که با توجه به نیاز کاربران طراحی شده اند.

کیبورد های این شرکت دارای کیفیت بسیار بالا و تکنولوژی های مدرن هستند و نیاز های شما را از صفحه کنید به طور کامل برطرف خواهند کرد.

کیبورد لاجیتک
کیبورد لاجیتک

اگر قصد خرید کیبورد لاجیتک را دارید، فروشگاه اینترنتی لاجی لوک یکی از نمایندگان اصلی فروش محصولات لاجیتک در ایران است و کالا های این شرکت را با گارانتی اصلی مروارید اسپیرو و تضمین بهترین قیمت بازار به فروش می رساند.

موس لاجیتک

این شرکت در طراحی و تولید موس از اولین ها و بهترین های دنیای تکنولوژی بوده و هست. به همین دلیل همیشه در تکنولوژی های مورد استفاده در موس پیشرو بوده. سنسور های مورد استفاده در ماوس های لاجیتک از با کیفیت ترین و دقیق ترین سنسور های استفاده شده در ماوس است و کیفیت ساخت آن نیز در سطح عالی قرار دارد.

جالب است بدانید بیشتر تکنولوژی های استفاده شده در ماوس های Logitech توسط همین شرکت به ثبت رسیده و محصول همین شرکت هستند. در نتیجه اگر قصد خرید ماوس از برند Logitech را دارید، می توانید مطمئن باشید موس با کیفیت بالا و بروز ترین تکنولوژی ها را خریداری می کنید.

ماوس بی سیم M650 لاجیتک
ماوس بی سیم M650 از برند Logitech

هدست و هدفون لاجیتک

هدست ها و هدفون های logitech یکی دیگر از دسته محصولات طراحی شده توسط این شرکت هستند که در سال های اخیر طرفداران زیادی پیدا کرده اند. اگر جز افرادی هستید که موسیقی را به صورت حرفه ای گوش میکنید قطعا دنیای هدست ها و هدفون ها را به خوبی می شناسید.

رقابت شرکت ها و برند های فعال در این حوزه فرا تر از طراحی و تولید بهترین هدست و هدفون است. شرکت ها همواره در تلاش اند تا تکنولوژی هایی جدید را در محصولات خود جای دهند. تکنولوژی های مورد استفاده در هدفون و هدست لاجیتک جز تکنولوژی های روز دنیا است و بیشترین تمرکز این شرکت روی گیمر ها بوده.

گیمر ها و طرفداران بازی های کامپیوتری سلیقه و انتظارات خاص خود را دارند. این شرکت به خوبی از سلیقه کاربران گیمر خود اطلاع دارد و طیف گسترده ای از محصولات گیمینگ خود را مطابق نیاز این دسته از کاربران طراحی و تولید می کند.

هدست گیمینگ لاجیتک
هدست گیمینگ لاجیتک

هدست و هدفون های گیمینگ لاجیتک از بهترین هدست ها و هدفون های گیمینگ بازار محسوب می شوند. استفاده از تکنولوژی های گیمینگ و طراحی خاص محصولات دسته گیمینگ محصولات Logitech این شرکت را در خط مقدم تجهیزات گیمینگ قرار داده است.

وب کم و ویدیو کنفرانس لاجیتک

یکی دیگر از دسته محصولات پرطرفدار از برند Logitech، وب کم و ویدیو کنفرانس های این شرکت است که در دوره پاندمی کرونا بسیار مورد استقبال قرار گرفت. تجهیزات دورکاری و جلسات آنلاین Logitech به ما کمک می کنند تا به راحتی بتوانیم جلسات خود را از راه دور مدیریت کنیم. کنفرانس ها و جلسات چند نفره را به بهترین شکل ممکن برگزار نماییم.

این تجهیزات شامل وب کم لاجیتک، میکروفون لاجیتک، دوربین لاجیتک و دیگر تجهیزات ارتباط از راه دور هستند که جدید ترین تکنولوژی ها را در خود دارند. یکی از پر طرفدار ترین و پر فروش ترین دوربین های ویدئو کنفرانس برند Logitech، ویدیو کنفرانس Group است که یک محصول تمام عیار برای جلسات و نشست های اداری و آموزشی و یک انتخاب عالی برای خرید دوربین ویدئو کنفرانس خواهد بود.

جهت مشاهده و خرید ویدئو کنفرانس لاجیتک Group کلیک کنید.

ویدئو کنفرانس لاجیتک Group
ویدئو کنفرانس Group از برند Logitech

اگر قصد خرید تجهیزات دورکاری و برگزاری جلسات آنلاین را دارید می توانید از صفحه مخصوص در فروشگاه اینترنتی لاجی لوک اقدام به بررسی کالا ها و محصولات لاجیتک نمایید و پس از مشاوره با متخصصین ما اقدام به خرید کالا مورد نظر خود نمایید.

اسپیکر لاجیتک

این شرکت با خرید برند Ultimate Ears فعالیت حرفه ای خود در زمینه طراحی و تولید اسپیکر را آغاز کرد و انواع اسپیکر های حرفه ای خود را تحت نام این برند که زیر مجموعه شرکت Logitech International است به بازار عرضه می کند.

اسپیکر لاجیتک
اسپیکر Logitech

اسپیکر های لاجیتک به تکنولوژی های بروز این صنعت مجهز شده اند و در صف رقابت در کنار دیگر برند های مطرح تولید کننده اسپیکر و تجهیزات صوتی قرار می گیرند. اگر قصد خرید اسپیکر Logitech را دارید با مراجعه به فروشگاه اینترنتی لاجی لوک و بررسی کالا های موجود اقدام به خرید اسپیکر لاجیتک نمایید.

جمع بندی

در این مقاله به معرفی برند لاجیتک و بررسی کالا های تولید شده توسط این شرکت پرداختیم. تاریخچه پر فراز و نشیب این شرکت سوییسی را با هم دیدیم. دسته بندی های کالا های تولید شده توسط Logitech بسیار متنوع است و کالا های متفاوتی را در لیست خود جای داده.

کالا های برند لاجیتک در ایران طرفداران زیادی دارد و یکی از پر فروش ترین برند های تجهیزات جانبی کامپیوتر به شمار می رود. اگر قصد خرید محصولات لاجیتک را دارید، فروشگاه اینترنتی لاجی لوک کالا های این برند را با گارانتی اصلی مروارید اسپیرو و تضمین بهترین قیمت بازار به فروش می رساند.

جستجو
اشتراک گذاری
لینک های مفید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *