مجله اینترنتی لاجی مگ
پرطرفدارها:

آشنایی با انواع قفل هوشمند درب ضد سرقت

فهرست محتوا
8 دقیقه برای مطالعه

برای بسیاری از افراد پیش آمده است که هنگام خروج از منزل یا محل کار خود فراموش می‌کنند درب خود را قفل نمایند و یا تمام روز ذهن آن‌ها درگیر است که آیا درب منزل و یا محل کار خود را قفل نموده‌اند یا خیر! با طراحی و ساخت قفل هوشمند درب ضد سرقت این دغدغه و نگرانی شما برای همیشه برطرف شده است.

آشنایی با انواع قفل هوشمند درب ضد سرقت
آشنایی با انواع قفل هوشمند درب ضد سرقت

قفل هوشمند یکی از مدل‌های پیشرفته و نوین است که به شما این امکان را می‌دهد تا بتوانید امنیت منزل و محل کار خود را تضمین نمایید. زمانی که درب ضد سرقت منزل و یا دفتر کار شما مجهز به قفل هوشمند باشد، شما می‌توانید با خاطری آسوده منزل و یا محل کار خود را ترک نموده و دیگر نگران قفل نکردن درب و یا ورود سارقین به منزل یا دفتر اداری خود نباشید.

انواع قفل هوشمند درب ضد سرقت متنوع و مختلفی وجود دارند که نحوه عملکرد هر یک از آن‌ها با یکدیگر متفاوت بوده و هر کدام از این انواع قفل هوشمند با توجه به ویژگی‌های خود و شرایط شما برای محل مورد نظر، بهترین انتخاب باشند. در صورتی که شما نیز نگران امنیت محل کار یا زندگی خود هستید و به دنبال راهی برای افزایش امنیت آن‌ها می‌گردید، پیشنهاد می‌کنیم این مطلب را تا انتها مطالعه نمایید تا با قفل هوشمند، مزایا نصب قفل هوشمند بر روی درب‌های ضد سرقت و انواع قفل هوشمند درب ضد سرقت آشنا شوید.

آشنایی با انواع قفل هوشمند درب ضد سرقت
آشنایی با انواع قفل هوشمند درب ضد سرقت

قفل هوشمند چیست؟

قفل‌های هوشمند یا دیجیتال یکی از انواع قفل هستند که برای باز و بسته کردن درب ورودی، نیازی به کلید مکانیکی ندارند. این نوع قفل‌ها با استفاده از جریان الکتریکی، تکنولوژی‌های تشخیص چهره و اثر انگشت و حافظه خود قفل برای وارد کردن رمز و کارت درب را باز می‌کنند. علاوه بر این، قفل‌های هوشمند توانایی کنترل از راه دور از طریق وای فای و بلوتوث را نیز دارند.

انواع قفل هوشمند در مقایسه با قفل‌های مکانیکی امنیت بالاتری داشته و می‌توان از آن برای مکان‌هایی مانند درب منزل، درب اتاق‌های هتل، درب دفاتر اداری و کمدهای استخر استفاده نمود. تکنولوژی به کار رفته در این قفل‌ها این امکان را در اختیار شما قرار می‌دهد که بتوانید رفت و آمد افراد به منزل و یا محل کار خود را کنترل کرده و یا دسترسی دائم یا موقت به قفل هوشمند خود را به افراد دیگر بدهید.

قفل هوشمند را از کجا بخریم؟

فروشگاه‌های مختلفی اقدام به فروش قفل هوشمند و سایر یراق آلات دیجیتال نموده اند. به دلیل امنیت بالایی که این یراق آلات برای ساختمان فراهم می‌آورند و ظاهر زیبایی که دارند، در اکثر ساختمانهای لوکس و جدید اقدام به نصب قفل دیجیتال و دستگیره هوشمند نموده اند. برای خرید قفل هوشمند و استعلام قیمت این محصولات می‌توانید به فروشگاه ایران قفل مراجعه نمایید. این فروشگاه در میدان حسن آباد تهران واقع است و انواع قفل و دستگیره هوشمند در برندهای معتبر بازار در این مجموعه موجود است. محصولات موجود در ایران قفل دارای گارانتی و خدمات پس از فروش معتبر هستند.

آشنایی با انواع قفل هوشمند درب ضد سرقت
آشنایی با انواع قفل هوشمند درب ضد سرقت

نصب قفل هوشمند درب ضد سرقت چه مزایایی دارد؟

  • امنیت بالا: همانطور که گفتیم برای باز و بسته نمودن این نوع قفل به جای کلید مکانیکی به رمز عبور، کارت، اثر انگشت و یا چهره فرد یا افرادی که پیش از این در حافظه آن ذخیره شده احتیاج است. به همین دلیل به آسانی امکان باز و بسته نمودن آن وجود ندارد. درب‌های ضد سرقت به خودی خود از امنیت بالایی برخوردارند، این قفل‌ها نیز دارای تکنولوژی‌های مختلفی هستند که می‌توانند امنیت درب ورودی شما را بالا ببرند. به عنوان مثال قفل هوشمند به گونه‌ای طراحی شده است که اگر شخصی چندین بار رمز ورود را به اشتباه وارد کرده و یا به قفل ضربه بزند، به سرعت صدای هشدار اعلام خطر فعال می‌شود. علاوه بر این، 
  • قفل خودکار: قفل‌های هوشمند دارای قابلیتی به نام قفل خودکار هستند که با فعال کردن آن هنگام خروج از منزل و بسته شدن درب، قفل آن به صورت اتوماتیک فعال شده و دیگر نیازی به قفل کردن درب با کلید نیست و نگرانی باز یا بسته ماندن درب بی‌معنی است. با فعال شدن این قابلیت امنیت منزل و یا محل کار شما به طور کامل تضمین می‌شود.
  • عدم نیاز به کلید مکانیکی: یکی از مزایای مهم قفل‌های هوشمند، عدم نیاز به کلید مکانیکی است که همین امر موجب افزایش میزان امنیت این قفل می‌شود. البته باید در نظر داشته باشید که برخی از مدل‌های این قفل می‌توانند کلید مکانیکی نیز داشته باشد.
  • امکان کنترل از راه دور: قفل دیجیتال یا قفل هوشمند امکان اتصال به تلفن همراه از طریق وای فای و یا بلوتوث را دارد، به همین دلیل می‌توان آن را به راحتی از راه دور کنترل نمود.
  • داشتن روش‌های مختلف برای باز و بسته کردن قفل: این نوع قفل‌ها را می‌توان با کمک اثر انگشت، تکنولوژی تشخیص چهره، کارت، وارد کردن رمز و یا موبایل به راحتی باز یا بسته نمود.
  • طراحی و ظاهر زیبا: این نوع قفل‌ها علاوه بر داشتن کارایی فوق العاده در ایجاد امنیت، در مقایسه با قفل‌های مکانیکی معمولی طراحی زیبا و ظاهر بسیار شیکی دارند.
  • ضد آب بودن قفل: این نوع قفل‌ها علاوه بر داشتن تمامی قطعات قفل‌های مکانیکی معمولی، از بخش‌های حساس الکترونیکی نیز برخوردار است. به همین دلیل این نوع قفل‌ها باید در برابر آب و رطوبت مقاومت بالایی داشته باشند تا در شرایط آب و هوایی مختلف دچار آسیب و مشکل نشوند.
  • امکان داشتن کلید مهمان: یکی از قابلیت‌های قفل‌های هوشمند این است که شما می‌توانید در مدت زمان مشخص رمز‌های موقت برای ورود افراد مهمان تعیین نمایید تا بتوانند به راحتی به محل وارد و یا از آن خارج شوند. در این شرایط شما می‌توانید تمامی رفت و آمدها را کنترل نمایید و هر زمان که نیاز بود رمز موقت را تغییر داده و یا غیر فعال نمایید تا دسترسی افراد دیگر سلب شود.
آشنایی با انواع قفل هوشمند درب ضد سرقت
آشنایی با انواع قفل هوشمند درب ضد سرقت

آشنایی با انواع قفل هوشمند درب ضد سرقت

قفل‌های هوشمند درب ضد سرقت بر اساس نحوه باز و بسته شدن به انواع مختلفی تقسیم می‌شوند. برخی از مدل‌های جدید قفل هوشمند روش‌های دسترسی متفاوتی دارند و می‌توانند انواع روش باز کردن درب را همزمان باهم داشته باشند. در ادامه هر یک از انواع قفل هوشمند درب ضد سرقت را به شما معرفی خواهیم کرد.

دستگیره دیجیتال

دستگیره دیجیتال مدلی از قفل هوشمند است که به دلیل شکل ظاهری به این نام شناخته شده است. از دستگیره‌های دیجیتال برای درب ورودی آپارتمان و یا درب دفاتر اداری استفاده می‌شود. نحوه عملکرد دستگیره هوشمند به این صورت است که بدون نیاز به چرخاندن کلید درون قفل و تنها با وارد کردن رمز عبور، کارت ورود، اثر انگشت و یا از طریق ریموت می‌توان درب را باز نمود. دستگیره دیجیتال بر روی درب‌هایی نصب می‌شود که نیاز است دسترسی و تردد افراد محدود شود تا امنیت مکان مورد نظر افزایش پیدا کند.

مدلهای مختلفی از دستگیره هوشمند در بازار موجود است. دستگیره اثرانگشتی، رمزدار، هتلی و کارتی از نمونه‌های دستگیره هوشمند است. از برندهای محبوب تولیدکننده دستگیره دیجیتال هم می‌توان به سامسونگ و فیلیپس اشاره نمود. برای مشاهده مدلهای مختلف دستگیره دیجیتال روی لینک کلیک کنید.

آشنایی با انواع قفل هوشمند درب ضد سرقت
آشنایی با انواع قفل هوشمند درب ضد سرقت

قفل هوشمند اثر انگشتی

قفل اثر انگشتی یکی از محصولات پیشرفته و مدرن و بسیار پرطرفدار است که برای باز و بسته شدن به اثر انگشت و رمز عبور نیاز دارد. علاوه بر این، این نوع قفل قابلیت نصب بر روی انواع درب چوبی، شیشه‌ای، فلزی و … را دارد و برای باز و بسته کردن آن می‌توان از یک کلید مکانیکی نیز استفاده نمود. نحوه عملکرد این نوع قفل‌ها به این صورت است که با تعیین کردن اثر انگشت خود، برای هر بار باز و بسته شدن درب باید هویت بیومتریک شما توسط قفل درب شناسایی شده و سپس مجوز ورود صادر شود.

قفل تشخیص چهره

قفل هوشمند تشخیص چهره به وسیله دوربینی که دارد اطلاعات چهره فرد را دریافت کرده و در حافظه خود ذخیره می‌کند تا زمانی که فردی در مقابل دوربین این قفل قرار گرفت، بتواند چهره او را با جزئیات چهره‌ای که پیش از این در حافظه این قفل ذخیره شده است مقایسه کرده و در صورت برابر بودن قفل را باز کند. امنیت قفل‌های تشخیص چهره بسیار بالا است و شما می‌توانید این قفل را در کسری از ثانیه و بدون نیاز به استفاده از کلید و یا لمس قفل آن را باز نمایید.

آشنایی با انواع قفل هوشمند درب ضد سرقت
آشنایی با انواع قفل هوشمند درب ضد سرقت

قفل هوشمند رمزدار

این نوع قفل‌ها تنها از طریق وارد کردن رمز عبوری که از پیش برای آن‌ها تعیین شده است می‌توانند باز شوند. انتخاب یک رمز عبور مناسب و امن مهم‌ترین نکته در استفاده از قفل‌های رمزدار است. زمانی که رمز انتخابی شما آسان بوده و به راحتی قابل تشخیص باشد، به این معنا است که خانه یا محل کار شما بدون هیچگونه امنیتی تمام و کمال در اختیار افراد غیر مجاز و ناشناس قرار گرفته است.

برای انتخاب رمز عبور مطمئن و ایمن، نباید رمز خود را به روش الگوهای ساده مانند 12345 و یا abcde انتخاب کنید. بهتر است رمز شما از اسامی افراد خانواده، تاریخ تولد و یا شهرها نباشد. شما باید برای رمز این قفل‌ها از ترکیب اعداد و یا حروف منحصر به فردی استفاده نمایید که به راحتی قابل تشخیص نباشند.

آشنایی با انواع قفل هوشمند درب ضد سرقت
آشنایی با انواع قفل هوشمند درب ضد سرقت

قفل کارتی یا قفل هوشمند درب هتل

قفل هوشمند کارتی همانطور که از نامش پیداست برای باز و بسته شدن به یک کارت مغناطیسی نیاز دارد. یکی از مکان‌هایی که این نوع قفل‌ها بیشترین کاربرد را دارند، درب ورودی اتاق‌های هتل است که همین امر باعث شده است قفل هوشمند کارتی با نام قفل هتلی نیز شناخته شود.

از این نوع قفل هوشمند درب ضد سرقت برای درب ورودی منازل، ادارات و استخرها نیز استفاده می‌شود. قفل کارتی این امکان را برای شما فراهم می‌کند که بتوانید در یک ساعت مشخص اجازه ورود و خروج به افراد داده شده و یا ببینیم که چه زمانی و در چه تاریخی چه افرادی از این درب وارد و یا خارج شده است. میتوانید نظرات و انتقادات خود را زیر همین پست در مجله اینترنتی لاجی مگ با ما به اشتراک بگذارید.

جستجو
اشتراک گذاری
لینک های مفید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *