مجله اینترنتی لاجی مگ
پرطرفدارها:

چگونه هشتگ مناسب را برای اینستاگرام پیدا کنیم؟ + هشتگ یاب!

چگونه هشتگ مناسب را برای اینستاگرام پیدا کنیم؟
فهرست محتوا
8 دقیقه برای مطالعه

چکیده : هشتگ مناسب می‌توانند به افزایش دسترسی و کشف محتوای شما در شبکه های اجتماعی کمک زیادی کنند. در حقیقت استفاده از هشتگ باعث می‌شود تا محتوای شما در دسته بندی مناسب و مربوطه قرار بگیرد و افراد زیادی وارد صفحه شما شوند.

چگونه هشتگ مناسب را برای اینستاگرام پیدا کنیم؟
چگونه هشتگ مناسب را برای اینستاگرام پیدا کنیم؟

هشتگ مناسب می‌توانند به افزایش دسترسی و کشف محتوای شما در شبکه های اجتماعی کمک زیادی کنند. در حقیقت استفاده از هشتگ باعث می‌شود تا محتوای شما در دسته بندی مناسب و مربوطه قرار بگیرد و افراد زیادی وارد صفحه شما شوند.

هشتگ‌های اینستاگرام می‌توانند به شما کمک کنند تا محتوای اینستاگرام شما توسط مخاطبان بیشتری نسبت به مخاطبانی که قبلاً شما را در این پلتفرم دنبال می‌کردند پیدا شود.

 پس قرار دادن هشتگ‌های مرتبط در کپشن پست ها یا بخش نظرات به بهتر دیده شدن پست‌های شما کمک می‌کند.

امروز در این مقاله، در مورد نحوه استفاده از هشتگ ها در اینستاگرام، مزایای هشتگ برای برندینگ و استراتژی‌های هشتگ مارکتینگ، هشتگ های برتر اینستاگرام و موارد دیگر صحبت خواهیم کرد.

چگونه هشتگ مناسب اینستاگرام را پیدا کنیم؟

برای یافتن هشتگ های مناسب در اینستاگرام روش‌های زیادی وجود دارد از جمله:

آنالیز رقبا

آنالیز و ردیابی رقبا به شما این امکان را می‌دهد تا حدودی از نحوه دیجیتال مارکتینگ آنها و البته استفاده از هشتگ ها، باخبر شوید. با این روش می‌توانید از هشتگ هایی که رقیب شما در یک پست استفاده کرده، استفاده کنید و به بهتر دیده شدن صفحه و پست خود کمک کنید.

آنالیز اینفلوئنسرها

یکی دیگر از روش‌ های پیدا کردن هشتگ مناسب برای اینستاگرام، دنبال کردن و آنالیز اینفلوئنسرهای محبوب در حوزه فعالیت شماست! 

اینفلوئنسرها معمولاً از هشتگ های پربازدید و تعاملی استفاده می‌کنند. پس شما نیز می‌توانید به راحتی آن دسته از هشتگ هایی که برای صفحه و البته پست‌تان مناسب است را انتخاب و استفاده کنید.

هشتگ یاب

دو روش قبلی کارآمد اما زمان بر بودند. 

به همین دلیل باید یک روش سومی برای این کار وجود داشته باشد! 

شما می‌توانید هشتگ های خود را با استفاده از ابزارهایی که برای این کار اختصاص یافته اند نیز پیدا کنید! در این روش برای مثالرابتدا با سرچ کلمه hashtag generator for Twitter  در گوگل، سایت هایی که چنین خدماتی را به شما ارائه می‌دهند پیدا می‌کنید.

سپس یکی از این سایت ها را انتخاب کرده و کلمه مورد نظر خود را در باکس مربوطه تایپ می‌کنید.

به این ترتیب هشتگ های مربوط به عبارت مورد نظر خود را با یک سری جزئیات مربوط به آن هشتگ ها مشاهده خواهید کرد.

بسته به سایتی که از آن استفاده می‌کنید ممکن است بین 30 تا 100 هشتگ دریافت کنید. 

اما آیا باید از تمامی این هشتگ ها استفاده کرد؟ با ما همراه باشید ….

هشتگ در اینستاگرام چیست؟

هشتگ مناسب اینستاگرام کلمات، عبارات یا اعدادی هستند که نماد هشتگ (#) در جلوی آنها در کپشن اینستاگرام قرار دارند. استفاده از این نماد محتوای اینستاگرام شما را دسته بندی می‌کند و به شما کمک می‌کند تا آنها را راحت تر در این برنامه پیدا کنید.

دقت داشته باشید که شما می توانید حداکثر 30 هشتگ اینستاگرام را در یک پست قرار دهید، اگرچه اینستاگرام خود توصیه می کند بین 3 تا 5 هشتگ برای هر پست استفاده کنید.

نحوه استفاده از هشتگ در اینستاگرام

هشتگ ها چندین کاربرد مختلف دارند که می‌توانند به شما در رشد حساب کاربری و سازماندهی محتوای پیجتان کمک کنند. در این بخش چند مورد از مزایای استفاده درست از هشتگ ها را برای شما لیست کرده ایم:

  • افزایش دسترسی پست ها:

اول، همانطور که اشاره کردیم، هشتگ ها به افزایش دیده شدن پست های شما کمک می‌کنند. هشتگ‌ها نه تنها باعث می‌شوند که پست‌های شما در نتایج جستجو برای کلمات کلیدی که استفاده کرده‌اید ظاهر شوند، بلکه به تقویت الگوریتم اینستاگرام در صفحه شما نیز کمک می‌کنند. 

این الگوریتم باعث می‌شود تا محتوای شما وارد اکسپلور شود.

  • افزایش جذب فالوور:

با استفاده از هشتگ مناسب می‌توانید جذب فالوور را افزایش دهید. 

به این ترتیب که وقتی هشتگ مناسب مرتبط با پست خود را استفاده می‌کنید مخاطبان بالقوه در نتایج اینستاگرام شما را می‌یابند و با دیدن محتوای صفحه، ممکن است به مشتریان شما تبدیل شوند.

  • کمپین های تبلیغاتی:

با استفاده از هشتگ ها می‌توانید کمپین های تبلیغاتی مناسبی را برای پیج خود یا دیگران راه اندازی کنید. این کمپین ها در نهایت می‌توانند باعث افزایش ورودی و فروش پیج مدنظرتان بشوند.

بهترین هشتگ سازهای اینستاگرام

اگر کلمه کلیدی خاصی مدنظرتان است، یا اصلا پیج شما به زبان فارسی نیست و نیاز دارید تا برای پست های خود هشتگ های مناسب پیدا کنید، اصلا نگران نباشید.

در این بخش لیستی از بهترین هشتگ سازهای ایرانی و خارجی را برای شما جمع آوری کرده ایم:

1. سایت HashtagMark:

چگونه هشتگ مناسب اینستاگرام را پیدا کنیم؟
چگونه هشتگ مناسب اینستاگرام را پیدا کنیم؟

هشتگ مارک یکی از هشتگ سازهای معروف اینستاگرام، توییتر، فیسبوک و تیک تاک است که می‌تواند در پیدا کردن هشتگ های مختلف به هر زبانی به شما کمک کند.

این ابزار بسیار کاربر پسند بوده و کاملا رایگان است. پس هر شخصی به راحتی و بدون دانش خاصی می‌تواند از آن استفاده کند. همچنین در قسمت وبلاگ این سایت لیست هایی از برترین هشتگ های شبکه های اجتماعی برای شما قرار داده شده است که به شما کمک زیادی می‌کنند.

زمانی که هشتگ مناسب مورد نظر خود را با این ابزار تولید کردید، می‌توانید با استفاده از دکمه کپی، همه هشتگ های انتخابی را کپی کرده و در کپشن یا کامنت ها پیست کنید.

2. ابزار Sistrix.com

استفاده از ابزار Sistrix نیز کار آسانی است، اما تنها امکان استفاده محدود با یک حساب کاربری رایگان را فراهم می‌کند. البته نسخه آزمایشی این حساب رایگان است اما پس از آن با پرداخت هزینه می‌توانید بهترین هشتگ های مربوط به پست خود را دریافت کنید.

3. ابزار keyword tools

ابزار keyword tools، ابزار مفیدی است که می‌تواند به برندهای مختلف کمک کند تا هشتگ‌های اینستاگرام پیدا کنند.

 با استفاده از این گزینه، حتی می‌توانید از برخی موقعیت‌های جغرافیایی استفاده کنید تا مطمئن شوید که تاپ هشتگ ها را در یک منطقه خاص پیدا می کنید.

 این امرمزیت مهمی برای مشاغل محلی یا لوکال است که فقط در یک مکان مشخص به مشتریان خدمات ارائه می‌دهند.

هشتگ یا کلمه کلیدی خود را در کادر متن تایپ کنید، در صورت نیاز فیلترها را تغییر دهید، سپس روی ذره بین کلیک کنید.

 نتایجی که دریافت خواهید کرد برای حساب رایگان محدود است، یعنی شما فقط لیستی از هشتگ مناسب را بدون جزئیات آنها مشاهده خواهید، پس درصورتی که نیاز به اطلاعات بیشتر دارید باید حساب خود را ارتقا دهید.

4. سایت Inflact.com

Inflact یک هشتگ جنریتور مبتنی بر هوش مصنوعی است که می‌تواند هشتگ های مناسبی را بر اساس کلمه کلیدی، عکس یا پست اینستاگرام شما، تولید کند.

این ابزار به دلیل اینکه با استفاده از عکس نیز، به شما هشتگ هایی را تحویل می‌دهد، ابزار خاص و مناسبی است.

5. سایت All Hashtag

All Hashtag می‌تواند بر اساس یک کلمه کلیدی، هشتگ های مناسب را تولید کنند.

در این ابزار می‌توانید انتخاب کنید که می‌خواهید نتایج برتر، نتایج تصادفی یا نتایج برای هشتگ هایی که در حال حاضر ترند هستند را ببینید.

در این سایت شما لیستی از 30 هشتگ برتر را بر اساس درخواست خود دریافت خواهید کرد. این ابزار دارای دکمه “کپی” است که به راحتی می‌توانید تمام 30 هشتگ را کپی کنید و آنها را در کپشن یا کامنت های خود قرار دهید. 

نحوه استفاده از هشتگ ها دراینستاگرام

برای اینکه نتیجه خوبی از هشتگ مارکتینگ بگیرید باید به غیر از پیدا کردن هشتگ های مناسب، نحوه استفاده از آن هشتگ ها را نیز بلد باشید.

در این قسمت هفت روشی که به شما کمک می‌کنند تا یاد بگیرید چگونه از هشتگ ها در اینستاگرام استفاده کنید را لیست کرده‌ایم:

  • مراقب تعداد هشتگ مناسب درج شده باشید!

در اینستاگرام می‌توانید برای هر پست تا حداکثر 30 هشتگ درج کنید، اما بهترین تعدادی که اینستاگرام پیشنهاد کرده 3 تا 5 برای هر پست است.

در کامنت اول از هشتگ استفاده کنید

اگر قرار است از هشتگ های زیادی استفاده کنید بهتر است تا حداکثر 5 تای آنها را در کپشن بنویسید و مابقی را در کامنت اول درج کنید.

بهترین هشتگ ها را استفاده کنید

از تاثیر هشتگ های مرتبط با موضوع پست و پیج خود غافل نشوید! این همان قسمتی است که در این مقاله به طور مفصل درباره آن توضیح دادیم!

هشتگ های مربوطه را دنبال کنید

اینستاگرام امکان فالو کردن هر هشتگ مناسب از نتایج جستجو را ارائه می‌دهد. وقتی این کار را انجام می‌دهید، پست های مربوط به فلان هشتگ در فید شما ظاهر می‌شوند. 

از هشتگ های برند استفاده کنید

هنگامی که لیست هشتگ های برند خود را ایجاد کردید، مطمئن شوید که از آنها در هر پست مرتبطی که آپلود می‌کنید، استفاده می کنید.

 عمومی ترین هشتگ مناسب برند اغلب در بیو اینستاگرام همراه با یک CTA (دکمه کال تو اکشن) برای استفاده از آنها قرار می گیرند.

برای مطالعه بیشتر : آیا خرید مولتی لایک اینستاگرام برای پیشرفت پیج ضروریه؟

فهرستی از هشتگ ها ایجاد کنید

برای اینکه بدانید در چه پشتی از چه نوع هشتگی استفاده کنید، برای خود لیستی از هشتگ های آموزشی، فروش محصول، رویداد، برند و … بسازید و از آنها در پست های مرتبط استفاده کنید.

اضافه کردن هشتگ به استوری اینستاگرام

استفاده از هشتگ مناسب در استوری اینستاگرام نیز یکی از بهترین روش‌های دیده شدن صفحه شماست! اگر به این کار شک دارید فقط در بازه زمانی یک ماه و به طور مرتب آن را امتحان کنید.

برای مشاهده کامل نحوه استفاده از هشتگ مناسب در اینستاگرام می‌توانید از سایت منبع How to use hashtags on Instagram? استفاده کنید.

کلام آخر

چگونه هشتگ مناسب اینستاگرام را پیدا کنیم؟
چگونه هشتگ مناسب اینستاگرام را پیدا کنیم؟

استفاده از هشتگ مناسب می‌تواند روش خوبی در کنار دیگر روش‌های دیجیتال مارکتینگ برای بیشتر دیده شدن برند شما و جذب مخاطب در اینستاگرام باشد.

همانطور که مشاهده کردید روش‌های بسیار زیادی نیز برای پیدا کردن هشتگ های مرتبط وجود دارد.

اگر شما نیز روش یا سایت خوبی را می‌شناسید در قسمت کامنت ها به ما معرفی کنید.

جستجو
اشتراک گذاری
لینک های مفید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *