مجله اینترنتی لاجی مگ
پرطرفدارها:

خرید کابل موبایل اورجینال باعث افزایش طول عمر باتری می شود

فهرست محتوا
6 دقیقه برای مطالعه

کابل‌های شارژ متنوعی در رنج‌های قیمتی مختلف در بازار وجود دارند، به‌طوری‌که گاهی اوقات تشخیص کابل اورجینال و فیک سخت می‌شود؛ اما چرا به خرید کابل موبایل اورجینال تاکید زیادی می‌شود؟ مهم‌ترین دلیل این است که کابل اصلی باعث افزایش طول عمر باتری دستگاه شما می‌شود و سلامت و امنیت دستگاه را تا حدود زیادی تضمین می‌کند.

کابل‌های موبایل اورجینال از فناوری‌های محافظتی جدید و به‌روزی برخوردارند و باتوجه‌به جنس مطلوبی که دارند، انرژی خوبی را به دستگاه موبایل یا تبلت شما می‌رسانند. حالا که می‌دانید خرید لوازم جانبی موبایل تا چه اندازه برای سلامت دستگاه حائز اهمیت است، کدام کابل شارژ برای موبایل شما مناسب است؟ با ما همراه باشید تا هرآنچه درباره خرید شارژر موبایل باید بدانید را در اختیارتان قرار دهیم.

اهمیت خرید کابل موبایل اورجینال

اگر از موبایل خود زیاد استفاده می‌کنید، احتمالا خرید کابل موبایل باکیفیت یکی از نیازهای اصلی شما باشد. سیم شارژر ازجمله وسایلی است که به دلیل استفاده مکرر، همواره در معرض مشکلاتی نظیر جدا شدن سوکت از سیم و پاره شدن قرار دارد. بنابراین، توصیه می‌شود هیچ‌گاه کیفیت را فدای کمیت نکنید و از سیم شارژر اورجینال استفاده کنید تا کمتر با این مشکلات مواجه شوید.

کابل موبایل

درواقع، یکی از دلایل اصلی خرید کابل موبایل اورجینال همین مسئله است. استفاده روزانه از گوشی‌های هوشمند و دستگاه‌های موبایل، نیاز مداوم به شارژ باتری را به همراه دارد. به همین دلیل، داشتن یک شارژر موبایل مناسب و باکیفیت برای افرادی که از این دستگاه‌ها زیاد استفاده می‌کنند، ضروری است.

همچنین، استفاده از شارژر مناسب و باکیفیت تاثیر مستقیمی بر عمر باتری و عملکرد بهتر دستگاه‌های موبایل دارد که می‌توان آن را به‌عنوان مهم‌ترین مزیت استفاده از کابل اورجینال معرفی کرد. اما چگونه می‌توانیم کابل شارژ موبایل مناسب خود را انتخاب کنیم تا درنهایت، به افزایش طول عمر باتری دستگاه کمک کرده باشیم؟ ساده است! کافی است چند نکته طلایی که در ادامه مطرح می‌کنیم را در هنگام خرید کابل یا حتی خرید هندزفری بلوتوث در نظر داشته باشید.

نکات مهم در خرید کابل شارژ موبایل

اورجینال بودن کابل شارژ موبایل برای تضمین افزایش طول عمر باتری دستگاه گوشی یا تبلت شما کافی نیست؛ بلکه باید به فاکتورهایی همچون سازگاری دستگاه، قدرت شارژ، سرعت انتقال داده، جنس کابل شارژر، طول کابل و… نیز در هنگام خرید کابل موبایل توجه داشته باشید. در همین راستا، اگر قصد خرید کابل شارژر اورجینال را دارید، نکات زیر را فراموش نکنید:

سازگار بودن دستگاه

استفاده از کابل شارژ اصلی برای بسیاری از برندهای مختلف گوشی بی‌خطر است. بااین‌حال، باید مطمئن شوید که کابلی را انتخاب کنید که با دستگاه‌ شما سازگار باشد. قبل از خرید کابل موبایل، بررسی کنید که گوشی شما با کدام نوع کانکتور سازگار است. سوکت شارژ گوشی خود را چک کنید. به‌عنوان مثال، نمی‌توانید به جای کابل شارژ اصلی سامسونگ از کابل شارژ لایتنینگ استفاده کنید. کانکتور قطعه‌ای فلزی است که به درگاه شارژ متصل می‌شود. رایج‌ترین انواع کانکتورها عبارت‌اند از Type-A، Type-B، Type-C، Micro-B، Mini-B و لایتنینگ. در صورت تردید می‌توانید با جستجو کردن، نوع کانکتور مناسب برای دستگاه خود را پیدا کنید.

کابل موبایل

قدرت شارژ کابل

برای اینکه مطمئن باشید کابل موبایل موردنظر می‌تواند افزایش طول عمر باتری دستگاه شما را تضمین کند، باید بررسی کنید که آیا این کابل قدرت ارائه انرژی کافی را دارد یا نه. توصیه می‌شود که حتما مشخصات دستگاه خود را بررسی کرده و مطمئن شوید که کابل موردنظر دارای قابلیت‌های موردنیاز برای انتقال برق باشد. به‌عنوان مثال، قدرت 60 وات برای اکثر دستگاه‌ها می‌تواند کافی باشد. البته کابل‌های جدیدتر از قابلیت Power Delivery (PD) برخوردارند که امکان شارژ سریع‌تر تا 240 وات را نیز فراهم می‌کنند. برای انتخاب بهتر در هنگام خرید کابل موبایل، قدرت و دستگاه‌های پشتیبانی‌شده هر یک از آن‌ها را می‌توانید در لیست زیر ببینید:

  • قدرت 10 وات: موبایل، هدفون، هارددیسک و لوازم جانبی کوچک
  • قدرت 18 وات: موبایل‌های هوشمند، میزها و لوازم جانبی بزرگ‌تر
  • قدرت 36 وات: نوت‌بوک‌ها، هاب‌ها و نمایشگرها
  • قدرت 60 وات: نوت بوک‌های بزرگ، لپ‌تاپ‌ها، ایستگاه‌های اتصال

سرعت انتقال داده

در بیشتر موارد، USB 2.0 به اندازه کافی سریع است. کابل‌های USB با سرعت‌های مختلفی عرضه می‌شوند. کابل‌های USB 3.0 دارای رنگ آبی مشخصی هستند. اگر یک فیلم‌بردار هستید که ویدیوهای K4 تولید می‌کنید و نیاز به‌سرعت انتقال بالا دارید، حتما خرید کابل موبایل با سرعت بالاتر را اولویت خود قرار دهید. توجه داشته باشید که امروزه بیشتر کابل‌های داده مانند HDMI با USB جایگزین شده‌اند.

جنس کابل موبایل

یکی از نکات بسیار مهم که اغلب توسط کاربران نادیده گرفته می‌شود، جنس کابل شارژی است که استفاده می‌کنند. اگر کابل شارژ را در محل کار خود مانند کارگاه‌ها استفاده می‌کنید، باید کابل‌هایی با روکش‌های مخصوص را انتخاب کنید که در برابر ساییدگی و خراش مقاومت بالایی دارند. در مقابل، برای کاربران خانگی، خرید کابل‌ موبایل اورجینال با روکش پلاستیکی ساده نیز مناسب است.

طول کابل موبایل

نکته دیگری که در هنگام خرید لوازم جانبی موبایل باید در نظر داشته باشید، طول کابل شارژ است که شاید ساده به نظر برسد، اما در افزایش طول عمر باتری دستگاه شما تاثیرگذار خواهد بود. کابل شارژ موبایل در اندازه‌ و طول‌های متفاوتی تولید می‌شود و شما باید باتوجه‌به محیطی که قرار است از آن استفاده کنید، نسبت‌به خرید کابل موردنظرتان اقدام کنید. به‌عنوان مثال، اگر نیاز دارید که گوشی خود را روی میز کارتان قرار دهید، معمولا کابل بلند به کارتان نخواهد آمد؛ اما اگر فاصله شارژر و پریز برق زیاد است، حتما باید کابلی با طول بیش از یک متر انتخاب کنید.

قابلیت انتقال هم‌زمان داده و جریان برق

برخی از کابل‌هایی که در بازار موجود هستند، تنها قابلیت شارژ دستگاه شما را دارند و اگر بخواهید فایل‌هایتان را از طریق آن‌ها بین دستگاه‌های مختلف منتقل کنید، موفق نخواهید شد. در مقابل، کابل‌های دیگری نیز وجود دارند که به‌اصطلاح دوکاره هستند و می‌توانند هم داده و هم جریان برق را از خود عبور دهند. بنابراین، خرید کابل‌ موبایل دوکاره برای انتقال داده و شارژ گوشی مناسب است و می‌تواند برای هر دو منظور استفاده شود.

کابل موبایل

بهترین برند کابل شارژ موبایل کدام است؟

شرکت‌های Anker و Baseus درحال‌حاضر به‌عنوان دو نمونه از برترین تولیدکنندگان لوازم جانبی موبایل و کالای دیجیتال شناخته می‌شوند. تنوع کابل‌های شارژ این دو برند به‌قدری بی‌نظیر است که بدون‌شک می‌توانید با هر نیاز و بودجه‌ای که دارید، کابلی مناسب را برای خود پیدا کنید. کابل‌های شارژ این برندها به دلیل دوام و استحکام فوق‌العاده‌ای که دارند، بسیار محبوب هستند. آن‌ها دارای تمام فناوری‌های لازم برای محافظت از ولتاژ و شارژ سریع هستند و در انواع مختلفی از جنس‌ها و طول‌ها در بازار عرضه می‌شوند.

و در آخر؛

فراموش نکنید که دوام و عمر کابل شارژی که می‌خرید نیز بر سلامت دستگاه شما موثر است. بنابراین، برای خرید کابل موبایل همانند خرید هندزفری بلوتوث، به سراغ محصولات باکیفیتی بروید که کیفیت بالا و ساختار مقاومی دارند. خرید شارژر موبایل مقاوم تا حدود زیادی از خرابی‌های مکانیکی جلوگیری می‌کند و در برابر کشش و خوردگی مقاومت خوبی دارد.

در حقیقت، علاوه‌بر افزایش طول عمر باتری دستگاه موبایل و تبلت، انتخاب کابل شارژ مناسب به عملکرد بهینه و عدم مواجهه با خرابی‌های احتمالی منجر می‌شود؛ کافی است چند فاکتور اساسی که شامل سازگاری، سرعت انتقال داده، سازگاری و دوام کابل می‌شوند را اولویت خود قرار دهید. البته، اگر قصد خرید کابل و سایر لوازم جانبی موبایل از فروشگاهی معتبر را دارید، برای خرید اینترنتی کابل موبایل می‌توانید به وب‌سایت موبوکده مراجعه فرمایید. موبوکده با عرضه انواع لوازم جانبی موبایل باکیفیت و اورجینال برای هر برندی که می‌خواهید، بهبود سلامت دستگاه شما را تضمین خواهد کرد.

در پایان نظرات خود را با ما در مجله اینترنتی لاجی مگ به اشتراک بگذارید.

جستجو
اشتراک گذاری
لینک های مفید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *