مجله اینترنتی لاجی مگ
پرطرفدارها:

تکنولوژی گیمینگ لاجیتک

تکنولوژی گیمینگ لاجیتک
فهرست محتوا
11 دقیقه برای مطالعه

تکنولوژی گیمینگ لاجیتک همیشه جز بروز ترین و مدرن ترین تکنولوژی های دنیای بازی های کامپیوتری بوده اند. لاجیتک سازنده تجهیزات کامپیوتری و تجهیزات گیمینگ با فناوری های خلاقانه ای است که بازی های کامپیوتری را وارد سطح بالاتری می کنند. محصولات این برند سوئیسی در سرتاسر جهان کاربران و طرفداران زیادی دارند. در این مقاله به معرفی تکنولوژی ها و فناوری های نوآورانه از برند لاجیتک میپردازیم. با مجله لاجی لوک همراه باشید.

برند لاجیتک به عنوان یکی از برند های تولید کننده لوازم جانبی و تجهیزات کامپیوتر در جهان شناخته شده و در حال حاضر سهم قابل توجهی از بازار را به خود اختصاص داده. همچنین لاجیتک یکی از محبوب ترین برند ها در میان کاربران ایرانی است. خوشبختانه محصولات لاجیتک به طور مستقیم و بدون واسطه وارد می شود و نگرانی از بابت ورود غیر مجار محصولات لاجیتک نیست. شرکت مروارید اسپیرو به عنوان نماینده رسمی لاجیتک در ایران و توضیع کننده اصلی محصولات لاجیتک است.

گارانتی مروارید اسپیرو دارای خدمات تعمیر و تعویض محصولات لاجیتک است که با سابقه درخشان در امر پشتیبانی، رضایت کامل مشتریان را در کارنامه خود دارد. گارانتی اسپیرو، گارانتی کننده کالا های برند لاجیتک است و پشتیبانی خوبی در خصوص تجهیزات گیمینگ این برند ارائه می دهد.

نوآوری در تکنولوژی گیمینگ لاجیتک

کمپانی Logitech به عنوان یکی از بزرگ ترین برند های تولید کننده لوازم جانبی کامپیوتر و تجهیزات گیمینگ شناخته شده است. لاجیتک با استفاده از راهکار های خلاقانه و نوآوری در طراحی محصولاتش جایگاه وسیعی بین کاربران پیدا کرده است. علاقمندان به دنیای جذاب بازی های کامپیوتری و صنعت گیمینگ به مشتریان همیشگی محصولات گیمینگ لاجیتک تبدیل می شوند.

گیمر ها و علاقمندان به بازی های کامپیوتری در استفاده از محصولات گیمینگ لاجیتک (با عنوان رسمی و تجاری Logitech G) موارد ظریفی را تجربه خواهند کرد که هر کدام به درستی و با دقت خاصی طراحی و تولید شده. فناوری هایی که تجهیزات گیمینگ و تجربه ی بازی های کامپیوتری را کیلومتر ها جا به جا می کند. در ادامه این تکنولوژی ها را بررسی خواهیم کرد و محصولاتی که دارای این تکنولوژی ها هستند را معرفی می کنیم.

تکنولوژی لایت اسپید (LIGHTSPEED)، بی سیم با کارایی بالا

برای گیمر های حرفه ای میلی ثانیه ها از اهمیت زیادی برخوردارند. از این رو استفاده از تجهیزات گیمینگ حرفه ای می تواند نتیجه بازی های کامپیوتری را به کلی تغییر دهد. میزان تاخیر در عملکرد تجهیزات گیمینگ پارامتر مهمی در انتخاب و خرید ماوس، کیبورد و هدست های گیمینگ است. لاجیتک با درک این مسئله اقدام به توسعه تکنولوژی LIGHTSPEED کرده و ارتباط بی سیم با کارایی بالایی را بین دستگاه های این سری از محصولات خود گسترش داده است.

ماوس لاجیتک با تکنولوژی lightspeed
تکنولوژی لایت اسپید گیمینگ لاجیتک – Logitech G wireless LIGHTSPEED

تکنولوژی لایت اسپید لاجیتک در محصولات گیمینگ لاجیتک یک ارتباط از نوع End-to-End است که هر دستگاه به طور اختصاصی در شبکه بی سیم قرار می گیرد. با استفاده از تکنولوژی لایت اسپید لاجیتک تاخیر عملکرد دستگاه به حداقل ممکن می رسد. تکنولوژی لایت اسپید در موس های گیمینگ لاجیتک استفاده شده و همین امر باعث شده تا گیمر ها از نهایت کارایی موس استفاده کنند.

جهت مطالعه بیشترراهنمای خرید موس گیمینگکلیک کنید.

تراشه هیرو (HERO)، سریع ترین سنسور موس

همانطور که می دانید و در ابتدا هم اشاره شد، سرعت عملکرد تجهیزات گیمینگ مهم ترین پارامتر در انتخاب موس گیمینگ است. سرعت و دقت سنسور موس گیمینگ وجه تمایز اصلی این دسته از تجهیزات گیمینگ محسوب می شود. برند لاجیتک با طراحی تراشه فوق سریع تحت عنوان هیرو – HERO قدم در راه تولید سریع ترین ماوس های گیمینگ حال حاضر بازار نهاده. تکنولوژی HERO با دقت و سرعت بالای سنسور خود توانایی ارائه 25,600 dpi را با بالاترین سرعت و کمترین نرخ تاخیر دارد.

تکنولوژی چیپست HERO در ماوس های گیمینگ لاجیتک
سنسور هیرو Hero در موس گیمینگ لاجیتک

تکنولوژی سنسور های HERO با استفاده از طراحی و مهندسی جدید قابلیت استفاده بهینه از انرژی را دارد. موس های لاجیتک با استفاده از چیپست HERO 10 برابر در مصرف انرژی بهینه تر از رقبای خود عمل می کنند. این سنسور در ماوس های بی سیم که با باتری کار می کنند انقلاب بزرگیست. در عین حال ترکیب تراشه HERO و تکنولوژی LIGHTSPEED در موس های گیمینگ، سرعت بالا و مصرف انرژی بهینه تری را در زمان استفاده به کاربر ارائه می کند.

تکنولوژی لایت سینک (LightSync)، رنگ آمیزی یکپارچه

هر جا صحبت از تجهیزات گیمینگ و تکنولوژی گیمینگ لاجیتک باشد ناخودآگاه طراحی های جذاب با نورپردازی های RGB به ذهن می رسد. این ویژگی در تجهیزات گیمینگ لاجیتک به خوبی گنجانده شده و در هر کدام از تجهیزات به شکل ماهرانه ای در طراحی بدنه استفاده شده. در موس های گیمینگ لاجیتک، لوگو Logitech G با نور های RGB پر شده و در برخی مدل ها دور تا دور بدنه نواری از LED با نورپردازی RGB وجود دارد.

در کیبورد گیمینگ لاجیتک، نور پس زمینه برای دکمه ها به صورت تک رنگ یا در مدل های حرفه ای تر به صورت طیف رنگی بک لایت (Backlight) طراحی شده. در برخی هدست ها نیز به صورت نواری از RGB دور بدنه به چشم می خورد. لوگو G علاوه بر موس های گیمینگ لاجیتک در کیبورد های گیمینگ این برند نیز به صورت RGB طراحی شده و نمایی جذاب به آن بخشیده است.

در بین تجهیزات گیمینگ تولید شده توسط لاجیتک جای خالی اسپیکر گیمینگ به چشم می خورد. اسپیکر گیمینگ محصولی کمتر شناخته شده از کالا های لاجیتک است که با قابلیت های خاص خود دل از هر گیمر حرفه ای می برد. همانطور که اشاره شد گیمر های حرفه ای سطح بالا تری از کارایی و کیفیت و تکنولوژی را از همه تجهیزات انتظار دارند. این شاخصه لاجیتک را بر آن داشته تا با طراحی اسپیکر استریو گیمینگ G560 پاسخ دقیق و درستی به این نیاز داده باشد.

تکنولوژی LightSync در اسپیکر گیمینگ لاجیتک G560
تکنولوژی لایت سینک گیمینگ لاجیتک – LightSync در اسپیکر G560

اسپیکر گیمینگ G560 لاجیتک با تولید صدای فراگیر استریو فضای جذاب تری برای گیمر ها ایجاد خواهد کرد. همچنین با استفاده از لامپ های RGB در پشت بدنه اسپیکر، نور جذابی در فضای پشت مانیتور و اسپیکر ایجاد خواهد کرد. جذابیت این قابلیت زمانی به اوج می رسد که با تکنولوژی LightSync ترکیب شود. تکنولوژی گیمینگ لایت سینک لاجیتک قابلیت همگام سازی تصویر مانیتور و صدای پخش شده را با نور های RGB در تمام محصولات لاجیتک از جمله نورپردازی موس و کیبورد را دارد.

کاربران با استفاده از فناوری لایت سینک می توانند رنگ های محیط بازی های کامپیوتری را به تجهیزات گیمینگ خود منتقل کنند. در صورت تغییر در رنگ فضای بازی و نور های صفحه نمایشگر، نور RGB ماوس و بک لایت کیبورد و لامپ های RGB در اسپیکر نیز با آن هماهنگ خواهد شد. همچنین طیف رنگی و شدت نور نیز با صدای پخش شده در اسپیکر ها هماهنگ می شود. این فناوری فضای اتاق کاربر را به یک استدیو تمام عیار برای بازی کردن تبدیل خواهد کرد.

تنظیمات نرم افزار G-hub برای اسپیکر گیمینگ G560
تنظیمات نرم افزار G-hub برای اسپیکر گیمینگ G560

فناوری لایت اسپید با استفاده از برنامه کاربردی LOGITECH G HUB قابلیت تنظیم همه تجهیزات را دارد. با استفاده از نرم افزار G-hub می توانید طیف های مختلف و فضای رنگی صفحه نمایش را برای همگام شدن با اسپیکر ها مشخص کنید. در ادامه بررسی تکنولوژی گیمینگ لاجیتک به اپلیکیشن کاربردی جی هاب که وظیفه کنترل همه جانبه محصولات گیمینگ لاجیتک را دارد می پردازیم.

تکنولوژی تروفورس (TrueForce)، مسابقه به واقعی ترین شکل

برند Logitech G پیشرو در تولید تجهیزات گیمینگ است و قطعا برای طرفداران سبک بازی های مسابقه ای و رانندگی تجهیزات ویژه با تکنولوژی خاصی را طراحی و تولید خواهد کرد. گیمر های حرفه ای برای واقعی تر شدن بازی های کامپیوتری سبک مسابقه ای نیاز به فرمان بازی، پدال و دسته دنده ای حرفه داشتند. از این رو لاجیتک با طراحی این تجهیزات و گنجاندن تکنولوژی گیمینگ لاجیتک در آن ها پاسخگوی نیاز این دسته از گیمر ها بوده.

تکنولوژی TRUEFORCE در فرمان بازی لاجیتک
تکنولوژی گیمینگ تروفورس لاجیتک در فرمان بازی

تکنولوژی طراحی شده توسط مهندسین سوئیسی لاجیتک که در فرمان های بازی استفاده شده TrueForce نام دارد. این تکنولوژی گیمینگ لاجیتک با استفاده ماژول های فیزیکی داخلی شبیه سازی دقیقی از مقاومت و کشش فرمان و شرایط مسیر را به کاربر القا می کند. با استفاده از شوک ها و ویبره های تعبیه شده در فرمان های بازی لاجیتک احساس رانندگی در یک ماشین واقعی که در مسیر بازی است را حس خواهید کرد. میزان حساسیت سنسور ها و نوع عملکرد تکنولوژی تروفورس TRUEFORCE را از طریق برنامه G-hub تنظیم و تغییر دهید.

جهت مشاهده و خرید فرمان بازی لاجیتک کلیک کنید.

تکنولوژی پاورپلی (POWERPLAY)، شارژ پایدار و بدون وقفه

در بررسی پارامتر های مهم در انتخاب و خرید ماوس گیمینگ به سرعت و دقت ماوس اشاره کردیم.

ماوس های گیمینگ لاجیتک همگی دارای بالاترین دقت در میان رقبای خود هستند. اما برای استفاده از نهایت سرعت سنسور هیرو و بهره مندی از بالا ترین میزان dpi باید از پد ماوس (mouse pad) مناسب استفاده کنید. ماوس پد حرفه ای گیمینگ که توسط لاجیتک طراحی شده دارای تکنولوژی POWERPLAY است. جنس رویه پد ماوس لاجیتک از پارچه بوده و قابلیت شارژ ماوس را هم در هنگام استراحت و هم در زمان بازی دارد. با استفاده از این تکنولوژی علاوه بر حرکت روان و استفاده از نهایت دقت و سرعت ماوس گیمینگ، می توانید همیشه از شارژ شدن ماوس خود اطمینان داشته باشید.

تکنولوژی POWERPLAY - پد ماوس لاجیتک
تکنولوژی پاورپلی – POWERPLAY – موس پد لاجیتک

ماوس پد گیمینگ لاجیتک Powerplay Wireless Charging با بهترین متریال و بالاترین کیفیت ساخت، بی شک بهترین انتخاب برای خرید ماوس پد گیمینگ است. برای بهره مندی از بالا ترین کارایی ماوس های گیمینگ لاجیتک می توانید از موس پد powerplay استفاده کنید. پد شارژ بی سیم که به صورت لایه ای نازک در بافت ماوس پد powerplay قرار گرفته بدون هیچ محدودیتی اقدام به شارژ کردن ماوس های بی سیم لاجیتک می کند. برای استفاده از این ماوس پد باید از پشتیبانی ماوس نیز از این تکنولوژی گیمینگ لاجیتک اطمینان حاصل کنید.

نرم افزار جی هاب (G-hub)، اتاق کنترل لاجیتک

برای استفاده از تکنولوژی گیمینگ لاجیتک و نهایت کارایی تجهیزات گیمینگ نیاز به شخصی سازی تنظیمات دستگاه ها خواهید داشت. نرم افزار G-hub ابزاری برای تنظیم همه جانبه محصولات لاجیتک است. تنظیماتی از قبیل سرعت و دقت ماوس، نور پس زمینه کیبورد، RGB های استفاده شده در هدست، ماوس و کیبورد و همچنین تنظیمات پروفایل هر یک از کاربران را می توانید مشخص کنید.

جهت دانلود نرم افزار G-hub از سایت رسمی Logitech G اینجا کلیک کنید.

جمع بندی

لاجیتک به عنوان یکی از برند های مطرح و شناخته شده در صنعت تولید لوازم جانبی کامپیوتر و تجهیزات گیمینگ، جایگاه بالایی در طراحی تکنولوژی های نوین و راهکار های خلاقانه برای این تجهیزات را برای خود ساخته. تکنولوژی هایی همچون LightSpeed که ماوس و کیبورد گیمینگ را در سریع ترین شبکه به کامپیوتر متصل می کند. با استفاده از تکنولوژی لایت اسپید می توانید با کمترین میزان تاخیر فرمان ها را از طریق موس و کیبورد اعمال کنید.

به تکنولوژی گیمینگ لاجیتک قرار گرفته در موس های گیمینگ اشاره کردیم، تکنولوژی هیرو که در تراشه ها و سنسور های موس لاجیتک مورد استفاده است. ماوس های لاجیتک با این تکنولوژی از دقت بالایی برخوردار می شوند که در هیچ یک از رقبا دیده نمی شود. سنسور هیرو با مصرف بهینه انرژی 10X این اطمینان را به شما خواهد داد تا در استفاده های طولانی نیازی به شارژ کردن ماوس نخواهید داشت.

در ادامه به بررسی تکنولوژی لایت سینک پرداختیم، فناوری که اسپیکر گیمینگ G560 را به یکی از زیبا ترین اسپیکر های گیمینگ در جهان تبدیل می کند. این تکنولوژی با بهره گیری از لامپ های RGB محیطی واقعی را از فضای بازی برای گیمر ها ایجاد می کند. همچنین اگر اهل موسیقی بشید می تواند با شناسایی صدا، افکت های جذابی را با رنگ های دلخواه شما تولید کند. با استفاده از این تکنولوژی می توانید RGB را در ماوس و کیبورد و هدست های لاجیتک با یکدیگر هماهنگ کنید و نور و افکت های یکسانی از همه دستگاه ها دریافت کنید.

مجموعه تجهیزات گیمینگ لاجیتک
مجموعه تجهیزات گیمینگ لاجیتک

پس از بررسی اسپیکر نوبت به حس واقعی رانندگی در مسابقات اتوموبیل رانی بازی های کامپیوتری است. تکنولوژی TrueForce که به طور انحصاری برای فرمان های بازی لاجیتک طراحی شده و با استفاده از مکانیزم فیزیکی، شرایط محیط های مختلف را به طور واقعی برای کاربر شبیه سازی می کند. این تکنولوژی گیمینگ لاجیتک با پدال و دسته دنده لاجیتک نیز همگام سازی می شود.

در ادامه تکنولوژی Powerplay را بررسی کردیم. تکنولوزی شارژ بی سیم که در ماوس پد لاجیتک قرار گرفته و شما را از شارژ کردن ماوس با پایه ی شارژ یا شارژ کردن با سیم بی نیاز می کند. ماوس پد پاورپلی به دلیل مکانیزم شارژ بی سیم و بافت پارچه ای، یکی از بهترین گزینه ها برای فعالیت هایی با زمان طولانی خواهد بود.

در نهایت نرم افزار G-hub را معرفی کردیم. نرم افزاری کاربردی که اتاق فرمان کاملی برای محصولات لاجیتک است و وظیفه کنترل تکنولوژی گیمینگ لاجیتک را بر عهده دارد. در صورت خرید هر یک از تجهیزات گیمینگ لاجیتک ابتدا نرم افزار G hub را دانلود و نصب کنید. سپس از کارایی و کیفیت این برند سوئیسی لذت ببرید.

در این مقاله سعی کردیم تا شما را با تکنولوژی گیمینگ لاجیتک آشنا کنیم. تکنولوژی هایی که هر کدام از اهمیت فراوانی برای گیمر های حرفه ای برخوردارند. مجله اینترنتی لاجی مگ در تلاش است تا با بررسی دقیق محصولات و معرفی برند های فعال در حوزه تجهیزات کامپیوتری و لوازم جانبی، راهنمای خوبی برای خرید کالا های دیجیتال باشد.

در پایان اشاره کنیم که فروشگاه اینترنتی لاجی لوک یکی از فروشنده های اصلی کالا های اداری و گیمینگ برند لاجیتک است. فروشگاه اینترنتی لاجی لوک با سابقه طولانی در فروش انواع تجهیزات و لوازم جانبی کامپیوتر افتخار این را دارد تا کالایی با بهترین کیفیت و معتبر ترین گارانتی و پشتیبانی را به مشتریان عرضه کند.

شرکت مروارید اسپیرو به عنوان وارد کننده و ارائه دهنده خدمات پس از فروش کالا های برند لاجیتک فعالیت می کند، فروشگاه اینترنتی لاجی لوک نیز یکی از عاملین فروش مورد تایید توسط مروارید اسپیرو است.

جستجو
اشتراک گذاری
لینک های مفید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *